Olen katkera ja surullinen kun en saanut toista lasta
Tiesin jo teininä, että haluan lapsia ja toive oli saada iso perhe. No ei mennyt elämä niin. Sain ainoan lapseni 24-vuotiaana. Toinen lapsi olisi saanut kyllä tulla, mutta odotettiin syöpäkontrollia koska mulla oli ollut muutama vuosi aiemmin syöpä. No syöpä olikin uusiutunut ja lapsihaaveet sai haudata. Myöhemmin tuli ero lapsen isästä. Vuosia olin ilman pysyvämpää parisuhdetta, mutta lopulta löytyi sopiva mies. Ehkäisy jätettiin pois ja lapsi olisi saanut tulla. Ei kuitenkaan tullut. Tästäkin parisuhteesta tuli ero ja olen tavallaan vihainen exälle, että tuhlasin aikaani häneen eikä lasta tullut. Olisin voinut vielä saada lapsen hänen kanssaan, mutta hän halusi erota.
Nyt olen 44v. sinkku ja toiveet toisesta lapsesta on menetetty lopullisesti. En saanut sitä isoa perhettä jonka halusin. Itku tuli tätä kirjoittaessa. Olen toki onnellinen tästä ainoasta lapsesta ja tiedän, että olisin vieläkin katkerampi jos mulla ei häntä olisi.
Surullinen 44
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Pullamössösukupolvi ei halua hoivata uutta sukupolvea, ja pullamössöjen vanhemmat haluaa pitää aikuiset lapsensa omassa lieassaan eivätkä kannusta heitä perustamaan perhettä.
Anteeksi, mutta tuo ylläoleva viestini meni nyt harvinaisen ikävästi aivan väärään ketjuun! Se ei missään nimessä ole tarkoitettu ketjun aloittajalle eikä kenellekään lapsettomuudesta kärsivälle. Todella nöyrä anteeksipyyntö vielä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptio?
Kallis juttu. Lisäksi en varmaan enää tämän ikäisenä saisi vauvaa vaan isomman lapsen.
Pitääkö tässä etsiä mies seksisuhteeseen ja jättää ehkäisy pois. :D Yksin sitten kasvattaa lapsi jos raskaaksi tulisi.
Surullinen 44
Viestisi kuvaa sitä, että miehet ovat sinulle vain välineitä lapsilaumahaaveesi toteuttamiseksi.
Kas kummaa, kun niitä hyväksikäytettäviä välineitä ei ole tarpeeksi löytynytkään.
Älä viitsi olla lapsellinen. Mikään ei viesti tuollaista vaan keksit sen omasta päästäsi. Tuo nyt oli vitsi, että hankkiutua raskaaksi jollekin seksisuhdemiehelle. En todellakaan käytä miehiä hyväksi ja he eivät ole mulle välineitä lapsien tekemiseen. Typerää väittää tuollaista tuntemattomasta ihmisestä. Muutenkin tässä ketjussa joillakin todella typerä ja lapsellisia oletuksia musta. Luulette varmaan olevanne mua parempia ihmisiä, mutta omilla viesteillänne annatte itsestänne todella vastenmielisen kuvan.
Surullinen 44
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, jos Suomessakin sallittaisiin hedelmöityshoito vaikka 55-60 ikävuoteen asti niin ei tarvisi olla katkera.
Mutta kun ei. Naisten lisääntymistä vahditaan.
Isovanhemmat kelpaa kyllä vanhemmiksi toisten lapsille vaikka 90-v mutta yli 40 v nainen on jo muka liian vanha. Ja miehet saa tehdä mitä haluaa, pojat on poikia.
No, sille on aika monta syytä miksei enää 5kymppisenä voi lasta kantaa. Riskit on suuret. Miksi pitäisi uhmata luontoa? Vaan koska minäminä haluan? Onko lapsen edun mukaista on hän tai äiti vammautuu tai kuolee näiden riskien vuoksi?
Tyypillistä naisille: syytettään miehiä jopa siitä että on itse maho