Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###HELISTIMIEN viikko 1###

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KolmenEmo: Kyllä ensimmäistä odotellaan ja sitä varten tietty kaikki on niin uutta ja jännää. Kiitokset viestistäsi. Rauhoitti kummasti, ettei kaikki pikkuiset välttämättä niitä kärrynpyöriä heittele ekassa ultrassa. Ja rauhallinen rapu olisi ihan kiva vauveli saada. Ja toisaalta on äitikin rauhallista sorttia, niin miksei lapsonenkin. Isä onkin sitten meistä se tempperamenttisempi. Kiitokset myös rohtovinkeistä.

Äitiysvaatteita tilasin eilen hennesin kevätkuvastosta, farkut ja 3 paitaa. Vielä ei tosin ole tarvetta. Omat housut mahtuu hyvin päälle, ei edes kiristä. Sukkahousut oon vaihtanu vähemmän kiristäviin. Ennen suosein reisiä ja mahaa pienentäviä push uppeja. Mutta nyt niiden kanssa ahdistaa. Kauppoihin en ole vielä " uskaltautunut" mammavaate asioille. Hassua miten sekin on niin jännää...

Vauvallekin tekis jo mieli jotain hankkia. No oon tyytyny vaan kuvastoja ja nettisivuja ihastelemaan. Kyllä vaan kaikki ovat kovin joko tai tytölle tai pojalle suunnattuja. No tuskinpa vielä pitkiin aikoihin mitään hankin,mutta ihailla kai saa. Esimerkiksi Gant Baby mallisto on tosi suloinen!

Selkä on ollut parina päivänä vähän kipeä. Aamulla varsinkin.

Mukavia päiviä kaikille!

-beebebeebe-

Vierailija
22/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin eilen sielä ultrassa, miksi vauva on niin rauhallinen... Välillä jotakin kättä ja jalkaa heilautti ja oikoi selkäänsä. Sitten kun lääkäri paineli anturilla mahaa, vauva käänsi kylkeään. Mutta kiva kuulla että niitä rauhallisia löytyy muiltakin :)

Nyt mie palaan tonne sohvalle takasin.

Vauvakka ja pate 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut viimeviikolla kirjoiteltua ollenkaan ja joulun allakin tais olla aika hiljaista täällä.

Meillä oli joulu ja sen jälkeinen viikko aika pipi viikko täällä kun ensiksi joulun oli kipeenä meitin esikoinen 3 päivää 40 asteen kuumessa, mikä laski vaan kuumelääkkeillä hetkeksi. Sit kun esikoinen parani niin kuopus sairastui ja sillä kesti samaa tautii 6 päivää. Kuopuksen kanssa oli pakko käydä päivystyksessä ja siltä otettiin kaiken maailman kokeita kun oli tosi repona ja kuivunukkin vielä. Tulipa muutama kerta ravattua lääkärillä ja lastenklinikalla. Nyt noilla kummallakin on sit vielä korvatulehdukset ja antibioottikuurit päällä. Keskimmäinen muksuista ja me aikuiset ollaan toiseksi oltu ihan terveitä (ja toivottavasti pysytäänkin).

Nyt on kuulemma liikkeellä tota korkeata kuumetta ja kovaa yskää täällä pk-seudulla päin et yrittäkäähän kaikki pysyä terveinä!

Tänään kävin niskapussi ultrassa ja kaikki vaikutti olevan ihan ok. Se turvotusmitta tais olla 1,4. Mua rupes vähän jännäämään siinä ultrassa kun se kesti ja kesti kun ei meinannut saada sitä niskamittaa ollenkaan otettua se hoitaja, mut sit mahan hötkyttelyn jälkeen onneksi sai senkin ylös. Aika rauhallinen tapaus meilläkin tuntui olevan siellä masussa. Se oli tässä muutamassa vuodessa muutunut tuolla Kättärillä, et kun meil oli kuopus 2vee mukana (vanhemmat muksut mummin töissä sen aikaa), niin mies ei päässytkään ollenkaan sisään kun sinne tutkimushuoneeseen ei päästetä lapsia. Oli mies vähän pettyny. Reilu 4 vuotta sitten kun odotimme toista, niin esikoinen sai olla mukana isin sylissä.

