Mistä merkeistä tunnistaa sairaan työyhteisön?
Kommentit (162)
Siitä että siellä saa mellastaa mieleltään sairaat narsistit ja psykopaatit. Maneereinaan : juoruilu, itsekkyys, passiivis-aggresiiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee huonosta johtamisesta, ja tämä näkyy kaikessa työyhteisön toiminnassa.
Mä tulin uuteen työyhteisöön ja pomoa tunnuttiin vihaavan kovasti. Hänellä ei kuulemma ollut alkeellisintakaan kykyä johtaa, ei sosiaalisia taitoja eikä muutenkaan erityisen välkky tyyppi. Hänestä puhuttiin selkänsä takana todella rumasti. Hiljaksiin sain kuitenkin huomata, että pomo itse asiassa tuntui olevan työpaikalla niitä harvoja ajattelevia ja toiset huomioivia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee huonosta johtamisesta, ja tämä näkyy kaikessa työyhteisön toiminnassa.
Mä tulin uuteen työyhteisöön ja pomoa tunnuttiin vihaavan kovasti. Hänellä ei kuulemma ollut alkeellisintakaan kykyä johtaa, ei sosiaalisia taitoja eikä muutenkaan erityisen välkky tyyppi. Hänestä puhuttiin selkänsä takana todella rumasti. Hiljaksiin sain kuitenkin huomata, että pomo itse asiassa tuntui olevan työpaikalla niitä harvoja ajattelevia ja toiset huomioivia ihmisiä.
Tuttua!
Se mitä sanotaan pikkujouluissa pelti kiinni, jää sinne. Ei tarkoita mitään.
Siellä on päänarsistit ja hovi joka kumartaa epäasiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
"vakkareilla" parhaat istumapaikat ja sijaiset joissain paikoissa laitetaan jopa seisomaan taukojen ajaksi... -.-'''
Olen kokenut tämän! Tulin uutena, ja pitkän taukopöydän ääressä ei ollut yhtään ylimääräistä tuolia. Kukaan ei alkanut järjestää mulle tilaa pöydän ääreen, kaikki vaan istuivat paikoillaan kuin tatit hapan ilme naamalla. Sivummalla oli pari ylimääräistä tuolia ja hetken seinään nojailtuani ja jotain juttelua ytitettyäni menin eväideni kanssa istumaan sinne sivuun muiden selkien taakse. Oli kyllä aika latistava kokemus.
Pomon sisäpiiri, johon kuuluu hovi ja suosikit. Sitten ollaan me muut, jotka ollaan välttämätön paha firmassa. Me muut kärsitään epätasa-arvoisesta kohtelusta ja informaatiokatkoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vakkareilla" parhaat istumapaikat ja sijaiset joissain paikoissa laitetaan jopa seisomaan taukojen ajaksi... -.-'''
Olen kokenut tämän! Tulin uutena, ja pitkän taukopöydän ääressä ei ollut yhtään ylimääräistä tuolia. Kukaan ei alkanut järjestää mulle tilaa pöydän ääreen, kaikki vaan istuivat paikoillaan kuin tatit hapan ilme naamalla. Sivummalla oli pari ylimääräistä tuolia ja hetken seinään nojailtuani ja jotain juttelua ytitettyäni menin eväideni kanssa istumaan sinne sivuun muiden selkien taakse. Oli kyllä aika latistava kokemus.
Sait sentään istumapaikan. Joissain työpaikoissa missä olen ollut, ei uusilla/sijaisilla ole mitään asiaa istumaan, ennen vakihenkilökuntaa. Työpaikan lepotuolit oli varattu vaan johtajien käyttöön, niissä ei saanut muut istua.
Harrastetaan orgioita posliininaamarit päässä
Ei sitä heti alussa välttämättä huomaakaan. Mulla meni niin, että aluksi kaikki vaikutti olevan ok. Jonkin ajan kuluttua huomasin kuppikunnat ja sen miten palavereissa jotkut sivuutettiin täysin ja toisten mielipide taas aina huomioitiin. Tietyt ihmiset päättivät miten toimitaan ja anna olla jos uskalsit näitä kyseenalaistaa.Aloin myös huomaamaan tiuskimista ja rumasti puhumista erityisesti yhdelle ihmiselle. Uusi pomo, joka oli täysin epäpätevä nuoleskeli näitä tiettyjä tyyppejä ja osallistui kiusaamiseen ja syrjimiseen. Ei tietenkään puuttunut kiusaamiseen ja tätä pomoakin kyseenalaistettiin, mutta hän olikin heikko johtaja ja oikeasti osaamaton, niin ei olisi hänen alunperinkään pitänyt siinä asemassaan olla, sillä vain pahensi kaikkea.
Mikäli olisi ollut vahva ja hyvä pomo, niin tilanne olisi varmasti ollut erilainen.
Yli viiskymppisistä naisista. Katkeria ja kateellisia kaikille
Nykyään on tämmöistä paljon. On melkein lottovoitto saada kaikinpuolin mukava työpaikka.
Alemmat esimiehet eivät tule toimeen keskenään, nämä eivät tule toimeen pomonsa kanssa. Kaikki säätää omiaan, mitään yhteistyötä ei ole. Alemmat esimiehet kerää hovia ympärilleen, jos et lähde tähän mukaa, saat todellakin tuntea sen nahoissasi. Mutta mistä merkeistä tämän olisi tunnistanut etukäteen? No ei oikeastaan mistään.
Siitä ettei sille laiteta rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuppikunnat.
Vielä pahempi on pomon ympärille muodostunut hovi,