Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###HELISTIMIEN viikko 1###

01.01.2007 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten uusi vuosi vaihtunut ja toivottavasti tämä vuosi on meille otollinen ja tuo kaikille ihanan terveen nyytin! :)

sonteri: Onnea ihanista ultrakuulumisista!

KolmenEmo: Ihania uutisia teilläkin! Aivan mahtavaa miten niin pienestä ihmisen alusta voi jo nähdä kaikki yksityiskohdat niin selkeästi. Varmasti mahtava tunne kun kokee että on onnistunut näinkin monimutkaisessa geenien yhteensovittamisessa ja operaatiossa :) Kiitos voimien toivottamisesta, niitä tarvitaan!

unska: Kiitos peukutuksista! Teillä onkin ultra päivää aiemmin kuin meillä, jännää. Sinäkin pääset ensimmäistä kertaa näkemään vatsan sisällön :)

jennu: Meillä myös mies on joutunut passaushommiin. Mutta onneksi on sellainen yksilö, että tekee sen mielellään. Minulla kun on ollut näitä vuotoja koko ajan ja mieskin on huolissaan. Kauppakassia ei edes anna kantaa ja pistää aina sohvalle lepäilemään ja peittelee. Ihanaltahan se tuntuu, kieltämättä ;) Olet oikeassa, että on vaikeaa muista juttuja ja nickejä. Laitan erilliseen viestiin tähän ketjuun kikan, jonka avulla on helpompi kirjoitella. En hukuta sitä tänne tekstin joukkoon että osuisi varmasti monien silmään.

liskolisbet: Nuo 3D- ja 4D-ultrat kuulostavat tosi makeilta, olisi kyllä niin mahtavaa bähdä vauveli niin tarkasti. Meillä vaan ultrakustannukset kohoavat muutenkin suuriksi, kun joudun näitä ylimääräisiä tarkastuksia tekemään näiden vuotojen takia. Jos olisi paljon rahaa, niin huippua kyllä olisi! Kiitos muuten hyvistä selvennyksistä noiden ultrien suhteen, itsellänikin oli nuo eri vaihtoehdot epäselviä.

Omaa naperoista: Vuodot siis vain jatkuvat, joskus runsaampina, joskus niukempina. Laskeskelin, että olen kohta vuotanut viitisen viikkoa, hui. Mutta pakko vaan pitää olo luottavaisena, kuitenkin kaksikin lääkäriä on rauhoitellut ja varoitellut todella runsaista vuodoista. Viikon päästä on taas ultra, jospa mieli siellä rauhoittuisi taas hetkeksi. Mutta ei tässä kyllä oikein nauttimaan pääse, se on vissi!

Mukavaa alkavaa viikkoa

toivottelee DreamOne rv 10+5

Vierailija
2/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa kirjoitellessa muistaa kaikkien pinolaisten juttuja ja nickejä, joten tässä näppärä vinkki kaikille:

Klikkaa VASTAA-painikkeen päällä hiiren oikeanpuoleista nappulaa ja avautuu valikko, jossa lukee joko AVAA UUTEEN VÄLILEHTEEN TAI AVAA UUTEEN IKKUNAAN. Riippuu selaimesta kumpi vaihtoehdoista tulee näkyviin. Explorerilla UUTEEN IKKUNAAN ja Mozillassa näkyviin tulee molemmat vaihtoehdot. Näin on helppo käsitellä useampaa sivua yhtäaikaa ja käydä tarkistelemassa edellisiä kirjoituksia.

Itse tykkään kovasti tästä toiminnosta ja se on erittäin kätevä käyttää! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: kiitos vinkistä, on tosiaan helpompi kun molemmat on näkyvissä, kirjoitukset ja oma vastaus. Toivottavasti sullakin vuoto on helpottanut ja olette saanut nauttia vuoden vaihteesta. EI kyllä varmasti pysty rentoutuu odotuksessa niin kauan, kun tuo vuoto vaivaa eikä edes tunne vielä itse liikkeitä, että voisi tunnistaa miten vauva voi.

Liskolisbet: teillä on sitten jo masuajalta oma kotivideokokoelma lapsista, jos olette tuolta ultrasta saanut videot mukaan:) Itse en haluaisi niin tarkkaan vielä tuossa vaiheessa vaavia nähdä, mutta varmaan jos olisi jotain epäilyjä vauvan terveydestä olisi se varmasti hyvä ja tarpeellinen asia. Mutta varmasti jää siitä mukava muisto ja on helpompi selittää tuleville sisaruksille tulokkaasta:)

Oma: vuoden vaihtuminen meni hyvin, Aaro ei pelännyt pauketta ja sai nukuttua yöllä vaikka vieressä jytisi. Täällä kun paukuttelu on jokapuolella tapahtuvaa ja lasit vaan helisee. Tänään oli kuitenkin aamu-ulkoilulla edessä lohduton näky kun roskia oli jokapuolella ja leikkipuistoon ei voinut mennä kun se oli sotkettu ja roskiksetkin paukutettu, mistä tietysti lisää roskaa. Veti mielen matalaksi:( Ei voi ymmärtää miksi ihmiset ei voi kerätä roskiaan samaan pussiin millä paukkunsa tuokin niin ettei ne jäisi maahan.

Muuten oma olo on turvonnut, en muista aaron odotusajalta tätäkään, että näin olisi turvonnut olo ollut. Mutta ehkä se aika kultaa muistot, tai sitten vaan on erilaista. Koskahan voisi alkaa tuntea ensimmäisiä liikkeitä?? Esikoisesta tunsin vasta 20 viikolla niin, että varmasti tunnistin.

t.Jennu ja pikkuinen 13+3

Vierailija
4/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitte alku se meijän vauvavuosi.. rakettien paukkeessa ja selvinpäin :) ukko oliki ostanu raketteja vissii yli 50 euron edestä, ihan vaan sen takia ku ens vuonna ei sit voi enää paukutella ku vauva nukkuu :)

DreamOne:lle pidetään peukkuja että vuodot loppuu ja pääset nauttimaan (?!) raskaudesta.. ite olen säästynyt kaikilta vuodoilta, ei ollu ees kiinnittymisvuotoa.. valkkaria joskus vähän tulee muttei punasta.

oletteko muute ostanu jo äitiyshousuja? meikäläinen huomas just että täytynee mennä shoppailee ku ei oo kohta housuja mitkä ei puristais.. parit mahan alle jäävät housut viel menee mut suurin osa farkuista puristaa jo liikaa.. verkkaritki painaa kohta mahaa.. oisko mitään edullista ratkaisua housupulmaan? vinkkejä otetaan vastaan.

jotkut oli miettiny jo nimiä. meillä ukko päätti itekseen et jos on poika se antaa nimen ja jos tyttö nii mä annan.. toivottavasti saan sen pään käännetty ennen kuin tää syntyy.. en tod. halua siitä mitään Penttiä tai muuta yhtä kamalan nimistä... (etenki ku mul on ihan " poika" -olo.. )

tsemppiä kaikille

millaste ja napsu 10+6

Vierailija
5/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran pikaiseen laitan viestiä ja syvennyn illal paremmin..

Eli, ollaan käyty näistä kaikista niissä 3D-ultrissa ja mennään tästäkin, mutta sen verran itsellä on ollut ultrassa " vaatimusta" että en ole halunnut tai miehenikään nähdä vauvan kasvoja, vaan saa jäädä loppuun asti yllätykseksi minkä näköinen tulokas on :O)

Kun sieltähän saa mukaan jos haluaa kunnon kuvan kasvoista, mutta siis sanomme aina, että ei kiitos kasvokuvaa ;) Tarkastaa vauvat ultralla muuten että on kunnossa eikä mahdollisesti jotain sydän vikaa jne.. ja jos jotain poikkeavaa näyttää olevan niin osaavat konsultoida synnytyssairaalaa etukäteen mahdollisesta lisä avusta synnytyksen jälkeen jne...

Mutta illal palaan paremmin, nyt otin vaan kahvikupillisen kera 10min huilin siivous hommista ;)

RV: 13 ja lapsen viikarit jaloissa 5 vee poika ja 3 vee tyttö

Vierailija
6/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin juhlinnat juhlittu syöden. Pitäis varmaan alkaa kunnostautumaan tämän ruokavalion kanssa, mutta tälläkin hetkellä imeskelen salmiakkikarkkia ja odottelen että pääsen syömään patonkia :S

Mietin eilen pommituksien keskellä, että onneksi vauva ei vielä kuule mitään. Tosin olen ollut viime päivinä suhteellisen varma, että sintti on jo kuollut ja että eilinen kruunasi kaiken kun seisoskelin ruutisumun keskellä :/ Vähemmästäki tuntuisi että vauva vahingoittuisi. Tietääkö joku tuosta oikeasti jotain faktaakin? Onko niiden ruutisavujen hengittely vaarallista? Tympi myös kun väkisten joutu haistelemaan tupakan ja sikarin savua vaikka kuinka yritin loikkia savun tieltä pois. Vauva parka!

Neuvolalääkäri olis edessä torstaina ja jännittää ihan hulluna että onko siellä kukaan enää elossa. Pahoinvointia on edelleen ja nännit on ihan hullun arkana. Onko kellään muulla vielä ollut nänneissä sellasta valkoista tahnaa, joka haisee äidinmaidolle? Minä huomasin tossa pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran, vähän oli jännää :)

Mahassa vihloo ja " repeilee" välillä ja joskus on ihan kumma tunne kuin joku kutittaisi mahaa sisältä päin. Tiedän, että liikkeitä ei vielä todellakaan voi tuntea, mutta tunne on joka tapauksessa hauska. Liekkö sitten mahalaukun kepposia.

Tuli tosi omanapainen viesti, jospa kunnostautuisin seuraavalla kerralla. Nyt nimittän sitä patonkia syömään :) hauskaa illanjatkoa kaikille!

-Weatherby 12+2

Vierailija
7/34 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs ja aloitan omista jutuista ja siirryn sitten lukasemaan uudelleen kaikkien kirjoituksia..

Huolen aiheena on univaikeudet.. Taustaa senverran, että olen joka odotuksessa kärsinyt univaikeuksista enkä suinkaan vain loppumetreillä, joka nyt kuuluukin asiaan vaan jopa alkuraskauden väsymyksen aikana.

Yleensä nukahdan suht normaalisti, mutta sitten herään parin tunnin jälkeen ja saatan nukkua loppuyön heräillen ainakin kerran tunnissa ja toisinaan valvon useamman tunnin..

Kuopusta odottaessa ongelma tuli ihan kamalaksi, alkoi jo heti alussa ja jatkuin loppuun asti, nukuin yleensä 23-01 valvoin 05 asti ja nukuin sitten 05-08, loppuraskaudesta sain unilääkkeet, kun aloin olla oikeasti sekopäinen. Kokeilin silloin kaikki mahdolliset konstit (aikaa oli kokeiluihin 9kk..) ja mikään ei oikein auttanut. Ihminen ei kovin kauaa selviä järjissään, kun yöt ovat kuten edellä mainitsin..

