Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palasin pitkältä sairauslomalta töihin ja työpaikalla vastassa oli keskenään minua vastaan liittoutuneet kollegat

Vierailija
04.11.2023 |

Olivat turhautuneita kahden kuukauden sairauslomastani. Kaksi jopa nälvi minua siitä kaikkien kuullen. Sain heti tehtäväkseni valtavasti töitä..

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika yleistä. Itse sain potkut pari kuukautta sairaslomani päättymisen jälkeen. Riitautin potkut liiton avulla ja sain korvauksia, mutta rankka prosessi oli. 

Nykyisellä työpaikallani eräs työkaveri jäi pitkälle sairaslomalle ja heti alkoi pahan puhuminen. Epäilevät, että työkaveri vain lusmuilee ja välttelee töitä. Ihan uskomatonta millaisia ihmiset voi olla. 

Vaikka ne tietää että on pätevä syy olla pois niin silti... mutta jotkut ei edes usko.

Vierailija
42/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä ei saisi olla pois ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että ap:n tapauksessa olisi näin, mutta eräs entinen työkaveri kuvitteli, että kaikki muut juonivat häntä vastaan. Hänelle sattui aina huonot työkaverit ja epäreilut esimiehet. Itse oli laiska ja kiusasi ainakin yhtä henkilöä työpaikalla. Vikaa oli kuitenkin vain muissa kuin hänessä.

Vierailija
44/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikkien pitäisi kärsiä kärsiä kärsiä.

Vierailija
45/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Meillä yksi sairastelee tuon tuosta, kun tekee paljon viikonloppureissuja ulkomaille ja en edes tiedä, kuinka monta koronaa on sairastanut. Mitään en kellekään ole sanonut, mutta itse kun olen ollut parin vuoden aikana kahdesti flunssassa ja pari päivää poissa per flunssa, niin sitten tämä matkustelija ihmettelee kaikkien kuullen, kuinka voin olla jo terve ja "joo "flunssahan" sulla, he, he, vai eikö huvittanut tulla töihin". Alkuraskaudessa voin pahoin, töissä kävin kuitenkin kun työni on iltapainotteista ja illalla en voinut niin huonosti, mutta viimeisen kolmanneksen yhdellä viikolla kaikki syömäni tuli ulos mihin vuorokauden aikaan tahansa, ja oksentelin sitten töissä. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt pitää saikkua, mutta en olisi myöskään jaksanut kuunnella tämän yhden päänaukomista.

Vierailija
46/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeen vati menee niin nakkaat syyntakeettomana syanidia kahvipannuun. Työkyvyttömyyden rajamailla painiva ihminen voi tehdä kaikenlaista epätoivoisessa tilanteessa. Saatpa uudet kollegat tai pääset vähintään ehkä terapiaan

Äläs nyt anna mitään tappovinkkejä kenellekkään! Sitäpaitsi syanidia ei ihan joka ihminen saakkaan haltuunsa, on syystäkin nuo vaaralliset aineet vain tietyn tahon tilattavissa.

Tästähän voisi joku jopa tehdä poliisille ilmoituksen yllyttämisestä ruumiilliseen väkivaltaan ? !

Henkisestä väkivallasta joka pahimmillaan johtaa työkyvyttömyyteen voisi myös tehdä poliisille ilmoituksen, ehkä sitten ei tarvita ruumiillista väkivaltaa. No myrkytykseen kupsahtanut työpaikkakiusaaja ei enään mitään ilmoituksia tee siinä kohtaa kun on mennyt ensin itse liian pitkälle piinatessaan muita

Vierailija
47/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen työkaveri tiesi, että kaikki muut juonivat häntä vastaan. Hänelle sattui pari huonoa työkaveria ja yksi epäreilu esimies. Itse oli ahkera, eikä kiusannut ketään, ellei häntä kiusattu. Vikaa oli niin muissa kuin hänessä itsessäänkin. Näinhän se oikeasti meni.

Vierailija
48/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä asiaa oikeasti kaksi kertaa !

Ihmisillä voi sairasloma olla kovin monesta eri syystä. 

Sairaslomalta palanneeseen on syytä suhtautua armollisesti, kunnioittaen ja lojaalisti.

Syyt miksi ihmiset joutuvat sairaslomille ovat moninaisia, huono arpa voi osua kenen tahansa kohdalle, esim sairastuminen vaikkapa syöpään.

Haluaisitko itse, että sinua kohdeltaisiin tilanteessa, tämän päälle epäasiallisesti tai vaikkapa nälvien ? 

Mielestäni jokainen työyhteisön jäsen ansaitsee arvostuksen, ihan siivoojasta toimitusjohtajaan.

KTM,

M43

Vierailija
49/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on niin korruptoitnut komu laitos että kannattaa mennäå äkkiä sairaseläkkeelle.

Vierailija
50/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimieheni (mies), on kyllä niin pahasti kieroutunut että muuttaa kiusallaan myös vuorot vaikka olen totaalisen loppuunpalanut jonka hän tietää myös, mutta kun tietää mikä aiheuttaa minulle vielä enemmän haittaa tekee juuri niin.

Ongelma esimies myös monen muun mielestä. Toivottavasti menee vaihtoon ennen kuin sairastuttaa liikaa porukkaa.

Vierailija
51/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ollaan syystä...

Vierailija
52/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaisin nälvijöille, että hekin pääsevät nauttimaan lomasta, kun menevät ja hakevat. Yksi otti onkeensa ja tuli paremmalla mielellä takaisin. 

Vierailija
53/79 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
54/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Terveisiä hoitoalalta joka vie terveyden.

Vierailija
55/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin sairasloman syystä. Jos vaikka jalka menny poikki, on kahvihuoneessa tod näk nameja odottamassa.

Näitä burn out ja masislomia ei hyvällä katsota. 

Vierailija
56/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin sairasloman syystä. Jos vaikka jalka menny poikki, on kahvihuoneessa tod näk nameja odottamassa.

Miksi ei katsota? Ja mistä ne työkaverit tietää että mikä on sairausloman syy?

Vierailija
57/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy uudelleen sairauslomalle.

Vierailija
58/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei katsota? Ja mistä ne työkaverit tietää että mikä on sairausloman syy?

Kyllä ne syyt aina saadaan tietää. Samaan tapaan, kuin vankilassa tiedetään, mistä kukin istuu ja kohtelu sen mukaan.

Vierailija
59/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtä aikaa kaveri 3 kk poissa sydänleikkauksen takia, toinen 3kk poissa munuaisensiirron takia ja kolmas kaveri mursi vasurin ranteen ja oli puoli vuotta poissa. Kaveri oli oikeakätinen ja teki tietokonetöitä. Mutta kenestäkään näistä ei kyllä puhuttu pahaa. Nuo kaksi ensiksi mainittua kuolivat, toinen sairauteensa ja toinen auto-onnettomuudessa. Rannevamma nostettiin esimieheksi.

Vierailija
60/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ikävää. Olin neljä kuukautta pois ja kaikki toivotti hyvillä mielin takaisin töihin.