Eihän salama iske kahdesti samaan paikkaan?
Meidän keskimmäisellä todettiin melkein 6kk ikäisenä lievä lonkkaluksaatio ja se hoidettiin 3kk von rosen lastalla. Epäily lähti silloin lievästi epäsymmetrisistä jalkojen poimuista, mutta lastenkirurgi kyllä totesi minulle sitten, että sellaisilla ei ole mitään merkitystä. Selitti siis, että kun vauvoilla on niin makkaraiset jalat niin ne poimut tulee miten tulee.
Muistan myös, että esikoisella huomasin itse epäsymmetriset jalkamakkarat. Niihin ei neuvolan th kiinnittänyt huomiota enkä itse osannut edes ajatella niistä mitään, mutta muistan sen selvän eron niissä minkä huomasin. Pojalla kuitenkin ihan normaalit lonkat, ei ole hoidettu.
Nyt kolmas vauvamme on 5kk ja hänen lonkat on synnärillä todettu kahteen otteeseen kunnollisiksi ja lisäksi on neuvolalääkäri tsekannut lonkat 6 viikkoisena ja 4kk ikäisenä ja aina on kaikki ollut hyvin.
Nyt kuitenkin taas stressaan, että mitäs jos niissä onkin jotain eikä vaan kukaan muka taaskaan huomaa. Ne poimut kun tosiaan tuntuu vauvoilla olevan miten sattuu. Siis toisina päivinä ne on täysin samanlaiset ja toisina päivinä, kun oikein kyttää niin ne ei ihan olekaan. Toistelen päässäni sitä, että lastenkirurgi totesi, että niitä ei kuulu kyttäillä edes.
Pitäisikö lakata murehtimasta?
Selvästikään reisimakkaroista ei voi päätellä mitään ja lääkäri ei ole huomannut mitään erityistä. on varmasti katsonut tarkemmin kun teillä on aiemmin ollut jo yksi luksaatiovauva.
Voisiko olla että sinulla olisi lievää synnytyksen jälkeistä masennusta? Minulla nimittäin se näkyi nimenomaan niin, että olin todella huolissani kaikenlaisesta vauvan terveyteen liittyvästä ja öisin valvoin murehtien olemattomia ongelmia ja sairauksia.