No nyt ne ovat sitten taas alkaneet.. eli kun väsymys on ohi, olen alkanut valvoa enenevässä määrin. Vielä en ole vaipunut epätoivoon yhtenäkään yönä ja välillä olen jopa nukkunut yön läpi (ellei lapset sitten herättele), mutta pikkasen jo pelottaa miten selviän töissä heinäkuuhun (yksityisyrittäjä joten selvittävä on, jos haluaa palkkaa) asti.

Onko minulla kohtalotovereita?

Millaste: kyselit edullista ratkaisua housuongelmiin.. Oletko kuullut Babybeltistä? Siis se systeemi, jonka avulla saat pidettyä omia housujasi hyvin pitkään. Enempää en siitä tiedä, mutta jos joku täällä tietää, niin laittaisiko ystävällisesti tietonsa jakoon.. :0) Toinen on sitten H&M, eli melko edullisia äippävaatteita.

Jennu: turvotusta täälläkin :0) tosin osuutensa saattaa olla viime viikkojen ruokavaliolla ;0) Itsekin olen välillä tuntevinani liikkeitä, vaikka eivät ne vielä voi niitä olla.. Toista odottaessa tunsin liikkeet rv 16, joten saatathan niitä kohta jo tunteakin, ainakin yleensä aiemmin kuin ekalla kerralla.

DreamOne: melkein tiedän miltä sinusta tuntuu, kun niin läheltä olen useampaan otteeseen seurannut samoja ongelmia. Tuleeko vuotoa niin kauan kuin hematooma on ulkona? Ystävälläni on nyt vuoto lakannut, mutta verta on edelleen kohdussa paljon ja lääkärit ovat puhuneet tulehdusvaarasta, jos se ei vuoda ulos. Onko sinulle puhuttu tämänsuuntaista? Jos yhtään lohduttaa, niin runsaastakin vuodosta huolimatta vauva voi hyvin pysyä kohdussa ja olethan kuitenkin jo kohta 11 viikolla ja vauvalla sydän lyö. Toivotaan parasta!

kiitos hyvästä vinkistä, nyt ei tarvi muistaa enää nimimerkkejä.. :0)

Liskolisbet: olen itsekin menossa (tosin ekan kerran) 3d ultraan vk 22 ja mietin just sitä kasvojen näkemistä jne. Itseäni kiinnostaa se, että saan tiedon vauvan sydämen ym. kehityksestä ja tällä kertaa haluan tietää sukupuolen etukäteen.. TAidanpa tehdä samat kuin sinä ja jättää kasvokuvat väliin :0)

weatherby: Miksi mietit onko mahassa enää kukaan elossa? Varmasti on, kun oireesi ovat noin voimakkaat! Aika mukavaa enteilyä tulevasta tuo maidon tulo :0)

Hyvää viikonalkua kaikille!

KolmenEmo + kipeä turvonnut masu rv 12+6

Vierailija
8/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vaihde sujui rauhallisesti kaveripariskunnan luona.. heillä on jo lapsia joten lasten iloksi paukuteltiin raketteja. Me oltiin ostettu kaveriperheen kanssa yhteensä sadan euron raketit! eipä ne silti kovin erikoisia olleet. Ja kyl varmaan ens vuonnakin tulee ostettua, vaikka vauva pieni onkin. Se voi sit vaikka nukkua sisällä siihen aikaan.. =] niin ainakin monet kaveriporukasta on tehneet pienen lapsen kanssa. Ja parempi se on että lapsi tottuu " metelissä" nukkumaan (tarkotan nyt sellasta normaalia ääntä esim tv ja puhe) ettei ihan hiiren hiljasta pidä olla. Yhden kaverin luona kun ei saa vessaakaan vetää jos heidän tytär nukkuu!!

Tänään olin jo töissäkin, onneksi tais olla ensimmäinen ja viimeinen työpäivä tällä viikolla! =]

Ja joku kyseli ruudin haun vaarallisuudesta: eipä se vaarallista ole, jos savulle ei ihan jokapäivä altistu! joten ihan turvallisin mielin saa ampua raketteja ja katsella niitä kerran vuodessa! Samaten kuin uskaltaa hiuksensa värjätä ja hiuslakkaa käyttää. Maalaisjärkeä mukaan. Omassa työssäni joudun käyttämään kaikennäköisiä suojaimia, ja silti uskallan tehdä ko työtä (kemian alaa) ilman omantunnon tuskia ja huolta. Eikä mulla eilen illalla ollut hengityssuojain käytössä raketteja ampuessa.. =]

Oireet itsellä on edelleen samat, eli rinnat arat.. =] välillä tosin tulee huono olo, mutta en ole kertaakaan joutunut oksentamaan. Huomenna on lääkärineuvola ja reilun viikon päästä (12.1) eka ultra. En tiiä josko lekuri huomenna jo kuuntelis että kuuluuko edes sydänäänet.. sen näkee sitten!

Mukavaa viikkoa kaikille!

jonttu rv 11+0

Vierailija
9/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... Uusi vuosi on aluillaan ja meillä heiniksillä vaan la lähestyy ja lähestyy... Tosin matkaahan on vielä taivallettavana,mutta se menee nopeesti!

Ensiksi kysyisin että onkos kellään tietoa semmoisesta että toista lasta osottaessa masu pullahtaisi jotenkin aiemmin esiin kun ekan kohdalla... Miusta minulla ainakin on maha kasvanut huom.nopeemmin kun ekan kohdalla. Liittyyköhän löysemmät vatsalihaksen jotenkin siihen,vai mistähän johtuu?

