Lasten synttäreistä vielä TÄRKEÄÄ
Laitan oman kokemukseni myös tänne, kun olen lukenut kirjoituksia aiheesta ja pitänyt juhlia omille lapsille.
Kutsuun vastataan aina ja ajoissa. Jos ollaan ilmoittauduttu, ja kuitenkin viime hetkellä perutaan, aletaan selittämään että onkin mökkiremonttia tai yskää, niin kutsujalle ja synttärisankarille toimitetaan aina lahja ja kortti. Perheellä on ollut iso iso vaiva varata tarjoilut teille, ja 2-4 hengen peruutukset viime hetkellä on tosi ikäviä. Kuuluu etikettiin viedä lahja jälkikäteen.
Paikalle saavutaan kutsussa ilmoitettuna aikana. Ei puoli tuntia tai tuntia myöhässä vain taaperon päiväunien takia. Herätä lapsesi ajoissa! Jos on ns ylitsepääsemätön este eli työ, ilmoita siitäkin etukäteen moneltako saavutte.
Lahja. Ei ole oikein että menette 4 henkeä paikalle syömään ja juomaan, ja viette 5 euron huonolaatuisen pehmolelun. Lahja mitoitetaan siihen montako teitä on ilmoittautunut ja paljonko syömisenne maksavat. Laadukas yksi lahja on riittävä. Sellainen josta lapsi pitää.
Olen huomannut että niin monella perheellä on käytöstavat aivan hukassa. Ilmoittaudutaan ja ei vaivauduta paikalle.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo aika on meidän perheessä jo ohi. En muistele kaiholla.
Mikä aika on ohi? Olette kuolleet kaikki vai? Ette juhli koskaan enää mitään? Meillä lapset 18 ja 20 ja ihan juhlimme joka vuosi eri tavoilla Upeita, erilaisia juhlia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sairastuminen on ihan pätevä syy perua juhliin osallistuminen. En itse ainakaan haluaisi mitään vatsatautia tai koronaa syntymäpäivälahjaksi.
Ai sairastuminen 5 minuuttia ennen juhlan alkua? Eiköhän näistä oikeista sairastumisista tiedetä jo 3h ennen. Ja jos on oikea sairastuminen, niin on varmaan lahja ja kortti hommattuna, jotka viedään sitten parin päivän päästä lapselle joka on odottanut teitä kovasti. Eikö🙂
Niin tämän.
Av-mammat laittavat alapeukkuja, kun eivät pääse sängystä ylös, ja laittavat 5 minuuttia ennen toisten juhlia viestin että Nikoliina onkin oksennustaudissa nyt, kun ei vaan viitsitä lähteä paikan päälle. Isä voi viedä Nikon sinne. Ja mammat opettelevat käytöstavat.
Joo kyllähän sairaana olosta tiedetään aiemmin kuin puolta tuntia ennen juhlia
Tulee kyllä vaikutelma, että valehdellaan hätävale, kun ei jakseta vaan lähteä. Kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kutsua syntymäpäiville toivottuja henkilöitä eli ystäviä, eikä jokaista puolituttua lahjan kiilto silmissä. Jos oman lapseni syntymäpäiville tulisi lapsi ilman lahjaa, en kyllä osaisi siitä loukkaantua. Tärkeintä lapsille on leikkikaverit, ei lahjat. Sitä paitsi ihmisillä on ihan liikaa rojua nurkissaan.
Ja ei, jos en ole tulossa syntymäpäiville ja olen siitä hyvissä ajoin etukäteen ilmoittanut, niin en myöskään toimita lahjaa. Onnea voin toivottaa.
Just näin :)
Minun kaverini teki kahden poikansa kanssa kaksi kertaa sellaisen, että lähettää 30min ennen juhlan alkua viestiä epämääräisesti että ovat kipeänä. Joka juhlissa sama porukka kipeänä? Heidän olisi pitänyt olla jo matkalla puoli tuntia ennen juhlia, ovat tienneet sairaana olosta jo aiemmin.
Koskaan eivät pahoitelleet että meni 4x maksut meiltä turhaan Hoploppiin, eivätkä tuoneet lahjaa, eli tarkoituskaan ei ollut tulla.
Kaksi kertaa sallin tämän, mutta en kolmatta. Tuon sekoilun jälkeen en ole heitä kutsunut, eikä myöskään heistä ole kuulunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kutsua syntymäpäiville toivottuja henkilöitä eli ystäviä, eikä jokaista puolituttua lahjan kiilto silmissä. Jos oman lapseni syntymäpäiville tulisi lapsi ilman lahjaa, en kyllä osaisi siitä loukkaantua. Tärkeintä lapsille on leikkikaverit, ei lahjat. Sitä paitsi ihmisillä on ihan liikaa rojua nurkissaan.
Ja ei, jos en ole tulossa syntymäpäiville ja olen siitä hyvissä ajoin etukäteen ilmoittanut, niin en myöskään toimita lahjaa. Onnea voin toivottaa.
Sä et osaa lukea ilmeisesti?
MIKÄLI olet ilmoittanut 2-5 henkeä ja perut viime hetkellä, niin silloin toimitat lahjan, koska perhe on varannut teille 2-5 hengelle tarjottavat. On tosi junttia tehdä näitä ohareita.
Toivottavasti on provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKÄLI olet ilmoittanut 2-5 henkeä ja perut viime hetkellä, niin silloin toimitat lahjan, koska perhe on varannut teille 2-5 hengelle tarjottavat. On tosi junttia tehdä näitä ohareita.
Toivottavasti on provo.
Itse olet Provo joka ilmoittaudut ja perut, tai pidät sitä normaalina
Vierailija kirjoitti:
Minun kaverini teki kahden poikansa kanssa kaksi kertaa sellaisen, että lähettää 30min ennen juhlan alkua viestiä epämääräisesti että ovat kipeänä. Joka juhlissa sama porukka kipeänä? Heidän olisi pitänyt olla jo matkalla puoli tuntia ennen juhlia, ovat tienneet sairaana olosta jo aiemmin.
Koskaan eivät pahoitelleet että meni 4x maksut meiltä turhaan Hoploppiin, eivätkä tuoneet lahjaa, eli tarkoituskaan ei ollut tulla.
Kaksi kertaa sallin tämän, mutta en kolmatta. Tuon sekoilun jälkeen en ole heitä kutsunut, eikä myöskään heistä ole kuulunut mitään.
Tämmöisenä lama-aikana on ihan taloudellinenkin asia, että ei voi enää ottaa mukaan sellaisia jotka aina ilmoittavat ja peruvat Jotain kunnioitusta ja käytöstapoja on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan kyllä joutunut maksamaan Hoplopiin vieraista kuin ne, jotka ovat paikalla. Onko tämä muuttunut, että maksetaan jo etukäteen? Omani ei ole enää sen ikäinen, että siellä synttäreitä pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on provo.
It
Tarkoitin että lahjaa ei tarvitse tuoda jos juhliinkaan tule vai haluatko sen olevan maksu juhlistasi?
Kas kun et pyydä tulijoilta sisäänpääsymaksua.
Peruminen viime hetkellä ilman kunnon syytä ei kyllä ole mukavaa, sen myönnän mutta en silti lahjoja vaadi tuomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo aika on meidän perheessä jo ohi. En muistele kaiholla.
Mikä aika on ohi? Olette kuolleet kaikki vai? Ette juhli koskaan enää mitään? Meillä lapset 18 ja 20 ja ihan juhlimme joka vuosi eri tavoilla Upeita, erilaisia juhlia
Mistä lainaatte niitä taaperoita, joita ap:n juhliinkin tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan kyllä joutunut maksamaan Hoplopiin vieraista kuin ne, jotka ovat paikalla. Onko tämä muuttunut, että maksetaan jo etukäteen? Omani ei ole enää sen ikäinen, että siellä synttäreitä pitäisi
Kyllä pitää maksaa kaikista viime hetken perujista jotka eivät sitten tulekaan. Jos juhlat on la, niin tyyliin to pitää viimeistään perua.
Kyllä näitä moukkia riittää.
Veljeni on jättänyt lähes kaikki meidän lasten juhlat väliin.
Ei kutsuta enää heitä, kun eivät voi perheenä koskaan tulla. Aina on joku autotallin siivous/ metsästysreissu/ kissanristiäiset/ selityksiä riittää.
Kutsutaan mieluummin ystäviä joihin voi luottaa.
Harmi vaan, veljen lapsilla jää väliin kivat jutut, mutta jos veljelle ei koskaan käy, samoin hänen vaimolle ei koskaan käy kyläily, niin ei tarvi meidän juhliinkaan tulla.
Pidetään juhlat aina sellaisille ystäville, joiden kanssa kyläily on vastavuoroista. Suosittelen tätä muillekin
Pahin on nämä aikuiset jotka syövät gluteenitonta vaikka eivät ole keliaakikoita