Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin ruma ilman meikkiä!

Vierailija
08.11.2023 |

Hei,

olen 17-vuotias tyttö ja käyn lukion kolmatta vuotta. Olen koko lukion ajan meikannut kouluun jonkin verran (ripsari, meikkivoide, poskipuna, huulikiilto, peitevoide, puuteri). Meikin kanssa olen melko kaunis ja saan paljon kehuja, mutta ilman meikkiä oikea suohirviö

Ilman meikkiä mulla on tosi tummat silmänaluset, osittain punoittava iho, hieman näppylöitä jne.. mielestäni olen ilman meikkiä kuin toinen ihminen. Aina kun otan meikkini pois tuntuu että muutun heti melko kauniista rumaksi

Ystävänikään eivät ole koskaan nähneet minua ilman meikkiä, ja kerran kysyivätkin, että mistä tämä johtuu.. nolottaisi tässä vaiheessa näyttäytyä heille ilman meikkiä, kun ero on niin suuri.. en vaan kehtaa.

en jaksaisi enää meikata kouluun, sillä se kuitenkin vie noin 20 minuuttia aikaa joka aamu.. en kuitenkaan voi mennä ilman meikkiä kouluun koska tietäisin että kaikki katsoisivat minua hyvin pitkään kun näytän niin erilaiselta..

tämä on ihan kamalaa.. en melkeen koskaan kehtaa liikkua kodinkaan ulkopuolella ilman meikkiä, sillä tunnen itseni niin rumaksi..

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Koitan meikata aamulla vaan vähän (tyyliin concealer silmien alle, poskipuna ja ripsari) mutta lopulta laitan aina enemmän meikkiä koska oon niin helkkarin ruma! Ja mullaki iho on punanen varsinki otsasta ja poskista.. turhauttaa

Voisko kuitenki helpottaa jos alkaisit pikkuhiljaa meikkaamaan kevyemmin, niin tottuisit siihen miltä näytät ja peiliin kattominen ei ois niin kamalaa? Ja kaveritkaan ei järkyty.. mutta ihan tosissani uskon että ei sun kaverit oo sitä mieltä että oisit ruma ilman meikkiä!

t. 15v 

Ette varmasti ole yhtään rumia. Oma fiilis omasta olemuksesta harvemmin parantuu meikkiä lisäämällä tai peilin edessä muutenkaan, liikunta ja kaikenlaisten mukavien asioiden tekeminen voi auttaa siihen. 

Kököttäminen ja kaikenlainen passiivisuus, TikTokissa pyöriskely yms on myrkkyä minäkuvalle. 

Vierailija
22/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaunis vitivalkoisine silmäripsineni ja kulmakarvat yhtä valkoiset. Pidän ulkonäöstäni.Sinun ikäisenä olin onneton ,kaikki oli väärin.Nyt eläkeläisenä olen tyytyväinen sievään ulkonäkööni ilman meikkiäkin. Ei monikaan usko ikääni , itsekin tyytyväinen. Ei rypyn ryppyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena voi olla ilman meikkiä kun iho on kimmoisa ja tasainen. Vanhana taas näyttää rumemmalta ilman meikkiä. Katsokaa vaikka Pamela Anderssonia, luulee olevansa luonnonkaunis ilman meikkiä mutta ei oikeasti ole! 

Vierailija
24/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? 

N45

Vierailija
25/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja paino?

Vierailija
26/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia olla ruma kuin että kasvoissa ihon väri on epätasainen. Rumaa ei saa meikilläkään kauniiksi. Ap on ilmeisen kaunispiirteinen ja tämä tulee esiin, kun ihon väri tasoittuu. Silmien korostaminen kaunistaa aina, ellei omaa tuuheita ripsiä luonnollisesti.

Ymmärrän ap:tä. Minulla on ollut lapsesta asti tummat silmänaluset; toisen silmän alus vielä tummempi kuin toinen. Tämähän johtuu siitä, että laskimosuonet kulkevat heti ihon alla, missä ei ole rasvakerrosta häivyttämästä verisuonista kuultavaa tummuutta. Itse olen niin tottunut pandasilmiini, etten näe niitä peilistä. Mutta valokuvissa näytän kauhealta: kuin pitkään valvonut 5-kymppinen. 😬

En jaksa silti meikata ollenkaan. Kun olen meikattu johonkin "edustuskuvaan", ihmiset eivät ole tunnistaa minua... katsovat, että onko täällä tuommoinenkin kaunotar töissä. Noloa minusta.

