Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyisitkö sen, että mies on aina pois etkä saa koskaan omaa aikaa?

Vierailija
08.11.2023 |

Eli yhteisiä pieniä lapsia ja mies aina töissä, työmatkoilla ym. Kotiin tulee klo 20 illalla. Eli sinä yksin vastuussa lasten päiväkodista hakemisesta ja huolehtimisista sen jälkeen. Sama myös viikonloppuisin. Miehen palkka ei ole iso ja hänellä on lisäksi aloitteleva firma, joka vie paljon aikaa mutta ei tuota vielä aikoihin mitään. Omaa aikaa saisin klo 21 jälkeen mutta en jaksa silloin enää mennä muualle kuin nukkumaan.

Meillä on tämä tilanne ja olen todella kyllästynyt tähän. Olenko väärässä tuntiessani näin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä maksat ja hoidat kaiken, kun mies toteuttaa itseään?

Vierailija
2/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä maksat ja hoidat kaiken, kun mies toteuttaa itseään?

Talouden kulut maksamme puoliksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tekee pitkää päivää että perheenne saa rahaa jolla maksaa asumisen ja ruoat yms. Sinä kotona lasten kanssa. 

jätä se sika ja rupea yksinhuoltajaksi ja ole kaikki ajat yksin lapsen kanssa TAI tyydyt toistaiseksi kohtaloosi ja tajuat että se on vain väliaikaista ja hetkellistä

Vierailija
4/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En todellakaan. Mutta olisin kiinnittänyt siihen huomiota jo puolisoa valitessa. Koska en myöskään haluaisi olla yksin ilman niitä lapsia, kun mies on aina poissa. Minun mielestä se ei ole mikään kumppani, jos ei ole koskaan paikalla.

Vierailija
5/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista :) Mutta mieheni pääsee kotiin vain perjantaista sunnuntaihin. Joskus ei silloinkaan, vaan menee viikko tai kaksikin näkemättä. Hän kyllä soittaa videopuheluita lapsille ja mulle. Hän maksaa puolet kotitaloutemme menoista kyllä. Oon tottunut hoitamaan kotityöt, kauppakäynnit, lasten harrastuksiin viennit, lääkärit, kodin/pihan  mahdolliset vikatilanteet ym. yksin, ja viikonloppuisin annan miehen levätä.

Mä käyn töissä 40 tuntia viikossa mut mieheni tekee pitempää päivää reppuroivana, meistä aikalailla kaukana arjet asuvana upseerina, mutta on rakastava isä ja kumppani kuitenkin päivittäin puheluin ja viestein. Joten yritän olla ymmärtäväinen ja kannustava. :)

Vierailija
6/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie tekee pitkää päivää että perheenne saa rahaa jolla maksaa asumisen ja ruoat yms. Sinä kotona lasten kanssa. 

jätä se sika ja rupea yksinhuoltajaksi ja ole kaikki ajat yksin lapsen kanssa TAI tyydyt toistaiseksi kohtaloosi ja tajuat että se on vain väliaikaista ja hetkellistä

Ei hän siksi tee pitkää päivää että maksaisi elämämme. Maksamme talouden kulut puoliksi. Itse olen normaalissa päivätyössä. Eikä tämä kai hetkellistä ole vaan jatkunut jo jonkin aikaa ja varmaan jatkuu vielä pitkään. Se firmakaan ei tule koskaan olemaan mikään kultakaivos eikä koko päivän työllistäjä.

ap

Vierailija
7/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, että maksavat kulut puoliksi.

Vierailija
8/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ei ole mitään. Se on aikaisin. Älä valita.

Vierailija
9/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlaista :) Mutta mieheni pääsee kotiin vain perjantaista sunnuntaihin. Joskus ei silloinkaan, vaan menee viikko tai kaksikin näkemättä. Hän kyllä soittaa videopuheluita lapsille ja mulle. Hän maksaa puolet kotitaloutemme menoista kyllä. Oon tottunut hoitamaan kotityöt, kauppakäynnit, lasten harrastuksiin viennit, lääkärit, kodin/pihan  mahdolliset vikatilanteet ym. yksin, ja viikonloppuisin annan miehen levätä.

Mä käyn töissä 40 tuntia viikossa mut mieheni tekee pitempää päivää reppuroivana, meistä aikalailla kaukana arjet asuvana upseerina, mutta on rakastava isä ja kumppani kuitenkin päivittäin puheluin ja viestein. Joten yritän olla ymmärtäväinen ja kannustava. :)

Hyh, mun upseeri sentään maksoi 100% kaikesta tuossa tilanteessa. Muuten en olisi katsellut.

Vierailija
10/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, koska tiesin tuollaiseen lähteväni mukaan. Lapsia ei ole pakko tehdä, jos niitä ei jaksa hoitaa.

Vierailija
11/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En todellakaan. Mutta olisin kiinnittänyt siihen huomiota jo puolisoa valitessa. Koska en myöskään haluaisi olla yksin ilman niitä lapsia, kun mies on aina poissa. Minun mielestä se ei ole mikään kumppani, jos ei ole koskaan paikalla.

