Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes joka työpaikalta löytyy "vaikea ihminen" jota ei saa pois ja joka hankaloittaa koko työyhteisön toimintaa?

Vierailija
05.11.2023 |

Hämmentää soppaa, kiusaa ja ajaa työpaikan kaaokseen

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain naisvaltaisilla aloilla, mutta AINA siellä on joku tai joitain kamalia tyyppejä. Lähes aina olleet 45-65 vuotiaita naisia.

Vierailija
42/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos kaikki vihaa yhtä niin työpaikalla on ns syntipukki-ilmiö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnista. Enemmän vahinkoa melkein aiheuttaakin semmoiset, jotka ei halua 'valita puolia' tai jotka ymmärtää sitä toistakin puolta. Valitettavasti, kun kyseessä on vääntynyt käytös, päätyvät ymmärtämään valheita.

Vaatii kokemusta tai osaamista tunnistaa ilmiö. 

Minua koulussa löi eräs poika, niin opettaja sanoi vaan, että riitaan tarvitaan aina kaksi, ja mitähän sinäkin teit kun sinua piti lyödä. No olin olemassa.

Kuin omasta kynästäni (tai siis näppäimistöstä, tässä tapauksessa) tuo viimeinen kappale. Valitettavasti. Ja se, että lyödyksi / kiusatuksi / nöyryytetyksi / potkituksi / tms -tuleminen ei olisi ollut tarpeeksi, laitettiin vielä jollekin pirun kuraattorille "keskustelemaan" siitä, miksi minua on lyöty / kiusattu jne. Tästä siis saivat vaan uuden aiheen kiusata...

Vierailija
44/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne v-mäiset tyypit on usein myös niitä, jotka nuolevat esihenkilöiden takapuolet. Sen vuoksi loistavat työpaikalla ja saavat jatkaa muiden kiduttamista. Jos jotain menee pieleen ovat taitavia laittamaan sen muiden syyksi ja mustamaalaamaan kiusaamiskohteitaan. Ah töissä on niin ihanaa. Ennen kuin eläkkeelle pääsee on varmaan terveys ja mielenterveys mennyt.

Tää on kyllä klassikkotyyppi. Näitä löytyy toimistoympäristöistä. Eniten ärsyttä työntekijöinä nämä lammastyypit, jotka eivät näe tätä kiusaajan käytöstä tai hiljenevät vieressä. Aika herkästi vaihdan työpaikkaa, jos johto suosii kiusaajaa tai alkaa lampailemaan tällaisen kulttuurin edessä.

Vierailija
45/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vain naisvaltaisilla aloilla, mutta AINA siellä on joku tai joitain kamalia tyyppejä. Lähes aina olleet 45-65 vuotiaita naisia.

Väliportaan ruuhkavuosinaiset on kamalimpia.

Vierailija
46/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, eikä tällä yhdellä ole yleensä osaa eikä arpaa tilanteen syntyyn. Voi jopa olla kadehdinnan kohde.

Vierailija
47/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään ihme ole, kun vaihtarit on päällä ja tu$$ukin kuivempi kuin beduiinin sandaali niin puretaan se oma paha olo muihin.

Juuri tämäntyyppisiä ihmisiä varten (jotka pilaavat työyhteisön hengen/ryhmädynaamiikan) on nykyinen hallitus helpottamassa työntekijän irtisanomista.

Eli päästään lopulta kaikista p*askoista helposti eroon, kun tähän mennessä ei olla päästy. :)

Vierailija
48/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on työntekijöillä pelkästään oikeuksia, muttei minkäänlaisia velvollisuuksia..

Vierailija
49/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini, joka asui samassa työsuhdeasunnossa kanssani, valitti töissä, että kiusaan häntä (hän kieltäytyi maksamasta osaa nettilaskusta, vaikka käytti mun maksamaa nettiä, joten vaihdoin wifin salasanan).

Paras kaverini taas jatkuvasti valitti esimiehistämme, kun taas mulla ei ollut heidän kanssaan mitään ongelmaa ja puolivuosittain arvioinneissa sain aina erittäin hyvät arviot, kun taas hänen arvionsa olivat juuri ja juuri sen, että hän teki mitä odotettiin.

Vierailija
50/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku osaa sairastaa mielin määrin, muiden joutuessa tekemään työt senkin edestä. Aina myös oikeassa. 

Vierailija
51/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että irtisanominen on ollut ennen niin vaikeaa, melkein mahdotonta. Uusi hallitus pelastaa meidät tältä.

Vierailija
52/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä työpaikassa sijaisena. Tein työni tosi ahkerasti ja tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa. 

Kahden viikon päästä, kun sijaisuuteni oli päättymässä, esimies sanoi, että hän ottaisi paljon mieluummin minut töihin kuin sen vakituisen jota sijaistin. 

Se vakituinen oli töykeä ja hankala sekä teki puolihuolimattomasti työnsä. Häntä ei kuitenkaan olisi voitu laittaa pois, koska oli valittu siihen virkaan. Olisi pitänyt olla tosi vakavat syyt virasta erottamiseen. 

Vierailija
53/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään ihme ole, kun vaihtarit on päällä ja tu$$ukin kuivempi kuin beduiinin sandaali niin puretaan se oma paha olo muihin.

Juuri tämäntyyppisiä ihmisiä varten (jotka pilaavat työyhteisön hengen/ryhmädynaamiikan) on nykyinen hallitus helpottamassa työntekijän irtisanomista.

Eli päästään lopulta kaikista p*askoista helposti eroon, kun tähän mennessä ei olla päästy. :)

Liikutaan vaarallisilla vesillä, jos liian herkästi saa kengänkuvan takamukseensa. Kyllä siihen varmaan jotain perusteluakin tarvitaan.

Toisaalta on kyllä ollut liian vaikeaa päästä työyhteisön pilaajista tai työnsä huonosti tekevistä eroon. 

Vierailija
54/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne v-mäiset tyypit on usein myös niitä, jotka nuolevat esihenkilöiden takapuolet. Sen vuoksi loistavat työpaikalla ja saavat jatkaa muiden kiduttamista. Jos jotain menee pieleen ovat taitavia laittamaan sen muiden syyksi ja mustamaalaamaan kiusaamiskohteitaan. Ah töissä on niin ihanaa. Ennen kuin eläkkeelle pääsee on varmaan terveys ja mielenterveys mennyt.

Minun työpaikallani taas suurimmat mulkerot ovat juurikin esihenkilöitä. Onneksi mulla on lähdön hetki käsillä.

Vierailija
55/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se yksi käytöksellään ihan oikeasti aiheuttaa sen "vihan"? Ja ei kai missään kaikki ole samaa mieltä. Osa ei ole mitään mieltä, joku saattaa tykätäkin. Riippuu tietenkin työyhteisön koosta. Jossain viiden hengen porukassa yksi voi hyvinkin ärsyttää kaikkia muita. Isommassa kaikki ei välttämättä edes ole niin paljon tekemisissä, että tajuaisi jonkun käytöksessä mitään epämukavaa. 

Vierailija
56/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet itse se vaikea ihminen, jota kaikki muut yrittävä kammeta pois työpaikalta.

Katso peiliin, siellä se on!

Vierailija
57/57 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehilläkin tuntuvat olevan, ne vaihdevuodet.

Eräässä työpaikassa miehet tappelevat keskenään ja siinä rytäkässä murjovat myös naistyöntekijöitä..

Siis ei fyysistä rytäkkää.