Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kymppikerho-07 ***

01.01.2007 |

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!!

Aika aloittaa tositoimet painonpudotuksen suhteen!

Aloituspaino 77,7 kg

Paino nyt 77,7 kg :-) (BMI 24)

Tavoitepaino 67 kg

Pituus 167 cm

BMI 27,9

(vyötärö 85 cm)

Ajattelin punnita aina maanantai-aamuisin niin puntari näyttää noin kilon vähemmän kuin iltaisin :-) positiviista ajattelua :-)

Juu, motivaatio on ainakin näin alkuun huipussaan. Viimeiset pari vkoa on tullut herkuteltua ihan liikaa. Suklaa on kuulunut päivittäiseen ruokavalioon isoina annoksina. Ja pakko myöntää, että eihän se edes enää hyvältä ole maistunut.. sitä on vain tavan vuoksi syönyt...

Olen joskus ollut painonvartijoissa ja mun mielestä se oli tosi hyvä systeemi mulle, joka ei rajojansa tunnu syömisen suhteen tietävän. PV:n opeilla mulla tippui kilo/vko. Opin tuosta ekasta pv-kerrasta vähärasvaiset tuotteet ja pienemmät annoskoot (tai oikeastaan että yksi annos ruokaa riittää, ei santsauksia...). Ne ovat ihan hyvin arkisin pitäneet, mutta herkuttelu on mun heikkous. Eli olen sen suhteen palannut vanhoihin totuttuihin tapoihin. Ajattelin, että en rupeaisi päiväkirjaa pitämään vaan jätän herkut ruokavaliosta pois. Mulle tuntuu olevan helpompaa totaalikieltäytyminen. Jos näyttää ettei onnistu niin sitten on vain ruvettava pitämään kirjaa syömisistään.... mutta mutta, tavoitteeena siis saada ne vanhat vaatteet sopimaan päälle!

Lapsia mulla on kaksi: 4-v poika ja 2,5 v tyttö. Lapsillekin hyvä opettaa terveelliset elämäntavat... :-)

Tsemppiä kaikille! Keväällä olemme kaikki ainakin yhden vaatekoon pienempiä!!!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi siis vaihtui ja eilinen menikin oikein kunnolla mässäilyn puolelle ja kaamea morkkis päällä... mutta sitäkin suurempi into siis päästä näistä läskeistä eroon. Tässä minun tänä aamuna päivitetyt tietoni:

paino 79,0 kg

tavoite 69,0 kg

pituus 169cm

BMI 27,7 :( *häpeää itseään*

vyötärö 84 cm

muitakin mittoja otin, mutta noi nyt lienee oleellisemmat laihiksen kannalta.

Tsemppiä meille kaikille !!!!!

Vierailija
2/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanteeni on tämä:

Aloituspaino 75,2 kg

Tavoitepaino 65 kg (paino ennen raskautta)

Pituus 176 cm

(vyötärö nyt 91! cm)

Takana hillitöntä herkuttelua jo useampia kuukausia. Neljäs lapsemme syntyi elokuun lopulla ja jo synnärille " satoi" Fazerin sinistä ja siitä lähtien on suklaata kulunut lähes levyllinen päivässä. Tai jos ei suklaata niin sitten irtokarkkejä tms.

Raskauskiloja tuli yhteensä 20, joista 10 lähti itsestään n. 1kk aikana ja nämä ylimääräiset 10kg näyttäisi istuvan tiukassa. Ja syynä varmaan juuri herkuttelu.

Nyt olisi tarkoitus jättää kaikki herkut pois. Karkkipäivän ajattelin kyllä kerran viikossa pitää. Mutta jos näyttää siltä että pystyn olemaan ilman karkkia, niin en väkisin ala karkkipäivää pitämään.

Imetän edelleen, joten millekään nälkäkuurille en voi alkaa. Kaloreita ajattelin laskeskella kuitenkin, ettei tule syötyä terveellistä ruokaa liikaa. Lisäksi lisään liikuntaa nykyisestä n. puolesta tunnista per/pvä -> 1h/pvä.

Ja mullahan tavoite olisi päästä näistä kiloista huhtikuun alkuun mennessä... Eli 3kk ja 10 kiloa. Kuulostaa kyllä aika hurjalta, mutta motivaatio on korkealla!

Olisko niin että vaikka kaikki listalaiset mahdollisuuksien mukaan punnitsisivat itsensä aina maanantai aamuna ja laitettais tulokset sitten tänne listalle? Mulle tällainen ainakin sopisi hyvin. Ja viikko on varmasti hyvä väli seurata painoa.

Tsemppiä kaikille kymppikerholaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen projekti alkaa varmaan vasta huomenna kun voi miehellä olla tänään pieni krapula=roskaruoka ;) Meillä siis alkaa koko perheen ruokaremontti kun miehellä olisi ainakin sellaiset 20kg pudotettavaa. Nyt ei ole enää mitään tekosyytä miksei laihdutus voisi onnistua. On tehnyt viimeiset 6 vuotta pelkkää yötyötä ja nyt irtisanoi itsensä =) Meillä alkaa siis oikeasti ihan toisenlainen elämä.

Mutta nyt minuun! Pari kiloa sain joulun aikaan mässäiltyä lisää. Ja lukemat mitä mittasin tuntuu aika huikeilta. Minusta oikeasti näkee, että olen lihonut vaikka usein ajattelen, että ei se pari kiloa missään näy. Mieskin ihmetellyt, että mistä tuo kaljamaha on tullut=) n.66kg painoin ennen joulua!

Meillä on 3v ja 1v tytöt. Olen saanut todella kovalla työllä raskaudesta jääneet kilot pois eli tammikuusta olen saanut noin 10kg pois. Sairaalaan kun jäi vain 3kg.

Aloituspaino 68,5kg (BMI 25)

Paino nyt 68,5(BMI 25)

Tavoitepaino 60 kg(saa mennä vähän allekin)

Pituus 164 cm

(vyötärö 85 cm)

Itse yritän myös n.3kk päästä tavoitteeseen, koska en halua taas tuhlata yhtä vuotta laihdutukseen!

Painonvartioiden pisteet ovat myös tuttaja ja nyt ajattelin aloitta nutriletillä muutaman päivän kun löytyi kaapista vanhoja. Sen jälkeen sitten pisteet käyttöön tai esim. 1500kcal dieetti.Painonvartioiden pisteissä minulla se huono puoli, että herkuttelen aina osan pisteistä ja en sitten syö tavallista ruokaa.

Vierailija
4/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin viimeiset päivät mässäten oikein kunnolla, jospa ei sitten tekis niin mieli...

Aloituspaino 74,1kg (BMI 25)

Paino nyt 74,1(BMI 25)

Tavoitepaino 62 kg (jospa tuossa lähtöpainossa mukana nesteitä...)

Pituus 171 cm

(vyötärö 85 cm)

Painonvartijoiden kirjepakettia odottelen. Mulla on tapana vetää laihis niin tiukille, että paino lopettaa laskemisen eikä ole energiaa liikkua. Toivoisin että tuon PV-setin avulla syöminen olis järkevämpää.

3 kk on mullakin toiveissa, jospa sitten säiden lämmetessä kehtais käyttää vähän kevyempää asustustakin:)

Vierailija
5/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspaino 89,8

Paino 89,8

Pudotus -

Tavoitepaino 78

Pituus 176

BMI 28,7

(vyötärö 105 cm)

Hei minulla siis takana vuosi sitten saavutettu painonpudotus (-10kg). Tyttö on nyt 1.5 vee ja raskauskilot lähti imettämällä ja liikkumalla. Nyt kesästä tullut 7 kiloa..ihan vaivihkaa :). Raksa-aika on rankkaa...mami ei pääse lenkille.

Mulla on pari painonvartioiden (ei ryhmässä) n.8 kilon pudotuskertaa. Mutta näyttää, että minun paino helposti pakkaa tänne yli 85kilon. Tavoitteena normaali BMI eli tuonne alle 80 kilon ja pysyvästi!!!!!!!!!

Pysyvyyteen tarvitaan jatkuva ruokakontrolli ja liikunta. Toisin kun mies laihtuu rinnalla.. Olen kyllä leveälanteinen (näkyy vyötärömitassa myös) ja lihaksikas. Fysioterapautin työssä pääsee kuluttamaankin. Mutta myös minun heikkouteni on herkut ja niistä PAHIN suklaa, muuten ruokavalio on terveellinen ja rasvaton!. Mutta nyt vain vloppuisin herkkuja ja muuten alkaa keitto- ja salaattilounaat minulla ja jumpat sekä sauvakävelylenkit.

Ja ma pinotaan paino. Jos sit aina välillä otetaan taas BMI:t ja vyötärö, mutta ei joka vko.

Jees kyl tää tästä!!!!

Vierailija
6/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikki!

Taidankin liittyä tähän porukkaan vaikka ehdin jo ilmottautua kevyesti kesään porukkaan, minulla kun on myös aika tasan tarkkaan se 10kg pudotettavana,joten mahtuuko mukaan??

Tässäpä tilannetta:

lähtö:64.2

tavoite:54 kg

pituus:156cm

ja muuta: kolme lasta 7v,2v ja 6kk jota edelleen imetän osittain kiinteiden ohella.

Tavoitteeseen yritän päästä juhannukseen mennessä ja painonvartioiden kirjekurssi on käytössä,pisteitä siis lasketaan ,tosin en aivan nöpönuukasti. Muutenkin aloitan sillä tavalla ettei imetys kärsi hommasta.

Ihan mukavaa aloittaa näin porukassa,toivottavasti onnistumme!!

Catania

7/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Elikkä mulla kaksi ihanaa poikaa 4v ja 3,5kk. Nuorempi on täysimetyksellä, joten mulla ei saa paino tippua kauhiaa vauhtia. Heti synnytyksen jälkeen laihduin, mutta suklaan syönti on lihottanut kivasti. Mun lähtö mitat on tässä:

Paino: 69 kg

Tavoite paino: 55 kg (tämän vuoden aikana) nyt asetan tavotteeksi 10kg pois kesään mennessä

Pituus: 158 cm

vyötärö: 90 cm(!!!!!!!!!!!!!)

Laihduttaa ajattelin liikkumalla lasten kanssa ja jättämällä karkit, suklaat ja rasvaset ruuat pois. Mihinkään kuntosaliin meillä ei ole varaa, joten tosiaan aion ulkoilla paljon. Nyt alkaa terveellinen elämä, onneks myös mies on mukana, siltäkin sais se kymppi lähtee :)

Vierailija
8/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän etsiä ryhmää täältä ja nyt tähänki tarjoutuisin :)

kymmenen kiloa olis vielä mulla pudotettavaa tässä kevään aikana. kesällä on häät joissa haluan olla hoikka.

tilanne tänään oli seuraava

pituus 171cm

paino 83,8

tavoite 70kg

M

Vierailija
9/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tärkeimmät:

Paino 90 kg

Pituus 179 cm

Tavoite: 75 kg

Kolmen lapsen jälkeen tavoitteena olisi " nuoruuden mitat" sekä onnistuminen totaalisessa karkkilakossa ja skarppauksessa ruokailujen suhteen muutenkin. Motivaatio on korkealla, toivottavasti tulostakin syntyy!

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
10/46 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka näytti äsken tasan 80kg ja se on kyllä aivan liian paljon!!! Nyt on tehtävä jotain. Yritystä on ollut useasti mut aina ne laihdutuskuurit on johonkin kaatuneet. :( Nyt tarkoituksena olis unohtaa dietit ja kuurit ja muuttaa omat elämäntavat terveellisiksi ja lahtua siinä samalla.

Kesällä tulee 30-v mittariin ja silloin olis tarkoitus juhlia sopusuhtaisena ja tyytyväisenä itseensä. ELi sellaiset -10kg olis tarkoitus karistaa puolessa vuodessa.

Lähtöpaino 80kg

Tavoite 69.9kg (Kutosella alkava paino) ;)

Oikein kevyttä Uutta Vuotta ja Onnea matkaan meille kaikille! :)

Vierailija
11/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin tulee se hankala kohta? Ja vinkkejä miten siitä päästä ylitse?

Ja keksittäiskö hyviä palkintoja itsellemme, esim. 5 kg laihdutuksen jälkeen uudet farkut tms.?

Olikos kellään hyviä suunnitelmia liikunnan lisäämisen suhteen vai pelkästään ruokavalion parantamisen? Liikunta kai sutjakoittaisi kroppaa paremmin kuin pelkkä ruokavaliolla laihduttaminen?

Esikoisen aikaan pääsin vaunuilemalla hyvin eroon raskauskiloista, mutta kun esikoinen ei enää ole vaunuiässä ja kävely puolestaan on niin verkkaisaa, niin pitäisi tuo liikuntapuoli sitten hoitaa erikseen. Vai onko joku keksinyt hyvän ratkaisun, miten liikkua tehokkaasti 3-vuotiaan kanssa?

Vierailija
12/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla korkea aika minunkin tarttua itseä niskasta kiinni ja hävittää nuo ylimääräiset kilot! Nuorin lapsikin on jo kaksi, joten ei " vauvakiloistakaan" enää voi puhua...

Eli

pituus 172 cm

lähtöpaino 79 kg (BMI 26,7)

tavoitepaino 68 kg (BMI 23)

vyötärö 87 cm (!)

Reseptinä tavallinen kotiruoka mutta järkevät annokset, herkuttelua vain kerran viikossa ja _paljon_ lisää liikuntaa.

Tsempataan toisemme kevyempään kuntoon!

m.

Vierailija
13/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin hölmönä sinne edelliseen viestiketjuun :) Mutta siis:

Aloituspaino 62,2 kg

Paino nyt 62,2 kg

Tavoitepaino 54 kg (ja allekin mielellään)

Pituus 160cm

BMI 24,3

(vyötärö 77 cm)

Ja muuta tietoa minusta... Minulla on kuusi viikkoa vanha poika. Ennen raskautta painoni oli 60 kg, kivunnut salakavalasti ylöspäin.. Ja synnytyslaitokselle mentäessä 76 kg. 11 kiloa lähti pois itsestään, mutta nämä loput ovat tiukassa. En imetä (ei tule enää maitoa), joten siitäkään ei ole apua:) En ole oikeastaan koskaan joutunut tosissani laihduttamaan ja nyt olenkin hieman hämilläni ja ärtynyt. Haikailen vanhaa vartaloani (vielä 17 vuotiaana painoin 48 kg), vaikka pitäisi se nyt järjenkin sanoa ettei ihmisen tarvitse painaa saman verran kuin murrosikäisenä :D Ja tuolloin kärsinkin vielä jonkin asteisesta syömishäiriöstä:( Nyt siis ikää 21.

Tuetaan toisiamme ja mehän PÄÄSTÄÄN tavoitteisiimme! :)

Vierailija
14/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, päivä alkoi pitkällä aamulenkillä 8 kk poikaani nukuttaessa, joten tsemppimieli saavutettu. Jääkaapissakaan ei ole enää mitään houkutuksia eikä pakasteessakaan enää tekemättömiä torttutaikinoita, joten ei kun hommiin:

Aloituspaino 64,4 kg (BMI 26,5)

Tavoitepaino 55-56 kg (22,6)

Pituus 156 cm

vyötärö 91 cm, eli olen varsinainen jouluomena, kilot kertyy juuri ja nimenomaan vyötärölinjalle.

Ajattelin myöskin noudattaa painonvartijoita, muutama vuosi sitten pudotin muutaman kilon ja silloin systeemi tuntui minusta sopivalta: toisaalta tarpeeksi tiukalta, mutta toisaalta antaa joustonvaraakin kyläilyjen jne varalta.

Toinen aseeni on vaunulenkkeily: olen ottanut tavakseni lenkkeillä ainakin kerran päivässä esikoispoikani kanssa ulkoilmapäikkärien ajan.

Talvella laihduttaminen on kyllä sikäli hankalaa, kun kasvikset ja vihannekset on niin tuhottoman kalliita tai huonoja, joten kevyt kokkaaminen on hieman haasteellista. Hyviä ideoita otetaan siis mielellään vastaan!

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
15/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi kiva, että tällainen porukka löytyi ja aktiivisia näyttää olevan jo monta!

Meillä on 4,5 v ja 2 kk ikäiset tytöt ja täysimetyksellä edelleen siis mennään, mutta ajattelin jättää herkut pois ja vähän muutenkin tarkkailla syömistä, mutta ihan varsinaisesti en siis tietty uskalla ihan vielä laihduttaa tuon imetyksen takia. Mutta jospa kilot lähtisivät jo pelkkien harkkujen poisjättämisellä, kun niitä on tullut syötyä, kun ensin vauvan syntymän jälkeen meillä kävi kuukauden ajan niin paljon vieraita, joille on ollut jotain tarjottavaa (ja loput tietty olen syönyt itse :-) sitten oli kastejuhla ja sitten joulu ja uusi vuosi... Eli todellakin on tullut syötyä, varsinkin suklaata ja juustoja.

Tässä minun lähtötilanne:

Aloituspaino 69,5 kg

Paino nyt 69,1 kg

Tavoitepaino 60-62 kg

Pituus 163 cm

Jospa tässä taas juhannukseksi pääsisi takaisin tuohon omaan noin 60 kg:n painoon... Ajattelin ilmoittaa lukemat täällä aina maanantaisin ja sitten aina välillä pistää muuten kuulumisia, kunhan lasten- ja kodinhoidolta ehdin :-)

Tsempityksiä kaikille!

Vierailija
16/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin suunnalta:

Eli olin ajatellut aloittaa mieheni kanssa tämän laihdutuksen...

Sinänsä minulla on pudotettavaa(tai siis haluan pudottaa) 3-4kg, miehellä vähän enempää mut se nyt siitä miehestä ja keskitytään minuun...!!!

Tässä joitain tietoja minusta:

Pituus 170cm

Paino eilen 68.2 kg

Tavoitepaino:64-65kg

Eilen kuntosalillani ohjaaja teki mulle henkilökohtasen kuntosuunnitelman jolla pitäs laihtua kevääseen mennessä. Ajattelin kolme kertaa viikossa käydä siellä+tunnin kävelylenkki päivässä.

Herkut ja namit pois, tilalle salaatteja ja muita kevyitä ruokia. Myös perunan ja pastan jätän pois.

Nyt siis menossa kolmas päivä kun ole tätä noudattanut ja ihme kyllä, olen hengissä vielä!!! Nimittäin luulin etten voi elää ilman karkkia....

Suosittelen sullekin, olikos se alina 04, joka kyseli vinkkejä, niin kuntosali ja tietty erilaiset jumpat ryhmän mukana. Mut mä en itse henk.koht. pidä noista ryhmän mukana jutuista, vaan tykkään ennemmin touhuta itsekseni. Jatoinen on se että otat tavoitteeksi just niinkun mäkin että se tunnin lenkki (siis kävely) on tehtävä...Kyllä sitä vaan kummasti löytyy aikaa sille ja innostustakin!

Tsemppiä kaikille!

Tulen ma koneelle kertomaan uusia kuulumisia..

Vierailija
17/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maanantaina punnittu:

Paino 60,60kg

pituus 166cm

tavoite 55kg

Pakko olis päästä vanhoihin mittoihin kesään mennessä syömistä keventäen ja lenkkeillen...

MeLady

Vierailija
18/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, että meitä on näin paljon täällä. Eiköhän me yhdessä onnistuta toisiamme tsemppaamaan!

Mulla edellisessä laihdutuksessa (pv:ssä 25 kg) auttoi

-" pieni sosiaalinen paine" . Kerroin monelle laihdutuksesta ja pakkohan sitä oli siis onnistua :-)

- pv maksoi kympin/kerta ja ajattelin, että rahoille on saatava vastinetta

- yksi läheinen kaveri laihdutti samaan aikaan, vertaistuki oli tarpeen

- jos erehdyin herkuttelemaan, palasin 1-2 päivän jälkeen takaisin ruotuun ilman sen suurempia tunnontuskia

- iltaisin pilkoin kasviksia/hedelmiä ja söin niitä telkkaria katsoessa

- ruisleipää söin reilusti, toi kylläisyyden tunteen

Ruokavaliohan meni täysin remonttiin ja mielestäni syön edelleenkin ihan terveellisesti - lukuunottamatta tolkutonta sokerin syöntiä eli siitä pitää päästä eroon.

Kolme ekaa päivää on mennyt loistavasti ja paino tippui kahdessa päivässä -1,3 kg. Heh heh - joulun jälkeisen turvotuksen jälkeen on helppo " laihduttaa" :) Ja olokin on paljon mukavempi kuin täyteen ahdettuna...

Joku kyseli niitä mahdollisia vaikeuksia reitin varrella. Musta tuntuu, että kun paino putoaa niin se motivoi mukavasti. Sitten kun tulee se vaihe ettei se enää tipukaan niin helposti sitä motivaatio koko touhuun laskee. Eli kanduu varautua siihen, että saattaa tulla jossain vaiheessa takapakkia vaikka kuinka noudattaa kevyttä ruokavaliota ja liikkuu paljon. Eli sitkeyttä kaivataan. Ja tuossa tilanteessa kanduu ottaa niitä mittoja ylös ja hakea sitä kautta tsemppiä ja tukeutua ryhmään :-)

Innokasta laihdutusta kaikille!

Vierailija
19/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä olen 30-vuotias kahden lapsen äiti. Viime vuonna, uskokaa tai älkää, onnistuin lihomaan kuusi kiloa. Imetys ja liikunta loppuivat kai sopivasti samaan aikaan. Syksyllä olin mukana pointsaajissa, mutta kun pointsaajien ryhmä tuntuu olevan kuihtunut, ilmoittaudun tähän kymppikerhoon.

Faktaa:

Paino 70 kg

Tavoite 57 kg

Pituus 165 cm

Salainen aseeni on se, että olen vähentänyt kevääksi töitä ja toivottavasti samalla myös stressiä. Lisäksi olen aloittanut lenkkeilyn joka toinen päivä. Yritän myös laskea PV-pisteitä ja syödä proteiinipitoista ruokaa, mutta en kuitenkaan jättää kaikkia hiilihydraatteja pois. Ja lisäksi aion olla joka viikko täällä mukana tsemppaamassa itseäni ja muita.

Vierailija
20/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heipat kaikille,kiva ryhmä jo koossa! Olen 3vuotiaan pojan ja 9kuisen tytön 27vuotias äiti ja mullakin mukavat makkarat vyötäröllä odottavat sulamista. Molemmissa raskauksissa olen kerännyt lähes 30kg lisää massaa(juu en tiedä mikä mua vaivaa), esikoisen jälkeen kuitenkin vuodessa kaikki oli poissa ja pari miinustakin ja nyt toisesta synnytyksestä on jäljellä8-9kiloa!

Motivaattorina minulla toimii keväinen Thaimaan matka,eli läskinä en rannalle lähde,) Olen aika pitkään noudattanut vähähiilarista elämäntapaa,heikkoutena kuitenkin hampurilaiset,pizzat,sipsit,joihin sorrun aika-ajoin(raskausaikoina kokoajan) ja sortuminen on valitettavasti kokonaisvaltaista mässäämistä niin että maha on kipeänä:( Olen huomannut etteivät valkoiset jauhot ja (sokerit ylipäätään ) yksinkertaaisesti sovi elimistölleni, aiheuttavat pahoja ilmavaivoja,inhottavaa turvotusta ja suolen sekoilua muutenkin, eli sinänsä tämä ns.karppaaminen on todellakin mun juttu. Teen tosi paljon uuni-ja höyry kasviksia ihanissa juustoisissa ja jopa kermaisissa gratiineissa,munakkaita ja paljon protskuja muutenkin lihasta,kanasta ja kalasta ja fetasalaatti on kyllä kestosuosikki. käytän välillä täysjyvätuotteita esim pastana tai riisinä,kylläkin aika harvoin ja joskus syön ruisnäkkäriä tai ruislimppua.Hiilareita tai kaloreita en kuitenkaan laske, vaan vedän vähän niinkuin mututuntumalla:)

tarkoitus olisi siis olla entisissä mitoissani 20.3 mennessä,eli tahti on aika kova 500g-1kg/viikko, mutta luottoohan pitää olla itseensä ja hyvät tsempparitkin löytyy täältä! Liikunta on minulla aika epäsäännöllistä miehen reissuhommien ja pitkien päivien takia,hyötyliikuntana lasten lykkimistä ulkona ja vatsalihasliikkeitä yritän ruveta tekemään iltaisin kotona noin neljästi viikossa.. Tuo maha se on kyllä niin pirun löysä:(

paino nyt: 58.2kg

tavoite paino: 50kg

pituus:157cm

koitan muistaa mitata ensi kertaan..

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti siihen mahtuu vähemmän läskiä kuin edelliseen! Ja kovasti positiivista asennetta kaikille!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä