Lapsesi sanoo, ettei halua lapsia
Yhtenä päivänä vain ilmoittaa, ettei aio koskaan tehdä lapsia. Hänellä ei siis sellaisia ole. Mitä vastaat? Minkä ikäinen lapsesi nyt on?
Kommentit (241)
Lapsen oma päätös. Isovanhemille voi olla ikävä tieto jos on lapsirakas ja perinteinen ja niitä arvostava.
Lapseni on 26 vuotias ja päiväkodissa töissä. Sanoo ettei ikinä halua lapsia kun niitä työkseen hoitaa joka päivä. Olen ihan tyytyväinen päätökseen, en minäkään enää jaksa pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni pitää itseään pienemmistäkin lapsista eikä saanut toivomaansa pikkusisarusta. Lisäksi hänen taloutensa perustassa on turvaelementtejä. Ihmettelisin, jos hän myöhemmin ei haluaisi lapsia. Olisin silloin kyllä todella surullinen. Hän olisi edelleen yhtä rakas, mutta myös minulla on oikeus tuntea surua ja katkeruutta.
Saat tuntea pettymystä ettei susta tule isoäitiä, mutta tosi itsekästä katkeroitua toisen lapsettomuudesta.
Edelleen: myös minulla on oikeus tuntea surua ja katkeruutta.
21, 18 ja 16 ovat lapset (en tosin tiedä,mitä toi heidän ikä tähän vaikuttaa). Jos noin totevat, sanon että selvä. Ei ole minun asiani tämä millään muotoa.
Lapsen tekeminen on riski etenkin jos hän ei ole terve. Et koskaan voi tietää.
Lapseni on 31-v. ja olen tiennyt jo kauan, että hän on vela. Olen asian kanssa täysin fine.
Se olisi todella, todella suuri suru, mutta tietysti sen hyväksyisin. Onneksi olemme kuitenkin tosi perhekeskeinen suku ja uskon, että ainakin osa lapsistani haluavat myös itse lapsia.
Munn tytär on 12-vuotias ja sanoo, että ei halua lapsia. Olen todennut, että lapsia ei ole pakko kenenkään tehdä eikä ainakaan sen takia pidä hankkia lapsia, että niin muka kuuluisi tehdä, vaan että lapset pitää tehdä oikeasta sydämen halusta saada lapsi. Mulla ei ole mitään ylitsepääsemätöntä hinkua mummoksi, on ihan ok jos tytär vaikka koiran hankkii ja mä sitten hoidan sitä, jos hoitoapua tarvitaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni pitää itseään pienemmistäkin lapsista eikä saanut toivomaansa pikkusisarusta. Lisäksi hänen taloutensa perustassa on turvaelementtejä. Ihmettelisin, jos hän myöhemmin ei haluaisi lapsia. Olisin silloin kyllä todella surullinen. Hän olisi edelleen yhtä rakas, mutta myös minulla on oikeus tuntea surua ja katkeruutta.
Saat tuntea pettymystä ettei susta tule isoäitiä, mutta tosi itsekästä katkeroitua toisen lapsettomuudesta.
Kun sanot oikeus niin annat käsittää, että saat osoittaa toisille tuntemuksiasi.
Negatiivisten tuntemusten osoittaminen helposti sairastuttaa toisten mieliä.
Yhdellä on lapsia, kaksi on sanonut ettei varmasti tee lapsia, kaksi saattaa tehdä. Mitäpä minä siihen sanoisin, he elävät omaa elämäänsä ja hyväksyn toki valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sanot oikeus niin annat käsittää, että saat osoittaa toisille tuntemuksiasi.
Jokaisilla on oikeus tunteisiinsa ja siitä saa sanoa toisellekin omista tuntemuksistaan, siihen tulee silti aina lisätä, että hänen tuntemuksista huolimatta päätös on aina toisella osapuolella (tässä asiassa). Kyllä minä ainakin aion omalle lapselle sanoa jos keskustelu menee luonnostaan siihen, että olisi kiva jos tulisi lapsenlapsia ja että mulla tulisi haikea olo jos niitä ei tulisi. Silti korostaisin, että asia on oman lapseni päätös eikä hänen tule miellyttää ketään jos ei itse halua. En minäkään ole täällä miellyttämässä muita. Terve itsekkyys kuuluu jokaiselle.
Maailma menee vaaralliseen suuntaan jos kaikkia pitäisi miellyttää, hymyilllä ja uskotella että kaikki on okei vaikka sisimmissään surettaa. En halua kasvattaa lastani sellaiseen pumpuliin, jossa välttelemällä vältellään toisen tunteiden loukkaamista jos kertoo oman viattoman mielipiteensä "minusta tuntuisi hieman surulliselta jos lapsenlapsia ei tulisi".
Ei tarkoita kuitenkaan, että menisin siihen ääripäähän missä huomauttaisin vaikkapa toiselle "olet läski", koska tuo olisi jo aika tökerö huomautus. Pelisilmää pitää olla tilanteessa.
Poistan hänet testamentista. Lakiosan joutuu ikävä kyllä jättämään (on kyllä törkeä laki itsemääräämisoikeutta vastaan). Yritän pienentää lakiosaa mahdollisimman paljon muiden toimenpiteiden avulla, mutta niitä en aio selventää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe maailmaa siten, että perheen kesken pitäisi näytellä tai valehdella tunteistaan. Tai että negatiivia tuntemuksia ei saisi olla.
Mun äiti on tehnyt selväksi että hänen elämänsä suurin virhe oli tehdä meidät (lapsensa siis) ja on ilmoittanut että hän ei aio osallistua meidän lasten hoitamiseen jos meistä jompikumpi lisääntyisi. No toinen meistä hänen aikuisista lapsistaan on vela ja mä olen tahattomasti lapseton (hoidot käyty, ei tärpännyt). Enemmän harmittaa puolison vanhempien puolesta, ovat kovin lapsirakkaita ja toivovat lapsenlapsia joita ei nyt ainakaan meiltä ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Poistan hänet testamentista. Lakiosan joutuu ikävä kyllä jättämään (on kyllä törkeä laki itsemääräämisoikeutta vastaan). Yritän pienentää lakiosaa mahdollisimman paljon muiden toimenpiteiden avulla, mutta niitä en aio selventää.
Siihen sinulla on täysi oikeus eikä perillisen pidä siitä mieltänsä pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen sinulla on täysi oikeus eikä perillisen pidä siitä mieltänsä pahoittaa.
Miksi ei pidä? Kyllä minä ainakin pahoittaisin.
Ap kysyy neutraalin kysymyksen ja 90 pinnaa ihmisistä alapeukuttaa?
Tää palsta on vitsi..
Minulla on 3 lasta, kaikki aikuisia, yhdellä on 3 lasta. muille ei tule ja se on ok. Lapsia ei tehdä mummoja ja vaareja varten.
Riistovallan voitto hävittää suomalaiset. EK. jo yksin riittää. Suomalaisten kato yllättää nopeudellaan.
-Kitka-
Ok, sinun päätöksesi, arvostan, että kerroit.