Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia passiivisagressiivisesta luonnehäiriöisiä?

Vierailija
05.11.2023 |

Onko jollain esim tällainen ihminen puolisona. Miten se ilmenee? 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa arvostella myös ulkonäköä, vaatetusta. Heittelee inhottavia piikkejä, joilla ei muka ole tarkoittanut mitään, jos sanoo noiden olevan loukkaavia. Ei pahoittele koskaan sanomisiaan tai pyydä anteeksi ikinä.

Tämä. Esim isovanhemmat ovat tällaisia. Eivät ikinä ole pyytänyt mitään anteeksi. Mieheni sentään pyytää anteeksi välillä, mutta sekin on usein sellaista päällleliimattua, saattaa anteeksipyynnön jälkeen kommentoida, että en oikein edes tiedä mitä pyysin anteeksi tai kumota koko asian, että eihän hän oikeasti edes tehnyt mitään. Eli täysin yhdentekevää se anteeksipyytäminen. Pyytää anteeksi vaan, jotta pääsee pois ikävästä tilanteesta. Ei kunnolla osaa/halua mennä itseensä ja pohtia niitä syitä jotka pahoittivat toisen miehen tai aiheuttivat jotain haittaa muille. T. Ap

Vierailija
22/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa arvostella myös ulkonäköä, vaatetusta. Heittelee inhottavia piikkejä, joilla ei muka ole tarkoittanut mitään, jos sanoo noiden olevan loukkaavia. Ei pahoittele koskaan sanomisiaan tai pyydä anteeksi ikinä.

Tämä. Esim isovanhemmat ovat tällaisia. Eivät ikinä ole pyytänyt mitään anteeksi. Mieheni sentään pyytää anteeksi välillä, mutta sekin on usein sellaista päällleliimattua, saattaa anteeksipyynnön jälkeen kommentoida, että en oikein edes tiedä mitä pyysin anteeksi tai kumota koko asian, että eihän hän oikeasti edes tehnyt mitään. Eli täysin yhdentekevää se anteeksipyytäminen. Pyytää anteeksi vaan, jotta pääsee pois ikävästä tilanteesta. Ei kunnolla osaa/halua mennä itseensä ja pohtia niitä syitä jotka pahoittivat toisen miehen tai aiheuttivat jotain haittaa muille. T. Ap

Ja sitten tietenkin nämä tilanteet toistuvat kerta toisensa jälkeen. Ei koskaan opi virheistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulun pitäjät on jotenkin henkisesti sairaita ja kammottavia tyyppejä.

Vierailija
24/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista ne keksii

Vierailija
25/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isoveli. Nuorempana sitä ei huomannut, kun toimin hänen pillinsä mukaan, mutta jokunen vuosi sitten asetin rajat ja käytös pahenee kerta kerralta. Ei omaa minkäänlaista empatiakykyä. Asettuu aina minua vastaan ja kiusaa kaikesta. Olen yhteyksissä vain välttämättömän ja aina hänen aloitteestaan. Esimerkkejä viime vuosilta:

- Myöhässä kaikkialta. Sovitaan tapaaminen, tulee aina vähintään 30 min myöhässä, pahimmillaan on ollut tunnin myöhässä. Mutta hän saattaa myös ilmoittaa menevänsä syömään klo 15, kerron olevani töissä klo 16 asti, ja sitten hän on vihainen, kun en tule syömään klo 15. Silloin hän on ajoissa.

- Oli myöhässä häistäni. Kävelin yksin alttarille, ja hän saapui oman puolisonsa kanssa hetkeä ennen minua, ja rauhassa tervehtivät ihmisiä ja etsivät paikkansa. Huomio oli heissä, eikä minussa. Ja aina hänellä on mielestään hyvä syy olla myöhässä.

- Hän haluaisi lapsia, muttei saa, eikä ymmärrä lapsiperhe-elämää, varsinkaan vauva-aikaa. Emme kastaneet lastamme (äitini pahoitti mielensä), ja veljeni laittoi vihaista viestiä, etten saisi äidillemme sanoa, ettei lasta kasteta ja olen kylmä ihminen (emme kumpikaan ole uskossa tai kuulu kirkkoon, lapsuuden perheeni on aika uskovainen). Kerran meidän piti nähdä tunnin ajomatkan päästä meillä, mutta yöllä vauvallamme tulikin jokin valvomiskohtaus, jolloin olimme useamman tunnin hereillä. Laitoin silloin viestiä, että katsotaan aamulla tilannetta uudestaan, mutta joudumme todennäköisesti perumaan tapaamisen. Emme saaneet aamullakaan nukkua pitempään, joten peruin tapaamisen ja koko päivä meni vähän horroksessa ja nukuimme puolisoni kanssa vuorotellen päikkäreitä. Veljeltäni tuli koko päivän ajan passiivis-aggressiivista viestiä, mm. kuinka mekin lapsina kävimme vaikka missä koko perheen kesken ja hän haukkui myös serkkumme perhettä, kuinka hekin käyttävät lapsiaan tekosyynä ettei voida nähdä jne.

Vierailija
26/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon/kysyn jotain, kuulee mutta ei reagoi.

Jos ollaan sovittu että tekee jotain esim. vie roskat, niin tekee sen vasta kun on ensin tehnyt kaikkensa että minä veisin.

Uhkailee erolla kun ei halua puhua ja selvittää asioita.

Kaiken kaikkiaan tuntuu että olisi parisuhteessa teinin eikä nelikymppisen kanssa.

Ai niin ja se vielä, että ei koskaan itse kerro mikä vaivaa, vaan saattaa mököttää päiviä. Kaikki informaatio pitää nyhtää irti niin kuin jossain poliisikuulusteluissa. Ei itse kerro mitään jos en satu kysymään juuri oikeaa kysymystä.

Kovin narsistiselta kuulostaa. Melkein voisin sanoa että olet sortunut ex mieheeni. Onko hän 47v? Tuo on muuten vaan jäävuoren huippu. Seuraavaksi sitten selviää pettämiset ja kun yrität kysyä syytä miksi mies pettää niin sehän on sun vika koska olet sitä ja tätä ja koska et ole tuota ja tuota. 

Vierailija
27/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alas

Vierailija
28/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttava akka on tyypillinen passiivis-aggressiivisuuden ilmentymä. 

Vierailija
29/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ãmmãt olette useita vuosia ravanneet terapiassa itkemässä näistä passiivis-aggresiivisista sukulaisista!😆

Vierailija
30/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan sovittu että tekee jotain esim. vie roskat, niin tekee sen vasta kun on ensin tehnyt kaikkensa että minä veisin.

Kaiken kaikkiaan tuntuu että olisi parisuhteessa teinin eikä nelikymppisen kanssa.

Ai niin ja se vielä, että ei koskaan itse kerro mikä vaivaa, vaan saattaa mököttää päiviä. Kaikki informaatio pitää nyhtää irti niin kuin jossain poliisikuulusteluissa. Ei itse kerro mitään jos en satu kysymään juuri oikeaa kysymystä.

Kovin narsistiselta kuulostaa. Melkein voisin sanoa että olet sortunut ex mieheeni. Onko hän 47v? Tuo on muuten vaan jäävuoren huippu. Seuraavaksi sitten selviää pettämiset ja kun yrität kysyä syytä mi

Narsistihullu saapui paikalle. 

The End

Vierailija
31/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan suoraa ilkeyttä, ei passiivisaggressiivisuutta.

Tämä ei ole kumpaakaan vaan suorapuheista rehellisyyttä ja hakua välttää lässytys. Usein myös älykästä verbaliikkaa. 

Vierailija
32/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee työt tahallaan huonosti, tavoitteena välttyä niiltä jatkossa ja saada toinen tekemään ne itse. Esim. imuroi vain keskilattian, pesee villavaatteita tavallisten seassa ja kirjavia valkoisten seassa, jättää asioita puolitiehen. Harrastaa mykkäkouluja ja syyttää siitä muita. Lupailee, muttei pidä lupauksia. Sanoo, ettei halua erota, mutta ei kuitenkaan halua tehdä mitään suhteen parantamiseksi.

Vierailija
33/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ãmmãt olette useita vuosia ravanneet terapiassa itkemässä näistä passiivis-aggresiivisista sukulaisista!😆

Totta kai ovat, onhan tämä av-palsta!

Vierailija
34/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toinen osapuoli on koko valveillaolon ajan Jäkätijäkätijäkäti, niin silloin on mykkäkoulu ehdottomasti ainoa vastakeino. 

Vierailija
35/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee työt tahallaan huonosti, tavoitteena välttyä niiltä jatkossa ja saada toinen tekemään ne itse. Esim. imuroi vain keskilattian, pesee villavaatteita tavallisten seassa ja kirjavia valkoisten seassa, jättää asioita puolitiehen. Harrastaa mykkäkouluja ja syyttää siitä muita. Lupailee, muttei pidä lupauksia. Sanoo, ettei halua erota, mutta ei kuitenkaan halua tehdä mitään suhteen parantamiseksi.

Kuulostat todella rasittavalta jankkaajalta. 

Vierailija
36/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaiset suorat tai suht suorat piikittelyt ovat jo ihan aktiivista aggressiota, oli äänenvoimakkuus hiljainen tai huuto. Määrittelykysymys toki tämä. Toinen vanhemmistani vid uili minulle kasvuiässä ollessani niin paljon fyysisen väkivallan lisäksi, että minusta varmaankin on tullut passiivis-aggressiivinen. Hänelle en ole ilmoitellut itsestäni mitään 19 vuoteen, oppiipahan olemaan tai luultavammin ei opi, mutta osaan kyllä feidailla ihmisiä noin muutenkin. Niiden suuntaan, joita en ole poistanut elämästäni, saatan välillä mulkoilla, pyöritellä silmiä, kääntää selkää, milloin mitäkin. Paiskominen hyvin harvinaista, fyysistä kiinnikäymistä en ole alle kouluiän jälkeen tehnyt kenellekään. 

Vierailija
37/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty keskustelemaan kuin aikuinen , ei sano jos jokin asia on mielestään pielessä vaan patoaa asian/asiat ja saa raivarin , yleensä kun muitakin on paikalla. Raivarin jälkeen näyttää hyvin tyytyväiseltä itseensä.

Vierailija
38/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin narsistiselta kuulostaa. Melkein voisin sanoa että olet sortunut ex mieheeni. Onko hän 47v? Tuo on muuten vaan jäävuoren huippu. Seuraavaksi sitten selviää pettämiset ja kun yrität kysyä syytä mi

Tuollaisia on. Heistä tulee pysyä kaukana.

Vierailija
39/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorovaikutustaidot puuttuu opetelkaa

Vierailija
40/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan nuo tulikin. Sitten saattaa myös sanoa että okei erotaan sitten vaan, kun toinen ei muuta enää keksi, kun kysymyksessä ei ole kahden aikuisen parisuhde, vaan aikuisen ja kiukuttelevan teinin, joka ei ota vastuuta tekemisistään tai tekemättä jättämisistään. Ja jos ottaakin niin sitten kiukutellaan kun tietyt hommat vaan kuuluisi sille toiselle ennemmin, esim paiskoo tavaroita kun siivoaa jne.

Mutta kun oikeasti ollaan eroamassa niin ei haluakaan. Tyhjien lupausten ihminen on tällainen. Kaikenlaista muutakin ongelmallusuutts taustalla. Sanoisin että moniongelmainen ihminen kaikenkaikkiaan. Myrkyllinen, epävakaa, aika narsistinenkin käytösmalleiltaan ja kykenemätön itsekritiikkiin.

Helposti loukkaantuva. Normaaleista asioista jos huomauttaa niin sen sijaan että vastapuoli menisi itseensä, niin hän loukkaantuu ja sitten kostaa esim juurikin passiivisagressiivisella toiminnalla.