Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaikki nyt kuullut....nälkäkiukku?

Vierailija
05.11.2023 |

Mikä hel ....in nälkäkiukku? Olemmeko näin sekaisin nykyään?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on alhainen veren sokeripitoisuus. Mun veli oli usein kiukkunen aamulla, mutta kun söi niin rauhoittui.

Mihin perustuu se kuvitelma, että laihalla, ihmisellä ei voisi veren sokeri laskea? Kokemus on osoittanut, että kyllä voi olla! Ehkä syömiset voivat vaikuttaa, mutta kuinka moni ottaa syödessään huomioon, että yrittäisi pitää sen tasaisena tai edes tietää, miten se onnistuu.

Vierailija
42/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa hypoglykemiaa eli sokeriarvojen liian alas meno.

Nuo lihavien haukkumiset, johtuu liiasta makean syömisestä, jätän omaan arvoonsa.

Äidilläni, normaalipainoinen työteliäs pientilan emäntä piti aina taskussaan ruisleipää tms mitä nyt oli, karkkua emme saaneet lapsetkaan  kaukana kaupoista.

Itselläkin tuli , kun oli lapsiakin, töistä tullessa sekava olo, kieli puuroksi, pakko saada jotain äkkiä ennen perheeseen keskittymistä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nälkäkiukku usein iltapäivällä jos en ole syönyt mitään aamupalan jälkeen. Lähtee kun syön lounaan tai välipalan. Noin käy koska unohdan usein aamupäivästä syödä. 

Vierailija
44/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan iskee nälkäkiukku, jos ei vaikka kahdeksan tunnin työpäivän aikana ehdi kuin kerran hörppästä vettä. Ja tämä ei ole vitsi. Joskus vaan on niin kiire, ettei ehdi syödä edes välipalapatukkaa. Työpäivän jälkeen huomaa kuinka kiukkuinen sitä onkaan ja olo on kamala.

Vierailija
45/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lihavien haukkumiset, johtuu liiasta makean syömisestä, jätän omaan arvoonsa.

Äidilläni, normaalipainoinen työteliäs pientilan emäntä piti aina taskussaan ruisleipää tms mitä nyt oli, karkkua emme saaneet lapsetkaan  kaukana kaupoista.

Itselläkin tuli , kun oli lapsiakin, töistä tullessa sekava olo, kieli puuroksi, pakko saada jotain äkkiä ennen perheeseen keskittymistä 

Minulla on myös hypoglykemioita ollut koko ikäni lapsesta saakka, mutta yllätyksekseni sain todeta, että kun lopetin sokerin syömisen, niin nuo kohtaukset ovat vähentyneet huomattavasti. Ennen en voinut kuvitellakaan, että voisin olla esim pätkäpaastolla, vaan ihan kauhulla ajattelin niitä hetkiä, jolloin sokeri laskee liian alas. Mutta kappas, pystynkin olemaan paastolla ilman kohtauksia todella hyvin ja vain sen ansiosta, että en enää syö sokeripitoisia juttuja. Olen kuin uudesti syntynyt :) 

Vierailija
46/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama perustelu kuin se, että kännissä tehdyt rikokset voi antaa anteeksi.

Vierailija
47/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tyytyväinen, että et ole tuollaisten ihmisten kanssa joutunut elämään... Siskoni on erinomainen esimerkki nälkäkiukku-ihmisestä - siinä Helsingin päärautatieaseman jengiläisetkin juoksee karkuun, kun ensimmäiset oireet alkaa näkyä.

Ja toi on eri asia kuin matalan verensokerin aiheuttamat oireet, niitäkin on tullut nähtyä.

No ei ole eri asia vaan ihan samasta asiasta se johtuu. Eri ihmiset vaan oireilee eri tavoilla. 

Vierailija
48/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin lasku aiheuttaa adrenaliinin erityksen lisäystä.

Sen kuulin lääkäriltä ja se selittää kärttyisän olon nälkäisellä.

Liian alhaisilla arvoilla alkaa ajatus katkeilla, puhe sammaltaa ja kasvot ja sormet voivat olla tunnottomat ja/tai pistellä.

Siinä vaiheessa sairaalareissu on lähempänä kuin arvaakaan.

Vierailija
49/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu. Nälkä tekee kiukkuiseksi.

Vierailija
50/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on alhainen veren sokeripitoisuus. Mun veli oli usein kiukkunen aamulla, mutta kun söi niin rauhoittui.

Mihin perustuu se kuvitelma, että laihalla, ihmisellä ei voisi veren sokeri laskea? Kokemus on osoittanut, että kyllä voi olla! Ehkä syömiset voivat vaikuttaa, mutta kuinka moni ottaa syödessään huomioon, että yrittäisi pitää sen tasaisena tai edes tietää, miten se onnistuu.

Minä olen laiha, ja minulla on kyllä taipumus sille että verensokeri menee liian alas ja tulee oireita siitä, mm se kiukku. Se tuntuu olevan ihan sukuominaisuus kun siskollani on sama ja myös toisella lapsistani. Toinen lapsista taas ei ole ollenkaan samanlainen nälkäkiukuttelija. 

Vierailija
51/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräät ihmiset menevät pahantuulisiksi ja vihaisiksi, kun verensokeri laskee. Matala verensokeri liittyy aika olennaisesti nälkään, koska kummassakaan tapauksessa ei ole syöty riittävästi.

Ole iloinen, jos sinun lähipiiriisi ei kuulu sellaisia. Vanha neuvo on se, että mistään hankalista asioista ei puolison kanssa kannata keskustella ennen kuin hän on syönyt.

"koska kummassakaan tapauksessa ei ole syöty riittävästi"

Liittyy kylläkin väärin syömiseen ja väärään ruokavalioon.

Vierailija
52/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ikivanha juttu? 

Vierailija
53/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukun saa pois kun syö sokeria ja juo vettä. Ei paisu kuin pullataikina kun on pakko???? napostella jotain KOKO ajan.

Napostelu on kivaa! Harmi vaan, että se on hampaille haitallista, ne kestävät happohyökkäysten vuoksi vain 5-6 syömiskertaa päivässä. Ikäviä nämä realiteetit.

On kyllä napostelu kivaa. Sorrun siihen itsekin. Joka tapauksessa se ei ole jatkuvaa eikä älytöntä. ja paino tippuu ja on hyvä olo. Mieluummin se hyvä olo kuitenkin.

Vierailija
54/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä nämä kuvitelmat, että nälkäkiukun välttääkseen pitäisi napostella jotenkin koko ajan. Ei tietenkään pidä, säännöllinen ruokarytmi takaa sen että olo pysyy hyvänä. Ongelma tulee useimmiten esim reissussa missä helposti ruokavälit venähtää, tai jos muuten vaan unohtaa syödä. Aikuisen ihmisen toki pitäisi osata huolehtia itsestään niin että syö säännöllisesti ja tunnistaa se nälkä kiukun syynä eikä purkaa huonoa oloaan muihin. 

Vierailija
55/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuinen" joka ei kykene käyttäytymään nälkäisenä. =D  

Vierailija
56/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se mieliala olla alempana, mutta jotkut selvästi käyttävät nälkäkiukkua tekosyynä perseilylle.

Vierailija
57/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tulee ihan oikeasti tämä nälkäkiukku kun on nälkä. Ei nyt mitenkään riehu tietenkään, mutta on kiukkuisen oloinen ja saattaa tiuskia. 

Pojalla 5v on myös, tulee todella kärttyiseksi ja kiukuttelevaksi kun on nälkä. Eilen ikeaan mennessä koko matka oli yhtä natinaa ja kitinää vaikka oli juuri ennen lähtöä syönyt. Ei muutakun lihapullat nassuun niin jo meni ostosten teko mukavasti ilman marinoita. 

Vierailija
58/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös hypoglykemioita ollut koko ikäni lapsesta saakka, mutta yllätyksekseni sain todeta, että kun lopetin sokerin syömisen, niin nuo kohtaukset ovat vähentyneet huomattavasti. Ennen en voinut kuvitellakaan, että voisin olla esim pätkäpaastolla, vaan ihan kauhulla ajattelin niitä hetkiä, jolloin sokeri laskee liian alas. Mutta kappas, pystynkin olemaan paastolla ilman kohtauksi

Jaa, sinä oot sitten ollut sokerinsyöjä.  Siitä huolimatta minulla on  hypglykemiaa ollut vaikka omen ollut ai a ihan perusruuan syöjä.

Sinulla noin.  Äidilläni, minulla, sisaruksillani, yhdellä lapsista ja toisella hänen lapsellaan. Toinen vilistäisi päivän syömättä.    Perheessä ei syödä karkkeja, ovat kasvissyöjiä.  Lapset sekasyöjiä , koulussa, päiväkodissa,  kotona joskus heille lihaa .

Vierailija
59/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se läskiä aina v ituttaa jos ei pysty koko aja mussuttaa jotain. 

Vierailija
60/69 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höö. Vai että lihavien ruokanarkomaanien ja napostelijoiden ongelma? 

Mulla oli nälkäkiukkua kun painoin 40 kiloa. 

Vähemmän nyt, kun olen lihavampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi