Miksi laihuutta pidetään kauniina?
Minusta näyttää vaan hölmöltä tikkulaihat jalat ja käsivarret, ja vaatteet vaan roikkuu päällä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keholla on selkeät ääriviivat.
Iho on sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Lihaksia, jänteitä ja luuston muoto näkyy. Keho taipuu eri asentoihin ja liikkuvuus on sujuvaa.
Pyöreämmillä on juuri iho sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Ei laihoilla.
Ei ole kimmoisaa vaan liikkeessä ollessa muotoa muuttavaa, heiluvaa, roikkuvaa, hyllyvää tai upottavaa.
Yleisesti ottaen ylipaino on riski. Se voi näyttää tiettyyn pisteeseen asti tyylikkäältä, mutta se on silti riski. Laihuus ei ole automaattisesti terveysriski, ellei mennä äärimmäisyyksiin.
-alipaino on riski niin kun ylipainokin. Molemmista myös hyötyjä ja ihmisellä taipumus ylipainoon koska se on auttanut ihmistä. Eläkeiässä lievästi ylipainoinen on terveempi kun normaalipainoinen tai hoikka. Lievä ylipaino ei ole riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen avauksen voi tehdä vain joku reilusti ylipainoinen jolla on hämärtynyt käsitys siitä miltä normaali vartalo näyttää.
Laiha ei ole normaali. Normaalipainoinen on normaali.
Ap
Laiha tai erittäin hoikka on monille ihmisille täysin normaali tila.
Kyllä, esim minulle. 165cm 55kg, lihaksia on eli ei mitään tikkujalkoja ja törröttäviä luita. Jos tulee vaikka 2-3kg painoa lisää (kertyy vatsaan), ei siitä mitään paniikkia ja laihdutuskuuria seuraa, mutta olo ei ole normaali, jotain tuntuu olevan pielessä.
Tämä on ihan turha kysymys. Suomalaisista jotain alipainon rajoilla keikkuvia aikuisia on varmaan 1%.
Sellaisia ihmisiä ei nykyään vain ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen avauksen voi tehdä vain joku reilusti ylipainoinen jolla on hämärtynyt käsitys siitä miltä normaali vartalo näyttää.
Ap
Kyllä, esim minulle. 165cm 55kg, lihaksia on eli ei mitään tikkujalkoja ja törröttäviä luita. Jos tulee vaikka 2-3kg painoa lisää (kertyy vatsaan), ei siitä mitään paniikkia ja laihdutuskuuria seuraa, mutta olo ei ole normaali, jotain tuntuu olevan pielessä.
Johtunee siitä, että et ole laiha tai erittäin hoikka, vaan ihan normaalipainoinen. Bmi yli 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä et olekaan tikkulaiha joista ap aloituksen teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keholla on selkeät ääriviivat.
Iho on sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Lihaksia, jänteitä ja luuston muoto näkyy. Keho taipuu eri asentoihin ja liikkuvuus on sujuvaa.
Pyöreämmillä on juuri iho sileää, kiinteää ja kimmoisaa. Ei laihoilla.
Ei ole kimmoisaa vaan liikkeessä ollessa muotoa muuttavaa, heiluvaa, roikkuvaa, hyllyvää tai upottavaa.
Lihavilla on yleensä sileä ja kiinteä iho, siinä missä hyvin laihat näyttävät kuivan kesän oravilta ryppyineen.
Koska se on nykyisenlaisessa ympäristössä vaikeiten saavutettavaa.
Rusketuksestakin tuli muotia vasta kun työläiset siirtyivät ulkoa sisälle tehtaisiin, eivätkä olleet enää ruskeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta ethän sinä olekaan laiha? Hoikka/normaali
Tikkulaihat on kauniita minun silmään. Minkäpä sille omalle maulle voi.
Se varmasti riippuu paljon ihmisestä, että mitä pidetään kauniina. Yleiset kauneusihanteet ovat eri asia kuin henkilökohtainen maku. Oma henkilökohtainen seksuaalinen viehättymiseni kohdistuu eniten vähän pehmeisiin naisiin, jolla on isohkot rinnat. Huh, kuulostipa esineellistävältä, mutta seksuaalisuuden äärelle menevät asiat sitä välillä voivat olla.
Ja vaikka oma seksuaalinen kiinnostukseni on jossain määrin sidoksissa vartalotyyppiin, niin mielestäni kaikilla on yhtälainen oikeus elää ja olla rauhassa vartalosta riippumatta. Niin laihojen kuin lihavienkin ja kaikkien siltä väliltä.
t. lesbo
Vierailija kirjoitti:
Niin ne kauneusihanteet muuttuvat. Pari vuosisataa sitten arvostettiin ylipainoisia, koska se kertoi että ihminen on hyvätuloinen.
Paskapuhetta, ylipaino oli silloinkin fetissi. Vauraus näkyi omistuksissa ja vaatteissa, aivan kuten nykypäivänä. Ylipainoiset silloin vain söivät paljon, kuten tekevät edelleen.
Ei sellaista kunnon tikkulaihuutta jossa kaikki luut paistaa ulos nyt kukaan pidä kauniina, eivät edes useimmat anorektikot.
Niin. Mullakin ex-mies liian laiha. Haukkui minua läskiksi. Kumpi sitten oikeassa? Minunko vain olisi pitänyt laihtua, ei hänen muuttua luurangosta normaalipainoiseksi?
Olin nelikymppiseksi asti alipainoinen, ja eipä kyllä kelvannut kellekään. Itsekin jos nyt pitäisi valita olisinko se luuranko vai vähän ylipainoinen, niin valitsen kyllä ylipainon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä et olekaan tikkulaiha joista ap aloituksen teki.
Olen jos muilta ihmisiltä kysytään, anorektikko tai bulimikko, kun toteavat että sittenkin syön hyvin niin pakkohan se on ainakin oksentaa.
Toki itse pidän itseäni hyvinkin normaalipainoisena, ehkä se kertoo jotenkin vinksahtaneesta laiha/normaali/lihava-käsityksestä että anorektisena pidetään. Olenhan laiha jos verrataan suurimpaan osaan aikuisia naisia, ehkä ylipainoiset ovat sitten myös mielestään normaalipainoisina?
Vierailija kirjoitti:
Niin ne kauneusihanteet muuttuvat. Pari vuosisataa sitten arvostettiin ylipainoisia, koska se kertoi että ihminen on hyvätuloinen.
Ja hänen ei tarvinnut tehdä ruumiillista työtä. Siitä tuo lihavuus kertoo nykyäänkin, oikeasti köyhä ei ole lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui tikkulaihuudesta, ei normi hoikista.
Nykyään normihoikkia ja normaalipainoisia pidetään jopa anorektikkoina, koska lihavia on niin paljon.
Ap puhui tikkulaihuudesta, ei normi hoikista.