Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia passiivisagressiivisesta luonnehäiriöisiä?

Vierailija
05.11.2023 |

Onko jollain esim tällainen ihminen puolisona. Miten se ilmenee? 

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä "luonnehäiriötä" nykyään ihmisille keksii? Ennen sanottiin että se nyt vain on sellainen ihminen se.

https://en.wikipedia.org/wiki/Personality_disorder

Enää ei sanota. Eikä siedetä.

Pysy ruodussa. Muuten sinua ei siedetä.

Mitä tarkoitat?

En siedä kysymyksiäsi. Olet anaalinen, sinulla on anaalisen kehitysvaiheen häiriö. Toisaalta, nyt minun on pakko sietää sinua, jotten syrji sairaita. Otan siis ylemmän tason näkökulman käyttöön ja ymmärrän että olet itsekin uhri, joten en voi olla uhrin uhri. Nyt voit kysellä mitä vain, ja koska olen oikeamielinen ja hyvä ihminen,

Mitäs sulle keksittäis että saatais nousemaan vähän ylemmäs?

Vierailija
82/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on passiivisagressiivinen ja ollaan eroamassa. Mies haluaisi vielä terapiaan, mutta oma kokemus on se, että se ei toimi. Itse ainakin koin että minun yli käveltiin siellä vaan niin terapeutin kuin miehenkin toimesta. Mies vääristeli paljon totuutta, yritti antaa itsestään paljon parempaa kuvaa kuin mitä oikeasti on. Hänellä kuitenkin paljon näitä täällä mainittuja käytösmalleja, jättäisi kovin mielellään kotityöt ja lasten hoidon vaikka täysin minulle - häntä se ei häiritsisi yhtään. Silti ei ole valmis esim maksamaan enempää mistään, vaan päinvastoin itse olen tehnyt isoja ostoksia perheen hyväksi. Näistä tapeltu aina ja nykyään tekee jotain, omasta mielestään tietenkin tosi paljon kun aiemmin ei tehnyt mitään ja tästä minun pitäisi nyt sitten olla tosi kiitollinen. Ison numeron tekee kaikesta tekemästään, toisaalta minun tekemiä asioita pitää täysin itsestäänselvyytenä, ei esim juuri koskaan laita ruokaa vaan se on täysin minun vastuulla. Olen vuositolkulla sanonut että en haluaisi asian olevan näin, mutta ei halua kuulla. Ohimennen saattaa kuitenkin puhua jostain kaveristaan jonka vaimo siivoaa tai ei anna miehen ollenkaan laittaa ruokaa. Todella ärsyttävää. 

Kuitenkin esim yhdessä meidän tuttavaperheessä isä käy aina kaupassa ja laittaa ruoan kun taas siivous on vaimon vastuulla - tuossa tapauksessa työnjako vaikuttaa suht reilulta. Kyllä itsekin mielellään aina laittaisin ruoan jos mies siivoaisi, vaan eipä tapahdu. Tänäänkin kun sanoin et pitäisi siivota niin ikävästi alkoi kiukutella että minun pitäisi melkein kädestä pitäen näyttää miten pestään lattia, koska kuulemma muuten ei kelpaa, vaikka olen monesti kertonut miten toivon asian tapahtuvan että esim kun lattiat pestään niin pitää laittaa pesuainetta jne. Mutta aina pitää jotenkin kiukutella samalla kun tekee ja heittäytyä avuttomaksi. Ihme juttu. Samoin sen kerran kun kerran kuussa riidan jälkeen laittaa ruokaa, niin sitten alkaa passuuttaa minua että pitäisi leikata sipuli jne. Vaikka ihan tyytyväisenä antaa minun aina laittaa yksin ruoan eikä edes tarjoa apua.

Vierailija
84/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oma todellisuus kuulostaa kyllä tutulta erään perheen kohdalla. Ovat kaikki tällaisia passiivisagressiivisia ihmisiä. Se on ihan käsittämätöntä ettei mitään voida sanoa suoraan jos häiritsee vaan sitten kostetaan ja kiukutellaan. Aluksi oli vaikea ymmärtää mikä juttu tämä edes on, mutta sitten ymmärsin. Ja aina he ovat uhreja, vaikka itse miten olisivat olleet törkeitä tai tökeröitä.

Vierailija
85/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten passiivisuus aggressiivisuudesta voi opetella eroon? Tiedostan olevani tälläinen, olen nainen

Vierailija
86/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole missään tekemisissä. Jos on pakko, joudut suhtautumaan. Näyttelemään, ettet ymmärrä. Passiivis-aggressiiviset ovat sairaita.

Tuo on sitä, kun ei oteta vastuuta omista tunteista. Kiusataan toista omalla epämääräisellä ja selvittämättömällä pahalla ololla joka ei ole toisen syy. Siis lavastetaan toinen syylliseksi jotta ei tarvitse penkoa tunnemöykyn taustoja, koettuja pettymyksiä.

Ei kenenkään pidä suostua kestoroskikseksi olipa vihamielisyys avointa solvaamista/mitätöintiä tai tätä kätketympää outoa murjottamista, tiuskimista, muuta järjetöntä huonoa käytöstä. Joutavat tuommoiset ollakin yksin.

Vierailija
87/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ex-mies oli sellainen, ja niin oli äitinsäkin. Oli opetellut samanlaisen ulkokultaisen ulosannin, jonka sekaan heittelee kettuilevia ja alentavia kommentteja. Erittäin itsekäs ja itserakas ihminen. Vain hänen asioistaan sai keskustella, häneltä ei saanut pyytää tai vaatia mitään ja aina oli joku tikku peräreiässä mikä toimi tekosyynä sille, ettei hän tehnyt mitään kotitöitä tai ollut muiden apuna. Tykkäsi myös mykkäkouluilusta.

Vierailija
88/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten passiivisuus aggressiivisuudesta voi opetella eroon? Tiedostan olevani tälläinen, olen nainen

Lähtee ihan lapsuudesta, eli sä tarvitsisit pitkäkestoista syväluotaavaa terapiaa. Se ei tosin välttämättä auta, koska kyseessä on yksi narsismin muoto. 

Vierailija
89/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole missään tekemisissä. Jos on pakko, joudut suhtautumaan. Näyttelemään, ettet ymmärrä. Passiivis-aggressiiviset ovat sairaita.

Tuo on sitä, kun ei oteta vastuuta omista tunteista. Kiusataan toista omalla epämääräisellä ja selvittämättömällä pahalla ololla joka ei ole toisen syy. Siis lavastetaan toinen syylliseksi jotta ei tarvitse penkoa tunnemöykyn taustoja, koettuja pettymyksiä.

Ei kenenkään pidä suostua kestoroskikseksi olipa vihamielisyys avointa solvaamista/mitätöintiä tai tätä kätketympää outoa murjottamista, tiuskimista, muuta järjetöntä huonoa käytöstä. Joutavat tuommoiset ollakin yksin.

Se vastuu omista tunteistaan vieritetään näiden toimesta jonkun muun tehtäväksi. Mistään eivåt itse kanna vastuuta.

Vierailija
90/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä "luonnehäiriötä" nykyään ihmisille keksii? Ennen sanottiin että se nyt vain on sellainen ihminen se.

Täysin väärällä ja vieläpä todella matalalla koulutuksella niitä on hyvä jaella.

Vierailija
91/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä. Matt. 5:5

Vierailija
92/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Personality_disorder

Enää ei sanota. Eikä siedetä.

Pysy ruodussa. Muuten sinua ei siedetä.

Mitä tarkoitat?

En siedä kysymyksiäsi. Olet anaalinen, sinulla on anaalisen kehitysvaiheen häiriö. Toisaalta, nyt minun on pakko sietää sinua, jotten syrji sairaita. Otan siis ylemmän tason näkökulman käyttöön ja ymmärrän että olet itsekin uhri, joten en voi olla uhrin uhri. Nyt voit kysellä mitä vain, ja koska olen oikeamielinen ja hyvä ihminen,

Erkki Esimerkki.

Vierailija
93/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan onko yksi narsismin muoto?

Ei ole kyse persoonallisuushäiriöstä, sen luokan ongelmia ei ole koskaan ollut. En myöskään koskaan ole syyttänyt muita ongelmista. Parisuhteessa olen se joka tekee ja maksaa enemmän. Pitkän tehokkaan psykoterapian olen käynyt, mutta asioita oli niin paljon, että tämä on ollut pieni juttu silloin. 

Vierailija
94/94 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten jos on sanonut samoista asioista vuosia eikä toinen halua/katso tarpeelliseksi kuunnella tai ymmärtää? Oma mieheni on passiivisagressiivinen. Hän on aina katsonut vaan oikeudekseen olla kuuntelematta toiveitani tai esim tekemään tasapuolisesti kotitöitä. Itsekin huomaan nykyään olevani vaan niin kyllästynyt että olen varmaan myös passiivisagressiivinen. En halua kumppania lähelle, olen katkera ja väsynyt. Kaikki nämä asiat olen kyllä kertonut miehelle. Hän ei halua nähdä asioita näin, kuten ei myöskään sitä että olemme ajautumassa eroon. Hänen mielestään kaikki on hyvin, paitsi että hän ei saa seksiä.

Eihän sun tarvitse kysellä kumppanin mielipidettä siitä meneekö teillä hyvin, väliä on vain sun mielipiteellä. Sulla on oikeus tehdä omat päätökset ihan itse, ei ole pakko jäädä ihmettelemään ja odottelemaan. Varsinkaan kun kommunikaatio on teillä noin tulehtunutta. Passiivis-aggressivisissa suhteissa on yleensä pielessä juuri se, että odotetaan aina toiselta jotain, muuttumista tai tekoja, vailla mitään katetta näistä.