Tomi, 42, elvytti tuntematonta keskellä katua - Nuoret kuvasivat
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/df3d0ba2-ee9e-4c4b-9106-a6d5a53fef…
"Ek pyysi yhtä seurueeseen kuulunutta miestä laittamaan repun maassa makaavan pään alle. Yhtäkkiä kaksi kauppakeskuksen ovista paikalle tullutta nuorta ryhtyi kuvaamaan elvytystä.
- He ottivat kännykät esiin ja alkoivat saman tien kuvaamaan. Eivät edes kysyneet, että voivatko auttaa. Käskin poistaa videon. He nauroivat minulle.
Ek uskoo olleensa tilanteessa vain muutaman minuutin ennen kuin ambulanssi, poliisi ja pelastajat saapuivat paikalle. Tilanne oli Ekille järkyttävä. Hän yritti puhutella tilannetta kuvanneita nuoria.
- Kysyin, mitä he olisivat mieltä, jos he olisivat elvyttämässä ja joku kuvaisi sen. Nuoret sanoivat, että saavat kuvata, missä haluavat. En pysty ymmärtämään tuollaista. Välinpitämätöntä käytöstä."
Ei helvetti noiden nuorten käytöstä! Miten Suomessa on noin idioottimainen sukupolvi "tulevaisuuden toivoja" kasvamassa?
Kommentit (63)
Lääkärinä en viitsisi itsekään alkaa elvyttämään ketään tuntematonta kadulla vaan soittaisin hätäkeskukseen ja lähtisin pois niin en joutuisi kuvattavaksi. Elvytystulokset ovat niin huonot että useimmiten ei kannata edes yrittää jos ei ole defibrilaattoria saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimista pitäisi kieltää lailla kamerat. Ei niille ole mitään järkevää käyttöä. Kamerat myytäkööt jatkossa vain isoina ja kömpelöinä laatikoina joita ei voi kantaa taskussa.
Itse en pysty kuvaamaan muulla kuin älypuhelimen kameralla, joten minulla on sille järkevää käyttöä.
Nuorison kansainvälistyminen näkyy tälläisinä hienoina ilmiöinä. Suomalaisten elämänkallut ovat samanlaista tasan tässä hetkessä elävää eläimellistä sakkia kuin tummapaahtoisemmat nuoret ja hehän tässä maassa lisääntyvät. Jos vanhaksi asti elävät niin kukaan tässä maassa ei osaa elvyttää siinä vaiheessa vaan suurin osa on jo samanlaisia apinoita 😙