Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vieläkään niitä lakitoimistojen kiristyskirjeitä jostain elokuvien lataamisesta. Miten voi olla, että joku ottaa oikeuden omiin

Vierailija
05.11.2023 |

käsiinsä ilman, että mukana on poliisia tai oikeuslaitosta?

Miten se voi mennä näin, että ihmisen pitää jollekin lakitoimistolle ruveta selittämään tekemisiään? Jos epäilevät rikoksen tapahtuneen, eikö silloin ainoa oikea tapa edetä ole rikosilmoituksen tekeminen poliisille, joka alkaa tutkia asiaa? Ei yksityinen lakitoimisto voi toimia minään poliisina ja tuomarina tässä.

Miten tämä on edes mahdollista?

Ja ei, minulle ei ole tällaisia kirjeitä tullut, mutta ihmettelen, miksei tällaista kiristämistä saada kuriin. Eli selkeä ohje poliisilta kansalaisille, että jättäkää tällaiset kiristyskirjeet huomioimatta, ja reagoikaa vain, jos poliisi ottaa yhteyttä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausviestejä ne ovat, ei mitään oikeita juttuja.

Vierailija
2/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi tutki näin hankalia tekijänoikeusrikoksia. Tuossa kirjeessä siis todetaan että sinut on saatu nalkkiin tekijänoikeusrikoksesta ja tarjotaan mahdollisuutta sopia asia ilman oikeudenkäyntiä maksamalla pieni korvaus tekijänoikeudesta ja tehdystä selvitystyöstä. Oikeuskin suosittaa sopimista tämän tyyppisissä tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Olen luullut että operaattorit luovuttavat tietonsa vain poliisille. Onneksi on vpn. Tuskin maksulinen vpn-tarjoaja lähtee tollaseen, asiakkaathan siinä menettää.

Vierailija
4/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika jännä juttu että tässä asiassa voi käytännössä ohittaa ison osan koko oikeuskoneistoa. Laillistettuja nigerialaiskirjeitä.

Vierailija
5/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Olen luullut että operaattorit luovuttavat tietonsa vain poliisille. Onneksi on vpn. Tuskin maksulinen vpn-tarjoaja lähtee tollaseen, asiakkaathan siinä menettää.

NIin ja lisään etten ole mitään latauksia tehnyt ettei sen takia vpn.

Vierailija
6/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhuhan oli jonkin aikaa kurissa, mutta sitten tehtiin joku päätös oikeudessa joka avasi taas ovet.

Vierailija
7/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeuksista ei ole säädetty rikoslaissa, joten niiden rikkominen ei ole rikos. Miten tämä voi olla jollekin epäselvää?

Vierailija
8/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi tutki näin hankalia tekijänoikeusrikoksia. Tuossa kirjeessä siis todetaan että sinut on saatu nalkkiin tekijänoikeusrikoksesta ja tarjotaan mahdollisuutta sopia asia ilman oikeudenkäyntiä maksamalla pieni korvaus tekijänoikeudesta ja tehdystä selvitystyöstä. Oikeuskin suosittaa sopimista tämän tyyppisissä tapauksissa.

Valehtelevat että ovat saaneet kiinni ja yrittävät saada maksamaan.

Mitään oikeita todisteitahan heillä ei ole. Moni kun voi käyttää samaa nettiä. Jos olisi oikeasti todisteita, niin laittaisivat haasteet menemään.

Tuon yhden minkä aikoinaan olivat onnistuneet saamaan tuomituksi oli itse jossain keskustelufoorumilla myöntänyt ladanneensa leffat.

Vierailija
9/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää eroa mitenkään niistä "kuvasimme sua salaa webbikamerasi kautta kun masturboit, maksa 500e nyt tai lähtee kuvat ja videot eteenpäin" :D

Vierailija
10/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F-secure (freedome vpn) laittaa ainakin poliisille eteenpäin tiedot pyytäessä. Lukee käyttäjäehdoissa.

Taas hyvä syy olla käyttämättä suomalaista.

Toivottavasti sulla on ollut kunnon vpn käytössä silloin kun olit lataamatta noita torrentteja.

Vierailija
11/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se tieto meneekin poliisin kautta, tuskin operaattori suoraan tottelee hedmania.

Vierailija
12/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tää eroa mitenkään niistä "kuvasimme sua salaa webbikamerasi kautta kun masturboit, maksa 500e nyt tai lähtee kuvat ja videot eteenpäin" :D

Tuskinpa nyt hedman laittaa sun masturbaatiovideot menemään facen ja instan kavereillisi jos olet maksamatta.

Vierailija
13/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F-secure (freedome vpn) laittaa ainakin poliisille eteenpäin tiedot pyytäessä. Lukee käyttäjäehdoissa.

Toivottavasti sulla on ollut kunnon vpn käytössä silloin kun olit lataamatta noita torrentteja.

Ensin pitäisi tietää mikä torrent on ja toiseksi käytän maksullisia suoratoistopalveluja eli huti huti.

Vierailija
14/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa nyt hedman laittaa sun masturbaatiovideot menemään facen ja instan kavereillisi jos olet maksamatta.

En olisi niin varma......

Vierailija
15/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että tuomarin päätös luovuttamisesta pitää olla. Olen joskus lukenut jonkun uutisen, missä ois viitattu että näin se menee.

Vierailija
16/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään oikeita todisteitahan heillä ei ole. Moni kun voi käyttää samaa nettiä. Jos olisi oikeasti todisteita, niin laittaisivat haasteet menemään.

Tuon yhden minkä aikoinaan olivat onnistuneet saamaan tuomituksi oli itse jossain keskustelufoorumilla myöntänyt ladanneensa leffat.

Tietysti heillä on oikeita todisteita, eiväthän he muuten olisi edes yhteystietojasi viranomaisilta saaneet. 

Vierailija
17/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommassa haisee se että jos olet syytön ja saat tällaisen kirjeen niin sun pitäisi itse kyetä se osoittamaan ja käytännössä pitäisi olla joku tietotekniikkaguru sitten. Joten tietämättömät syyttömätkin ennemmin maksavat kun eivät yksinkertaisesti tiedä asioista ja pelkäävät oikeuteen joutumista. Todella alhaista toimintaa.

Vierailija
18/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristyskirjeistä tekisin rikosilmoituksen. Teliahan oli antanut vielä vääriä tietoja kiristyskirjeiden lähettelijälle. Joten jos et oo käyttänyt bittorskaa ni syytä Teliaa. Kuka hem met ti vielä käyttää bittorskaa warettamiseen? Ei kukaan.

Vierailija
19/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti heillä on oikeita todisteita, eiväthän he muuten olisi edes yhteystie

Joo että jotkut kirjeitä saaneet 80v mummelit olis warettaneet jotain elokuvia, kyllä vain juu juu vaikuttaa oikein vedenpitävältä toiminnalta.

Vierailija
20/59 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni heedmannit vielä viivyttelevät kirjeiden lähettämisessä tarkoituksella niin että operaattoreiden tietojen säilytysaikaraja umpeutuu. Tällöin vain heillä itsellään on ne "todisteet" ja uhri ei voi mitenkään puolustautua koska operaattorilla ei enää ole mitään tietoja asiasta.