Ei hän ennen lapsia tehnyt pitkää päivää. Eikä stä firmaakaan ollut silloin. Eli en tiennyt että tässä käy näin.

ap

Vierailija
12/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ennen lapsia tehnyt pitkää päivää. Eikä stä firmaakaan ollut silloin. Eli en tiennyt että tässä käy näin.

ap

Mies pakenee perhevastuitaan firma tekosyynään. Ei puolisolla ole oikeutta repiä toisen puolison selkänahasta itselleen aikaa toteuttaa itseään. Palkkatyöpäivän ulkopuolella vastuut ja lapsivapaat 50/50.

Vierailija
13/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te opitte, että naisen ei ikinä kannata laskea mitään elämässään miehen varaan. Asunto pitää pystyä maksamaan ja lapset hoitamaan yksin. 

t. lapseton sinkku

Vierailija
14/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ollut koko ikänsä aktiivinen ja haluttu myös luottamustoimiin. Perhe on hänelle ikäänkuin harrastus ja tulee juhlapyhinä mieleen. Muulloin hän touhuaa, mitä touhuaa ja minä elän lasten kanssa omaa elämäämme. 

En ole katkera, koska tiesin hänen olevan tuollainen jo kun tutustuin häneen. Me sentään puhumme ja meilaamme pitkin päiviä. Hirveintä olisi olla naimissa jonkun väkivaltaisen tmv ihmisen kanssa. Meillä minä halusin lapset ja kannan heistä huolen ja vastuun ihan mielelläni.

Tietenkin se tarkoittaa sitä, että eristäydymme sosiaalisesti kun kotona ei ole ikinä sellaista järjestystä ja niin siivottua, että ilkeäisin pyytää ihmisiä ihan arkiruoalle tai iltateelle (joka juodaan meillä jo klo 19).

Vierailija
15/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Sitten saisit sitä kaipaamaasi omaa aikaasi yh:na.

Vierailija
16/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin tuollaisesta miehestä ja kyllä sitä mietti ettei hänen kanssaan voi perhettä perustaa, kun kaikki asiat jäisi omalle vastuulle. 

Vierailija
17/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli mies teki klassiset. Nainen saatu nalkkiin parin lapsen kautta ja sitten mies voi alkaa toteuttamaan omia juttujaan ja vaimo saa tulla toimeen miten pystyy. Palstalla on samanlaisia tarinoita itsekkaista miehista ja vasyneista naisista satoja.

Eroon tuollaiset liitot ennen pitkaa ajautuu. Luultavasti sinunkin.

Vierailija
18/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli merikapteeni ja usein 3 vk tai joskus jopa 6 vk kotoa pois. Meillä oli neljä lasta jotka ovat nyt tietenkin aikuisia ja mies jo haudassa. Kävin töissä myös ja meillä oli aupair tai joku lastenhoitaja. Se, että en töitten jälkeen päässyt mihinkään "omaa aikaa" viettämään kun aupairilla oli vapaata tai lastenhoitaja lähti kotiinsa, EI häirinnyt minua kylläkään koskaan. Hommat piti tehdä ja sitten mies oli taas välillä muutaman viikon kotonakin ja teki osansa ja enemmänkin. Mulle oma aika merkitsi lasten kanssa yhdessä olemista, puuhailtiin kaikenlaista ja käytiin ulkona ja kylässä ystävien luona tai mitä milloinkin. Lapset oppivat nopeasti auttelemaan kotona ja pitämään omista asioistaan kuten koulusta ja myöhemmin myös omista vaatteistaan huolta. Kaikista tuli itsenäisiä kelpo aikuisia ja edelleen meillä on lämpimät välit. 

Vierailija
19/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli merikapteeni ja usein 3 vk tai joskus jopa 6 vk kotoa pois. Meillä oli neljä lasta jotka ovat nyt tietenkin aikuisia ja mies jo haudassa. Kävin töissä myös ja meillä oli aupair tai joku lastenhoitaja. Se, että en töitten jälkeen päässyt mihinkään "omaa aikaa" viettämään kun aupairilla oli vapaata tai lastenhoitaja lähti kotiinsa, EI häirinnyt minua kylläkään koskaan. Hommat piti tehdä ja sitten mies oli taas välillä muutaman viikon kotonakin ja teki osansa ja enemmänkin. Mulle oma aika merkitsi lasten kanssa yhdessä olemista, puuhailtiin kaikenlaista ja käytiin ulkona ja kylässä ystävien luona tai mitä milloinkin. Lapset oppivat nopeasti auttelemaan kotona ja pitämään omista asioistaan kuten koulusta ja myöhemmin myös omista vaatteistaan huolta. Kaikista tuli itsenäisiä kelpo aikuisia ja edelleen meillä on lämpimät välit. 

Sinullahan oli ihan eri tilanne kuin aloittajalla. Sinun mies oli välillä paljon kotona. 

Vierailija
20/46 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Perustiko hän firman ilman että neuvotteli asiasta sinun kanssasi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi