Taidankin olla aika onnellisessa asemassa, kun mulla ei ole ystäviä
Kommentit (36)
Samat mietteet. Kohta 3 vuotta ilman ystäviä ja ihana rauha.
Kaipa sitä jotain läheissuhteita olisi hyvä kaikilla olla, mutta osa pärjää nykyään ilmankin. Internet ja matkapuhelinverkot lukuisine älysovelluksineen (some, pelit yms) mahdollistavat sosiaalisen elämän korvikkeen ilman fyysistä puolta vaihtelevalla teholla.
Varsinkin, jos on kovin introvertti, niin livekeskustelu voi tuntua hyvinkin tyhjänpäiväiseltä, eikä ollenkaan niin tarpeelliselta kuin sosiaalisille ihmisille. Jos puhutaan täysin yksin elämisestä, niin seksin puute voi tietysti tulla ongelmaksi, mutta siihenkin on nykyään kaikenlaista lelua ja virtuaalikorviketta.
Olisiko tietotekniikassa peräti yksi syy syntyvyyden vähentymiseen kehittyneissä maissa.
Kyllä olisi elämä köyhempää ilman ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päinvastoin. Menisi rahaa matkoihin, kahveihin ja tapahtumalippuihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis häiriköi sun ystävät sinua vai mistä tämä ihana rauha tulee? Ei kai ystävät häiriköi, kun eihän he muuten olisi ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me missään tapahtumissa tavata vaan toistemme luona kylässä tai ihan vaan metsälenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä tilanne kun kukaan ei asu lähellä, ollaan yhteyksissä satunnaisesti ja nähdään joskus. En jaksaisi jatkuvaa yhteydenpitoa tai velvollisuuksia. Olen paljon tekemisissä ihmisten kanssa muuten harrastuksissa. Jossain tapahtumissa jos jokuu alkaa jutella, juttelen mielelläni ja netissä on kavereita. Tapahtumissakin mukava käydä yksin tai miehen kanssa, niin saa olla oman aikataulun mukaan. Miehen kanssa on hyvin samanlainen ajatusmaailma, joten se menee ja voidaan vaikka reissussa käydä oman mielenkiinnon kohteessa yksin jos toista ei kiinnosta.
Mun pari ystävää asuu samassa kaupungissa, mutta ei me jatkuvasti pidetä yhteyttä eikä heidän tapaaminen ole mikään velvollisuus. Välillä menee kuukausia, kun tavataan, mutta saatetaan kuitenkin viestitellä jopa viikottain.
Kiitos ihanien ystävien selvisin erosta helpommin. Sain tilapäisasunnon ennen kuin oma asuntosi remontoitiin ja pääsin muuttamaan.
Netissä koko päivät viettävät perustelevat itselleen miksi on hyvä olla ilman ystäviä. :D
Siis miten voi olla onnellisessa asemassa, kun ei ole ystäviä?
Aika yksinäistä taitaa olla ilman ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi vanhana muistella rahakasan päällä elämätöntä elämänsä. Minulle elämää rikastaa kohtaamani ihmiset, erityisesti ystävät ja tapahtumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi vanhana muistella rahakasan päällä elämätöntä elämänsä. Minulle elämää rikastaa kohtaamani ihmiset, erityisesti ystävät ja tapahtumat.
Eipä mulle mitään kasaa ole jäämässä vaan valitsen perustarpeet (ruoka ja sähkö) huvittelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häiriköi sun ystävät sinua vai mistä tämä ihana rauha tulee? Ei kai ystävät häiriköi, kun eihän he muuten olisi ystäviä?
Kyllä. Olivat vetämässä joka suunnasta milloin mihinkin.
En voisi kuvitella elämää ilman ystäviä. Ei kaikkien kanssa asuta edes samassa maassa, mutta silti pidetään yhteyttä ja ollaan tekemisissä.
Minulla on yksi ystävä ja se on mieheni. En kaipaa muita. En jaksa sitoutua moneen ihmiseen, joten en välitä edes hakea ystäviä. Yleisesti ottaen viihdyn erittäin hyvin yksinään.
Tämä tuntuu haittaavan monia ihmisiä. Kun eihän näin voi olla. Jokaisella pitää olla 40 vuotta kestäneitä ystävyyssuhteita. Muuten jäät yksin ja suuret ja kuolet yksinäsi.
Kaikki ei kaipaa niitä ystävyyssuhteita, joille uskoudutaan kaikesta ja pidetään yhteyttä tasapuolisesti ja ollaan valmiita kuuntelemaan murheita keskellä yötäkin