Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen katkera ja surullinen kun en saanut toista lasta

Vierailija
05.11.2023 |

Tiesin jo teininä, että haluan lapsia ja toive oli saada iso perhe. No ei mennyt elämä niin. Sain ainoan lapseni 24-vuotiaana. Toinen lapsi olisi saanut kyllä tulla, mutta odotettiin syöpäkontrollia koska mulla oli ollut muutama vuosi aiemmin syöpä. No syöpä olikin uusiutunut ja lapsihaaveet sai haudata. Myöhemmin tuli ero lapsen isästä. Vuosia olin ilman pysyvämpää parisuhdetta, mutta lopulta löytyi sopiva mies. Ehkäisy jätettiin pois ja lapsi olisi saanut tulla. Ei kuitenkaan tullut. Tästäkin parisuhteesta tuli ero ja olen tavallaan vihainen exälle, että tuhlasin aikaani häneen eikä lasta tullut. Olisin voinut vielä saada lapsen hänen kanssaan, mutta hän halusi erota.

Nyt olen 44v. sinkku ja toiveet toisesta lapsesta on menetetty lopullisesti. En saanut sitä isoa perhettä jonka halusin. Itku tuli tätä kirjoittaessa. Olen toki onnellinen tästä ainoasta lapsesta ja tiedän, että olisin vieläkin katkerampi jos mulla ei häntä olisi.

Surullinen 44

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeroituminen kannattaa aina. Mässäile oikein vihassa, katkeruudessa ja tyytymättömyydessä.

Vihaa vanhempiasi jotka kasvatti sut väärin. Exiä jotka ei ollut sun mielen mukaan. Vihaa syöpää. Lääkäreitä. Älä vain ole iloinen ja kiitollinen lapsestasi ja siitä että elät.

Näin siirrät tyytymättömyyden seuraavalle sukupolvelle, ja lapsesi voi vuorostaan aikanaan vihata mutsiaan, jolta sai perinnöksi tyytymättömän elämänasenteen. 

Oletpa sä typerä ja itse taidat olla katkera. Typerä kun et tajua, että tässä lapsi-asiassa olen surullinen ja katkera. Mulla on kuitenkin elämässä paljon muutakin. Mulla on silti oikeus välillä surra sitä, että en saanut enempää lapsia. Enemmän tässä on surua kuin katkeruutta. 

Surullinen 44

Vierailija
42/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katkera ja surullinen kun en ikinä löytänyt naista jonka kanssa tehdä lapsia

M27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen katkera ja surullinen kun en ikinä löytänyt naista jonka kanssa tehdä lapsia

M27

Jos olet 27v., niin sulla on aikaa vielä.

Surullinen 44

Vierailija
44/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen surullinen samasta asiasta mutta lähinnä lapseni takia. Mulla oli itsellä sisaruksia rinnalla, ja mun lapsi jää paitsi sekä siitä ilosta että sen tarjoamasta vertaiskasvatuksesta, ei kaverit aja samaa asiaa. Esim perhematkoilla lapsilla olisi hauskempaa kuin yhdellä lapsella aikuisten kanssa. Ja miten yksin lapsi onkaan sitten kun sen vanhemmat on vanhoja ja pitäisi ehkä hoitaa meidän asioita, vaikka hautajaisia!

Vierailija
45/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sun asenteellas ei tarttis olla yhtään lasta, ap. Säälin jo sitä olemassa olevaa

Ajattelin just samaa. Enkä ihmettele että ap jätetään jatkuvasti. Sääliksi tosiaan käy sitä lasta.

Vierailija
46/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolvi ei halua hoivata uutta sukupolvea, ja pullamössöjen vanhemmat haluaa pitää aikuiset lapsensa omassa lieassaan eivätkä kannusta heitä perustamaan perhettä.

Vierailija
47/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio?

Vierailija
48/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamössösukupolvi ei halua hoivata uutta sukupolvea, ja pullamössöjen vanhemmat haluaa pitää aikuiset lapsensa omassa lieassaan eivätkä kannusta heitä perustamaan perhettä.

Miten viestisi liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
49/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun asenteellas ei tarttis olla yhtään lasta, ap. Säälin jo sitä olemassa olevaa

Ajattelin just samaa. Enkä ihmettele että ap jätetään jatkuvasti. Sääliksi tosiaan käy sitä lasta.

Mitä ihmettä te oikein sekoilette? Kuka mut jättää jatkuvasti? Kyllä se olin minä joka halusin erota lapsen isästä. Toisessa pitkässä suhteessa mies jätti. Lyhyissä seurusteluissa mä olen yleensä ollut se jättäjä koska juttu ei vain ole toiminut. Ei mua ole koko ajan joku jättänyt. Mistä edes keksit tuollaista?

Olette kyllä uskomattaman typeriä kun kuvittelette tuntevanne mut. Melkoisen harhaista touhua teillä. Sääliksi käy teidän lapset jos teillä sellaisia on. Olette vastenmielisiä ihmisiä.

Surullinen 44

Vierailija
50/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen surullinen samasta asiasta mutta lähinnä lapseni takia. Mulla oli itsellä sisaruksia rinnalla, ja mun lapsi jää paitsi sekä siitä ilosta että sen tarjoamasta vertaiskasvatuksesta, ei kaverit aja samaa asiaa. Esim perhematkoilla lapsilla olisi hauskempaa kuin yhdellä lapsella aikuisten kanssa. Ja miten yksin lapsi onkaan sitten kun sen vanhemmat on vanhoja ja pitäisi ehkä hoitaa meidän asioita, vaikka hautajaisia!

Tulen surulliseksi tästä viestistäsi lapsesi takia, kun hänellä on vanhempi, joka ajattelee näin. Kuulostaa, että lapsesi elämän täytyy olla mielestäsi aika tuskaa. 

Vierailija
51/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio?

Kallis juttu. Lisäksi en varmaan enää tämän ikäisenä saisi vauvaa vaan isomman lapsen. 

Pitääkö tässä etsiä mies seksisuhteeseen ja jättää ehkäisy pois. :D Yksin sitten kasvattaa lapsi jos raskaaksi tulisi. 

Surullinen 44

Vierailija
52/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on lapsen kanssa ollut hauskaa yhteisillä matkoilla ja yhdessä mennään matkalle ensi kesänäkin. Myös kotipaikkakunnalla  ja lähiseudulla ollaan lapsen kanssa tutkittu paikkoja, liikuttu luonnossa jne. Sisaruksia hänellä on isänsä puolelta.

Surullinen 44

Vierailija
53/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio?

Kallis juttu. Lisäksi en varmaan enää tämän ikäisenä saisi vauvaa vaan isomman lapsen. 

Pitääkö tässä etsiä mies seksisuhteeseen ja jättää ehkäisy pois. :D Yksin sitten kasvattaa lapsi jos raskaaksi tulisi. 

Surullinen 44

Kannattaa miettiä sitä olemassa olevaa lasta ja miettiä tällaista ratkaisua hänen kannaltaan. 

Vierailija
54/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio?

Surullinen 44

Kannattaa miettiä sitä olemassa olevaa lasta ja miettiä tällaista ratkaisua hänen kannaltaan. 

No ei kai sitä nyt lapsilta kysellä saako vanhemmat saada lisää lapsia. Lisäksi lapsi on jo aikuinen ja muuttaa pian pois kotoa.

Surullinen 44

Vierailija
55/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä mun aloitus herätti joissakin vihaa? Eikö ihminen saisi surra tällaista asiaa? Vain täysin lapseton vain surra? En ymmärrä mitä väärää mun tunteissa ja tässä aloituksessa on.

Surullinen 44

Ihan samalla tavalla kuin sinun sekundäärinen lapsettomuutesi herättää sinussa katkeruutta ja muita tunteita. Jokainen elää ne omat tunteensa joko läpi tai jää jumiin. Minä olen sinun kohtalotoverisi. Mutta onnen tunne, kiitollisuus ja ilo on päällimmäisenä. Lapsi 14 v. eikä toista lasta tullut. Olen kirjoittanut, opiskellut ja ajatellut tunteeni, ei asia enää vaivaa mitenkään.

Vierailija
56/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein sekoilette? Kuka mut jättää jatkuvasti? Kyllä se olin minä joka halusin erota lapsen isästä. Toisessa pitkässä suhteessa mies jätti. Lyhyissä seurusteluissa mä olen yleensä ollut se jättäjä koska juttu ei vain ole toiminut. Ei mua ole koko ajan joku jättänyt. Mistä edes keksit tuollaista?

Olette kyllä uskomattaman typeriä kun kuvittelette tuntevanne mut. Melkoisen harhaista touhua teillä. Sääliksi käy teidän lapset jos teillä sellaisia on. Olette vastenmielisiä ihmisiä.

Surullinen 44

Wau.

Mä luulen, että sä olet k*sipää.

Surullinen 44

Vierailija
57/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minullakin vain yksi lapsi, olisin halunnut monta. Lapsi ei ole pärjännyt elämässä ja hänellä paljon ongelmia, ehkä jotain mikä olisi pitänyt diagnosoida jo nuorempana. Ei ole kuin muut. Ei hänestä ole minusta huolehtimaan kun olen vanha, pikemminkin pelkään miten pärjää kun minusta aika jättää.

Ajattelen, että tämäkin tuska olisi lievempi, jos minulla olisi enemmän lapsia. Olisi saanut kokea oman lapsen rippileirit ja valmistujaiset, ehkä jopa häät ja lastenlasten syntymät. Ei olisi tarvinnut olla hiljaa, kun muut puhuivat lastensa ylioppilasjuhlista ja pääsykokeista, festarireissuista ystävien kanssa, opiskeluista ja työelämästä.

Vierailija
58/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos harkinnut terapiaa? Vaikutat kauhean raskaalta jankuttajalta joka ei halua/pysty ajattelemaan muulla tavoin. 

Vierailija
59/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ap on humalassa tai krapulassa. Niiniiiniiinmutkumää....

Vierailija
60/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio?

Surullinen 44

Viestisi kuvaa sitä, että miehet ovat sinulle vain välineitä lapsilaumahaaveesi toteuttamiseksi.

Kas kummaa, kun niitä hyväksikäytettäviä välineitä ei ole tarpeeksi löytynytkään.