Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja hiustenlähtö - kokemuksia minoksidiilistä (rogaine)

Vierailija
11.04.2024 |

Onko täällä muita naisia jotka kärsivät hiusten ohenemisesta? Onko teillä kokemuksia rogainen käytöstä, onko siitä ollut apua vai onko jopa pahentanut? 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä apua, mutta ei varmaan kannata käyttää kuin siihen ohentuvalle alueelle. Kun käyttö lopetetaan, hiukset harvenevat taas.

Myös ne Priorin-kapselit auttavat, mutta ovat aika kalliita ja kasvattavat myös muuta naamakarvoitusta, eli jotuu nyppimään tai ajelemaan useammin.

Ei pidä odottaa mitään pikavaikutusta varmaan menee pari kuukautta ennen kuin kasvussa näkyy.

Ja rajallistahan se vaikutus silti on. Harvoin nainen kaljuuntuu kokonaan, mutta ikävä on kun tuo näkyvin kohta otsalla harvenee.

Kannattaa pidentää pesuvälejä ja olla kovasti rasittamasta niitä hiuksen jämiä kaikenlaisilla kemikaleilla.

Joskus oli markkinoilla sellaista hiuspuuteria, ja jos väri osui oikein sillä sai tilapäisesti vaikka juhliin tuuhentavan vaikutuksen.

Vierailija
2/55 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lopettanut stressiperäisen hiustenlähdön spironolactone-kuuri, mutta ei sekään tietty kaikilla toimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rogaine (ja yks toinen minoksidiili) auttanut. Olen 47-vuotias nainen. En ole vieläkään ihan varma mistä toissasyksyinen sulkasato lopulta johtui, mutta minoksidiililla se asettui. Vieläkin hiuksia lähtee välillä runsaammin välillä vähemmän - erityisesti keväät ja syksyt ovat hurjaa aikaa kun ripsetkin tuntuvat tippuvan mutta alaosassa kasvoja kyllä kasvaa karvaa! Huvittaa kaikki se stressi ja käytetyn ajan ja mömmöjen määrä jota nuorena ulkonäkönsä takia käytti. Nyt sitä rahaa, aikaa ja vaivaa vasta kuluukin, huhhuh.

Vierailija
4/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin muiden kokemuksia Rogainesta, ja törmäsin tähän ketjuun. Olen käyttänyt nelisen kuukautta Rogainea vahvimmalla annostuksella säännöllinen, ja ihmettelin, että voiko tämä oikeasti toimia näin hyvin?! Oma taustani: olen 45 vuotias nainen, jolla teini-ikäisenä vielä oli ihanan paksut ja pitkät hiukset. Kampaajat usein jopa leikkasivat joillain harvennussaksilla hiuksiani, jotta olisi kevyemmät ja helpommin käsiteltävät. Hiuksia oli siis paljon, vaikka yksittäiset hiukset ohuita ja "lasisia". 

Ikävuosina 20-30 hiukset alkoivat kuitenkin yllättävän paljon harvenenaan, mitä lähipiirikin ihmetteli. Lopulta jäi jäljelle aika onneton hiirenhäntä, eikä kauheasti lohduttanut se, että sinänsä hiusten laatu oli kiiltävää. Vuosien varrella olen kokeillut vaikka mitä: priorin-kapseleita, hiusten kasvua edistäviä naamioita, seerumeita, shampoota, päänahan hierontaa, kookosöljyä, vitamiineja jne. Ei mitään vaikutusta, joskin pahinta hiustenlähtöä vuosia sitten helpotti se, kun aloin pesemään päänahan päivittäin erittäin miedolla perunesteellä ihotaudilääkärin suosituksen mukaisesti. Sen jälkeen sulkasato asettui, mutta hiukset jäivät ohueksi liruksi. 

Rogainen aloitin  maksimiannostuksella neljä kuukautta sitten ja havainnot jo nyt: 1) hiusharjaan jne ei juurikaan jää hiuksia. 2) päälaelle niihin kohtiin, joihin olen suihkutellut Rogainea, kasvaa uutta tukkaa. Vähän kuin olisi huonosti leikattu otsatukka jopa. Samoin sivujakauksessa törröttää uutta tukkaa, sinänsä ehkä pahan näköisesti, mutta mulle se on vain pelkkää plussaa! En todellakaan olettanut näin hyviä tuloksia! Nyt kaduttaa, miksi en aloittanut tätä Rogainea jo vuosia sitten. Ihan turhaa tuhlata rahaa prioriniin, yms, sillä Rogaine on oikeasti yksi harvoja lääkkeitä, joilla on ihan oikeasti todettu olevan vaikutusta hiusten lähtöön ja/tai uuden tukan kasvamiseen. iso iso suositus! 

Vierailija
5/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oheni sitä käyttämällä myös pankkitilin saldo uhkaavasti ja haihtumista olemattomiin kunnes lakkasin mosien litkun käyttämisen. Pettyneenä. Ja tuntien oloni taas jälleen huijatuksi,

Vierailija
6/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oheni sitä käyttämällä myös pankkitilin saldo uhkaavasti ja haihtumista olemattomiin kunnes lakkasin mosien litkun käyttämisen. Pettyneenä. Ja tuntien oloni taas jälleen huijatuksi,

Höh. Kuinka pitkään käytit? Käsittääkseni joillain Rogainen tulokset voi näkyä vasta 0,5-1 vuoden päästä. Siinä missä taidan itse olla onnekas, kun huomasin tuloksia (hiusharjaan ei jäänyt juurikaan hiuksia) jo parin kk sisään aloituksesta.

Sinänsä en pidä Rogainea kovin kalliina satsauksena. Sehän on vahvimmalla annostuksella 33 euroa/kk, miedompaa annostusta käyttäen puolet tuosta. Jo moni kampaamoshampoo maksaa saman per puteli. Minulla käytössä shampoona Lactoline hajusteeton pesuneste, joka maksaa puolen litran pönttö pari, kolme euroa. Eli ei todellakaan kirpaise maksaa Rogainesta. 

Vierailija
7/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Kuinka pitkään käytit? Käsittääkseni joillain Rogainen tulokset voi näkyä vasta 0,5-1 vuoden päästä. Siinä missä taidan itse olla onnekas, kun huomasin tuloksia (hiusharjaan ei jäänyt juurikaan hiuksia) jo parin kk sisään aloituksesta.

Sinänsä en pidä Rogainea kovin kalliina satsauksena. Sehän on vahvimmalla annostuksella 33 euroa/kk, miedompaa annostusta käyttäen puolet tuosta. Jo moni kampaamoshampoo maksaa saman per puteli. Minulla käytössä shampoona Lactoline hajusteeton pesuneste, joka maksaa puolen litran pönttö pari, kolme euroa. Eli ei todellakaan kirpaise maksaa Rogainesta. 

Kiitos hyvästä kysymyksestä - Vajaa kaksi vuotta käytin. Kaikki on suhteellista, mikä on kallista. - olin osan käyttöajasta työmarkkinatuella, jolloin 35€ oli isompi raha kun nettopalkkani yli 110 x tuon yhden kuukausiannoksen hinta 

Vierailija
8/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa apteekeista. Paljon feikkilitkuja liikenteessä.

Vierailija
9/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii super hyvin. Olisinpa tajunnut aloittaa aiemmin. Hakekaa Tallinnan apteekista, halvempaa 

Vierailija
10/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako pälvikaljuun?

Vierailija
11/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan auttako jos laittaa vaan pari kertaa viikossa. Minulla on herkkä iho ja jos laittaa useammin niin alkaa tuntua päänahassa kiristystä/pientä kipua.  

Vierailija
12/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä käyttämänne Rogaine liuos päänahkaan vai mikä?

Vierailija
13/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo testata onko aitoa tavaraa. Valkaisu ainetta muutama tippa lavuaariin ja päälle tippa rogainea. Pitäisi muuttua keltaiseksi. Jos ei, niin tuote feikkiä.

Vierailija
14/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa yli 40 € puteli

Vierailija
15/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii super hyvin. Olisinpa tajunnut aloittaa aiemmin. Hakekaa Tallinnan apteekista, halvempaa 

Paljonko maksaa Tallinnassa

Vierailija
16/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sitä suihkautetaan päänahkaan.

Vierailija
17/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaan auttako jos laittaa vaan pari kertaa viikossa. Minulla on herkkä iho ja jos laittaa useammin niin alkaa tuntua päänahassa kiristystä/pientä kipua.  

Veikkaan, että ei auta. Itse käytin parikymppisenä Rogainea naisten annostuksella (20ml) satunnaisesti joidenkin vuosien ajan. Satunnaisesti siksi, että en tykännyt miten se teki hiukset lähmäisiksi. Käytännössä käyttö oli ehkä 50%, vaikka olisi aamuin illoin pitänyt käyttää säännöllisesti. Ei ollut oikeastaan mitään hyötyä, pelkkää rahan tuhlausta. Myöhemmin sisuunnuin ohkaisiin hiuksiin ja aloin käyttää 50ml säännöllisesti aamuin illoin, välittämättä tahmaisuudesta. Tai Rogainen kanssa on pakko pestä hiuksia vähintäänkin kahden päivän välein, etenkin vahvimmalla annostuksella, sillä muuten hiukset näyttää liian rasvaisilta. Mutta nyt tuloksia on tullut. Ei lähde enää hiuksia ja uutta tukkaa kasvaa takaisin. 

Eli jos Rogaine ärsyttää, jättäisin siinä tapauksessa käyttämättä, koska satunnainen käyttö ei tuo tuloksia. Tai kokeilisin käyttää niin, että ensin pesu rauhoittavalla ja miedolla apteekin (lääke)shampoolla (itse käytän Nizoralia), sitten huolellinen kuivaus, ja täysin kuivaan päänahkaan Rogainea. 

Vierailija
18/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa yli 40 € puteli

Ei ihan noin paljoa. Itse tilaan netistä, ja 3 pullon hinta on noin 88-99 euroa, eli alimmillaan 30 euroa kuukauden annos. Lisäksi tosiaan Tallinnasta tai ulkomailta saa halvemmalla. Esim. Dubain lentokentän apteekista minoksidiili miedommalla annostuksella oli alle 10 euron kieppeillä kuukauden annos. 

Minusta Suomestakaan ostettuna Rogaine ei oikeasti ole paljoa silloin, kun tuote toimii. Tai tunnen ihmisiä, jotka eivät halua kokeilla minoksidiiliä, koska "sitä pitää käyttää sitten jatkuvasti" tai "on pelkkää rahastusta", mutta samalla vuosikausia ovat syöneet tuloksetta vitamiineja, kuten priorinia ohuisiin hiuksiin. En tajua, miksi ei mieluummin laittaisi rahoja oikeaan lääkkeeseen, jonka vaikutuksesta on tieteellistä tutkimusnäyttöä.

T. Se ketjun tänään uudelleen nostanut.

Ps. En ole mikään Rogaine markkinoija, mutta itse vuosia sitten olisin ollut tosi kiitollinen, jos olisin kuullut Rogainesta ja antanut sille mahdollisuuden 

Vierailija
19/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantur-mainokseen on valittu kaikki suomen paksutukaiset 60+.

Vierailija
20/55 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral voi aiheuttaa hiustelähtöä, se on tuju aine. En käyttäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän