Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
12421/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kotiin ostetaan ainakin riisipuuroa, kinkkua, kalaa ja kalkkunaa vaikka käytäisiinkin vanhemmilla perjantaina syömässä ja lauantaina perhetutuilla lounaalla. Siellä syödään mitä ovat tarjolle laittaneet, mutta kyllä meistä on ihana hetki puolison kanssa laittaa myös collegehousut jalkaan kotona ja takka päälle ja nauttia omista jouluruoista ja viinistä kun lapset saatu nukkumaan ja kylässä käyty. Ja tietenkin viedään kylään mennessä kukkaa ja suklaata ja juomia. Soitetaan vielä kaupasta/huoltoasemalta matkalla, että mitä puuttuu ja voisi vielä tuoda.

Miksi ei voisi ostaa kinkkua kotiin jos käy kylässä joulunpyhinä? Eiköhän se tule syödyksi siinä viikon aikana.

Vierailija
12422/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä oletetaan että piheydessään ei tarjota vieraille kinkkua? Aika moni on töissä vielä aaton aaton ja kaikilla ei ole lähikauppoja ja autoja käytössä, että voisi mennä sinne kauppaan ja ostaa kinkut ja kalkkunat ja kalat ja riisipuurot ja viinit ja suklaat 20 henkilölle. Monilla myös lapsia, jotka pitäisi raahata sinne kauppaan mukanaan 4km päähän pulkalla ja aika paljon jengi ollut sairaana. Kuka olettaa että joku tekisin kaiken valmiiksi toisen puolesta ja varmaan tortut ja piparitkin ehtinyt vielä leipomaan. Siivouksista ja koristeluista puhumattakaan. Sitä perunaakin saisi raahata kaupasta jo 6kg muovipussissa jos pitäisi ruokkia suurempi joukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12423/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä nähdä kuinka ohuen viipaleen graavilohta saa 3 eurolla. Ja maksaahan ne jo kaapissa olevat elintarvikkeetkin jotain ei ne sinne ole ilmaiseksi tulleet. 

Mun mielestä Prismassa ainakin X-tran graavilohi 100g maksaa jotain 2-3€. Kyllä siitä nyt leivän päälliseksi riittää useammaksi päiväksi.

Prisman X-Tra graavilohi maksaa 3,49 per sata grammaa eli liki 35 euroa kilo. Ja ei, ei riitä useammaksi päiväksi leivän päällisiksi edes.

Vierailija
12424/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä nähdä kuinka ohuen viipaleen graavilohta saa 3 eurolla. Ja maksaahan ne jo kaapissa olevat elintarvikkeetkin jotain ei ne sinne ole ilmaiseksi tulleet. 

Mun mielestä Prismassa ainakin X-tran graavilohi 100g maksaa jotain 2-3€. Kyllä siitä nyt leivän päälliseksi riittää useammaksi päiväksi.

Prisman X-Tra graavilohi maksaa 3,49 per sata grammaa eli liki 35 euroa kilo. Ja ei, ei riitä useammaksi päiväksi leivän päällisiksi edes.

Köyhälle näköjään kaikki on kallista. Mutta jos ei halua ostaa kokonaista 1,5kg lohta vaikka sen saisi 7€/kg niin sitten ostaa sen 100g 3€. Ja itselleni kyllä riittää helposti leipien päälle pariksi päivää. Ehkä sitten syöt enemmän leipiä kuin minä tai et halua että se leipä maistuu siinä ollenkaan. En tiedä, mutta en minä sitä ruokaa sinun suuhusi tunge. Ihan itsen teet sen valinnan mitä kurkusta alas vedät.

Vierailija
12425/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle näköjään kaikki on kallista. Mutta jos ei halua ostaa kokonaista 1,5kg lohta vaikka sen saisi 7€/kg niin sitten ostaa sen 100g 3€. Ja itselleni kyllä riittää helposti leipien päälle pariksi päivää. Ehkä sitten syöt enemmän leipiä kuin minä tai e

Tarkoitin, että 2-3 euron arvioisi oli melkoisesti pielessä. Todellakin ostan mielummin kokonaisen lohen 7,90 hinnalla kuin laittaisin 35 arvoista minipakkauksessa.

Pieniä on silakat joulukaloiksi.

Vierailija
12426/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin laiska kokki etten ole edes harkinnut kinkun paistamista tai ostamista. Ihan ostan vaan kaupan kinkku ja kalkkunaleikkelettä ja teineille jotain kasvisleikkelettä lautasen reunalle :D

Juustoja kyllä sitten useampaa sorttia ja paljon erilaista kasvista. Teinit haluavat ehdottomasti riisipuuroa ja limppua. Sekä jotain tortillasipsejä ja jäätelöä. Torttuja ja pipareita on kyllä tehty, mutta niitä syötetään sitten yllätysvieraille kun omalle perheelle ei jouluhössötysruoka ole ikinä maistunut sen kummemmin. Lautapelejä kyllä pelaillaan ja kirkossa käydään. Joulupäivänä mennään sukulaisille syömään ja Tapaninpäivänä tehdään susheja kotosalla. Varmasti joku keitto myös, mitä voidaan vaik lämmittää perjantaina kun aikuisilla työpäivä ja teineillä harrastuspäivå.

Vierailija
12427/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan sovelluksesta ostin pakastepitsat kinkku ja jauheliha yhteensä 4,69€. Lisäksi Prismasta glögiä 1€ ja Jaffa lightia 1,3€. Lisäks teen kans riisipuuroa (jäänyt viime vuodelta) ja syön leipää ja munakkaita. Kahvia ja maitoa on.

Syön noista helposti 2 päivää.

Eipä noi montaa euroa maksa päivässä. Pakkasessa kans olis myös ilmaiseksi saatuja sieniä, puolukkaa ja omenasiivuja mutta harvemmin syön kasviksia ellei joku muu ole tehnyt valmiiksi. Eipä mulla sinänsä ole rahasta puutetta, mutta tykkään yksinkertaisesta ja helposta ruoasta. Jos haluan jotain erikoista niin menen ravintolaan syömään.

Vierailija
12428/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä oletetaan että piheydessään ei tarjota vieraille kinkkua? Aika moni on töissä vielä aaton aaton ja kaikilla ei ole lähikauppoja ja autoja käytössä, että voisi mennä sinne kauppaan ja ostaa kinkut ja kalkkunat ja kalat ja riisipuurot ja viinit ja suklaat 20 henkilölle. Monilla myös lapsia, jotka pitäisi raahata sinne kauppaan mukanaan 4km päähän pulkalla ja aika paljon jengi ollut sairaana. Kuka olettaa että joku tekisin kaiken valmiiksi toisen puolesta ja varmaan tortut ja piparitkin ehtinyt vielä leipomaan. Siivouksista ja koristeluista puhumattakaan. Sitä perunaakin saisi raahata kaupasta jo 6kg muovipussissa jos pitäisi ruokkia suurempi joukko.

Jos on näin kiireinen ja sairas ja arki on muutenkin noin vaikeaa, niin ei varmaan kannata jouluksi kutsua sitä 20 ihmistä? Eihän silloin tarvitse mitään jouluruokia miettiä, parempi keskittyä lepäämiseen jos normaali arki rasittaa noin paljon. Jos vieraat kuitenkin kutsuu jouluaattona nimenomaan syömään, niin kyllä silloin voisi olettaa jouluruokaa olevan tarjolla vieraille. Jos taas kutsuu kahville, niin silloin riittää pieni jouluinen tarjottava kahvin kanssa.

Vierailija
12429/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika hyvin ja ruokaan menee vain muutama kymppi viikossa. Teen suuria linssi- ja kasvissosekeittoja ja pakastan. Teen uunijuureksia kotimaisista juureksista. Lisäksi paistan pari-kolme kalapuikkoa tai otan pakkasesta muutaman itsetehdyn lihapullan ja lämmitän mikrossa.

Sunnuntaiksi teen aika usein frettipaistin. Se ei maksa mitään. Vaarilta, joka oli kova erä- ja kalamies, olen perinyt hyvän atraimen ja nylkypuukon ja muitakin retkeilyvarusteita.

Kesällä poimin luonnonmarjoja ja sieniä. Vaikka itse asun kaupungissa, tiedän aika lyhyen ajomatkan päässä pari autiotaloa, joiden puutarhasta poimin vadelmat ja herukat. Minulla on iso pakastin.

Kalassakin olen käynyt jonkin verran, mutta saalis on jäänyt aika laihaksi, kun ei ole venettä.

Vierailija
12430/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo, että vähemmän rahaa menee jos käy kerran viikossa kaupassa, mutta itse en ainakaan osta mitään mielitekoja eli käyn joka päivä kaupassa. Käyn itse asiassa useissa eri kaupoissa ensiksi vertailemassa tuotteita kun aikaa minulla päivisin on ja samalla saa hyvin liikuntaa.

Lopulta kuitenkin ostan usein sen päiväys salaattipussin, jonkun säilykkeen kuten suolakurkku tai herkkusieni ja jonkun hedelmän esim. Omenan tai banaanin tai mangon jos halvalla saa. Joskus saatan ostaa kalkkunaleikkeleen tai patongin salaatin sijasta tms. Omaa keittiötä minulla ei ole eli en valmista tai lämmitä ruokaa. Chilikastikepurkki ja majoneesi löytyy. Teen siis salaatista ja majoneesista mulle ruoan ja napostelen säilykkeen ja hedelmän mehun kanssa päivän mittaan. Ja tiedän ettei kaikki muut näin pystyisi elämään. Mulle tämä sopii.

Vierailija
12431/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on näin kiireinen ja sairas ja arki on muutenkin noin vaikeaa, niin ei varmaan kannata jouluksi kutsua sitä 20 ihmistä? Eihän silloin tarvitse mitään jouluruokia miettiä, parempi keskittyä lepäämiseen jos normaal

Jos minun läheiselläni ei ole autoa käytössä ja lähikauppa 4km päässä niin todellakin tarjoutuisin viemään kauppaan ja olemaan lapsenvahtina ja auttamaan joulujårjestelyissä. Kuka ihminen vain menisi perheensä kanssa kylään ihan kuin valmiiseen pöytään istumaan? :D Uskoakseni kaikki ovat osallisena yhteiseen tapahtumaan ja joulu on perhejuhla eli yhdessä tehdään ja järjestetään. Kyseessä ei ole pitopalvelu. En iki maailmassa kehtaisi marssia jonkun tutun kotiin puolison ja lapsen kanssa ja odottaa jotain valmista 5 tähden illallista alkuruokineen ja juomineen :D

Vierailija
12432/19168 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oon tainnut noin satasella pärjätä kun olen syönyt vain klo 21:00 - 23:00 välillä

Vierailija
12433/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienihulluna niin sientä meillä monella eri tapaa. On paistettuna, tehty sienisalaattia ja sienipiirakkkaa ja etikkasieniä. Kinkkua ei tänä vuonna ole hommattu mutta pieni viipaloitu kalkkuna on ja kuorrutettua tofua. Lisäksi normaalit härpäkkeet. Viineihin mennyt eniten rahaa ja konjakkiin. Eipä tuo ruoka ole montaa kymppiä maksanut ja noista tosiaan syö monta päivää. Torttuja ei olla vielä jaksettu tehdä mutta taikinaa kyllä valmiina pakastimessa.

Samalla aterialla sieniä salaattina, piirakkana ja vielä etikkasieninä. Ja kalkkuna yhdistettynä sieniin? No makuelämykset kullakin.

Vierailija
12434/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aika hyvin ja ruokaan menee vain muutama kymppi viikossa. Teen suuria linssi- ja kasvissosekeittoja ja pakastan. Teen uunijuureksia kotimaisista juureksista. Lisäksi paistan pari-kolme kalapuikkoa tai otan pakkasesta muutaman itsetehdyn lihapullan ja lämmitän mikrossa.

Sunnuntaiksi teen aika usein frettipaistin. Se ei maksa mitään. Vaarilta, joka oli kova erä- ja kalamies, olen perinyt hyvän atraimen ja nylkypuukon ja muitakin retkeilyvarusteita.

