Mitä isättömän lapsen kanssa isänpäivänä?
Ei ole pappaakaan mitä juhlia, koska isäni kuoli kun olin kolmasluokkalainen. Itseäni ei ole isättömyys koskaan häirinnyt ja isänpäivänä juhlittiin pappaani, mutta lapselle ruutuun nyt olevan tosi kova paikka vaikka esimerkiksi aiempina vuosina ei ole ollut. Tänään lapsi oli itkuinen kun päiväkodissa oli ollut puhetta isänpäivästä ja ilmeisesti jotkut oli askarrelleet isänpäiväkortteja.
Kommentit (101)
Ei pelkät siittiöt tee ketään isäksi.
Vai meinaako joku oikeasti että jos lapsi syntyy raiskailun tuloksena niin sitä tekijää on pidettävä lapsen isänä jota ilman lasta ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se lapsen isä on? Pakkohan sillä on semmoinenkin olla, vai tulitko neitseellisesti raskaaksi niin kuin Maria?
Lapsen isä on kuollut jo vuosia sitten.
Eli oma isäsi kuoli kun olit lapsi ja lapsesi isä kuoli kun lapsi oli pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se lapsen isä on? Pakkohan sillä on semmoinenkin olla, vai tulitko neitseellisesti raskaaksi niin kuin Maria?
Eli oma isäsi kuoli kun olit lapsi ja lapsesi isä kuoli kun lapsi oli pieni?
Mitä outoa siinä on?
Ei kai tuosta nyt mitään numeroa tarvi tehdä. Jos ei ole faijaa, niin sitten ei vaan ole.
Tuon ikäisestä voi olla vaikea tietää itkeekö sitä, että ei ole isää, pystynyt osallistumaan korttien tekoon vai sitä, että juhlat jäävät välistä. Lupaa vaikka ostaa sunnuntaiksi jotkut ylläri herkut teille ja syötte ne yhdessä vaikka lounaan jälkeen.
Ai jonkun tuttavamiehen joka paikkaisi päiväkodissa lapsen isän roolia?? Ainoo joka sen voisi tehdä, olisi lapsen isoisä. Ap:n lapsen isä on kuollut, ap:n isä on kuollut, entäs lapsen isän isä? Vai onko hänkin kuollut?
Haloo, mieti nyt vähän. Ketä siinä olisi tarkoitus huijata, itseesi, lasta vai muita lapsia? Menisi vaan entistä pahemmaksi jos joka vuosi olisi eri "isä". Ja olisko kiusaantunut olo jos muiden isien joukossa olisi vaan leikki-isä. :D
Lapsella ei ole isää ja piste. Päiväkodin henkilöstö osaa hoitaa jutun.
Jos isä on kuollut ja haudattu muualle, niin hautausmailla on paikka mihin voi viedä muistokynttilän muualle haudattujen muistolle. Lapsilla alkaa olla jo niin paljon tuntemattomiksi jääneitä isiä, että pitäisikö jo olla paikkoja missä tuntemattomien isien lapset voisivat halutessaan muistaa miestä josta ovat saaneet alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käy vaikka haudalla, vai pitäisikö kalenteriin saada kuolleiden isienpäivä?
Ainakin minulla aivan loistava tilanne oma isä ollut mullan alla yli 20 vuotta ja itse en ole isä, ei tarvitse tästä(kään) turhasta "juhlapäivästä" välittää pätkän vertaa.
t: vela
Entäs lapsen isän isä? Kai hän on lapsen elämässä mukana? Tai isovanhemmat ja sukulaiset ylipäätään?
Jos ei niin epäilen että lapsi on päätetty tehdä yksin, ja siten äidin oma valinta. Siinä tapauksessa kanna vastuusi ja selvittele soppasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi olisi voinut tehdä kortin kuitenkin ja viedä sinne isänsä haudalle, ei se niin vaikeaa ole. Minun lapset halusivat muistaa pappaakin pienenä, kortit kynttilöiden kanssa haudalle.
Taas tehdään olemattomasta ongelma. Kaikilla ei ole isää, toisilla ei äitiä, joillain ei kumpaakaan ja kolmannelta puuttuu lemmikki. Joku ei edes vietä joulua.
Minun isäni kuoli kun olin lapsi. En koskaan kokenut isänpäivää mitenkään ongelmaksi. Se oli vain ihan luonnollista, että koska minulla ei ollut isää niin askartelin sitten jotain muuta. Yleensä sai itse valita mitä tekee ja se oli vain kivaa. Muistan että enemmän minua harmitti kun koulussa sai kertoa lemmikeistään ja minulla ei ollut vaikka olisin kuinka halunnut sellaisen.
Tuo muisto kertoo lapsen maailmasta paljon. Oikeasti isättömyys on varmasti vaikuttanut minuun enemmän kuin lemmikittömyys, mutta lapselle asiat ovat joskus ihan noin yksioikoisia. Isää ei sinänsä osaa kaivata, mutta hamsteri olisi kiva.
Tekisin jotain mistä lapsi pitää, veisin vaikka uimaan/hoploppiin tai jotain muuta spessua.
Sano lapselle että kertoo päiväkodissa että mun isä on kuollu. Mut teen kortin ja lähetän sen taivaaseen. Ei vaadi enempää selittelyä.
So simple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. 🤦
Äitien ja isien päivät pois ja tilalle 2 kertaa vuodessa juhlittava perhepäivä, jossa pääpaino on perheen yhteisillä tekemisillä ja yhdessä vietetyllä ajalla ja jota voivat juhlia kaikenlaiset perheet ja mukaan juhlintaan voi ottaa myös isovanhemmat ja miksi ei myös sedät, tädit ja enot jos ovat läheisissä väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ᴍɪᴋÄ ᴊᴜᴋᴜʀᴛᴛɪ ᴊᴀ ʀᴀʜᴋᴀ ᴇʟÄᴋᴇʟÄɪꜱᴇʟʟᴇ?
Mïkä jkrï jå råhkå êläkêläïêllê?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ᴍɪᴋÄ ᴊᴜᴋᴜʀᴛᴛɪ ᴊᴀ ʀᴀʜᴋᴀ ᴇʟÄᴋᴇʟÄɪꜱᴇʟʟᴇ?
Mïkä jkrï jå råhkå êläkêläïêllê?
?
Ihan paska. Ei julkaise ulkomaalaisia aakkosia.
Kyllä sun lapsellasin on isä kenestä siittiöt on otettu munasolua hedelmöittämään. Muuten se lapsi ei olisi olemassa. Ihan sama mitä ns. Hihhulit satuilee sukupuolista.