Olen niin ruma ilman meikkiä!
Hei,
olen 17-vuotias tyttö ja käyn lukion kolmatta vuotta. Olen koko lukion ajan meikannut kouluun jonkin verran (ripsari, meikkivoide, poskipuna, huulikiilto, peitevoide, puuteri). Meikin kanssa olen melko kaunis ja saan paljon kehuja, mutta ilman meikkiä oikea suohirviö
Ilman meikkiä mulla on tosi tummat silmänaluset, osittain punoittava iho, hieman näppylöitä jne.. mielestäni olen ilman meikkiä kuin toinen ihminen. Aina kun otan meikkini pois tuntuu että muutun heti melko kauniista rumaksi
Ystävänikään eivät ole koskaan nähneet minua ilman meikkiä, ja kerran kysyivätkin, että mistä tämä johtuu.. nolottaisi tässä vaiheessa näyttäytyä heille ilman meikkiä, kun ero on niin suuri.. en vaan kehtaa.
en jaksaisi enää meikata kouluun, sillä se kuitenkin vie noin 20 minuuttia aikaa joka aamu.. en kuitenkaan voi mennä ilman meikkiä kouluun koska tietäisin että kaikki katsoisivat minua hyvin pitkään kun näytän niin erilaiselta..
tämä on ihan kamalaa.. en melkeen koskaan kehtaa liikkua kodinkaan ulkopuolella ilman meikkiä, sillä tunnen itseni niin rumaksi..
Kommentit (118)
No eihän siinä auta kuin jatkaa meikkaamista, jos ei halua olla ruma
Vierailija kirjoitti:
Olet pedannut itsellesi onnettoman elämän itseinhossa. Tee muutos nyt. Ihminen on kauniimpi ilman meikkiä. Sinulla on myös puhdas olo ilman meikkiä.
Tämä on totta. Olen 47 ja kärsin edelleen samasta ongelmasta kuin aloittaja. Eli yritä hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet tai pian huomaat olevasi loputtomassa itseinhossa vellova keski-ikäinen.
Usko pois, muillakin on samoja ulkonäköongelmia kun täällä suurimmalla osalla on ohut ja herkkä iho.
Jos meikkaaminen kiusaa sinua niin sinä voit aina alkaa keventää meikkiä. Sekoita meikkivoiteeseen tippa tai pari kosteusvoidetta ja sekoita niin saat kevyemmän meikkivoiteen. Kevennä viikko kerrallaan ja totut kevyemmin meikattuihin kasvoihin.
Minulla on jo ikää ja minun silmissäni nuoret ovat kyllä järjestään kauniita ja komeita. Nauttikaa siitä. Kyllä te ehditte olla vanhan näköisiä kymmenien vuosien ajan.
Olet ankara ja kriittinen omalle ulkonäöllesi. Kokeile aluksi jättää jokin osa pois meikkipaletista. Sitten seuraava.
Ihan varmasti et ole ruma muiden silmissä. 😊
Teininä ihminen on todella itsekriittinen, ikä onneksi yleensä tuo mukanaan lempeyttä itseään kohtaan.
Kannattaa muistaa, ettei kukaan muu katso sinua niin tarkasti kuin sinä itse omasta peilistä.
Eli muut tuskin edes noteeraa niitä tummia silmänalusia ja muutamia näppyjä.. Ylipäätään kannattaa keskittyä enemmän kaiken kivan tekemiseen, kokemiseen ja tutkimiseen kuin omaan ulkonäköön, vaikka tietysti se ulkonäkökin on monille tärkeää ja saa olla. :)
Kunhan ei mene liiallisuuksiin ja ala ahdistamaan. Mutta noin yleisesti epävarmuus ja oman ulkonäön tarkkaileminen on tosi normaalia sun ikäisille, ettei ainakaan siitä kannata stressata.
Minä olen aika rumilus meikinkin kanssa. Sinä olet nuori ja se jos mikä on kaunista. Usein vähän vaatimattomamman näköinen puhkeaa kukkaan sitten lähempänä 25-30 vuotta.
Täti 55 v.
Minulla oli sama ongelma. En uskaltanut edes kurkata ulos ilman pakkelia.
Sitten pikkuhiljaa aloin hyväksyä itseni. Siihen vaadittiin tosin terapiaa ja luopuminen.
Nykyään olen tosi sinut itseni kanssa. Käytän vähän meikkiä.
Minä olen 50+, lähikauppaan ja ulkoiluun en meikkaa. Olen 100 kertaa paremman näköinen, kun laitan hieman ripsiväriä, poskipunaa ja huulipunaa. Olen hyvin kalpea aina ollut, iho on aina ollut hyvä. Vanhemmiten tullut tummat silmänaluset.
Sama ongelma. Koitan meikata aamulla vaan vähän (tyyliin concealer silmien alle, poskipuna ja ripsari) mutta lopulta laitan aina enemmän meikkiä koska oon niin helkkarin ruma! Ja mullaki iho on punanen varsinki otsasta ja poskista.. turhauttaa
Voisko kuitenki helpottaa jos alkaisit pikkuhiljaa meikkaamaan kevyemmin, niin tottuisit siihen miltä näytät ja peiliin kattominen ei ois niin kamalaa? Ja kaveritkaan ei järkyty.. mutta ihan tosissani uskon että ei sun kaverit oo sitä mieltä että oisit ruma ilman meikkiä!
t. 15v
No voi yhyy kun kauneuden eteen pitää hieman tehdä jotain, sinulla on sitten niin kamala elämä. Voi pikkuista....
Miksi ulkonäkö on niin helvetin tärkeää nuorille? Jos ei ole paskan muotilehden malli, ei ole mikään pakko olla kaunis.
Lohdutukseksi voin kertoa, että minä olen ruma sekä meikillä että ilman, joten olet todella onnekas.
Näppylätkin usein rauhoittuvat iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ruma vaan kaunis. Sielusi on kaunis.
Sielu, joka vihaa itseään = kaunis?
Harva oikeasti miettii, miltä toinen ihminen näyttää. Voisi sanoa, että mitä enemmän toisten ulkonäkö mietityttää, sitä huonompi suhtautuminen omaan ulkonäköön on. Ihminen on lopulta kuitenkin sangen itsekeskeinen olento.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ruma vaan kaunis. Sielusi on kaunis.
Sielu on uskovaisten propagandaa.
Mistä päättelette, että ap vihaa itseään? Entä jos hän vihaa ainoastaan kasvojansa, mutta pitääkin hiuksistaan, luonteestaan ja vartalostaan?
Olet pedannut itsellesi onnettoman elämän itseinhossa. Tee muutos nyt. Ihminen on kauniimpi ilman meikkiä. Sinulla on myös puhdas olo ilman meikkiä.