Sit kun lähdimme suuntaamaan ulos sairaalasta niin siinä käytävällä pötkötti joku synnyttämään tulossa ollut nainen ihan tuskissaan. Mies käväs sit pyytää neuvonnasta apua ja sängyn mille kovasti tuskissaan ollut pääsi ja neuvonnan häiskä lähti kuskaamaan synnyttäjää osastolle päin. Hui. Ja katsojiahan oli taasen kertynyt tässä ajassa jo mukava seura siihen ympärille et tähänkö se nyt synnyttää... ei varmaan kauheen kiva tilanne sille naiselle. Se on jännä et immeiset ei osaa siirtyy eteenpäin kun näkevät et tilanne on ihan hallinassa ja hoidossa.

Tuli vähän jännä olo taasen et kohta sitä toivottavasti ollaan samassa tilanteessa (tai siis ilman katsojia toivottavasti) taas itsekkin. Mulla on nää kaks jälkimmäistä synnytystä edenny tosi vauhdilla alkanut onneksi yö aikaan. Ja se onneksi sen takia et mutkin piti kerran kärrätä siitä ulko-ovelta (tai oikeestaan ulkoota autolta) sängyllä sinne osastolle ja osastolle päästyäni ponnistin samantien housut pois saatuani vauvan pihalle.

Mut aika paljon tuli taas omaa napaa tässä esiteltyä.

Hyviä vointeja vaan kaikille! Omakin pahoinvointi on taas hippasen hellittäny ainakin hetkeksi. Tai se tuppaa nostaa helposti päätään jos oon väsyneempi.

annim ja pallero 12+5

Vierailija
24/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä nautitaan sateesta, jälleen kerran, murrr.

Eilen oli aamulla neuvola + lääkäri ja kaikki hyvin vauvalla sen suhteen.

Paineet itsellä loistavat ja muutenkin ok, kiloja ei ollut tullut grammaakaan, jipii.

Lääkärin jälkeen olikin ultra päivällä ja se olikin mielenkiintoinen, hihii.

Vauvaa ultrattiin 55min :O Saatiin 23kpl kuvia pallerostamamme. Taitaa masussa olla meidän perheeseen yksi jääräpää lisää.. kätilö ei meinannut saada millään mitattua NP:tä kun tämä vaan tuijotti " kameraan" koko ajan. Kävin välillä vessassa, kävelyllä, hypin tasajalkaa, käännyin sängyllä selältä mahalleen, kyljelleen, nostelilin jalkoja kattoon ja kätilö koetti kaksin käsi ravistaa/ painella mahaa, mutta ei kääntynyt niin ei. Muuten kyllä jumppasi koko ajan, teki kuperkeikkaa, hieroi kasvojaan, potki ja sätki minkä kerkesi, mutta ei niin että saisimme mitattua :) Lopulta sai kohtua painamalla vauvan niin että sai mitattua, mutta olipa kokemus ja sai nähdä kunnolla :) Sukupuolikin tuli kurkistettua siinä samalla, ja saas nähdä onko sama vielä rakenteessakin ja synnyttyä, hihiii

Kätilö oli aivan ihana, katsottiin ja tutkittiin siinä aikamme kuluksi kaikkea mikä itseä kiinnosti.

Turvotukset kunnossa, ei siis liikoja, vaan normaalisti.

La muuttui muutaman päivän, mutta ei siis mitää tradikaalia, nyt 8.7.07

Itselle ei muuten mitään kummempaa, olo onnellinen ja loistava!

Sadetar: Itsellä ainakin maha todellakin pullahtanut esiin " hyvissä" ajoin ;)

oasis74 : Tylsää että pomosi noin tylysti ilmoittaa kun sinulla lääkäreitä. Jospa asenne muuttuisi kun tietää oikean syyn käynneille.

beebebeebe: Sanoit että selkäsi on ollut kipeänä, varsinkin yön jäljiltä. Voisiko olla että olet ennen raskautta nukkunut eri asennossa ja nyt vältät sitä asentoa? Itsellä maha asento paras ja nyt en enään niin nuku niin tuntuu että aamulla paikat jumissa.

Toivottavasti ei kestä sinulla koko odotusta, tsemppiä!

vauvakka07: Jospa vauvan rauhallisuus enteilisi hyvää ;) rauhallista ja tyytyväistä vauvaa :)

annim: Voi ei! Kyllä teillä on tauti riepotellut teitä oikein kunnolla, tuo on sydäntä riistävää itselle kun pitää mennä lääkäriin tai sairaalaan lapsensa kanssa :( Teillä meinannut olla yhtä vaikee tapaus ultrassa kun meillä, hihi. Mutta onneksi kaikki oli hyvin.

