Kokemuksia passiivisagressiivisesta luonnehäiriöisiä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kun toinen osapuoli on koko valveillaolon ajan Jäkätijäkätijäkäti, niin silloin on mykkäkoulu ehdottomasti ainoa vastakeino.
Miten olisi vaikka puolison kuuntelu tai sitten jos ei kiinnosta pätkän vertaa, niin ottaa se ero ja myöntää että on täysin kykenemätön mihinkään parisuhteeseen?
Mun mies on tämmöinen, sanoi itse olevansa. Ei pidä siitä, jos menen oman mielen mukaan. Saattaa helposti innostua asioista, mutta todellisuudessa laiska. Ärtyisenä loukkaa ja saattaa heittää nasevaa kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tämmöinen, sanoi itse olevansa. Ei pidä siitä, jos menen oman mielen mukaan. Saattaa helposti innostua asioista, mutta todellisuudessa laiska. Ärtyisenä loukkaa ja saattaa heittää nasevaa kommenttia.
Jos olen väsynyt, niin saattaa kehua kuinka väsynyt hänkin on, sarkastisesti.
Mieheni on passiivisaggressiivinen ja tunnistaa sen itse. Minua asia ei haittaa, "luen" häntä hyvin ja otan asiat puheeksi, sitten ne selvitetään.
Aika monet jutut ovat tavallaan hassuja, esimerkiksi lapsuudestaan miehelläni on monia anekdootteja passiivis-aggressiivisen käyttäytymisen ilmenemisestä. Yksi opettaja oli mm. luokassa puhunut, että hänellä on syntymäpäivä tulossa, ja lasten täytyy sitten tuoda hänelle lahjoja. Kyse oli vitsistä, mutta puhe ärsytti miestäni. Hän sitten oli muka ymmärtämättä, että kyseessä on vitsi, ja kertoi kotona, että opettajalle pitää tuoda lahja, opettaja on itse niin sanonut. Vanhemmat hankkivat lahjan, mieheni vei sen opettajalle ystävällisesti ja oli hiljaa mielessään, kun opettaja oli nolona tilanteesta.
Mieheni on passiivisaggressiivinen ja tunnistaa sen itse. Minua asia ei haittaa, "luen" häntä hyvin ja otan asiat puheeksi, sitten ne selvitetään.
Aika monet jutut ovat tavallaan hassuja, esimerkiksi lapsuudestaan miehelläni on monia anekdootteja passiivis-aggressiivisen käyttäytymisen ilmenemisestä. Yksi opettaja oli mm. luokassa puhunut, että hänellä on syntymäpäivä tulossa, ja lasten täytyy sitten tuoda hänelle lahjoja. Kyse oli vitsistä, mutta puhe ärsytti miestäni. Hän sitten oli muka ymmärtämättä, että kyseessä on vitsi, ja kertoi kotona, että opettajalle pitää tuoda lahja, opettaja on itse niin sanonut. Vanhemmat hankkivat lahjan, mieheni vei sen opettajalle ystävällisesti ja oli hiljaa mielessään tyytyväinen, kun opettaja oli nolona tilanteesta.
Passiivisagressiivisiksi voi väittää lähes kaikkia muita kuin aktiivisia kiusaajia. Koulussa se hiljainen yksinäinen, ansaitsi kiusaamisen..kun ei osallistunut johonkin. Väkivallan uhri on syyllinen, koska häneen ei saa kontaktia kunnolla, onko se olevinaan? Jne..
Raivoaa jatkuvasti ja meinaa käydä päälle koska ei pysty hallitsemaan raivontunnetta. Ole varovainen, lapsia ei kannata tehdä ettei tapa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä "luonnehäiriötä" nykyään ihmisille keksii? Ennen sanottiin että se nyt vain on sellainen ihminen se.
Te kaikki. Ennen ei pakotettu kaikkia laitokseen ja terapiaan. Ennen elettiin perheinä ja rakadtettiin toisia. Laitoksissa hoidettiin heitä jotka eivät pärjää jostakin syystä kotona. Kiusaatte kaikkialla. Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Raivoaa jatkuvasti ja meinaa käydä päälle koska ei pysty hallitsemaan raivontunnetta. Ole varovainen, lapsia ei kannata tehdä ettei tapa niitä.
Tuo on aktiivista aggressiivisuutta
PASKA KETJU JA MONI PUHUU JO SAIRAISTA JOILLE EI VOI MITÄÄN KOSKA NAUTTIVAT ILKEYDESTÄ JA KIUSAAMISESTA. EIVÄT OLE HYVIÄ IHMISIÄ. SEKOPÄITÄ. PISTE.
ENNEN OLI ENNEN.
NYT ON NYTTEN.
HAKEKAA APUA!!!
ÄKKIÄ!!!
EI JAKSA ENÄÄ, KERTOKAA ITTE! ! !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun pitäjät on jotenkin henkisesti sairaita ja kammottavia tyyppejä.
Ainakin järjestäen sellaisia jotka kyvyttömiä kommunikoimaan. Kommunikointitaidot täysin olemattomat. Jopa huonommat kuin lapsilla.
WORD TO THAT !!! APUVA TÄTÄ SUOMEA!
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu on aina vallankäyttöä. Ymmärrän että hetken on loukattu riidan jälkeen eikä huvita puhua, mutta joku joka päivä tolkulla pitää mykkäkoulua ja sitten kuitenkin siitä tokenee ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sellaista en ymmärrä. Tai senkin ymmärrän että jos toinen on loukannut niin pahasti ettei vaan pysty tai näe tarpeelliseksi enää koskaan puhumaan mitään ja ollaan eroamassa. Muuten en voi mitenkään ymmärtää jos ajatuksena kuitenkin jatkaa suhdetta. Anoppi on ollut pahimmillaan kuukautisia mykkäkoulussa apelle. Tosi terve ihminen varmasti.
Hyvilläkin ihmisillä on oikeus olla hiljaa. Vallankäyttö on sallittua myös hyviksille, on oikeus. Hyväksy se äläkä kääntele asioita!
Passiivis agressiivisen ihmisen tunnuspiirteitä mm.
-Vetäytyminen kun pitäisi puhua. Keskustelukyvyttömyys.
-Hiljaisuushoito. Ei vastata viesteihin ja kadotaan. Reagoidaan viesteihin tai puheluihin silloin kun halutaan. Kontrollointi ja vallankäyttö.
-Ei kestetä kritiikkiä tai kielteisiä asioita. Toisen syyllistämisen kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
-Hiljaisuushoito. Ei vastata viesteihin ja kadotaan. Reagoidaan viesteihin tai puheluihin silloin kun halutaan. Kontrollointi ja vallankäyttö.
Päälle vielä. Projisoi kaiken toiseen. Kaasuvalottaa totuuden toiseksi.
Kaikista pahantahtoisimmat versiot noista pyrkivät luomaan täysin vaihtoehtoisen todellisuuden.
Ikäänkuin kuplan missä kaikki heidän tekonsa ovat aina täysin oikeutettuja ja aina muiden syytä. Peiliin eivät kykene katsomaan. Koskaan
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja asiallinen ketju. Lisää vaan palstalle tällaisia. Osaavat normaalit ihmiset paremmin sitte välttää ja karttaa tuollaisia.
Miksi? Et viitsi suvaita erilaisuutta ja pidät itseäsi parempana? Tulee toimeen kun kommunikoi, sanoo asiansa eikä ole ilkeä. Ihan helppoa jopa sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Passiivis-aggressiivisuus on tunnetason ongelma ja hoituu kun avaa suunsa ja lopettaa jatkuvan itsensä suojelemisen sekä puolustautuu. Ei se tarkoita että on kaikkia näitä ilkeiden narsistien ongelmia.
Ei suostu riitelemään kunnolla vaikka haastan riitaa, on hiljaa. Ei tee mitään vaikka löisin. Tosi passiivisagressiivinen sika.