Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Oma-aika-kysely

Vierailija
02.09.2008 |

Haluaisin tietää miten usein on teidän muiden äitien mielestä kohtuullista, että äiti pääsee viettämään vapaa-iltaa esim. kaupungille, leffaan, ostoksille, mitä vaan. Kuinka usein itse käytte tuulettumassa ilman lapsia (tuulettumassa ei siis välttämättä tarkoita että dokaamassa)

Tämä on siis tietty suunnattu parisuhteellisille äideille. : )

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi saatan käydä yksin esim. ruokakaupassa tai kampaajalla tai lähibaarissa yhdellä sen jälkeen kun lapset ovat nukkumassa.

Vierailija
2/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käyn ehkä kerran kuukaudessa itsekseni jossain tuulettumassa. Tähän luen myös shoppailun itselleni. Välillä menoja voi olla useampia viikossa, välillä menee parikin kuukautta ilman sen suurempia tuulettumisia. Lisäksi tietysti kaikki vaate- ym. kutsut tähän päälle, jonne tietenkin mennään ilman lapsia. Samoin käyn välillä yksinään ruokakaupassa, mutta sitähän ei lasketa tähän kategoriaan (vaikka luxustahan se on, kun ei tarvitse ketään komentaa välillä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ehkä kerran vuodessa saatan mennä, jos tulee joku tilaisuus (kaverin polttarit, 30v bileet tms). En vaan tykkää sellaisesta.

Mutta muuten saan omaa aikaa aina kun tarvitsen, lapsia meillä on kolme joista vanhin jo koulussa.

Yleensä 1-3krt viikossa tulee tilanteita, että joko mies lähtee lasten kanssa esim mummilaan, leikkipuistoon ja minä pääsen kuntoilemaan tai sitten lähden kaupungille ostoksille, kaverin kanssa kahville tms. Tai sitten jään kotiin siivoamaan, jos siltä tuntuu.

Lisäksi mulla on lasten päiväuniaikana omaa aikaa 1-1,5h jolloin en tee kotitöitä vaan notkun netissä, luen lehtiä yms. Iltaisin lapset menee nukkumaan n 2h ennen minua, jolloin katson leffoja tai vietän parisuhdeaikaa miehen kanssa :)

Mule riittää näin, joku toinen tarvitsee enemmän, toinen taas olisi onnellinen jos edes tämän verran saisi omaa aikaa...

Vierailija
4/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden tekeminen on jo omaa aikaa. Muu on perheelle.

Vierailija
5/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa en käy koskaan ja shoppailua muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
6/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harvemmin menen.

Mies ei ota ollenkaan omaa aikaa, sillä on rankka työ ja tykkää olla kotona. En muista, että olisi koskaan ollut jotain mun menoa vastaan ja on lasten kanssa mielellään. Sitten minustakin on tullut tällainen kotikissa - vähän pelottavaa.

No ehkä silti pari kertaa viikossa käyn lenkillä, kaupassa (sekin on musta omaa aikaa kun saa ihan rauhassa mennä) tai ostoksilla. Baarissa tosi harvoin, ehkä kerran vuodessa just jossain kaverin synttäreillä tms.

Vierailija
7/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3-4 kertaa viikossa käyn iltaisin pyörälenkillä tai kävelyllä. Shoppailemassa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Baareissa en käy koskaan. Yön yli en ole ollut poissa kertaakaan 7 vuoteen!

Vierailija
8/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sen liikuntaa, lukemiseen tai silloin tällöin kavereiden tapaamiseen. En juurikaan käy baareissa, mutta tapaan kavereita illallisen tai lasillisen merkeissä.

Meillä on kolme lasta - kaksi jo koulussa ja kolmas eskarissa. Käyn itse säännöllisessä kokopäivätyössä. Sekä mieheni että minä matkustamme ajoittain työn merkeissä ja lapset harrastavat paljon.

Vierailija
9/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2-5 kertaa viikossa kuntoilemassa, pari tuntia menee per kerta. Lisäksi 2-3 kertaa viikossa käyn koirien kanssa lenkillä yleensä jonkun kaverin kanssa.

Muutaman kerran vuodessa käyn baarissa ja pari kertaa vuodessa olen viikonlopun "tyttöjen" kanssa jossain.

Lisäksi omaa aikaa on tästä syksystä ensi vuoden loppuun kaksi viikkoa kuukaudessa aamupäivät kun lapset ovat koulussa. Teen puolikasta työaikaa, tämä on siksi mahdollista. Silloin kyllä usein siivoan, leivon tms., mutta omaan tahtiini.

Vierailija
10/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn töissä, joten se on kai sit sitä mun 'omaa aikaa', oikeen laatua. En shoppaa, en käy salilla, pääsen tuulettumaan ehkä noin 3-4krt vuodessa ja siitäkin tulee miehen kaa riitaa joka kerta.

Vierailija
11/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v6kk. Pienempää vapaata on ollut, mutta sekin tyyliä että pääsee yksin ruokakauppaan, ei sen kummempaa.Kyllä lapsi on aina mukana, esim kahvilassa tai ostoksilla. Miehen kanssa on kahdestaan pari kertaa käyty syömässä, yksin en koskaan. En vois kuvitellakaan että lähtisin!

Vierailija
12/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa yksin ruokakaupassa/kirppiksillä tms. noin tunnin pari.

Kerran viikossa jumpassa tunnin ja satunnaisesti lenkillä kun lapset nukkuvat.

Shoppailemaan otan yleensä vanhimman lapsen mukaan. Käydään kerran kuussa suunnilleen ja ollaan kolmisen tuntia.

Pari kertaa kuussa käyn pyöräilemässä tai uimassa yhden lapsen kanssa. Sekin on luksusta ja lapsi saa laatuaikaa kahden kesken.

Viikonloppuvapaa edessä kohta eli olen kaksi yötä pois yksin.

Vierailija
13/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on aika iso ero että jos et pääse tai et itse halua lähteä. Ap taisi tarkoittaa kysymyksellään sitä, että saatko vapaa-aikaa (menoluvan) jos haluat.

Vierailija
14/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan käydä jumpalla 1-2 kertaa viikos.

Ulkona käyn kerran pari kuussa.

Shoppailemas kerra pari kuussa.

Kampaajal kerran viikossa...

Vierailija
15/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on aika iso ero että jos et pääse tai et itse halua lähteä. Ap taisi tarkoittaa kysymyksellään sitä, että saatko vapaa-aikaa (menoluvan) jos haluat.

taas joku hiustenhalkoja vauhdissa!

Vierailija
16/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme molemmat tahoillamme iltamenoilla 1-2krt/vkossa ja 1 krt/vkossa mennään kaksistaan jonnekin ilman muksuja. Silloin lastenhoitaja mllstä tai vastaavasta paikalla 4-6h/kerrallaan.

tietty vielä omat päivämenot muksujen kanssa päälle, jotka voivat olla myös erittäin rentouttavia yms jos niikseen tulee.

Vierailija
17/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kipaisen illalla hakemassa maidon kaupasta yksin, mutta se kai ei ole tuulettautumista

Vierailija
18/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
19/19 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kiellä, mutta paheksuu sen verran huomattavasti, että menee kyllä bilefiilarit sitä katellessa : (