DreamOne: Toivottavasti vuotosi loppuvat pian ja se mylooma tulisi pois sieltä!

Jennu: Itsellä tuntuu kuin välillä vauva potkisi tuolla mutta ei se vielä voi tuntua... Luulen että ekaa odottavalla ne alkaa tuntumaan oikiasti joskus 16-20viikolla ja uudelleen synnyttävillä joskus 14-18viikoilla...se on nin hek.kohtaista sekin!

millaste: Määkin huomasin että mulla alkaa toppahousut puristaa aika ikävästi,joten pitäisi alkaa etsimään isompia kokoja. Samoiten pitäis jotkin uudet housut ostaa. Varm. hm tilailen..

KolmenEmo: Minulla ei ollut ekassa raskaudessa univaikeuksia, ja ei ole ollut tässäkään. Onko sinulla muuten sitten kuin raskaana ollessa univaikeuklsia?Varmaan on todella inhottavaa...:(

on: Niin taitaa olla nuo pahoinvoinnit tältä raskaudelta ohitse...eio enää oksettanut, tosin tietyt ruoat on semmoisia ettei voi ajatellakkaan syövänsä. Mahassa tunutuu ihan selvästi kohtu..semmoinen appelsiinin kokoinen suunnilleen...11.1 on sitten se np-ultra, ihanaa nähdä pikkuinen taas..Toivon tod.että kaikki on kunnossa!

Hyvää tiistai päivän jatkoa!

t.sadetar& (eppu)11+5

Vierailija
10/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi sitten tiistai vaikka tuntuu että vasta maanantaita mennään. Sekotti tuo eilinen pyhäpäivä pään totaalisesti. Itselläni on vielä lomaa tämä viikko ja huomenna lähdetään miehen kanssa juhlistamaan vuosipäivää Tampereelle. Varattiin sieltä hotellihuone. Kesällä käytiin samanlaisella reissulla Turussa ja tosi ihanaa oli! Nyt on pyykkikone jylläämmässä ja netistä ollaan katseltu kivoja ravintoloita seudulta. Ei täällä sattuisi olemaan ketään tamperelaisia jotka osaisivat suositella jotain kivaa ravintolaa?

jennu: Ole hyvä vain vinkistä! :) Teilläkin on paukuteltu kunnolla uutena vuotena, niin täälläkin. Itse olen maaseudun tyttöjä alunperin ja kun muutin isoon kaupunkiin, hämmästyin näitä ilotulitemääriä ja ihmismassoja joita aina vuodenvaihteessa on liikenteessä. Itse en jaksa kauaa tulitteita katsella, mies taas on innokkaampi. Ehkä sitten jos meilläkin joskus on niitä lapsia niin viitsii seisoskella tuolla tien vieressä. Ja totta, tuo roskaaminen on lohduton näky. Inhottavaa.

millaste: Minäkin valittelin viime viikolla housuongelmaa, kun en millään löytänyt sopivia äitiyshousuja shoppailukierroksella. Kaikissa tuntuu olevan niin pillilahkeet, ettei vaan mene jalkaan. Yläosasta ovat sopivia, mutta jaloista puristaa. Ehkä minä olen vain sitten niin paksukinttu tai mallit ovat vain niin pillejä, ettei onnaa. Itse ajattelin käydä ostamassa jotkut tavalliset halpishousut ja teettää ompelijalla niihin sellaisen resorin. Olen netistä nähnyt ohjeetkin tuollaiseen. Ja kiitos peukutuksista!

weatherby: Voi noita sinun ajatuksiasi! Kyllä sillä vaavilla on kaikki hyvin ja torstaina saat vielä varmistuksen asiaan. Minullakin on tuota vatsan kutittelua, sellaista pientä pulputusta. Se tuntuu hassulta, mutta niin mukavalta koska se on merkki siitä että eloa on. Repäisykivut on täällä hellittäneet, mutta ihan alkuraskaudessa minullakin niitä oli aika paljon. Nyt vaan välillä repäisee tai painaa ilkeästi jos makoilee vaikka vähän huonossa asennossa. Usko pois, kaikki on hyvin ja noin pieni määrä ruutia ei vahingoita vauvaa yhtään!

KolmenEmo: Ikäviä nuo univaikeudet! Olisiko sinulla mahdollisuutta saada unilääkitystä jo nyt? Kun kerta olet sen hyväksi aiemminkin todennut. Ja niitäkin tosiaankin varmasti saa raskauteen sopivana lääkkeenä ja annostuksena. Kyllähän sinun hyvinvointisi vaikuttaa voimakkaasti vauvankin hyvinvointiin ja riittävä uni on yksi niistä elementeistä. Todella ikävää! Minulle ei ole puhuttu tulehdusvaarasta mitään tämän hematooman suhteen. Ainoastaan, että se joko vuotaa ulos tai kuivuu kokoon kohdun sisällä. Minulla se näköjään vuotaa ulos, koska vuoto on jatkuvaa. Joka neljännellä odottajalla on kuulemma vuotoja, eli aika yleisestäkin jutusta on kyse. Tietenkin vuotojen syy vaihtelee yksilöllisesti. Tosi ikävää tuo ystäväsikin tilanne jos verta edelleen sisällä on, mutta se ei poiskaan vuoda. Voihan käydä niin, että ystävälläsi se kuivuu kokoon tai imeytyy sisuskaluihin, eli ei enää pois tulekaan. Itse jotenkin maalaisjärjellä omalla kohdallani ajattelen, että kohdussa tarvitaan kasvutilaa ja kaikki ylimääräinen työntyy ulos pois tieltä. Täytyy ensi viikon ultrassa kysellä tuosta tulehdusvaarasta, mikäli minulta vielä hematoomaa löytyy.

