Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit sellaisessa tilanteessa jossa naapuri matkii ja kopioi sinua?

Vierailija
05.11.2023 |

Mitä tekisit jos naapurisi matkisi sinua? Ostat leveälahkeiset housut, naapurisi tulee ensi viikolla samanlaisissa vastaan ja tervehtii iloisesti. Löydät kivan keltaisen sadetakin, ensi viikolla naapurisi tulee keltaisen sadetakin kanssa portaissa sinua vastaan. Tarvitset kumisaappaat ja hankittuasi ne , huomaat että naapuri vaihtanut tennarinsa kumppareihin myös. 

Ahdistuisitko tälläisestä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hämmästynyt ja iloinen, kun minusta yllättäen yli viisikymppisenä olisi tullut tuollainen muoti-ikoni. 

Tämä ois varmasti ollut super outoa, mä voin kulkea samoissa vaatteissa pari päivää ja näyttää köyhältä. Tarkoituksella, niin ei kukaan matki. 

Vierailija
42/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin naapuristani huoli-ilmoituksen. Seonnut se seitsemänkymppinen muori olisi, jos alkaisi minua matkia.

Pienillä paikkakunnilla vaatevalikoima voi olla todella rajallinen eikä se matkimista ole , jos on ostettava samanlainen kuin naapurilla, koska ei muutakaan ole.

Itse asiassa en kiinnitä huomioita toisten pukeutumiseen ja "matkimiseen " niin että edes huomaisin, jos jollakin on samaa kuin minulla. Olisin enemmän huolissani aloittajan mielenterveydestä. Ei ole normaalia kytätä naapureita noin paljon eikä se, että huolestuu samanlaisista vaatteista.

Vierailija
44/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kai se naapuri käyttää sadesäällä kumppareita ja sadetakkia ihan riippumatta siitä, että sinäkin pukeudut säänmukaisesti. Vaatekaupoissa myös myydään samanlaisia housuja ja samanvärisiä takkeja trendien vuoksi suurelle kuluttajaryhmälle. Korkeavyötäröisten housujen kultakaudella oli mahdotonta löytää matalavyötäröisiä ja toisin päin. Tuskin naapuri sinua matkii, olette vain molemmat osa samaa lammasmaista kulutuskoneistoa.

Vierailija
45/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kinnittäisi huomiota tuollaiseen. Aika monella voi olla keltainen sadetakki, joten en ajattelisi, että juuri minua nyt matkitaan. 

Vierailija
46/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin onnellinen. 

Miksi olisit onnellinen? 

Vierailija
47/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuisin naapurin tyylitajua. Voisin myös pilalla alkaa pukea ihan hirveitä vaatteita päälleni ja katsoa mitä tapahtuu.

Vierailija
48/64 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua matki raivokkaasti eräs kurssitoveri yliopistolla, oli todella kiusallista. Kävi muuten ilmi että oli jopa heitetty ulos parilta aiemmalta kurssilta, koska häiritsi muita opiskelijoita. Tais olla jotain mielenterveydellisiä ongelmia.

Oli se vähän pelottavaakin kun se jotenkin takertui minuun.

Tosin en osaa sanoa mitä matkivalle naapurille pitäis tehdä, ei kai voi paljon mitään.

Vierailija
49/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ahdistu, nauroin vaan. Naapurini on paksu täti ja minä hoikka, mitä sitten vaikka hän yritti minua kopioida. Suuttui kun minä en innostunut hänen tyylistään (räikeä hiusväri, isot tatuoinnit ja lävistyksiä + reipas ylipaino).

Vierailija
50/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelisin naapurin kopioivan ja matkivan minua, menisin kipinkapin päälääkäriin. Koko maailma ja edes naapurin maailma kun ei pyöri minun napani ympärillä 

Vierailija
51/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman skitsot väsää aloituksia. Selittää kyllä paljon.

Vierailija
52/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhoaa yksi naapuri ja tiedän että puhuu pahaa selän takana. Silti aina katse iskeytyy vaatteisiini ja parin päivän päästä huomaan hänellä olevan samantyylistä yllään. Minusta tuo on jotenkin outoa. En ikinä matkisi ketään mutta varsinkaan ihmistä jota inhoan ja puhun niin paljon pahaa!

Siis kuka sulle kertoo mitä hän puhuu sinusta? Vai luuletko vain, että puhuu pahaa? 

Vierailija
53/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin joku kerta jotkut juntit vaatteet päälle. Ja keksisin jotakin muuta jäynää sille.

Vierailija
54/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt niin aika usein ja musta se on vähän omituista ja vähän ehkä pelottavaa. 😁 

Olisi aika tarkistaa alzheimerlääkitystä.

Vierailija
55/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut imitoijastalkkeri aikoinaan. Sen kyllä erottaa inspiroitumisesta muiden ideoista. Alkoi lopulta esiintyä minuna. Toivottavasti sai apua. Minulle siitä tuli jonkin verran harmia.

Vierailija
56/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman skitsot väsää aloituksia. Selittää kyllä paljon.

Älä skitsoile.

Vierailija
57/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt niin aika usein ja musta se on vähän omituista ja vähän ehkä pelottavaa. 😁 

Siis mistä hankit vaatteesi? Jos ostat ne esimerkiksi vaatekaupasta, niin on aika todennäköistä, että et ole sen kaupan ainoa asiakas, vaan joku muukin lähiseudulla ostaa vaatteensa sieltä. Kannattaa hakea apua noihin harhaluuloihin ja pelkoihin. Minulle kävi eräässä kaupassa niin, että saman asuinalueen henkilö  tuli ostamaan samaa tuotetta kuin minä. Minä jopa autoin häntä lataamaan kyseisen kaupan sovelluksen ja lopulta hän osti samanlaisen tuotteen kuin minä. Ei minua haitannut, kun harvoin muutenkin törmäämme eli olemme vain moikkaus tuttuja.

Vierailija
58/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse matkinut naapuriani, jota kovasti ihailin. Kaunis ulkomaalainen nainen. Minun oli ihan pakko saada kokeilla, miltä tuntuu olla samanlaisissa vaatteissa ym. kuin hän. No, eihän minusta häntä silti tullut ja huonoa itsetuntoahan se edustaa, että yrittää olla joku muu kuin se, joka itse on, mutta niin vain tein. Pääsin matkimisesta pikkuhiiljaa eroon siten, että hän muutti pois ja lopulta sitten lakkasin kopioimasta häntä. Kasvoin siitä ulos, kun sain kokeilun kautta todeta, etten ole samanlainen kuin hän, vaikka kuinka pitäisin samoja vaatteita. Löysin oman tyylini.

Sen jälkeen naapuriin muutti nainen, jonka yllätyksekseni huomasin matkivan itseäni. Jos minulla oli tietyn värinen takki, hänelläkin oli kohta sellainen. Koska olin itsekin aiemmin matkinut toista, ymmärsin häntä, vaikka se vähän tietysti ärsyttikin. Tämäkin matkimisleikki päättyi poismuuttoon.

Matkiminen on ärsyttävää, mutta usein sitä tehdään kateudesta ja ihailusta. Kun itsetunto vahvistuu, matkimiset jää.

Vierailija
59/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt jotkut tosi sinisilmäisiä ja luulevat, ettei joku voisi oikeasti matkia naapuriaan tai jotakuta muuta. Kyllä toisen matkiminen on ihan tunnettu psykologinen juttu.

Jos joku matkii, voi hankkia jotain sellaista, jota ei voi matkia, esim. ulkomailta, kirppikseltä jne. Tai sitten jättää käyttämättä sellaisia vaatteita sellaisen ihmisen silmien edessä, joiden ei halua matkivan niitä. Voi myös odottaa, että tuotetta ei enää saa ja käyttää sitä vasta sitten, ainakin ko. hlön edessä. Tai voi laittaa jonkun takin sen lempipuseron päälle, kun poistuu kotoa ja tietää, että verhon takaa katsotaan perään. Konsteja on monia.

Lempparini oli se vinkki, että laittaa jotkut karseat ja juntit vaatteet päälle ja katsoo, matkiiko niitäkin. 😂 Tosin harva sitä kyllä loputtomiin jaksaa alipukeutua sen takia, että joku voi matkia.

Vierailija
60/64 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vttupää naapureita kuukausiin. Ainoa havainto on kantapäiden pauke ja muu kolistelu.