Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat eivät tule moikkaamaan lapsia, vaikka käyvät pihassa

Vierailija
04.11.2023 |

Nyt monta kertaa käynyt niin, että isovanhemmat tulevat hakemaan jotain - omenoita, vaatteen, muuta tavaraa- ja sanon pihalla, että tulettehan tervehtimään lapsia ohimennen, kun olette kerran tässä. Mutta he väittävät aina, että heillä on liian kiire, eivätkä tule!

Mitä mieltä? Minusta törkeää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen upean lapsen mummu. Teen mitä tahansa että hänen elämänsä sujuu hyvin. Ei ole mitään rajaa mitä en ylittäisi. Enkä tee sen vuoksi että  tulisi minua katsomaan jos joudun johonkin lahopää laitokseen.  Teen sen vuoksi että hän on minun elämäni valo ja suurin rakkaus!

Vierailija
22/46 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiire keittelemään kiljua niistä omenoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys sinun vai kumppanin vanhemmista?

Vierailija
24/46 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on omat "kiireensä" pelikoneella tai puhelimella. Ei paljon isovanhemmat kiinnosta. Miksi isovanhemmat tulisivat sisälle lapsia katsomaan jos ei edes katsekontaktia sängyllään löhöävään nuoreen saa tämän tuijottaessa puhelintaan.

Vierailija
25/46 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi? Ei ne heidän lapsiaan ole. Ja ihmisillä voi olla ihan oikeasti kiire kun käyvät noutamassa jotain, ei se ole aina mikään tekosyy.

No, ne lapset ovat heidän lapsenlapsiaan. Kun isovanhemmilla on aina liian kiire tavata lapsenlapsiaan, se kostautuu myöhemmin, kun lapset kasvavat ja voivat valita haluavatko tavata isovanhempiaan. Näitä on nähty. Nyt oma äitini ihmettelee kun on vanha, yksin ja avuton, eivätkä lapsenlapset välitä hänestä, eivät pidä yhteyttä eivätkä käy kylässä.<<< Toisinpäinkin:mummina olin aina saatavilla 24 h.kaikki muu väistyi kun kyse 2 lasten lapseta, 8 vuotta olivat enemän kanssani kuin uraputkessa olevien vanhempien kanssa.. Mitäs nyt kun ovat täysi ikäisiä? Elävät opiskeluelämää,kiire kiire ,kiire,risteilyjä,loma matkoja ja mummia ei vuosiin muistaneet.ei soitelee

Samaa ihmettelee äitini vaikka on hoitanut lapsenlapset enemmän kuin kukaan. On kaikkee muuta paljon mielenkiintoisempaa. Jotenka ei se hoitaminen ja tapaaminen mitään takaa. 

Vierailija
26/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsenlapset pidä yhteyttä eivätkä kyläile isovanhemman luona juurikaan enää teini- ikäisenä eikä vanhempana. Oli heitä isovanhemmat pienenä hoitaneet tai eivät. Heillä on oma elämä, omat kaverit ja omat menot. Syntymäpäiville heidät voi kutsua tai pikemminkin komentaa, jos asuvat samalla paikkakunnalla. Mitään muuta ei kannata edes odottaa. Tämä on realismia js muu on vain haavetta.

Vierailija
27/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen upean lapsen mummu. Teen mitä tahansa että hänen elämänsä sujuu hyvin. Ei ole mitään rajaa mitä en ylittäisi. Enkä tee sen vuoksi että  tulisi minua katsomaan jos joudun johonkin lahopää laitokseen.  Teen sen vuoksi että hän on minun elämäni valo ja suurin rakkaus!

Etköhän nyt vedä vähän överiksi. Mitä mahtavat lapsen vanhemmat tuumata tuosta.

Vierailija
28/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi? Ei ne heidän lapsiaan ole. Ja ihmisillä voi olla ihan oikeasti kiire kun käyvät noutamassa jotain, ei se ole aina mikään tekosyy. 

Jos on aikaa tulla hakemaan omenoita tai jotain yksittäistä tavaraa niin ei ole oikeasti kiire mihinkään.

Oma appiukko on vähän samanlainen kyllä. Tupsahtaa pihaan tuomaan jotain ja pyydän sisälle kahville (lapset oli koulussa) niin ei kerkiä kun on kiire. Mihin sillä on kiire kun eläkeläinen on eikä mitään muitakaan vastuita? 

Vierailija
29/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä on eläkeläisten kiireet kun ovat liikkeellä, kauhea hoppu kotio. Siellä sitten istuskellaan ja valitellaan että on tylsää.

Vierailija
30/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikaa tulla hakemaan omenoita tai jotain yksittäistä tavaraa niin ei ole oikeasti kiire mihinkään.

Oma appiukko on vähän samanlainen kyllä. Tupsahtaa pihaan tuomaan jotain ja pyydän sisälle kahville (lapset oli koulussa) niin ei kerkiä kun on kiire. Mihin sillä on kiire kun eläkeläinen on eikä mitään muitakaan vastuita? 

Ei halua olla haitaksi.  Jos tulisi valittaisit kun tulee istumaan kahvilla haittana.   Kotiäideilläkin  on "niin paljon työtä."

