Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laihuutta pidetään kauniina?

Vierailija
04.11.2023 |

Minusta näyttää vaan hölmöltä tikkulaihat jalat ja käsivarret, ja vaatteet vaan roikkuu päällä.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että töissäkin saa kuulla että "oot niin laiha" "onko sulla lapamato kun ei ruoka tartu" tyylisiä kommentteja vaikka painoindeksi on 20.5 bmi eli ihan normaalipainon rajoissa,nämä kommentoijat ovat muuten itse hyvin ylipainoisia osa jopa sairaalloisen lihavia, itselläni ei tulisi mieleenkään kommentoida heidän ulkonäköään.en tiedä onko naisilla tuommoista,itse olen 37v mies naisvaltaisella alalla.

Vierailija
42/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että töissäkin saa kuulla että "oot niin laiha" "onko sulla lapamato kun ei ruoka tartu" tyylisiä kommentteja vaikka painoindeksi on 20.5 bmi eli ihan normaalipainon rajoissa,nämä kommentoijat ovat muuten itse hyvin ylipainoisia osa jopa sairaalloisen lihavia, itselläni ei tulisi mieleenkään kommentoida heidän ulkonäköään.en tiedä onko naisilla tuommoista,itse olen 37v mies naisvaltaisella alalla.

Saattaisin kyllä lapamatoihin sanoa vastaan että "kannattaisko sinunki hankkia?". Ainakin vieraammille tai muuten merkityksettömille ulkoisen olemuksen arvostelijoille joilla itsellään ei syöminen ole hallinnassa.

Toki ystävätkin saattaa joskus olla ajattelemattomia kommenteissaan mutta heidän kans voi keskustella asiasta muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, naisilla tätä "laihuuden" arvostelua riittää ja paljon.

t: jäätynyt pulkannaru, anorektikko, bulimikko, luuranko, tikku, nälkämaan lapsi jne.

ps. painoindeksi normaali

Vierailija
44/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan turha kysymys. Suomalaisista jotain alipainon rajoilla keikkuvia aikuisia on varmaan 1%.

Sellaisia ihmisiä ei nykyään vain ole.

Noh, minä olen yksi heistä. Olen 172 cm ja 56 kg, eli juuri ja juuri normaalipainoinen. Peruskoulussa nimiteltiin anorektikoksi, vaikka olen ihan pikkulapsesta saakka ollut todella hoikka ja pieniruokainen.

Vierailija
45/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun hoikka vain on esteettisempi. Toki ns muodokaskin voi olla kaunis, jos rasva pääosin pepussa ja reisissä ja kuitenkin hoikka vyötärö. 

mutta esim minun kuten kai 9/10 naisista niin se rasva tulee mahaan ja jos mulle tulee kiloja, on vain raskausmaha. Kaunistaako se sitten? 

Vierailija
46/87 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuutta arvostetaan lähinnä mallimaailmassa.

Miksi?

Siksi, koska on tutkittu ja havaittu että naiset ostavat enemmän vaatteita kun niitä esitellään laihojen mallien päällä.

Yllätyitkö? Katsos, se on mallien työtä. Myydä vaatteita.

Vierailija
47/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvot taatusti paremmat kuin kehopositiivisilla. 

Vierailija
48/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todi laihalla ihmisellä ei ole ylernsä myöskään lihaksia. Mikä siinä on hienoa?

Vierailija
49/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan turha kysymys. Suomalaisista jotain alipainon rajoilla keikkuvia aikuisia on varmaan 1%.

Sellaisia ihmisiä ei nykyään vain ole.

Noh, minä olen yksi heistä. Olen 172 cm ja 56 kg, eli juuri ja juuri normaalipainoinen. Peruskoulussa nimiteltiin anorektikoksi, vaikka olen ihan pikkulapsesta saakka ollut todella hoikka ja pieniruokainen.

Sinulla voi olla ravintoainepuutoksia ja esim. osteoporoosi kehkeytymässä.

Vierailija
50/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia vuosia sitten ihmiset palvoi aika ylipainoisen  näköisiä hedelmällisyys jumalattaria. Nykyään palvotaan laihoja "jumalattaria. Niin se pyörä kääntyy vaikka kukaan ei sitä huomaa?

Vierailija
51/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on nykyisenlaisessa ympäristössä vaikeiten saavutettavaa.

Rusketuksestakin tuli muotia vasta kun työläiset siirtyivät ulkoa sisälle tehtaisiin, eivätkä olleet enää ruskeita. 

Nyt sitä saa purkista, reilut 100 e/kk

Vierailija
52/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus on kauniimpaa ja terveempää kuin läski. Siksi lähinnä.

Vierailija
53/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen avauksen voi tehdä vain joku reilusti ylipainoinen jolla on hämärtynyt käsitys siitä miltä normaali vartalo näyttää.

Laiha ei ole normaali. Normaalipainoinen on normaali.

Ap

Niin, mutta ränä päivänä ihmisillä todellakin on täysin hämärtynyt käsitys hoikkuudesta. Normaalipainoista haukutaan anorektikoksi, ylipainoinen on normaalipainoinen ja kunnon fläsä sitten hiukan pyöreä. 

Mun sisko näyttää samalta kuin suurin osa ihmisistä 70-luvulla ja jatkuvasti sanotaan liian laihaksi vaikka k.o. nainen on nimenomaan normaalipainoinen eli hoikka.

Vierailija
54/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansia vuosia sitten ihmiset palvoi aika ylipainoisen  näköisiä hedelmällisyys jumalattaria. Nykyään palvotaan laihoja "jumalattaria. Niin se pyörä kääntyy vaikka kukaan ei sitä huomaa?

Tiedätkö että eri aikoina on ollut ihan erilaisia ihmisiä kokonaisvaltaisesti ja kulttuuri on ollut erilainen. Lisäksi se mitä näemme tallennettaneen ei ole aina ollut sitä parasta tai suosituinta kuitenkaan.

Vierailija
55/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin laiha nainen menettää yleensä rintansa. Ehkä joitakin kiehtoo juuri se androgyynisyys?

Vierailija
56/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut laihat naiset näyttää ihan pojilta ilman vaatteita. Ihmettelen, millaiset miehet haluaa olla sellaisten kanssa. Piilohomot?

Itse naisena ihailen jonkun 20-60v Halle Berryn tai JLo:n kroppaa.

(Kiitos suomalaisen saunakulttuurin kaikenlaisia kroppia on nähty.)

Vierailija
57/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihuus on kauniimpaa ja terveempää kuin läski. Siksi lähinnä.

Yhtä lailla se äärimmäinen laihuus johtaa kuolemaan.

Vierailija
58/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että eri aikoina on ollut ihan erilaisia ihmisiä kokonaisvaltaisesti ja kulttuuri on ollut erilainen. Lisäksi se mitä näemme tallennettaneen ei ole aina ollut sitä parasta tai suosituinta kuitenkaan.

Pointti oli se että ihanteet, kulttuuri yms. muuttuvat ajan saatossa. Yhtä varmasti kuin se laineet kuluttavat rantaa niin me ja kaikki mitä rakennamme muuttuvat.

Vierailija
59/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minusta laihuus on hyvännäköistä. Ei tosin Arianne Grande tason laihuus. Kai se kertoo, ettei ole synnyttänyt ja vakiintunut.

Vierailija
60/87 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli se että ihanteet, kulttuuri yms. muuttuvat ajan saatossa. Yhtä varmasti kuin se laineet kuluttavat rantaa niin me ja kaikki mitä rakennamme muuttuvat.

No nyt on nytten. Hyväksy fakta. Läski nyt vain on epäterveellistä ja #itun rumaa. Oliko muita hyviä kysymyksiä?