Nyt lopeteltava, lapsille tuli riita, pakko mennä erotuomariksi, murr..

Tsemppiä kaikille tosi kovin ja tervettä odotuksen jatkoa.

RV: 13+4, poika -01 ja tyttö -03

Vierailija
25/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: toivon tosiaa, vuoto alkaa sinulla helpottamaan. Itse olisin varmaan ihan hepulissa jos tulisi jonkinlaisia vuotoja, vaikka onneksi sinun vuodon syy on saatu selvitettyä

Kyselit jossain vaiheessa, että haluanko la:n päivitettäväksi. Katsotaan sinne seuraavaan ultraan asti, jos se vaikka vielä muuttuu, niin ei tarvitse sinun sitten jatkuvasti päivitellä :)

3d ultrasta ollut paljon keskustelua. Meillä taitaa tulla muutenkin nyt kahden kanssa niin paljon noita käyntejä sairaalassa, että taidamme tyytyä niihin.

Weatherby: minulla on kanssa vähän väliä mietteitä, että mitä masussa taphtuu ja onko siellä vielä molemmat elossa. Mitään syytä siihen ei pitäis olla, kun väsyttää älyttömästi ja huono olo on koko ajan, eikä mitään muutakaan hälytysmerkkejä ole. Yritetään ajatella molemmat positiivisesti, hyvin tää menee :)) Mulla on jotenkin etapppina mielessä seuraava ultra, joka on kahden viikon päästä. Kun sinne asti pääsis niin uskaltais jo päästää välihuokauksen.

KolmenEmolle, Liipelle, Vauvakalle: on tosi kurjaa valvoa yöllä ja miettiä asioita. Minäkin nukun nykyään levottomasti mutta ihan tuollaisia vaikeuksia ei minulla ole. Pystyttekö ottamaan päivällä pieniä unia?

oasis74: olis tosiaan ihana kun tästä huonosta olosta pääsisi pikkuhiljaa, kohtahan nuo viikot alkaa siltä osin toivottavasti olla paremmalla puolella

Muutamat on miettiny ultrassa vauvan rauhallisuutta. Meillä molemmat oli ekassa ultrassa tosi rauhallisia, mut sitten kun yks päivä töissä kurkkasin itse ultralla masun salaiseen maailmaan, niin varsinkin toinen heilui siellä oikein kunnolla.

Itse olen täällä sairaslomalla. Väsymys ja huono olo kävi ylivoimaiseksi. Oli pakko luovuttaa ja hakea pari viikkoa sairaslomaa. Meinaavat nuo kaksi kaveria pistää mamman voimat koetukselle. Nyt saa onneksi levätä ja jaksaa jopa vähän ulkoilla. Lääkäri määräsikin lepoa ja ulkoilua. Ja sanoi että periaatteessa syödä voi mitä mielitekoja milloinkin tulee, kunhan saisi jotain syötyä.

Mies eilen mietiskelikin ääneen, että ei tällä hetkellä oikein usko, kuinka raskaus voi tehdä äidin onnelliseksi. Mutta kyllä se onnellisuus siellä taustalla on. Ja nyt kun saa levätä enemmän jaksaa myös nauttia siitä.

Nuksuli ja masuasukit 10+3

Vierailija
26/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea kun tämä viikkoa tuntuu sujahtavan nopeasti ohi:)

Nuksuli: olipa mukava kuulla sinusta, jotenkin sitä jännittää täälläkin kun tietää että jollain kohtalotoverilla on tulossa kaksoset samoihin aikoihin kun itselläkin toivottavasti on nyytti:) Toivottavasti saat nyt sairaslomalla levätä, niin että jaksat sitten taas etiäoäin. Mullekin muuten silloin lääkäri sanoi kun oli kaikista pahimmillaan tuo pahoinvointi, että mitä tahansa saa syödä kun vaan jonkin saa pysymään sisällä. Toivottavasti sullakin pahoinvointi alkaa jo pian helpottaa.

liskolisbet: voi teidän ultra kuulostaa olleen todellinen elämysmatka;) Ja pääasia, että kaikki vaikutti olevan kunnossa! Kertoiko kätilö sukupuolen vai kysyitkö itse? Ei kai sitä ainakaan itse voi vahingossa vielä nähdä? Toisin kuin rakenneultrassa kai jo voi pojan " pelit ja vehkeet" vahingossa itsekin huomata..

Annim: teillä myös tapahtumarikas ultrareissu. Jorvissa oli ainakin jo kolme vuotta sitten kun oltiin ekaa ultrassa kurkkimassa, että lapset eivät pääse mukaan. Ikävää teillä, että mies ei nyt sitten päässyt näkemään. Oliskohan siellä joku hoitsu voinut sen aikaa teidän pirpanaa katsoa? Kerroit että olet nopeasti edelliset synnyttänyt, onko nyt jo sitten varoitettu, että pitää tulla ajoissa tämän kanssa, ettei synny matkalle? Toivottavasti sentään ei niin käy:)

Beebeebee: onhan siinä oma juttunsa kun menee ostamaan äitiysvaatteita, varsinkin jos maha ei ole vielä selvästi näkyvillä. Siinä ikäänkuin näyttää muille, että tulossa on ja paljastaa " salaisuutensa" Mutta ainakin minusta on mukavaa katsella vaatteita, joten voithan ensin tehdä tuollaisen katselukierroksen ja sitten ostaa toisella kertaa. Tosin aika usein mulla ainakin tarttuu jo katsellessa jotain mieluista mukaan:)

Oma: olo on hieman väsynyt, liekö johtuu tuosta harmaasta säästä vai siitä että olen myös nukkunut huonosti. Tosin tiedän tasan tarkkaan mistä se johtuu, sillä olen tottunut nukkumaan vatsallani ja nyt se ei enää luonnistu. pitää vaan taas totutella nukkumaan toistepäin. Lisäksi pitäisi saada aikaiseksi hommattua uusi tyyny. Huomenna on edessä lääkärineuvola. Toivottavasti saadaan kuunneltua myös sydänääniä niitä kun en vielä ole tässä raskaudessa kuullut. Saisi taas pienen varmistuksen että masussa voidaan hyvin. Eilen muuten tuli illalla hirveä minttusuklaajätskin himo:) Onneksi mies toi sitten lenkiltä tullessaan mulle sitä. Tuollaisia himoja vain ei tarvitsisi tulla liikaa ettei paino karkaa käsistä.

t.Jennu ja pikkuinen 13+6

Vierailija
27/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä taas,eilen oli neuvola eikä vieläkään kuulunut pikkusen sydänääniä vähän pelottaa että mikäs on kun ei niitä kuulu kuitenkin aikasemmissakin raskauksissa on kuulunut 9 ja 10 viikolla vaikka istukka on takana ollut no jos tässä jaksais odottaa lääkäri käynnille 17.1 ellei ultra aika ole sitä ennen,muuten kaikki oli kunnossa painoa ei ollut tullut yhtään lisää tähän mennessä ihme kyllä, hb oli 142 että sekin ihan hyvä,toivottavasti kaikki vain tuolla masun puolella olisi hyvin ja en turhaa alkaisi stressaamaan asiasta,onko teillä muilla jo kuulunut sydänäänet vai löytyykö täältä ketää jolla oli vähän sama tilanne kun mulla?

Noista äippävaatteista,itse en ole vielä ostellut niitä tosin en aikasemmissakaan raskauksissa niitä käyttänyt kun omat ainakin osat mahtui loppuaikanakin voisi sitä ehkäpä tässä raskaudessa niitäkin kokeilla,varmaan paremmin ne istuvat päällä sitten kun tuo mahakin alkaa kasvaa.

Pitää mennä laittaa muksuille välipalaa palaillaan:)

Carita 11+5

Vierailija
28/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmas keskenmeno muuttui todeksi.

Kävin tänään muissa asioissa sairaalassa, lääkäri oli mukava ja samalla ultrasi (np-aika olisi ollut vasta viikon päästä). Sikiö vastasi viikkoja 8+2 ja sykettä ei löytynyt.

Viikonloppuna on yhdet juhlat, ja maanantaina mun pitäs ottaa vasta yks pilleri, ja keskiviikkona takasin sairaalaan. Joskus jälkitarkastuksessa otetaan verikokeita, myös miehestä, jos jotain selviäis.

En nyt jaksa kirjotella enempää, mut poistun siis joukostanne. Toiveissa että vielä joskus saisin tänne palattua...

jonttu

Vierailija
29/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!

Itku pääsi, ei voi muuta sanoa.

Suuren suuri halaus täältä teidän perheelle ja voimia.

Vaikka mikään sana ei nytten teitä lohdutakkaan :(

omat viikot jääköön sanomatta...

Vierailija
30/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennu tais kysellä onko sanottu et reippasti sit sairaalaan kun synnytyksen aika on tai jotain... ei oo mut oon itte ottanut asenteen et meen heti kun jotain alkaa tapahtua vaikka vaan näytille. Toi toka synnytys tai sen nopeus säikkäytti hippasen. Vaikka muuten helpolla meni kun tapahtui niin nopeesti.

Laitan tähän vähän tiivistettyä kertomusta synnytyksistäni jos jotain kiinnostaa:

Mulla eka synnytys oli normaali 8h ja vauva sylissä. Lapsivedet puhkaistiin sairaalassa.

Toka alkoi kotona napsahduksella mahassa ja lapsivesien menolla ja sairaalaan kerettiin just kun punaisia päin kaahattiin muutamat valot

(oli onneksi kello 3 yöllä), matkalla tunsin jo kuinka vauva puskee itseään ulos ja sairaalaan päästyämme heti housut pois ja salissa parilla ponnistuksella oli vauva sylissä. Mies kerkes just ajaa auton parkkiin ja juosta katto et nyt se tulee. Synnytys kesti puoltoistatuntia kaikkiaan ja sairaalaan on meiltä vartin matka. Aikaa meni vaan aluksi siinä et jäin vaihtelee kuivia vaatteita ja odotettiin esikoiselle mummia hoitajaksi. Niin ja samantien kun lapsivedet meni niin alkoi kovat supistukset sitä ennen ei mitään sännöllisiä ollutkaan. Nukuin kuin tukki siihen mahasta kuuluvaan napsahdukseen saakka ja sit olin ihan äimänä hetken et mitä nyt. Päätin kävästä vessassa ja jatkaa unia kun lapsivedet alkoi tihkuu. Herätin miehen ja aloin pukee vaatteita päälle kun lapsivedet tuli housuun. Supistukset lisääntyi koko ajan ja muuttuivat lopulta melkein yhtenäisiksi. Samalla oven avauksella kun mummi tuli sisään lähdettiin. Mies oli hakenut auton jo oven eteen valmiiksi.

Kolmannen synnytystä jännitin etukäteen kun toi toka tuli niin vauhdilla. Kerkesin jo kerran pari päivää ennen varsinaista synnytystä soittaa mummin aamuyöllä meille, mut turhaan silloin. Sit kun synnytys oikeesti alkoi niin tokan supistuksen jälkeen soitin mummille et nyt tänne ja supistukset tulivat aluksi tosi harvakseltaan noin 10 min välein.

Mummi (äitini siis) posotti seittemältä aamulla meille taksilla kun oli ollut viihteellä illalla (et ei uskaltanu ajaa autoa) ja totes vaan et nyt on parasta olla tosi kyseessä). Lähdettiin taas samantien liikkeelle, supistuksia oli tullut ehkä 5. Matkalla tais tulla yksi supistus ja sairaalaan päästyämme tuntui et homma tyssäs siihen. No tekivät sisätutkimuksen ja olin 4 senttiä auki joten ottivat sisään. Sitpä melkein samantien supistukset voimistui ja tiheni ja kolmannen vauvan synnytys kesti tasan kolme tuntia. Niin ja tässäkin lapsivedet puhkaistiin sairaalassa.

Se on muuten jännä noissa edellisissä syntymissä et eka syntyi tiistaina toka maanantaina ja kolmas sunnuntaina. Et sit kun aika tulee ja sinne asti mahdollisesti päästään niin tää syntyy sit varmaan lauantaina. Oonkin jo alustavasti kattonut ne mahdolliset tulevat syntymäpäivä viikonloput valmiiksi :-)).

Jos muutkin aikaisemmin synnyttäneet jaksaa kirjoitella johonkin väliin miten on synnytykset menny, niin niit on ihan kiva lueskella ja vaikka onhan tässä vielä aikaa, mut sitä voi vaikka kerrata sit lähempänä h-hetkeä vielä uudestaan.

