Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin n. 165€:n edestä merinokerrastoja

Vierailija
06.11.2023 |

Tilasin kahdet housut ja yhden paidan. Entuudestaan mulla on yksi paita joten nuo toiset housut tulee sen pariksi. Hyviä vaatteita ulkoiluvaatteiden alle talvella kun hiihtää, vaeltaa yms. Oli North Outdoorilla alennus kun liittyi sivustolle ja totta kai heti liityin tuon vuoksi. 

Onko muita jotka käyttää merinokerrastoja? Mitä pidätte niistä?

Ulkoilija

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä. Käytän pitkiä housuja. Vaikka maksavat, niin kyllä myös kestävät eikä tarvitse juuri pesua.

Vierailija
2/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa kutittaa mua. On pakko käyttää välivaattena muuta materiaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villa kutittaa mua. On pakko käyttää välivaattena muuta materiaalia.

Näissä mun tilaamissa on sisäpuoli bambua ja siellä luki, että sopii herkkäihoisille.

Ulkoilija

Vierailija
4/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyviä. Käytän pitkiä housuja. Vaikka maksavat, niin kyllä myös kestävät eikä tarvitse juuri pesua.

Joo onhan noilla hintaa, mutta on ne kestäviä ja kun tosiaan ei tarvitse pestä usein. Voi vain tuulettaakin. Nämä mun tilaamat on konepestäviä. Se yksi paita mikä mulla on pitää pestä käsin.

Ulkoilija

Vierailija
5/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Lindexiltä villaisia t-paitoja. Ruskovillaltakin tilasin yhdet housut.

Vierailija
6/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silkkiä, silkkivillaa, merinovillaa ja untuvaa. Hyvin tarkenee eikä tule hiki. 

Vierailija
7/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö tämän

Ikävä totuus on kuitenkin se, että merinovillan tuotantoon liittyy monia epäeettisiä ja -ekologisia ongelmakohtia, jotka tiedostavan kuluttajan olisi hyvä tietää ennen ostopäätöksen tekemistä.

Merinovillan tuotannossa käytettävät kemikaalit kuten torjunta-aineet ovat iso haaste ekologisuuden kannalta. Jos kemikaaleja käytetään vastuuttomasti, niistä on haittaa niin ihmisten ja eläinten terveydelle että vesistöille. Tuotantotyöntekijät ja eläimet altistuvat kemikaaleille niiden käytön yhteydessä ja niitä siirtyy lampaista saatavan villan pesussa jätevesiin. Merinolampaasta saatava raakavilla tarvitsee ennen jatkojalostusta vesipesun kuumalla vedellä, jotta kuiduissa oleva rasva ja lika irtoaisivat. Menetelmä kuluttaa paljon vettä ja energiaa. Lisäksi tuotannossa käytettyjä torjunta-aineita liuekenee veteen ja ne kulkeutuvat ympäristöön mikäli jätevesiä ei käsitellä asianmukaisesti. Jokaista villakiloa kohden syntyy puolitoista kiloa rasvan, lian, kemikaalien ja veden seosta.

lampaille voidaan tehdä ns. Mulesing-toimenpide, jossa eläimen peräaukon ympäriltä leikataan ihoa pois. Leikkauskohtiin muodostuvan arpikudoksen väitetään vähentävän loiskärpästen pesiytymistä ja torjuvan kärpäsentoukkien levittämää sairautta. Menetelmä on lampaille hyvin kivulias ja tulehduksille alttiiden haavojen paraneminen kestää viikkoja. Mulesing on kiellettyä Uudessa-Seealnnissa ja Euroopassa, mutta suurimmassa tuottajamaassa Australiassa se on edelleen sallittua. Mulesing -toimenpide tehdään Australiassa vuosittain noin 20 miljoonalle lampaalle ja usein sen yhteydessä lampailta amputoidaan myös häntä, yleensä ilman kivunlievitystä.

Vierailija
8/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa luomumerinovillatuotteita.

Vierailija
9/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä maksaa liikaa!!!

Vierailija
10/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakerrastojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Monet niistä käytännössä pilataan vääntämällä niihin jostain muusta kuidusta sisusta. Se polyester tai bambuviskoosi ihoa vasten pilaa koko merinon toiminnnan.

jos pelkkä villa ei toimi, kokeilkaa villasilkkisekoitettwa.

Vierailija
11/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villainen t-paita on hengittävä.

Vierailija
12/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, perusjuttuja keväästä syksyyn. Ovat päivittäin päällä useita tunteja. Harmillista vaan, että merinovilla rikkoontuu niin herkästi. Se on yksi talvi/ kerrasto. Ja olen kokeillut ihan kaikkea markettihalppiksista kotimaisiin merkkeihin. 

Vierailija
13/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, perusjuttuja keväästä syksyyn. Ovat päivittäin päällä useita tunteja. Harmillista vaan, että merinovilla rikkoontuu niin herkästi. Se on yksi talvi/ kerrasto. Ja olen kokeillut ihan kaikkea markettihalppiksista kotimaisiin merkkeihin. 

Minulla Ruskovillan tuotteet ovat kestäneet hyvin, North outdoor hajoaa helposti. 

Vierailija
14/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä säännöllisesti. Käytän päivittäin ihan työssäkin toimistovaatteiden alla, niin tarkenee vetoisassa toimistossa.

Vierailija
15/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tavallisia kerrastohousuja. 

Vierailija
16/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käytössä säännöllisesti. Käytän päivittäin ihan työssäkin toimistovaatteiden alla, niin tarkenee vetoisassa toimistossa.

Itse olen hoitoalalla vanhuspuolella töissä eikä siinä työssä kyllä kylmä tule. Yövuorossa tulee pidettyä fleecetakkia, mutta muuten ei. 

Ulkoilija

Vierailija
17/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Mulla on vielä ihan ehjinä kahdet silkkivillapitkikset jotka olen ostanut vuoden 2009 aikana. Yhdet kyllä hajosivat.

Vierailija
18/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina kaikki villavaatteet alesta. 

Vierailija
19/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mitään bambua eikä polyesteriä sinne sekaan. Ehtaa villaa pitää olla. Silkkiä ehkä, siitä mulla on hyviä kokemuksia.

Vierailija
20/27 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jatkuvasti silkkivillat käytössä. Myös lapsilla. Ostan Tamsilkiä ja Ruskovillaa, en kanna rahojani ulkomaille tässä taloustilanteessa. Tilaan nettikaupasta ja tamperelaisena hyödynnän myös Tamsilkin alepäiviä. Ei ole kallis hinta kun joka päivä ja joka säällä on mukava olo. Varsinkin nuorempana palelin aina, edelleen tunnen kylmää herkästi. Pidän erityisesti lyhythihaisista ja hihattomista paidoista ja housuissa on sekä lyhyttä että pitkää lahjetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme