Miksi laihuutta pidetään kauniina?
Minusta näyttää vaan hölmöltä tikkulaihat jalat ja käsivarret, ja vaatteet vaan roikkuu päällä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen avauksen voi tehdä vain joku reilusti ylipainoinen jolla on hämärtynyt käsitys siitä miltä normaali vartalo näyttää.
Laiha ei ole normaali. Normaalipainoinen on normaali.
Ap
Laiha tai erittäin hoikka on monille ihmisille täysin normaali tila.
Kyllä, esim minulle. 165cm 55kg, lihaksia on eli ei mitään tikkujalkoja ja törröttäviä luita. Jos tulee vaikka 2-3kg painoa lisää (kertyy vatsaan), ei siitä mitään paniikkia ja laihdutuskuuria seuraa, mutta olo ei ole normaali, jotain tuntuu olevan pielessä.
Noilla mitoilla ET ole laiha tai edes hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin laiha nainen menettää yleensä rintansa. Ehkä joitakin kiehtoo juuri se androgyynisyys?
Oma valintako se silloin on? Minäkin "menetin rintani" kun ryydyin mutta olen saanut ne takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihuus on kauniimpaa ja terveempää kuin läski. Siksi lähinnä.
Yhtä lailla se äärimmäinen laihuus johtaa kuolemaan.
Eihän johda. Anorektikot ja heidän omat virheet on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan turha kysymys. Suomalaisista jotain alipainon rajoilla keikkuvia aikuisia on varmaan 1%.
Sellaisia ihmisiä ei nykyään vain ole.
Noh, minä olen yksi heistä. Olen 172 cm ja 56 kg, eli juuri ja juuri normaalipainoinen. Peruskoulussa nimiteltiin anorektikoksi, vaikka olen ihan pikkulapsesta saakka ollut todella hoikka ja pieniruokainen.
Sinulla voi olla ravintoainepuutoksia ja esim. osteoporoosi kehkeytymässä.
No ei tasan ole. Yleensä noi on just läskien ongelmia kun ei syödä kun rasvaa ja pikaruokaa. Hoikkuus ja pieniruokaisuus ei todellakaan tarkoita mitään puutostiloja.
En ole lainaamasi, samanlainen vaan ja rasittaa tuollaiset olettamukset.
Vierailija kirjoitti:
Laihuutta arvostetaan lähinnä mallimaailmassa.
Miksi?
Siksi, koska on tutkittu ja havaittu että naiset ostavat enemmän vaatteita kun niitä esitellään laihojen mallien päällä.
Yllätyitkö? Katsos, se on mallien työtä. Myydä vaatteita.
Joo, mutta laihojen mallienkin pitää olla nuoria, jolloin laihoillakin on sellaista luontaista pyöreyttä ja kimmoisuutta. Anorektisistä malleista tulee usein negatiivista palautetta.
Mallimaailmassahan on sellainen sisäpiirin salaisuus, ettei kaikki mallit pysty tekemään alusvaate- ja uikkarikuvauksia, koska heillä ei ole tarpeeksi hyvää kroppaa. Henkariksi kelpaavat, mutteivat vähiin vaatteisiin. Sitten on taas niitä luonnollisesti muodokkaita laihoja, jotka näyttävät hyvältä sekä vaatekerrosten alla että pienissä bikineissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan turha kysymys. Suomalaisista jotain alipainon rajoilla keikkuvia aikuisia on varmaan 1%.
Sellaisia ihmisiä ei nykyään vain ole.
Noh, minä olen yksi heistä. Olen 172 cm ja 56 kg, eli juuri ja juuri normaalipainoinen. Peruskoulussa nimiteltiin anorektikoksi, vaikka olen ihan pikkulapsesta saakka ollut todella hoikka ja pieniruokainen.
Sinulla voi olla ravintoainepuutoksia ja esim. osteoporoosi kehkeytymässä.
No ei tasan ole. Yleensä noi on just läskien ongelmia kun ei syödä kun rasvaa ja pikaruokaa. Hoikkuus ja pieniruokaisuus ei todellakaan tarkoita mitään puutostiloja.
En ole lainaamasi, samanlainen vaan ja rasittaa tuollaiset olettamukset.
Mun mummo oli pieniruokainen. Kuoli Altzheimeriin. Kyllä hoikalla on iso riski puutostiloihin, jos rajoittaa kovasti syömisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen avauksen voi tehdä vain joku reilusti ylipainoinen jolla on hämärtynyt käsitys siitä miltä normaali vartalo näyttää.
Näin on, hoikat ihmiset eivät juuri mieti tuollaisia.
Minua pilkattiin laihuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali paino/laihuus rinnastetaan terveyteen. Terveeltä näyttävä ihminen on monien mielestä puoleensa vetävämpi.
Tarkoitan nyt nimenomaan laihuutta eli alipainon puolella tai rajoilla keikkumista.
Ap
Tarkoitappa mitä hyvänsä niin hoikka ihminen on terveemmän näköinen kun ylipainoinen läskikasa. Aamen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiha ei ole normaali. Normaalipainoinen on normaali.
Ap
Laiha tai erittäin hoikka on monille ihmisille täysin normaali tila.
Kyllä, esim minulle. 165cm 55kg, lihaksia on eli ei mitään tikkujalkoja ja törröttäviä luita. Jos tulee vaikka 2-3kg painoa lisää (kertyy vatsaan), ei siitä mitään paniikkia ja laihdutuskuuria seuraa, mutta olo ei ole normaali, jotain tuntuu olevan pielessä.
Noilla mitoilla ET ole laiha tai edes hoikka.
Onhan. Juuri sopiva, eli hoikka. Painoindeksi juuri ja juuri 20 yläpuolella. Eli vielä terveen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit syönyt muutaman kilon normipainoon, muutta ei yhtään yli. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Laihuutta arvostetaan lähinnä mallimaailmassa.
Miksi?
Siksi, koska on tutkittu ja havaittu että naiset ostavat enemmän vaatteita kun niitä esitellään laihojen mallien päällä.
Yllätyitkö? Katsos, se on mallien työtä. Myydä vaatteita.
Katsos , läskin puhetta. En yllättynyt 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia vuosia sitten ihmiset palvoi aika ylipainoisen näköisiä hedelmällisyys jumalattaria. Nykyään palvotaan laihoja "jumalattaria. Niin se pyörä kääntyy vaikka kukaan ei sitä huomaa?
Tiedätkö että eri aikoina on ollut ihan erilaisia ihmisiä kokonaisvaltaisesti ja kulttuuri on ollut erilainen. Lisäksi se mitä näemme tallennettaneen ei ole aina ollut sitä parasta tai suosituinta kuitenkaan.
Pointti oli se että ihanteet, kulttuuri yms. muuttuvat ajan saatossa. Yhtä varmasti kuin se laineet kuluttavat rantaa niin me ja kaikki mitä rakennamme muuttuvat.
No nyt on nytten. Hyväksy fakta. Läski nyt vain on epäterveellistä ja #itun rumaa. Oliko muita hyviä kysymyksiä?
Missä sanoin että läski ei ole epäterveellistä? Tein vain huomautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keholla on selkeät ääriviivat.
Iho on sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Lihaksia, jänteitä ja luuston muoto näkyy. Keho taipuu eri asentoihin ja liikkuvuus on sujuvaa.
Pyöreämmillä on juuri iho sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Ei laihoilla.
Ei ole kimmoisaa vaan liikkeessä ollessa muotoa muuttavaa, heiluvaa, roikkuvaa, hyllyvää tai upottavaa.
Hyh, hy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit syönyt muutaman kilon normipainoon, muutta ei yhtään yli. Siinä se.
En ollut alipainoinen. Pilkka on paljon rankempaa laihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keholla on selkeät ääriviivat.
Iho on sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Lihaksia, jänteitä ja luuston muoto näkyy. Keho taipuu eri asentoihin ja liikkuvuus on sujuvaa.
Pyöreämmillä on juuri iho sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Ei laihoilla.
Ei ole kimmoisaa vaan liikkeessä ollessa muotoa muuttavaa, heiluvaa, roikkuvaa, hyllyvää tai upottavaa.
Lihavilla on yleensä sileä ja kiinteä iho, siinä missä hyvin laihat näyttävät kuivan kesän oravilta ryppyineen.
Läskin puolustuspuetta. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Niin ne kauneusihanteet muuttuvat. Pari vuosisataa sitten arvostettiin ylipainoisia, koska se kertoi että ihminen on hyvätuloinen.
Läskit edustaa roskaruokaa ja tahdonvoiman puutetta alistua läskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihuus on kauniimpaa ja terveempää kuin läski. Siksi lähinnä.
Yhtä lailla se äärimmäinen laihuus johtaa kuolemaan.
Totta. Mutta jokaiselle kuolevalle anoreksiselle on 100, jotka kuolevat liikalihavuuteen liittyvistä syistä.
Netissä lihavia haukutaan. Reaalielämässä myönteistä huomiota.
Hän taitaa olla hieman kyllä ryytynyt mutta kehon prosessit vaativat toisinaan veronsa. Kyllä se siitä.