Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat eivät tule moikkaamaan lapsia, vaikka käyvät pihassa

Vierailija
04.11.2023 |

Nyt monta kertaa käynyt niin, että isovanhemmat tulevat hakemaan jotain - omenoita, vaatteen, muuta tavaraa- ja sanon pihalla, että tulettehan tervehtimään lapsia ohimennen, kun olette kerran tässä. Mutta he väittävät aina, että heillä on liian kiire, eivätkä tule!

Mitä mieltä? Minusta törkeää.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsenlapset pidä yhteyttä eivätkä kyläile isovanhemman luona juurikaan enää teini- ikäisenä eikä vanhempana. Oli heitä isovanhemmat pienenä hoitaneet tai eivät. Heillä on oma elämä, omat kaverit ja omat menot. Syntymäpäiville heidät voi kutsua tai pikemminkin komentaa, jos asuvat samalla paikkakunnalla. Mitään muuta ei kannata edes odottaa. Tämä on realismia js muu on vain haavetta.

Kyllä minä perheineni kävin muulloinkin, kuin juhlapäivänä tai pyhinä.

Vierailija
42/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taas kun tupsahdetaan pihaansa tuomaan jotakin, esim hoidossa olleita lapsenlapsia, niin ei pyydetä istahtamaan tai kahville. Muutenkaan ei sanota, että tukaa käymään meilläkin. Joten emme häiritse tuppautumalla. Joskus kyllä pyytävät ihan erikseen, jos on heillä juhlat tms ja silloin mennään. Mutta kunnioitetaan heitä, eikä tuppauduta omin päin kylään, jos ei pyydetä. Meille saa kyllä tulla ja tykkäävätkin enemmän kyläillä meillä kuin toisinpäin. Samoin musta on kivempi että tulevat meille

Jos ovat hoitaneet lapsenne ja jo väsyneet , lapsilla tavarat pakattu ja odottavat kotiinpääsyä, teille pitäisikin vielä ruuat ja kahvit  järjestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen upean lapsen mummu. Teen mitä tahansa että hänen elämänsä sujuu hyvin. Ei ole mitään rajaa mitä en ylittäisi. Enkä tee sen vuoksi että  tulisi minua katsomaan jos joudun johonkin lahopää laitokseen.  Teen sen vuoksi että hän on minun elämäni valo ja suurin rakkaus!

Etköhän nyt vedä vähän överiksi. Mitä mahtavat lapsen vanhemmat tuumata tuosta.

Samaa mietin. Nyt on mumma ominu ja pahimman kerran. Hieman kyllä itsekkyys paistaa. Josko oma lehmä ojassa, kuten mainitsikin. Ei se siitä lapsesta välitä.

Vierailija
44/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset täällä haukkuu anoppia ja appea eivätkä halua heidän tapaavan lapsenlapsiaan ja toiset harmittelevat kun ei isovanhemmat välitä? Toiset pitävät isovanhempia orjinaan ja toiset valittavat, kun isovanhemmat tekevät liikaa.    Onko niitä hyviä isovanhempia ollenkaan? 

Vierailija
45/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes halua lapsenlapsia. Aion muuttaa ulkomaille, asunto on jo. Oma lapsi on ihana. Lapsenlapset on jonkun muun kasvattamia, jotka usein haluaa vaan hyötyä isovanhemmista, erityisesti rahallisesti.

Vierailija
46/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ajavat 2250 km yrittäessään tavata tyttärensä ja tämän perheen. Vielä toistaiseksi eivät ole päässeet pihaan pidemmälle.

Ihmissuhteet??