Palasin pitkältä sairauslomalta töihin ja työpaikalla vastassa oli keskenään minua vastaan liittoutuneet kollegat
Olivat turhautuneita kahden kuukauden sairauslomastani. Kaksi jopa nälvi minua siitä kaikkien kuullen. Sain heti tehtäväkseni valtavasti töitä..
Kommentit (79)
Joillakin työpaikoilla riittää jo normaali kesäloma, jonka aikana lomalla olijoita haukutaan ja mustamaalataan. Niitä haukutaan joita työpaikan johtavassa asemassa oleva sosiopaatti ei saa talutushihnaansa.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin työpaikoilla riittää jo normaali kesäloma, jonka aikana lomalla olijoita haukutaan ja mustamaalataan. Niitä haukutaan joita työpaikan johtavassa asemassa oleva sosiopaatti ei saa talutushihnaansa.
H U S !
Olen huomannut että ne jotka itse ovat epärehellisillä sairaslomilla eli saikuttavat turhaan, usein haukkuvat ja tekevät numeron muiden oikeista sairaslomista ja väittävät näiden lusmuilevan. Yrittävät saada itsensä ja oman toimintansa näyttämään rehelliseltä syyttämällä muita siitä mitä itse tekevät.
Voivat myös tukea jonkun toisen lusmuilijan sairaslomaa, jos siitä toisesta lusmuilijasta on heille itselleen hyötyä.
Eniten sairauslomia kritisoi vanhempi kaarti
Vierailija kirjoitti:
Eniten sairauslomia kritisoi vanhempi kaarti
Ja ne jotka tulevat vaikka pää kainalossa töihin, kun lämpöä on 37,9 eli ei ole kuumetta.
On epäreilua nostaa palkkaa sairauslomalla
Vierailija kirjoitti:
Kumpa nuo v*ttuilijat itse sairastuisivat oikein pahasti, ehkä sitten oman kokemuksen kautta ymmärrys olisi laajempi kun vastassa olisi samanlaista ilkeilyä ja haastamista palatessa
Tuli tästä mieleen että pahin mitä olen kuullut kun syöpään sairastunut saikkulomailija kävi töissä asioimassa niin sanottiin että "voi sairastuisinpa minäkin syöpään niin saisin lomailla ja laiskotella".
Syöpäsaikusta itsellänikin on kokemusta ja se ei mikään lepoloma ole. Hoitojuna puksuttaa ja keho joutuu äärimmäisen koville, samoin mieli. Sairastaminen on 100x raskaampaa kuin työn teko. Hoitoputken päätteeksi tarvitsisi lomaa.
Jokainen sairauslomalainen on AINA taakka muille!! 😔😔
Vierailija kirjoitti:
Olen todella pahoillani. Ilkeitä ihmisiä löytyy, ikävä kyllä. Suosittelen keskustelemaan esihenkilön kanssa.
Minä olin vuoden sairauslomalla, koska lapseni kuoli yllättäen. Kun tulin takaisin töihin, kollegani ihmetteli että miksi olla kokonainen vuosi pois, kun eihän se sairausloma lasta tuo takaisin. Hän myös huokaili kun en osannut kaikkia uusia asioita, joita oli sairauslomani aikana otettu käyttöön.
Mielestäni sinulla olisi oikeus saada lähestymiskielto tuollaista henkilöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sairauslomalainen on AINA taakka muille!! 😔😔
Samoin jokainen työpaikkakiusaaja joka ajaa kollegan sairaslomalle.
Vierailija kirjoitti:
On epäreilua nostaa palkkaa sairauslomalla
Ei sitä pitkään nostetakaan.
Sama äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sama äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen.
Miksi?!
Ei kukaan huvikseen jää pitkille sairauslomille....
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika yleistä. Itse sain potkut pari kuukautta sairaslomani päättymisen jälkeen. Riitautin potkut liiton avulla ja sain korvauksia, mutta rankka prosessi oli.
Nykyisellä työpaikallani eräs työkaveri jäi pitkälle sairaslomalle ja heti alkoi pahan puhuminen. Epäilevät, että työkaveri vain lusmuilee ja välttelee töitä. Ihan uskomatonta millaisia ihmiset voi olla.
Töissä ollaan töissä. Aika harvinaista, että sairautta ei pidetä lainmukaisena syynä irtisanomiselle.
Ihmiset vihaa omaa elämäänsä ja töitänsä, joten on helppo purkaa omaa pahaa oloa sellaiseen henkilöön, joka on päässyt joksikin aikaa pois heidän kanssa samasta tilanteesta.
Joka työpaikassa jossa olen ollut, niin on morkattu sairaslomalaisia. Syy siihen on vain se, että työt kasaantuu niiden työntekijöiden harteille jotka ovat töissä sillä aikaa. Se on tietysti erittäin väärin, mutta ymmärrän kyllä suuttumuksen, varsinkin jos saikuttaja tekee sitä samaa vähintään kerran kuussa.