Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes joka työpaikalta löytyy "vaikea ihminen" jota ei saa pois ja joka hankaloittaa koko työyhteisön toimintaa?

Vierailija
05.11.2023 |

Hämmentää soppaa, kiusaa ja ajaa työpaikan kaaokseen

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa on niitä niin paljon. Etenkin 50+ ikäisissä naisissa. Jostain ihmeellisestä syystä ovat kai jo lapsena oppineet, että muista paskan puhuminen ja juoruilu on ainoa tapa ylläpitää sosiaalisia suhteita. Ovat myös tosi kateellisia ja toisille pahaa toivovia ihmisiä. Kuka kasvatti osan suomalaisista näin ja miksi?

Mun entisessä työpaikassa pahin oli yli eläkeiän töissä vetkutellut isoegoinen narsisti. Jopa pomoni tuli minulle itkemään että ei saa kyseistä henkilöä kuriin!!! Päätin lähteä pois ja karenssille suosiolla.

Meillä on kans tällainen. Tekee mitä lystää, kieltäytyy sovituista töistä, ei tule toimistolle. Ilkeilee, nälvii, riitelee. Saa kaiken haluamansa läpi, pomo sanonut suoraan ettei halua alkaa tappelemaan. Tämä tekee vielä lyhennettyä työaikaa niin jaksa vielä monta vuotta! Tosi reilua meille muille. Kyllä esimiehen pitäisi pystyä nämä hoitamaan, mistä niille se palkka maksetaan? 

Vierailija
22/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassani tällainen ihminen sai potkut. Juuri ennen koeajan (6kk) päättymistä. Hälle kova paikka ja melkein kävi sääliksi, mutta oli tosi suuri positiivinen vaikutus työpaikan yhteishengelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa on niitä niin paljon. Etenkin 50+ ikäisissä naisissa. Jostain ihmeellisestä syystä ovat kai jo lapsena oppineet, että muista paskan puhuminen ja juoruilu on ainoa tapa ylläpitää sosiaalisia suhteita. Ovat myös tosi kateellisia ja toisille pahaa toivovia ihmisiä. Kuka kasvatti osan suomalaisista näin ja miksi?

Mun entisessä työpaikassa pahin oli yli eläkeiän töissä vetkutellut isoegoinen narsisti. Jopa pomoni tuli minulle itkemään että ei saa kyseistä henkilöä kuriin!!! Päätin lähteä pois ja karenssille suosiolla.

Meillä on kans tällainen. Tekee mitä lystää, kieltäytyy sovituista töistä, ei tule toimistolle. Ilkeilee, nälvii, riitelee. Saa kaiken haluamansa läpi, pomo sanonut suoraan ettei halua alkaa tappelemaan. Tämä tekee vielä lyhennettyä työaikaa niin jaksa vielä mo

Tuokin on kyllä jännä. Joillain vanhemmilla ihmisillä (usein 40-luvulla syntyneillä) tuntuu olevan niin voimakas auktoriteetti tai jotain, että ne tosiaan tekee ja sanoo ihan mitä haluaa säännöistä piittaamatta ja kukaan ei uskalla puuttua. Miten ne oikein onnistuu siinä. 

Vierailija
24/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sellainen omistaa firman, kun on sen isiukoltaan perinyt.

Useita työntekijöitä on lähtenyt ovet paukkuen. Kukaan ei tunnu jaksavan yli kolmea vuotta. Lyhin työsuhde on kestänyt alle kaksi viikkoa, toiseksi lyhin kuukauden!

Kymmenen vuoden aikana on jo KYMMENIÄ työntekijöitä tullut ja mennyt... TJ's way or highway...

Vierailija
25/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin vasta uudessa työpaikassa ja kirjoituksesi kuulostaa niin tutulta. En oikein välitä jutella sellaisten ihmisten asioista, jotka sillä hetkellä eivät ole paikalla tai vastailla tiedusteluihin yhteisten tuttujen kuulumisista, koska kyselijän sävy on poikkeuksetta negatiivinen, juoruava ja pahantahtoinen.

Muistan kun teininä mietin, että jos haluaa päästä mukaan tyttöporukkaan, niin maksuvälineenä käy vain se, että osaa kertoa jostain tutusta jotakin noloa ja ilkeää. Todella surullista huomata, että samanlaista kaupankäyntiä se on vielä 50+ ikäluokassakin.

Vierailija
26/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnista. Enemmän vahinkoa melkein aiheuttaakin semmoiset, jotka ei halua 'valita puolia' tai jotka ymmärtää sitä toistakin puolta. Valitettavasti, kun kyseessä on vääntynyt käytös, päätyvät ymmärtämään valheita.

Vaatii kokemusta tai osaamista tunnistaa ilmiö. 

No minä olen sellainen, joka ei halua valita puolta, koska olen tullut tekemään töitä, en leikkimään mitään aikuisten hiekkalaatikkoleikkejä. Enkä ymmärrä pätkääkään sitä "toista puolta". 

Vierailija
27/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva 40-luvulla syntynyt enää työelämässä vaikuttaa ja siellä päätään aukoo.

Vierailija
28/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on osa suomalaista työkulttuuria.

Vierailija
29/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoret nuoret nuolee pomojen per siitä, sellainen rinki jotka hehkuttaa aina toinen toisiaan.

Vierailija
30/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työpaikkani ilman pilaaja on ehdottomasti muita parempi kaikessa, jopa johtoa parempi. En ymmärrä, miksi tällaisilla ylivertaisilla kyvyillä varustetut ihmiset ovat jääneet sinne riviin, miksi eivät sitten ole siellä johtajan pallilla tekemässä kaiken paremmin?? Tai miksi ne johtajat eivät näe näitä ylivertaisia kykyjä ja potki koko muuta henkilökuntaa pihalle, kun onhan heillä se yksi, joka hoitaisi koko firman yksin paremmin kuin kaikki yhdessä.

Vierailija
31/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sitten kouluissa ja nuorisoporukoissa kiusaa?  Niiden äiditkin ovat nuorempia kuin 50+.

Vierailija
32/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva 40-luvulla syntynyt enää työelämässä vaikuttaa ja siellä päätään aukoo.

Onneksi niin. Mutta ihmeen moni niistä pahimmista jääräpäistä oli töissä vielä pitkään virallisen eläkeiän jälkeen. Olivat kai liian korvaamattomia omasta mielestään tai jotain.

Vierailija
33/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on kyllä jännä. Joillain vanhemmilla ihmisillä (usein 40-luvulla syntyneillä) tuntuu olevan niin voimakas auktoriteetti tai jotain, että ne tosiaan tekee ja sanoo ihan mitä haluaa säännöistä piittaamatta ja kukaan ei uskalla puuttua. Miten ne oikein onnistuu siinä. 

Tuskinpa niitä 40-luvulla syntyneitä enää on yhdelläkään työpaikalla. Ovat nyt 73-83 v.

Vierailija
34/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne miehetkin juoruta ja puukottaa selkään työelämässä. Itse olen valitettavan paljon nähnyt tätäkin. 

Vierailija
35/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, kun osa palaa loppuun

Vierailija
36/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, kun osa palaa loppuun

työpaikan piinaajat aiheuttaa useita sairauslomia!

Vierailija
37/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne miehetkin juoruta ja puukottaa selkään työelämässä. Itse olen valitettavan paljon nähnyt tätäkin. 

Puukottaako miehet miehiä ja naiset naisia? Vai miten? Miehet ei taida ainakaan puukottaa nuoria naisia, kun en oo tosiaan törmännyt. Oon ollut ihan siinä luulossa että miehet ei puukota ollenkaan.

Vierailija
38/57 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pomot joskus osaa puuttuakin. Mä kun menin uudelle osastolle töihin niin yksi sairaanhoitaja oli mennyt "luottamuksella" kertomaan pomolle että onhan tuo Senni ihan mukava tyttö, mutta sillä on niin paha se paniikkihäiriö, että ei sitä voi ilta- ja yövuoroihin laittaa. Pomo oli ihmetellyt ettei kukaan muu ollut tästä kertonut ja kutsui minut sitten kahdenkesken juttelemaan. Kysyi suoraan onko mulla paniikkihäiriö. No ei todellakaan 😳 No, sh sai varoituksen ja minä pitkäaikaisen työsopparin. Kuulemma yrittää savustaa kaikki uudet pois.

Vierailija
39/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hankalia löytyy joka yhteisöstä.

meilla esim siirtolapuutarhassa on yksi emäntä, joka aiheuttaa kaaosta kaaoksen perään.

hänen miehensä oli aiemmin ihan ok, mutta nyt on saanut hänetkin mukaan näihin omiin harhoihinsa.

Paras juttu mihin törmäsin, kun mikään ei ole koskaan oikein oli:

Yhtiökokouksessa rouva haukkui rahaston tarkistusta, kunnes hänelle huomautettiin sinähän itse olit se tarkastaja. Ups. Hiukka noloa !

Vierailija
40/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset saa ulos halutessaan, vaatii vaan että heidän roolinsa saadaan muokattua, ja jopa sitten voi tarjota ylennystä rooliin x, joka sitten ulkoistetaan tai lopetetaan. Kokemusta on, tosin tuossa oli kyseessä esimiehen kiusaama ihminen ja kuulin kun esimies kertoi omalla sisäpiirilleen tuosta irtisanomisesta "että ei saa sitten kertoa ettei kaikki työt siirtyneet ettei nosta mitään juttua" . Edellisillä viikoilla pyysi tätä irtisanottavaa pitäämään koulutuksia joistan jutuista, kertoen hänelle että vaan se homma siirtyy toiselle. Hän ei saanyt mitään pakettiakaan, ja 55v vaikea työllistyä tietenkin.