jonttu: Ihme touhua kyllä tuollainen hyssyttely lasten kanssa, minunkin mielestäni lasten täytyy oppia kestämään kaikenlaisia ääniä. Ja yleensähän lapset ovat melko hyväunisia, joten hyssyttelyä ei edes tarvita. Mutta tietenkin mihin tottuu, on se avainkysymys.

sadetar: Minä olen ainakin kuullut, että toisessa raskaudessa vatsa saattaa näkyä nopeammin kuin ensimmäisessä. Se johtuu kohdun kiinnikkeistä, jotka antavat helpommin myöten. Saatan olla väärässäkin, kun kokemusta ei itsellä ole yhdestäkään loppuun menneestä raskaudesta, mutta näin olen kuullut. Liikkeethän toista kertaa raskaana oleva saattaa myös tuntea aiemmin kuin ensimmäistä odottavat, jopa jo viikolla 16. Normaalistihan liikkeet alkavat tuntua vasta 19-21 viikoilla. Kiitos kovasti, itsekin toivon että tämä henkisesti ja fyysisesti raskas vuotelu jo loppuisi!

Nyt ruoanlaittoon ja sitten valmistautumaan meidän minilomaa varten!

DreamOne rv 10+6

Vierailija
11/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heather

Ultraan vastausta.

3D-ultra on jossa sikiö nähdään perinteisen ultran sijaan kolmiulotteisena. Tavallista ultraa tarkempi ja moniulotteisempi.

4D-ultra on neliulotteinen, eli muuten sama kuin toi edellinen mutta saa reaaliajassa liikkuvaa kuvaa sikiöstä. 4D ultralla voidaan tutkia tarkemmin sikiön rakenteita ja sydämen aluetta.

Yleensä käytetään siellä missä on 3D laite niin noita 2 versiota sekaisin.

Sinua lähinnä taitaa olla Kuopiossa ja siellä Cantissa jos en väärin muista ja muistini mukaan tämä Bruno cassiotore vai miten kirjoitettiinkaan joka ultraa täällä helsingissä niin ultraa myös siellä Kuopiossa. Aika kannattaa varata jo nyt jos käynyt niskapoimussa ja selvinnyt että mahassa varmasti elämää.

Optimaalisin aika 3/4D-ultralle on 22 viikolla joilloin sydän saadaan parhaiten tutkittua tai sitten 24-26 viikolla jolloin tehdään sikiön kokonais arvio ja saadaa hyvää kasvokuvaa jos senkin haluaa nähdä. Näillä ultraus menetelmillä saa yleensä 100% varmuudella tietää lapsen sukupuolen ja kotia saa mukaan dvd:llä tai vh:lla olevan nauhan josta voi kotona ihastella vauvaa, niin ja kamalan nipun valokuvia vauvasta joka puolelta :O)

Itse ollaan menossa viikolla 22 ja rapiat kurkistamaan, ihanaa jälleen :O)

Maksaa noin 200e ja kela korvauksen jälkeen ainakin täällä jää maksettavaa noin 140e siitä lystistä. Ja kela korvauksen saa heti korttia esittämällä.

Siihen voi mennä kuka vaan joka haluaa maksaa summan ja kurkistaa kunnolla mahaan, kuten me, hihiii

Kannattaa varmaan laittaa huhuilua tänne palstalle et onko sitä ultraa myös Jyväskylässä, tai Mikkelis niin voi päättää minne soittaa ja menee ;) Mut sen tiedän varmaksi et Kuopiossa sitä saa ainakin.

Toivottavasti selventi edes jotain tämä vastaus ?

Meillä takana 2 noita käyntejä ja innolla odotetaan saavaksi tästäkin vauvasta dvd muistoksi.

Ja missään ultrissa emme ole halunneet nähdä kasvoja, jotain jännitettävää sentään loppuun asti ;) SUkupuoli ja terveys riittänyt tiedoksi.

RV: 13+1 ja lapsoset x 2

Vierailija
12/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Onkin jo kulunut pitkä tovi, kun olen viimeksi kirjotellut. Lukemassa viestejänne olen käynyt miltei joka päivä.

Terveiset ultrasta! Oli kiva kokemus. Vauvelilla oli kaikki hyvin, ei liikoja turvotuksia ym. Kovin vaan oli rauhallisella päällä, ei kovasti voltteja heitellyt. Hiukan käsiä ja jalkoja heilutti. Ja kun kätilö mun mahaa vähän muljautteli ni sitten vähän käännähti. Aloin tietty heti ajattelee, et pitäiskö jo tässä vaiheessa liikkuu enemmän... No ehkä pienokainen on rauhallista sorttia. Mites muilla ekat ultrakokemukset siis just tää eka n.12 viikon ultra? Laskettu aika pysyi samana eli 13.7.

Paha olo alkaa olla jo historiaa. Vieläkin saattaa joskus vähän tehdä heikkoa, mutta kun muistaa syödä ja juoda säännöllisesti niin kaikki ok. Oon oikein saanu taas elämänilon takasin, ku pystyy jo ulkoilemaan ja urheilemaan. Kahvikin jo maistuu ym.

Uutena vaivana on tullut selkäkipu. Mulla on vähän joskus aina ongelmia tuon selän kanssa, mutta yleensä se pysyy aisoissa liikunnan kanssa.

Univaikeuksia on mullakin. Nukun ihan hyvin tuonne aamu 4 asti, jolloin joka aamuyö herään. Käyn vessassa ja juomassa ja sitten ei uni meinaa tulla millään. Valvon pari tuntia ja sitte ku just saan nukahdettua ni kello soi ja työt kutsuu. Ja arvatkaa väsyttäiskö sitten.

-beebebeebe 12+3-

Vierailija
13/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko tehdä itsestäsi pientä esittelyä tuonne Helistimien esittelypinoon? Katselin että tietosi puuttuvat. Se olisi mukavaa :)

DreamOne

Vierailija
14/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiskelinkin meijän pinoa täällä mutta en huomannut aijemin.

liskolisbet: mekin aateltiin ekaa kertaa mennä 3d/4d ultraan. hirvee pelko kun koko ajan ollut vauvan voinnista ja tahdon myös sen muiston sieltä saada.

dreamone: minullakin oli vuotoa 4 viikkoa, mutt se on nyt loppu onneksi. toivotaan ttä sinullakin loppuisi pian. Mä en tosin päässyt mihinkään tutkimuksiin että mistä johtui mutta kaikki vain sanoi ettei tässä miään hätää, se on yleistä. mutta hurjan pelottavaa se on.

ja housuista. itse metsästin myös ja kaikki pilli mallia ja inhoan sitä. löysin kuitenkin h&m: stä kivat jotka jo nyt pysyy päällä.

kolmenemo: minä kärsin varsinkin edellisen raskauden aikana unettomuudesta. mun oli aivan mahdoton nukahtaa. mä pyörin parhimmillaan sinne kolmeen- viiteen asti kun ei uni tullut ja kun aamulla piti kuitenkin esikoisen herättyä nousta niin uni vaje rupes olee hurja. eli tiedän tunteen. nyt ei ole vielä alkanut tuo ongelma mutta mulla alkoi se viimeeksikin vasta joskus rv20.

millaste: h&m myy aika halvalla äitiyshousuja. sieltä mä kävin ostaa jo yhdet housut mitkä sopii jo nyt mutta mahtuvat vielä pitkään, jollei koko raskauden. eikä siis kovin kallit.

sadetar: ainakin tuolla kolmatta odottavien ¨puolell kaiki on todennut että masu on tullut esiin paljon nopeemmin. mullakin rupes kiristää omat farkut heti viikolla 7. kun ekan jälkeenhän paikat on löysemmät ja pääsevät pullahtamaan esiin helpommin.

omaa napaa: paha olo hellittänyt ainakin luulen. aamusin on vielä nuo aikasin heräämiset hankalia kun herkästi tulee huono olo, mutta sekin pysyy aisoissa. selkäkivut tulee tosin nyt jo herkästi jos teet mitään outoa, kuten töitä ;)

innolla odotan ylihuomista np-ultraa. pääsee vaavia kurkkiman että kaikki olisi hyvin. taas kun pelottaa tu kun ei tiedä.

mulla on nyt jotenkin hirvee pelko koko ajan että vaualle käy jotain, se kuolee kohtuun tai tulee kesken tai se on ihan epämuotoinen. en tiedä mistä moinen johtuu mutta pelko on läsnä koko ajan. en tiedä johtuiko se siitä alunvuodosta, mutta kuitenkin. samoin pelkään synnytystä jotenkin enemmän vaikka mulla oli " täydellinen" synnytys tuo edellinen. puolisoni sanoikin että luen liikaa näitä palstoja ja näen että monille käy huonosti niin siitä saan pelot mutta olen mä lukenut näitä edellisisssäkin raskauksissa.

nyt katsomaan 4d-dokumenttia.

LIIPE JA ÖTÖKKÄ RV 13

Vierailija
15/34 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas musta tullut ahkera kirjoittelija.. On kiva kirjoitella, kun täällä on selkeetä keskustelua ilmassa :0)

Liipe: Onpa ihanaa kohdata kohtalotoveri, vaikka eihän se meidän valvomisiin auta, että joku muukin valvoo, mutta vain toinen saman kokenut voi ymmärtää tämän ahdistuksen.. Ei mulla onneksi ongelma ole vielä kovin paha, kun viime yön nukuin taas alusta loppuun :0) Kirjoittelit myös kuinka pelottaa, että joku menee huonosti. Muistan saman tunteen kolmatta odottaessa! Kun on saanut 2 tervettä lasta ja synnytyksien jälkeen on itse ollut hengissä, tulee tunne, että eihän tämä voi jatkua aina näin hyvin.. Kuuluu siis asiaan! Samat angstit täälläkin.. :0) Tieto lisää tuskaa, mutta toisaalta, osaa olla entistä kiitollisempi kun kaikki on hyvin.

beebebeebe: Odotatko ensimmäistä? Kun menin ekan kanssa np-ultraan jouduin jopa kesken kaiken kävelylle, kun vauva ei hievahtanutkaan, välillä käsi vähän heilahti, mutta niska nähtiin vasta kävelylenkin jälkeen. Tulos: rauhallinen, harkitsevainen, luotettava, erittäin älykäs ja sosiaalinen tyttö, kohta jo 6-v.. Toisen vauvan ultrassa nauroin vedet silmissä, kun vauva meni ihan oikeasti kuperkeikkaa! Tulos: erittäin vilkas poikalapsi, suorastaan apina, tällä hetkellä 4-v ja seisoo kaiket päivät päällään sohvalla ;0) Kolmaskin oli melko eläväinen ultrassa ja tuloksena oli oikea peppi pitkätossu, meidän perheen tänttärä, jolta ei tahtoa puutu. Olen aika iloinen siitä, että tämä vauva ei mennyt kuperkeikkaa.. :0) Jaksamisia sinulle univaikeuksien keskelle! jos uskot luonnontuotteisiin, kokeile magnesiumia illalla (esim. diasporal juomajauhe, saa apteekista, auttaa myös suonenvetoihin, otetaan illalla) sekä luonnontuotekaupasta saatava ruusujuuri, rauhoittaa, täysin turvallisia vauvalle, auttavat itselläni jonkun verran.