Kesällä poimin luonnonmarjoja ja sieniä. Vaikka itse asun kaupungissa, tiedän aika lyhyen ajomatkan päässä pari autiotaloa, joiden puutarhasta poimin vadelmat ja herukat. Minulla on iso pakastin.

Kalassakin olen käynyt jonkin verran, mutta saalis on jäänyt aika laihaksi, kun ei ole venettä.

Herukka ja vadelma ei ole luonnonmarja. Jos vielä kasvavat villiintyneessä puutarhassa niin sekin on pieni ihme.

Vierailija
12435/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukkaa kasvaa vähän siellä sun täällä. Se on ilmeisesti ainoa herukka (taikinamarjan lisäksi) joka lisääntyy siemenistä. Että vaikka ei ole luonnonmarja, niin villi kyllä. Ja metsävadelma on ihan luonnonmarja.

Vierailija
12436/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustaherukkaa kasvaa vähän siellä sun täällä. Se on ilmeisesti ainoa herukka (taikinamarjan lisäksi) joka lisääntyy siemenistä. Että vaikka ei ole luonnonmarja, niin villi kyllä. Ja metsävadelma on ihan luonnonmarja.

Hoitamaton puska ei paljon marjoja tee. ja puutarhassa kasvavat vadelmat tarvitsevat hoitoa. Hieman ihmettelen näitä juttuja että mennään jonnekin villiintyneeseen pihaan keräämään marjat puskista. Viikatteen kanssako se siellä liikkuu ja kenen luvalla.Sehän on varkaus.

Vierailija
12437/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitamaton puska ei paljon marjoja tee. ja puutarhassa kasvavat vadelmat tarvitsevat hoitoa. Hieman ihmettelen näitä juttuja että mennään jonnekin villiintyneeseen pihaan keräämään marjat puskista. Viikatteen kanssako se siellä liikkuu ja kenen luvalla.Sehän on varkaus.

Nyt vähän joulumieltä ihmiset ;D

Jos toinen haluaa just nyt jouluaattona poimia Suomen kamaralla marjoja puskista, niin antaa hänen ;D

Mä meen nyt haudoilla käymään ja syön sitten vasta illalla. Jouluntoivotukset ketjuun.

-winner-

Vierailija
12438/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen haluaa just nyt jouluaattona poimia Suomen kamaralla marjoja puskista, niin antaa hänen ;D

Mä meen nyt haudoilla käymään ja syön sitten vasta illalla. Jouluntoivotukset ketjuun.

-winner-

Kyllä joulunakin toisen omaisuutta ja pihapiiriä tulee kunnioittaa yksityisalueena. Se autiotalon näköinen talokin on yleensä jonkun omistuksessa ja marjojen poimiminen sieltä on varkaus. Talon omistava perillinen voi ajatella käyvänsä keräämässä itse marjat ja sapettaahan se kun puskat onkin ryöstetty tyhjäksi. Jatkossa voi jäädä marjavarkaankin vierailut pihapiiriin kätkettyyn riistakameraan talteen.

Vierailija
12439/19168 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Kyllä joulunakin toisen omaisuutta ja pihapiiriä tulee kunnioittaa yksityisalueena. Se autiotalon näköinen talokin on yleensä jonkun omistuksessa ja marjojen poimiminen sieltä on varkaus. Talon omistava perillinen voi ajatella käyvänsä keräämässä itse marjat ja sapettaahan se kun puskat onkin ryöstetty tyhjäksi. Jatkossa voi jäädä marjavarkaankin vierailut pihapiiriin kätkettyyn riistakameraan talteen.

;DDDDD

Eli kaksi peukuttanutta blondia menee keräämään erityisesti nyt parhaaseen satoaikaan JOULUAATTONA marjoja notkuvat vadelma- ja viinimarjapensaat sieltä.

Kiitos nauruista. Älkää vaan maalle muuttako, kuolette nälkään.

-winner-

Vierailija
12440/19168 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä on kokeilematta Kuinka pian heittää veivin syömällä kaurahiutaleita ja halvinta margariinia sekä puolitablettia monivitamiinia päivittäin ylellisyytenä pyhäisin halvinta makkaraa ehkä koska kananmunassa on puolta vähemmän energiaa herneet pavut ja linssit kuivana harkintaan