Muuten eip ihmeempiä tässä tullut sit eilisen paitsi et sain vihdoinkin tänään käytyä siinä alkuraskauden verikokeessa, pyysin lääkäriltä testauspyynnön myös sitä tokso..plasma...(tai jotain) jutun vasta-aineiden tutkimista varten ihan vaan mielenkiinnosta kun sitä ei ole koskaan multa otettu aikaisemmin. Kissoja tai nyttemin vaan yksi on ollut samassa taloudessa mun kanssa jo vuosikaudet.

Hyviä vointeja vaan kaikille taasen! Ja hyviä säitä toivoen! Täällä etelässä on taasen tullu vettä koko päivän. Kyllä on niin talvinen olo että!

annim ja pallero 12+6

Vierailija
31/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte selvyyden noihin keskenmenoihin ja onnea tulevaan!

Vierailija
32/34 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensinnäkin jontulle iso rutistus!

Minä en tänne oo juurikaan kirjotellu, mutta jos sitä nyt ois jotain kerrottavaa. Minulla oli ekka neuvola tuossa 20.12 ja sain paljon lappuja sieltä :) sitten minun piti 22.12 käydä veriseulassa sitä down-tutkimusta varten. Eilettäin sitten tipahti postilaatikkoon kirje, jossa sanottiin että kohonnu riski on tämän Down-asian suhteen. Tietystikkin järkytyin tästä asiasta koska tietoa ei oo juuri minkään vertaa ko. asiasta. Toki neuvola-täti kertoi kaikista asioista, mutta sillon sitä ei osannut niinkään ajatella. 18.1 minulla on aika sitten sinne np-ultraan ja mahdollisesti vielä istukkatutkimukseen, tarkistetaan onko kromosomipoikkeavuuksia. Tänään soitin kätilölle jolle menen sillon, ihan vaan jutellakseni. Kyllä se tätskä varmaan hoksasi että tarvin enemmän tietoa näistä asioista ja kaveria kenen kanssa niistä puhua. Helpotti kovasti ku sai jutskailla sen kätilön kanssa, nyt tuntuu koko asia paljon helpommalta.

9.1 on ensimmäinen neuvola-lääkäri, ja siellä saan varmasti kysellä ja jutella vielä enemmän.

Olot on ollut nyt mitä parhaat. Joskin hyvin tekemätön olo on ku jäin iho-ongelmien takia pois töistä 23.12 ja sen jälkeen en ole mitään tehnyt siis EN MITÄÄN. Tuossa oli minulla kyllä marras-joulukuu aivan älytöntä väsymystä, sillon minä en muuta tehny ku töitä ja nukuin. Mutta pahin väsymys on nyt ohi onneksi.

En kait minä oikeen muuta tähän keksi laitettavaksi, harmittaa ku tuli niin " ikävä" kirjotus mutta jospa sekin muuttuis :)

Tsemppiä kaikille, jokapäivä käyn teitin kirjotuksia kattelemassa!!! :)

T:Annemari ja piäni 11+1

P.S. Ennen söin purkeittain suolakurkkuja, nyt niitten hajuki jo oksettaa :)

Vierailija
33/34 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Esikoisen niskaturvotus oli huomattavasti koholla (3,6 mm) ja minulle (23v) suositeltiin lapsivesipunktiota kromosomien tutkimiseksi. Sain NKL:lla paljon tietoa lääkäriltä, joka oli erikoistunut asiaan. Kromosomit tutkittiin ja tulos oli, että sikiöllä on terveet tytön kromosomit. Tutkimus olisi voitu tehdä verinäytteestä tai istukasta, mutta minulle suositeltiin lapsivesipunktiota sen luotettavuuden vuoksi, varsinkin kun niskaturvotus oli niin suuri. Meidän muilla vauvoilla ei ole ollut niskaturvotusta. Suosittelen tutkimusta, koska silloin pääsee epävarmuudesta ja voi tarvittaessa hankkia tietoa ja vertaistukea ajoissa. Pelkkä niskaturvotus nuorella äidillä ei siis vielä tarkoita mitään.

Voimahalein,

väsyttää ja tuplat rv 15

Vierailija
34/34 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti tuli vastaan surullisia uutisia.. Jonttu82, lämmin halaus ja paljon voimia sinulle ja miehellesi!! Toivottavasti löytyy syy noihin toistuviin keskenmenoihin!

Palaan myöhemmin kertomaan omia kuulumisia, nyt on vaan niin paha mieli jontun puolesta.. :' o(