DreamOne: kiitos rohkaisusta ja varmasti tälläkin kertaa turvaudun kunnon lääkkeisiin, jos tulee tosi tarve. Mielelläänhän sitä aina odottaessa jättäisi lääkkeet ottamatta. Kiitos vastauksista hematooman suhteen, ystäväni on varmasti kiitollinen, kun kuulee että se voi vaan kuivua kohtuun. Häntä on infottu asiasta todella huonosti.. Ja toivottavasti kohdustasi löytyy seuraavassa ultrassa vain vauva, istukka ja napanuora :0)

sadetar: kyllä moni tuntuu kirjoittelevan että on aikasin tullut masu näkyviin. Itselläni on vasta tämä neljäs pullahtanut jo nyt, tosin voin myöntää että koskaan aiemmin ei ole meikäläisellä ollut näin huonot vatsalihakset kuin nyt, vaikka kilojen suhteen olen paljon hoikempi kuin aiempien odotuksien alussa (ihan normaalipainoinen siis). Toki kohtu alkaa venyä paljon nopeammin ja muutenkin kudokset antavat myöden. Itse huomasin aiemmissa odotuksissa sen, että 16 viikolla ei ollut mahaa nimeksikään ja 20 viikolla se oli samassa koossa kuin ekaa odottaessa viikolla 30. Lopputulos oli kuitenkin sama, eli ei maha viimesillään ollut yhtään isompi, kolmatta odottaessa jopa pieni ja siro, oli tosin taaksepäin kallistunut kohtu ja painoi siis selkää vasten.

kolmen nassikan äiti ja koko ajan pullistuva maha rv 12+7

Vierailija
16/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas aika myöhään liikkeellä.. =] hetki sit tultiin miehen kans kotiin, kun oltiin päivä kaupungis ostoksilla ja illalla kyläilemässä.

Taas mulla kävi se tuuri: tänään piti olla neuvolalääkäri. Yllättäen neuvolatäti soitti aamulla että lääkäri on sairaslomalla. =[ ensin se ehdotti uutta aikaa vasta kahden viikon päähän, mut kysyin että eikö tällä viikolla enää mitenkään kävis, kun en oo töihinkään enää täl viikol menossa (muita kiireitä), niin olis helpompaa että se osuis näille päiville kun sit parin viikon päästä voi taas vapaan saaminen olla vaikeempaa (tai töissä alkasivat kai ihmettelemään jos jatkuvasti sanon et taas on lääkäri). No iltapäivällä neuvolatäti soitti uudelleen ja sain ajan vielä tän viikon perjantaille.

Yhdessä aiemmassa (keskenmenoon päättyneessä) raskaudessa kävi samalla tapaa, sillonkin lääkäri oli sairastunut ja päivää piti muuttaa, ja päivää ennen kuin uusi aika oli niin keskenmenovuoto alkoi.. Nooh, en usko että tällä kertaa käy enää samalla tapaa.. =] silloin se päivä oli vielä 01.01., joten tällä kertaa se on ainakin jo ohitettu.. =]

Mun piti tänään käydä H&Mllä katsomas äippävaatteita (housuja kans alettas kohta tarviimaan kun farkut alkaa puristamaan), mutta en sit malttanut. Vauvojen vaatteita hipelöitiin, kun yhdellä kaverilla oli joulukuun lopussa laskettu aika, mutta vielä tänään oli yhtenä kappaleena.. =] ois tehny mieli omaan kaappiin ostaa, mutta ei vielä uskalla. enkä kyl ostanu kaverin tulevalle lapsellekaan vaatteita, kun ei ole sukupuoli selvillä, ja kaikki neutraalit vaatteet oli valkoisia, vihreitä tai keltaisia. Pari hienoa ruskeaa asustetta oli esimerkiks lindexillä.. =] ostin sit vaan sellasen vastasyntyneen helistimen, pehmustetun.

Mutta eipä nyt taas tällä erää muuta.

Jonttu rv 11+1 (-kö?).. laskuissa sekasin, enkä muista mitä eilen mahdoin laskee..

p.s. Onko jollakin teistä tietoa, kun tossa yhdessä ketjussa keskusteltiin tukholman vauva- ja mammaliikkeistä, että onko siellä vaatteet halvempia tms, vai miksi ne on niin suosittuja?! olen vaan näillä näkymin menossa käymään tukholmassa helmikuun alkupuolella, joten siksi kiinnostaa.

Vierailija
17/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo eilen kirjotella tänne, mutta oli ultrareissusta niin väsynyt etten jaksanut... Matkaa kun on 100 km ja käytiin ostoksilla samalla. Ultrassa kaikki oli ihan ok. vauveli köllötteli sielä ja liikutteli jalkoja ja nosti nyrkkejä pystyyn :). Niskaturvotus oli 1.6 mm, eli ihan normaali. Kolme kuvaa saatiin mukaan. On se ihme kun näkyy nenä ja kulmat ja suu...

Dreamone: Toivon kovasti että vuotosi loppuvat, ne kyllä rassaavat varmasti melko paljon.

Kolmenemokohan se oli joka puheli univaikeuksista... Täällä toinen yökukkuja.. Eli mä olen kokoajan toosi väsynyt ja sitten yöllä makaan sängyssä ja pyörittelen satoja ajatuksia päässäni... Välillä myöskin nukun sitten tosi hyvin.

Kävin eilen Lindexillä katsastamassa äitiysvaatteita, mutta olin kyllä vähän pettynyt valikoimaan, ei ollut mitään kivan näköistä, Taidan tilata sitten H&M : lta keväämmällä. No, muutamat äitiysalkkarit löysin, varalta kaappiin, kunnes ei vanhat enää riitä.

Täällä oli keskusteltu niin hirveästi, etten nyt osaa nostaa muiden pulinoita esille tässä, kuin mitä nuo dreamonen ja kolmenemon... Mutta kaikki luin läpi, Pitäisi itsekin ruveta aktiivisemmaksi sitä mukaa kun vatsa kasvaa..

Ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa teille!!

Vauvakka ja pate 13+3

Ai niin omaa napaa vielä: näin toissa yönä unta jossa meillä oli kaupassa vauva mukana ja mies haki vaaleanpunaisen paketin vaippoja : ) . Voihan se Pate olla Pirkkokin :)

Vierailija
18/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ketju edelleen no nostan tän esille..

kiitos kaikille housuvihjeistä.. HM:lle varmaan huomenna suuntaan.. Kappahl ja Lindexin vois kans tsekata.. toivottavast vaan ei oo ketään tuttuja siel samaan aikaa.. etenkään työkavereita, ois noloo paljastuu ku just allekirjoitin uuden työsopimuksen syyskuun loppuun ja aattelin kertoa vasta parin kuukauden päästä et tämmönen " vahinko" on päässyt käymään :D (täytyy myöntää et vähä omatunto kolkutti mut eihän laki velvoita kertomaan..sitä paitsi ei sitä koskaan tiedä mitä täs viel tapahtuu.)

joku kirjoitti univaikeuksista.. ite herään joka ikinen yö, yleensä aamuyöstä, hirveeseen pissahätään ja samalla hörppäsen vettä.. rasittavalta se alkaa jo tuntumaan mut rakko kun ei anna nukkua.. sitte ku vessasta tulee takasin nii alkaa pyöriminen joka kestää yleensä siihen asti ku mies lähtee töihin, eli klo 5-6. Mieski alkaa olla jo kypsä mun wc-ravailuun.

vauvakka07 kirjoitti niskaturvotuksesta, ihmettelin ku mul oli 0,5mm ja se oli ihan normaali ja sul oli 1,6mm tai jotain ja seki ihan normaalia...mikäköhän sit mahtaa olla epänormaalia? ku normaaleissa on noin isoja eroja?

mul on alkanu tulla mielitekoja.. eilen oli pakko ostaa verilettuja ja puolukkahilloa ku koko illan teki mieli.. ja tänään ostin salmiakkia, vaikka se onki kielletty.. :( otan sen riskin...

millaste 11+1

Vierailija
19/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta niskaturvotuksesta; muistaakseni se on niin että jos turvotusta on yli 3mm, tarjotaan mahdollisuutta lisätutkimuksiin sikiön kehityshäiriöiden suhteen. Vaihtelua voi olla jopa 1-3 mm. Näin olen joskus lukenut, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Käytiin taas ostosreissulla tai asioilla paremminkin, ei mitään heräteostoksia tarttunut matkaan. Autokauppojen pihoilla myöskin kierrettiin, mut ei nyt vielä vaihdeta..

Vierailija
20/34 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken sit otin itseäni niskasta kiinni ja otin kuusesta koristeet pois ja keräsin muutkin joulujutut pois. Ja samalla vähän imuroin ja näytin lattiarättiä keittiössä.

Eilen oli niin pahaolo ettei tosikaan. ja närästi. Tänään sit paljon parempi olo. Huonosti tekee ruokaa mieli.

Mulla on ens viikolla np-seula. laitoin siitä pomolle viestin eilen, et pitää ke aamuna mennä sit lääkäriin porvooseen. Tuli vastaus et näistä lääkärin ajoista vois ilmoittaa vähän aikaisemmin. En tiedä onko hänellä arvauksia että olen raskaana. Vai onko vaan outoa et joulun alla kävin kaksi kertaa ihan lähekkäin lääkärissä. Mulla oli terkkariin lääkärineuvola 2 viikon päähän, mut peruin sen. Siirsin sen 3 viikon päähän, on sitten viikolla 14. Se aika olisi ollut klo 14 ja olis pitänyt lähteä töistä 3h aikaisemmin. Nyt menen taas 2h myöhässä, mutta parempi kai niin... Ei tee yhtään mieli kertoa pomolle tästä raskaudesta. odotan ainakin ensi viikkoon, kun tietää miten asiat masussa on.

Mä en ole vielä käynyt kaupoissa ollenkaan äippävaatteita katsomassa. mutta joskus aikaisemmin olen katsonut et henkalla on ihan kivoja. Mä tilasin farkut Englannin Ebay' stä. Oli vaan 8e postikuluineen. Sit tilasin äitiyspaidankin. Käytettyjä molemmat mut ihan priimakuntoiset. Mä olen äippäpaitaa jo pitänyt. Ei siksi et maha pömpöttäis, vaan kun se on hieman väljempi. mulla on rinnat kasvaneet aikalailla.. Mä olen nyt 11kg painavampi kuin esikoista odottaessa. esikoisen kans ei maha näkynyt aikoihin. Voi ola, et tää rasvakerros peittää tämänkin..

Tää oli nyt ihan omaa napaa. Mutta unohdin tässä kirjoittaessa mitä muut olivat kirjoittaneet.

10+5