Vierailija
27/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

166cm, 58kg.

ap

Vierailija
28/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet ruma. Jos olisitkin, mitä väliä? Ulkonäkö on vain yksi osa ihmistä.

Vierailija
29/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla ruma, koska oikeasti rumista kasvoista ei saa minkäänlaisella meikillä kaunista.

Vierailija
30/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

166cm, 58kg.

ap

Samat mitat, kuin minulla mutta olen sinua 30 vuotta vanhempi , sun iässä paino oli 10 kg vähemmän .

muuten koita nauttia nuoresta iästä joka eiroiku eikä oo uurteita, luuletko jotenkin että ikä kaunistaa kun sitä on 45+ 🤣

Vierailija
31/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei meikkikään tehnyt itsevarmaksi kun kasvonpiirteet on mitä on, aivan liian kaukana kauneusihanteista myös meikin kera. Minulla on iso nenä ja loput kasvoistani ovat sellaiset mitkä vielä korostavat sitä ja sen kokoa entisestään. 

Vierailija
32/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166cm, 58kg.

ap

Samat mitat, kuin minulla mutta olen sinua 30 vuotta vanhempi , sun iässä paino oli 10 kg vähemmän .

muuten koita nauttia nuoresta iästä joka eiroiku eikä oo uurteita, luuletko jotenkin että ikä kaunistaa kun sitä on 45+ 🤣

Haha jep, itse sairastin anoreksiaa jolloin painoin noin 40kg. Onneksi parannuin ja olen nykyään normipainossa, salilla käyvä ja lihaksikas mimmi enkä mikää rimpula ;)

Ap

Vierailija
33/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena voi olla ilman meikkiä kun iho on kimmoisa ja tasainen. Vanhana taas näyttää rumemmalta ilman meikkiä. Katsokaa vaikka Pamela Anderssonia, luulee olevansa luonnonkaunis ilman meikkiä mutta ei oikeasti ole! 

Pamela vanhettunut koska käyttänyt likkaa meikkiä . Suorastaan elähtänyt , ennen niin soma. 

Vierailija
34/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla ruma, koska oikeasti rumista kasvoista ei saa minkäänlaisella meikillä kaunista.

Rohkenen olla eri mieltä... taitavalla meikillä saa vaikka apinastakin kauniin. 

Vierailija
35/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166cm, 58kg.

ap

viittaatko siihen, että ap olisi jotenki  ylipainoinen? Ihan normi mitoissa on, ja melkeen hänkin jo aikuinen nainen niin 48kg olisi melkeen anorektinen paino

Vierailija
36/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu ei ole sama kuin keho. Tragediahan se on, jos sielun mielikuva itsestään on luonnonkaunis mutta peilistä katsoo ruma keho. Keho on vain se väline jossa soelu matkustaa, keho ei ole "minä". 

Vierailija
37/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva meikki naisella on vaan niin kaunista.

Meikkaus on naisten ilo ja etuoikeus.

Vierailija
38/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki naiset on rumia ilman meikkiä. Mutta lopeta meikkaaminen ja ota joku ruma mies mieheksi koska olet samantasoinen rumien miesten kanssa.

Vierailija
39/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166cm, 58kg.

ap

Haha jep, itse sairastin anoreksiaa jolloin painoin noin 40kg. Onneksi parannuin ja olen nykyään normipainossa, salilla käyvä ja lihaksikas mimmi enkä mikää rimpula ;)

Ap

No kyllä sun ikäiselle ja mittaiselle sopiva paino olisi 48-53 kg. Siis jos nyt hyvältä haluaisit näyttää.

Vierailija
40/118 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva meikki naisella on vaan niin kaunista.

Meikkaus on naisten ilo ja etuoikeus.

Olen eri mieltä. Meikki vain peittelee. Mitä tarkoitat "naisten ilolla ja etuoikeudella"?