Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaikki nyt kuullut....nälkäkiukku?

Vierailija
05.11.2023 |

Mikä hel ....in nälkäkiukku? Olemmeko näin sekaisin nykyään?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut? Tuo sanahan on ollut olemassa jo vuosikausia

Tosin noin puhutaan yleensä lapsista. Aikuisella taas verensokeri on laskenut.

Verensokeri pysyy tasaisena jos lopettaa sokerin syönnin. Jos syö sokeria ja muita nopeita hiilareita, niin insuliinia tulee kerralla paljon, jolloin verensokeri laskee liian alas jonkun ajan päästä. Jos ei syö sokeria, niin mitään huippuja ja laskuja ei tule.

Eli nälkäkiukku on vain läskien sokerinapsuttelijoiden ongelma. 

Eikä oo ja turha tolleen rajata. Mullaki oli työkaveri joka tosi hoikka ja hänestä kyllä kuuli että oli nälkäinen. Toisilla tosiaan tekee kiukkua kun tarvii ruokaa ja on nälkä. 

Vierailija
22/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali aikuinen ei kiukuttele nälissään.

Toisekseen nälkäkiukku on merkki siitä, että elimistö ei toimi hyvin eli pysty pitämään verensokeria suht vakaana. Toisin kuin luulette, verensokeri ei hallitsemattomasti romahtele ja heilu. Terve aikuinen voi olla vaikka muutaman päivän syömättä ilman mitään verensokerin romahtamista. Tosin nykyään harva on terve. Olemme ylipainoisia esidiabeetikkoja ja syömme valtavasti nopeita hiilareita ja sitten parin tunnin päästä on taas "nälkäkiukku". 

Minulla loppui nälkäkiukku siihen, kun aloin viisi vuotta sitten pätkäpaastolle. Nyt voi hyvin olla syömättä ilman mitään hallitsematonta nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävät ja puolisot ovat muutenkin helisemässä valitsemiensa prinsessojensa kanssa. Nyt näille täytyy sallia kuukautisten vuoksi kiukuttelu lisäksi kiukuttelu kun eivät syö. En ihmettele, jos homosuhteet lisääntyy. 

Vierailija
24/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut? Tuo sanahan on ollut olemassa jo vuosikausia

Tosin noin puhutaan yleensä lapsista. Aikuisella taas verensokeri on laskenut.

Verensokeri pysyy tasaisena jos lopettaa sokerin syönnin. Jos syö sokeria ja muita nopeita hiilareita, niin insuliinia tulee kerralla paljon, jolloin verensokeri laskee liian alas jonkun ajan päästä. Jos ei syö sokeria, niin mitään huippuja ja laskuja ei tule.

Eli nälkäkiukku on vain läskien sokerinapsuttelijoiden ongelma. 

Ainakin omalla kohdalla tämä pitää paikkansa. Olin aiemmin ylipainoinen ja söin paljon karkkeja ja herkkuja, ylipäätään sokeria ja nälkäkiukku oli ihan todellinen ilmiö. Tuntui myös, etten kestänyt nälkää oikein muutenkaan, aika nopeasti tuli todella heikko ja pyörryttävä olo. Söin kyllä säännöllisesti, mutta ilmeisesti verensokerit heitteli todella paljon. 

Nyt viimeisen vuoden aikana en ole syönyt lisättyä sokeria lainkaan ja muutenki olen muuttanut elämäntavat terveellisemmäksi, olen kohta normaalipainossa. Nälkäkiukku ja nälän aiheuttama heikotus on kadonnut, tulee vaan nälkäinen olo, maha murisee, mutta mieliala ei heittele enää. 

Vierailija
25/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukun saa pois kun syö sokeria ja juo vettä. Ei paisu kuin pullataikina kun on pakko???? napostella jotain KOKO ajan.

Napostelu on kivaa! Harmi vaan, että se on hampaille haitallista, ne kestävät happohyökkäysten vuoksi vain 5-6 syömiskertaa päivässä. Ikäviä nämä realiteetit.

Vierailija
26/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni, jo aikuinen on sellainen. Sitä ei meinaa kestää kun on verensokeri liian alhaalla.

Ja siis lapseni on laiha, ollut miinuskäyrillä. Jossain vaiheessa koulussa syömisestä tuli hänelle ongelma, joten tuli kotiin nälkäisenä ja kuin myrskyn merkki. Kummasti rauhoittui ruoan jälkeen. Itselle vähän kumma juttu tietysti, kun voin paastota vaikka useita päiviä, normaalistikin syön vain kerran päivässä.

Mutta uskottava kai se on kun näkee kerrasta toiseen miten paljon helpompaa on kun hän on sen aterian saanut oltuaan koulupäivän ajan syömättä. 

Vierailija
27/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alhainen veren sokeripitoisuus. Mun veli oli usein kiukkunen aamulla, mutta kun söi niin rauhoittui.

Vierailija
28/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiselle tulee nälkä ja verensokeri laskee, ihmiselle voi tulla väsymystä sekä hermostuneisuutta. Sitä on kansankielellä kutsuttu nälkäkiukuksi ja silloin tarvitsemme terveellistä ravintoa. Normaalia!

Lääkärit ovat kumonneet tämän aikoja sitten. 

Vierailija
29/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se verensokeri liikaa laske jos on terve,  tuo on vaan tekosyy saada ahmia lisää ruokaa .

Vierailija
30/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksihän viikonlopun aamutunteina nakkikioskilla niin usein tapellaan. Pää on juotu täyteen, muttei syöty mitään, kuullaan väärin edessä seisovan kommentti ja aletaan haastamaan riitaa.

Joo alkoholihan vielä pahentaa.

Vierailija
32/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren sokeri voi laskea liikaa, jos on diabetes. Ja ehkä muistakin syistä. Se vaihtoehto on olemassa.

Vierailija
33/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukku voi olla alhaisen verensokerin aiheuttama primitiivinen tunnereaktio. Mulla alhaiset sokerit aiheuttavat ainoastaan pyörrytystä, vapinaa, sekavuutta ja motorista levottomuutta.

Vierailija
34/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se verensokeri muka terveellä ihmisellä menee liian alas? Ei se mene. Paastoaminen saa verensokerin palaamaan normaalille tasolle. Terve haima insuliineineen pitää verensokerin säätelystä automaattisesti huolen.

Sulla on vakavampi terveysongelma menossa, jos verensokeri laskee "liian alas" ja pitää kiukutella.

Vierailija
35/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin tippuminen ei aiheuta juurikaan oireita normaalilla ihmisellä.

"Hangry" ilmiö johtuu nimenomaan ruoka-addiktiosta.

Ne oireet "matalasta verensokerista" on samat kuin narkkareilla ja tupakoitsijoilla koska kyse on riippuvuudesta. Sillä ei ole mitään tekemistä verensokerin kanssa tekemistä.

Vierailija
36/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on aina oikeutus kiukkuun. "Kiukuttaa se että ei just nyt meinaa mikään kiukuttaa!"

Vierailija
37/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokerin tippuminen ei aiheuta juurikaan oireita normaalilla ihmisellä.

"Hangry" ilmiö johtuu nimenomaan ruoka-addiktiosta.

Ne oireet "matalasta verensokerista" on samat kuin narkkareilla ja tupakoitsijoilla koska kyse on riippuvuudesta. Sillä ei ole mitään tekemistä verensokerin kanssa tekemistä.

Olen varmaan sitten epänormaali, kun ruokavälin piteneminen johtaa lähes poikkeuksetta alle 4:n sokeriarvoihin(?) 

Ja ei, en ole hiilarien suurkuluttaja. Joskus yritin karppausta, mutta ei onnistunut jatkuvien alhaisten verensokerien takia.

Vierailija
38/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ja on aina ollut. Jos edellisestä ruokailusta on liian kauan ja pääsen liian nälkäiseksi käteni saattavat täristä ja sen lisäksi olen kiukkuinen. En nyt tietenkään ala aikuisena muille ärisemään tms., mutta huomaan, että hermoni eivät tahdo kestää mitään vastoinkäymisiä. Verensokeri siinä tippuu liian alhaalle. Olen hoikka viisikymppinen nainen. Syön säännöllisin väliajoin 4-5 kertaa päivässä mutta en kovin isoja annoksia ja liikun kohtuullisen paljon. Jos edellisestä syömisestä alkaa olla 5 tuntia niin kiukku on taattu.

Vierailija
39/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea kestää näläntunnetta.  Ihmettelen itsekin mistä se raivo tulee.  Iän mukana oppinut rauhoittamaan itseäni,  mutta ei onnistu aina.  Täytyy välttää nälkää ja syödä välipaloja.  En muuten ole läski.

Vierailija
40/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aikuisella täytyy sen verran toimia impulssikontrolli, että nälissään ei ala muille kiukutella. Lapselta normaalia, mutta ei aikuiselta.

Mun exä käytti tuota nälkäkiukkua tekosyynä käytökselleen. Oli epävakaa persoonallisuus ja veti raivareita ja kilareita ihan normaaleista arkisista asioista. Esimerkiksi, jos hänen mielestään vertailin kaupassa liian kauan hintoja, niin johan naama vääristyi ja kilahtaminen alkoi. Huonolle käytökselleen yhtenä tekosyynä oli tuo nälkäkiukku. Eli ei halunnut ottaa vastuuta käytöksestään. Siksi suhtaudun ihmiseen, joka mainostaa itsessään tuota nälkäkiukku ominaisuutta, varauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän