Lapsesi sanoo, ettei halua lapsia
Yhtenä päivänä vain ilmoittaa, ettei aio koskaan tehdä lapsia. Hänellä ei siis sellaisia ole. Mitä vastaat? Minkä ikäinen lapsesi nyt on?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lapsia saattaa alkaa haluamaan palavasti vasta yli nelikymppisenä. Olen vierestä seurannut ystäväni tuskaa (45 v) kuinka ei ole miestä ja hän niin kovasti haluaa perheen. Asia on hänelle todella raskas koska oli "vannoutunut vela" ollut koko elämänsä. Sanoo että perheen haluaminen tuntuu ihan fyysisenä kipuna.
Olen hieman nuorempi ystävääni ja vahvasti koen etten lapsia halua, enkä niitä tee varmuudeksi jotta ei kaduta. Mutta kurjaa katsoa vierestä miten voi toinen kokea erilailla. Ei voi elämäänsä ennustaa, naisen elämä on hyvin vaikeaa joskus
Mun on pakko sanoa etten ihan usko näihin myöhäisherännäisiin vannoutuneisiin veloihin jotka yhtäkkiä keski-iässä kääntävät kelkkansa täysin. Jos minkäännäköistä vauvakuumeen hitustakaan ei ole ikinä ollut, niin en vain usko että sellainen yhtäkkiä jys
Toivon että olet oikeassa ettei hän ollut vela alunperinkään. Kammoksuttaa ajatus että "sekoan" itse samalla tavalla yhtäkkiä jonkun ihmeellisen biologisen kellon takia ja kun tulem järkiini niin tajuan että olen äiti. Varmaan masentuisin niin että tekisin lopullisen päätöksen...
T. 97
Sanon, että jos lapsenlapsia ei ole 6 kuukauden päästä, teen perinnöttömäksi koko lössin.
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että jos lapsenlapsia ei ole 6 kuukauden päästä, teen perinnöttömäksi koko lössin.
Naurahdin ääneen. Väsymystä kai.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sun lapsi pärjää ilman perintöäsikin, kun ei lapsiin mene kaikki rahat.
Parempi jättää tekemättä jos kokee ettei halua lapsiperheelämää. Aika paljon on vanhempia jotka eivät ole kovin "hyviä" vanhemmuudessa ja siinä kärsii lapset.
Tuntuu, että nykyään lapsia hankkivat ne, joiden ei pitäisi.
"Ethän sinä ole epäonnistunut elämäntehtävässäsi jos olet lapsia hankkinut. Toisten ihmisten elämäntehtäviin et voi vaikuttaa, eivätkä ne ole sinun tehtäviäsi."
Kyllä olisin. Elämäntehtäväni ei ulotu vain minun elinaikanani eläviin, vaan pitkälle tulevaisuuteen. Ja kaikella kunnioituksella, sinä et määrittele, mikä on ja mikä ei ole minun tehtäväni ja milloin en epäonnistu ja milloin onnistun siinä.
Vierailija kirjoitti:
"Ethän sinä ole epäonnistunut elämäntehtävässäsi jos olet lapsia hankkinut. Toisten ihmisten elämäntehtäviin et voi vaikuttaa, eivätkä ne ole sinun tehtäviäsi."
Kyllä olisin. Elämäntehtäväni ei ulotu vain minun elinaikanani eläviin, vaan pitkälle tulevaisuuteen. Ja kaikella kunnioituksella, sinä et määrittele, mikä on ja mikä ei ole minun tehtäväni ja milloin en epäonnistu ja milloin onnistun siinä.
Sinä olet minäminäminä-tyyppiä, toivot voivasi vaikuttaa myös toisten valintoihin. Eikö sinun vanhemapana kuuluisi toivoa sitä, että lapsesi ovat onnellisia? Ei sitä, että tekevät niinkuin sinä haluat.
Mun tyttö on vasta 13 mutta on sanonut ettei halua lapsia. Vastasin että mieli voi vielä muuttua mutta jos ei muutu niin sitten ei muutu. Hän haluaa elää samanlaista elämää mitä lapseton kohta nelikymppinen siskoni. Hänkään ei ole ikinä halunnut lapsia eikä miehensäkään. Heidän elämä vaikuttaa oikein mukavalta ja antoisalta. Mun lapset muuttaa pikkuhiljaa pesästä (yksi jo muuttanut) ja kyllä niin nautin. Nautin siitäkin kun lapset oli pieniä muttei enää ikinä pikkulapsiarkea! Ei kaikki tee lapsia ja se on ihan ok. Sen valinnan suon ilomielin omillekin lapsille. Ei kaikki nauti vanhemmuudesta.
Se on ok, lapset aikuisia, yhdellä on lapsia.
Eikö vanhempien lähtökohtaisesti kuuluisi toivoa lapsilleen onnellista elämää? Onnellisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.
Toivooko nämä lapsenlapsia vaativat boomerit, että oma lapsi lisääntyisi lisääntymisen vuoksi, ja olisi tämän myötä onneton?
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhempien lähtökohtaisesti kuuluisi toivoa lapsilleen onnellista elämää? Onnellisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.
Toivooko nämä lapsenlapsia vaativat boomerit, että oma lapsi lisääntyisi lisääntymisen vuoksi, ja olisi tämän myötä onneton?
Ei kiinnostane kuin minäminäminän oma napa ja onni, jonka vuoksi vain itsekkäistä syistä lapsi(a) on tehty/tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnostane kuin minäminäminän oma napa ja onni, jonka vuoksi vain itsekkäistä syistä lapsi(a) on tehty/tehdään.
Juu, sääliksi käy tämän minäminäminän lapsia 😄
Vau, pääsääntöisesti porukka täällä vaikuttaa oikeasti tukevan lapsiaan omissa valinnoissaan, vaikka valinta ei olisi sitä, mitä vanhempi olisi lapselleen toivonut. Olette huippuvanhempia.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tuollaista äitiä. Sääliksi käy lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten meinasit varmistua siitä että sukusi jatkuu hamaan auringon sammumisen saakka? Siinä vaiheessa kylläkin elämäntehtäväsi saa joka tapauksessa p*skan lopun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet minäminäminä-tyyppiä, toivot voivasi vaikuttaa myös toisten valintoihin. Eikö sinun vanhemapana kuuluisi toivoa sitä, että lapsesi ovat onnellisia? Ei sitä, että tekevät niinkuin sinä haluat.
Toivon mitä toivon. Ei ole sinun tai kenenkään muun asia. Tietysti toivon myös onnellisuutta. Eivät lasten hankinta ja onnellisuus ole toisiaan pois sulkevia asioita. Jos niin kokee, niin mielestäni vanhemmat ovat silloin epäonnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinasit varmistua siitä että sukusi jatkuu hamaan auringon sammumisen saakka? Siinä vaiheessa kylläkin elämäntehtäväsi saa joka tapauksessa p*skan lopun!
Hohhoijaa. Taidat saada jotain kiksejä tästä. Avaruus kattaa muutakin kuin yhden auringon.
Minulla on 2 lasta. Luulisi että toinen kuitenkin haluaa.
Mun 17v tytär sanoi niin. Vastasin, että se on jokaisen oma päätös.