Vierailija
31/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni törkeää. Antaa kuvan ettei lapset ole tärkeitä heille. Ei kai niin kiire voi olla jos kerran pihalle asti tullaan. Sitten, kun ollaan huonossa kunnossa kotona, valitetaan kun ei lapsenlapset tule käymään.

Vierailija
32/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni törkeää. Antaa kuvan ettei lapset ole tärkeitä heille. Ei kai niin kiire voi olla jos kerran pihalle asti tullaan. Sitten, kun ollaan huonossa kunnossa kotona, valitetaan kun ei lapsenlapset tule käymään.

Isovanhempi menee lastenlastensa pihalle.  Siellä on niiden lastenlasten asia tulla tervehtimään jotta vaari tuntee itsensä tervetulleeksi . Talon väki tulee tervehtimään,  vieras ei mene peräkamariin hyvää päivää tyrkyttämään.

Vierailija
33/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

AP kuvittelee että isovanhemmat ovat NPC-hahmoja jotka ovat aina valmiita ilmaiseksi viihdyttämään lapsiaan.

Maksa lapsenvahdille oikeaa palkkaa, jos haluat oikeaa lapsenvahtia...

Vierailija
34/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua olla haitaksi.  Jos tulisi valittaisit kun tulee istumaan kahvilla haittana.   Kotiäideilläkin  on "niin paljon työtä."

Olen kyllä mies ja vietin pekkaspäivää niin olis mulla ollut aikaa rupatella appiukon kanssa, mutta ei niin ei.

Tiedän kyllä mihin appiukolla on kiire. R-Kioskille  täyttämään pitkävetolappu ja sitten kotiin katsomaan digiboksilta edellispäivän jääkiekko tai jalkapallopeliä. Niitä itsekin seuraan ja voisin niistä jutella mutta ei. Kiire kiire.

Samanlainen tyyli kyllä kun kuuntelee kun vaimo ja appiukko puhuvat puhelimessa. Ei mitään kuulumisia vaihdeta vaan nopeasti vaan sovitaan asiat. Muiden kanssa vaimo ei ole tuollainen.

Vierailija
35/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne lapset nuoremmuuttaan voi juosta tervehtimään isovanhempia? Herranjestas.

Ai ovelle tai pihalle, kun isovanhemmilal on koko ajan tuli perseen alla? Niinkö teillä vaalitaan isovanhempien ja lastenlasten välisiä suhteita? Hieno homma.

Ehkä isovanhemmat eivät halua tulla sisälle ettet vaan syyttele siivoustarkastuksesta !

Vierailija
36/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne lapset nuoremmuuttaan voi juosta tervehtimään isovanhempia? Herranjestas.

Ai ovelle tai pihalle, kun isovanhemmilal on koko ajan tuli perseen alla? Niinkö teillä vaalitaan isovanhempien ja lastenlasten välisiä suhteita? Hieno homma.

Ehkä isovanhemmat eivät halua tulla sisälle ettet vaan syyttele siivoustarkastuksesta !

Isänsä ei ole turhan lärpättäjä.  Mieheni oli samanlainen , puhelimessa puhui asian lastenkin kanssa, ei muuta.  Livenä oli kyllä puhelias.    Voihan olla ettei appi tahtonut viedä vapaapäiväläisen aikaa kahvin keitolla 

Vierailija
37/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon ollut lastenlasten kanssa tekemisissä ja saanut hoitaa heitä ,kun vanhemmilla ollut vaativat työt. Ilo on ollut hoitaa heitä. Nyt ovat jo parikymppisiä ja olen heille raha-automaatti joulu-ja synttärilahjarahojen muodossa. Kohta voivat saada suht isojakin summia.

Ei he juur käy luonani. Se ei kuulu meidän porukoiden kulttuuriin. Minua kutsutaan kyllä juhliin omien lasteni kotiin. Kaikki on niinkuin pitääkin.

Vierailija
38/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas kun tupsahdetaan pihaansa tuomaan jotakin, esim hoidossa olleita lapsenlapsia, niin ei pyydetä istahtamaan tai kahville. Muutenkaan ei sanota, että tukaa käymään meilläkin. Joten emme häiritse tuppautumalla. Joskus kyllä pyytävät ihan erikseen, jos on heillä juhlat tms ja silloin mennään. Mutta kunnioitetaan heitä, eikä tuppauduta omin päin kylään, jos ei pyydetä. Meille saa kyllä tulla ja tykkäävätkin enemmän kyläillä meillä kuin toisinpäin. Samoin musta on kivempi että tulevat meille.

Vierailija
39/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kysymys sinun vai kumppanin vanhemmista?

Tämä.on ratkaiseva tieto. Kai sinä nyt omille vanhemmille voisit kohteliaasti asiasta sanoa. Tottakai on kyse puolison eli tässä tapauksessa miehen vanhemmista. 

Vierailija
40/46 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina valitetaan rajattomista isovanhemmista.  Käyvät liikaa, istuvat liian kauan, syövät liikaa ja juovat monta kuppia kahvia, tulevat kutsumatta.

Sitten kuitenkin loukkaannutaan kun isovanhempi tietää rajansa, pistäytyy, ei vaadi tarjottavaa, ei mene häiriköimään lasten tietokonepelejä ja lojumista.

Ei oo hyvä mitenkään.