Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomi, 42, elvytti tuntematonta keskellä katua - Nuoret kuvasivat

Vierailija
07.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/df3d0ba2-ee9e-4c4b-9106-a6d5a53fef…

"Ek pyysi yhtä seurueeseen kuulunutta miestä laittamaan repun maassa makaavan pään alle. Yhtäkkiä kaksi kauppakeskuksen ovista paikalle tullutta nuorta ryhtyi kuvaamaan elvytystä.

- He ottivat kännykät esiin ja alkoivat saman tien kuvaamaan. Eivät edes kysyneet, että voivatko auttaa. Käskin poistaa videon. He nauroivat minulle.

Ek uskoo olleensa tilanteessa vain muutaman minuutin ennen kuin ambulanssi, poliisi ja pelastajat saapuivat paikalle. Tilanne oli Ekille järkyttävä. Hän yritti puhutella tilannetta kuvanneita nuoria.

- Kysyin, mitä he olisivat mieltä, jos he olisivat elvyttämässä ja joku kuvaisi sen. Nuoret sanoivat, että saavat kuvata, missä haluavat. En pysty ymmärtämään tuollaista. Välinpitämätöntä käytöstä."

Ei helvetti noiden nuorten käytöstä! Miten Suomessa on noin idioottimainen sukupolvi "tulevaisuuden toivoja" kasvamassa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kato! Toi pussaa tota äijää! Kuvataan sitä hehehehe' *elvytys meneillään* 

Vierailija
42/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ja minulla on kysymys. Miksi nykyiset keski-ikäiset ovat niin huonoja kasvattamaan nuoria? Näyttää siltä, että edellisten sukupolvien kasvatusmenestys on ollut parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän kaksipiippunen juttu. Esim. sen vartioiden lynkkaaman naisen elvytystä kuvattiin myös ja myöhemmin tää oli todistusaineistoa. Eihän noi nuoret voi tietää oliko elvyttävä mies vaikka yrittänyt tappaa vai mitä. Ihan ok mun mielestä kuvata tollasta joskus.

No luulisi nyt olevan tilannetajua että näkee omin silmin mitä on meneillään. Vaikka kysynyt että mitä täällä tapahtuu? 

Et ois sinäkään tiennyt siinä ostoskeskuksen vartijoiden elvyttäessä, että asiasta nousee oikeusjuttu ja mikä oli tilanne ennen sitä.

Vierailija
44/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret olivat oikeassa. Heillä oli oikeus kuvata, eikä heidän tarvitse poistaa videota. Nauraminen on täysin oikea reaktio typerille pyynnöille.

Tuollaisia "kuvaajia" on yleinen lupa lyödä seurauksitta.

Itse olisin kaivanut kännykän esiin ja laittanut twitteriin eli äksöän: näinkö nuoriso opetetaan toimimaan hätätilanteessa?

Siinäpä saisivat kertoa, et on oikeus kuvata olla kusipaa

Vierailija
45/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori ja minulla on kysymys. Miksi nykyiset keski-ikäiset ovat niin huonoja kasvattamaan nuoria? Näyttää siltä, että edellisten sukupolvien kasvatusmenestys on ollut parempaa.

Minulla on kysymys, minne on kadonnut ns. maalaisjärki nuorisolta? Kuka normaali ihminen kaivaa onnettomuustilanteessa kännykän käsiin ja alkaa kuvata kuin että kysyisi, tartteeko apua? Ja silloinkin kun tajuaa, ettei twrtte apua, kuka täysjärkinen kuvaa sairaskohtauksen saanutta henkilöä? 

Vierailija
46/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti lukevat heistä köydyn uutisoinnin ja hävetköön!

Vierailija
47/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kysymys, minne on kadonnut ns. maalaisjärki nuorisolta? Kuka normaali ihminen kaivaa onnettomuustilanteessa kännykän käsiin ja alkaa kuvata kuin että kysyisi, tartteeko apua? Ja silloinkin kun tajuaa, ettei twrtte apua, kuka täysjärkinen kuvaa sairaskohtauksen saanutta henkilöä? 

Vastaus on yksinkertainen. Nuorison kasvattajat eivät ole opettaneet sympatiaa tai hyviä tapoja.

Vierailija
48/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene sattumaa että rajattomuus, kaverivanhemmuus ja kurittamisen kieltäminen alkoi nykyisten teinien vanhempien lapsuudessa. Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

Ja tämä tulee ainoastaan pahenemaan tästä.

Vierailija
49/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun tavoitteellinen sivistymättömään moukkamaisuuteen ohjaava koulutuspolitikka tuntuu tuottavan tarkoitettuja mätiä hedelmiään. 

Vierailija
50/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimet pitäisi kieltää alle 30 vuotisilta. Nuorille kapulat millä voi vaan soittaa ja lähettää viestejä. 

Vierailija
51/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeus kuvata eikä häiritä elvytystä, senkin kuvottava p**ka.

Vierailija
52/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänenkin lapsista Maisa Torppa teki aiheettoman lasun joulun alla 2021, oli yksi niistä kymmenestä joille "kosti" jotain. 

Vaikkei omien sanojensa mukaan ollut koskaan edes tavannut Torppaa mutta näköjään riitti että seukkas Torpan nyxän exän kanssa. 

Turhaan alapeukutatte, Google vahvistaa tämänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi