Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palasin pitkältä sairauslomalta töihin ja työpaikalla vastassa oli keskenään minua vastaan liittoutuneet kollegat

Vierailija
04.11.2023 |

Olivat turhautuneita kahden kuukauden sairauslomastani. Kaksi jopa nälvi minua siitä kaikkien kuullen. Sain heti tehtäväkseni valtavasti töitä..

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin sairasloman syystä. Jos vaikka jalka menny poikki, on kahvihuoneessa tod näk nameja odottamassa.

Näitä burn out ja masislomia ei hyvällä katsota. 

Miksi ei katsota? Ja mistä ne työkaverit tietää että mikä on sairausloman syy?

Kyllä ne syyt aina saadaan tietää. Samaan tapaan, kuin vankilassa tiedetään, mistä kukin istuu ja kohtelu sen mukaan.

Mistä ne syyt saadaan tietää? Ne on salassapidettävää tietoa.

Vierailija
62/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin sairasloman syystä. Jos vaikka jalka menny poikki, on kahvihuoneessa tod näk nameja odottamassa.

Samaa mietin, että miten kukaan tietää sen sairausloman syyn? Ei mulla ole hajuakaan miksi joku työkaveri on sairauslomalla eillei itse kerro asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne syyt aina saadaan tietää. Samaan tapaan, kuin vankilassa tiedetään, mistä kukin istuu ja kohtelu sen mukaan.

Siis mistä ne saa tietää.? Ei meillä kukaan kerro työkaverin sairausloman syytä. Työkaveri itse kertoi, että käsi murtui lasketellessa, mutta muuten en olisi mistään saanut tietää hänen sairauslomansa syytä. 

Vierailija
64/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairauslomalle pitkälle edenneen luuydinsyövän ja toisen silmäni hermoa vauroittaneen aivoaneurysman vuoksi.

Syöpää ei löydetty työpaikan tutkimuksissa, vaikka lääkäri oli mukava ja taitava. Olin liian nuori sairastumaan.

Oli surullista muuttua hyvästä työntekijästä työkaverien halveksimaksi luuseriksi, koska sain syövän vuoksi kaikki mahdolliset infektiot ja olin koko ajan sairaana. Onneksi mieleni ei romahtanut.

Elinsiirron ja aivoleikkauksen jälkeen kävi tuuri ja etsin kuuden vuoden sairausloman (vaikeaa käänteishyljintää maksassa, munuaisissa ja edelleen silmissä) jälkeen uuden työpaikan.

Edellisestä sain potkut syöpäni vuoksi.

Vierailija
65/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa esimiehet eivät ole niin lojaaleja ja saattavat kertoa sairausloman syyn jollekin ja syy lähtee leviämään...

Vierailija
66/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus että jotkut ihmiset ovat paskoja kun kadehtivat jopa syöpäsairasta ihmistä joka "saa" olla lomalla :/

Toivottavasti sairastuvat joskus itse syöpään niin voisi se empatiakyky ehkä hieman kehittyä...

Vierailija
67/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttajat ovat taakka työyhteisölle ja mielestäni heidät pitäisi irtisanoa helpommin, koska ajavat poissaoloillaan muut työntekijät uupumuspisteeseen ja kierre jatkuu.

Vierailija
68/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan sairausloma aiheuttaa helposti ikäviä huhuja, mutta avoimuudella näitä voi vähentää. Sairausloman syy ei tietenkään kuulu työkavereille, mutta itse olen sen kyllä kertonut avoimesti. Hyväksyttäviä syitä ovat vakavat sairaudet ja loukkaantumiset, "vähemmän" hyväksyttäviä sairausloman syitä tuntuvat olevan flunssat ja mt-ongelmat. Silti avoimuus olisi parasta, jotta vältetään se "siellä se nyt makailee sängyssä lukemassa kirjaa" -huhuilu.

Vierailija
69/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttajat ovat taakka työyhteisölle ja mielestäni heidät pitäisi irtisanoa helpommin, koska ajavat poissaoloillaan muut työntekijät uupumuspisteeseen ja kierre jatkuu.

Ja mikä ajaa monesti "saikuttajat" sairauslomalle? Työpaikan kiusaajat.

Vierailija
70/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävä tilanne, pitkältä sairauslomalta paluu voi jo itsessään olla aika kuormittavaa ja jännittävää. Olisi hyvä jos saisit asiallisen keskustelun ongelmasta aikaan vaikka esihenkilön johdolla, jos ei niin itse varmaan aika pian pyytäisin mahdollisuutta siirtyä muualle jos sellainen on firman sisällä. Työssä vietämme niin paljon aikaa, suuri vaikutus elämänlaatuun ja terveyteen jos siellä on paha olla ja ilkeitä ihmisiä vastassa. Epäreilua mutta parempi lähteä jos ei tilanne muutu ja epäasiallisia kollegoita on useampi kuin yksi, kenet voisi pomo saada muualle kiusaamisen jatkuessa

Minä uuvuin töissä korona aikana ja en saanut apua työterveydestä (vetosivat koronaan että ei ole lähivastaanottoa) kunnes sairausloma pitkittyi ja vointi meni todella huonoksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Sitten sain vihdoin apua ja pääsin pian palaamaan töihin, onneksi iso osa suhtautui hyvin kun kerroin miksi katosin pitkäksi aikaa. Koin että

Ne vanhat tantat ovat yleensä niitä pahimpia. Ylipäätään boomereilla ei ole ymmärrystä mielenterveysongelmille, esimerkiksi juuri ahdistukselle. Entisellä työpaikalla josta otin loparit juuri huonon ilmapiirin vuoksi oli näitä kyttääviä vanhempia rouvia jotka toksisuudellaan altistivat koko konttorin huonolle energialle. Jos oli edes yhden päivän kipeänä niin alko heti tenttaus että "missä olet ollut".

Onneksi näitä jääriä ei tarvitse enään kauaa katsella työelämässä. En ikinä palkkaisi keski-ikäistä ihmistä omaan firmaan.

Vierailija
71/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät sairauslomat kuormittaa organisaatioita. Niistä pitäisi pyrkiä eroon.

-Esihenkilö-

Vierailija
72/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusujako odotit?

Vierailija
73/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain potkut kiitokseksi kolmen kuukauden masennus sairaslomasta. kiitos!!

Vierailija
74/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se tuppaa menemään ja ihan oikein. Itsekin jos olisin työnantaja, antaisin potkuja jaellessa ensimmäisenä potkut eniten saikuttaneelle.

Vierailija
75/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se tuppaa menemään ja ihan oikein. Itsekin jos olisin työnantaja, antaisin potkuja jaellessa ensimmäisenä potkut eniten saikuttaneelle.

Epäreilua!!!

Vierailija
76/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ilkeilevät piikittelijät saa ruotuun, kun rupeaa tivaamaan, että epäiletkö, että lusmuilin? Oletko pätevämpi, kuin lääkäri? Haluatko, että menemme yhdessä keskustelemaan tästä esihenkilön kanssa? Tietyntyyppinen ihminen napsauttaa kitansa kiinni samantien. Ei pidä alistua piikittelyyn, vaan iskeä vastapalloon heti.

Vierailija
77/79 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne ilkeilevät piikittelijät saa ruotuun, kun rupeaa tivaamaan, että epäiletkö, että lusmuilin? Oletko pätevämpi, kuin lääkäri? Haluatko, että menemme yhdessä keskustelemaan tästä esihenkilön kanssa? Tietyntyyppinen ihminen napsauttaa kitansa kiinni samantien. Ei pidä alistua piikittelyyn, vaan iskeä vastapalloon heti.

Tuo aiheuttaa vaan turhia konflikteja.

Vierailija
78/79 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkällä sairaslomalla silmäsyövän takia. Sairasloman alussa silmäni poistettiin ja sitten alkoivat syöpähoidot. 

Voi sitä kauteutta ja kiehuntaa, mikä sairaslomani aiheutti,vaikka kerroin ihan suoraan miksi olen poissa. Saan kuulemma vaan laiskotella pari kuukautta, kun muut tekee kaikki työt. 

Jotenkin aloin kysenalaistaa suomalista työkulttuuria tuon jälkeen. Työ ei enää tunnu itselleni samalla tavalla elämän kantavana voimana, mille pitää uhrata koko elämänsä. Vielä hetken verran yritän jaksaa, sitten osa-aika eläkkeelle, ellei Orpo poista sitä mahdollisuutta. 

Vierailija
79/79 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkällä sairaslomalla silmäsyövän takia. Sairasloman alussa silmäni poistettiin ja sitten alkoivat syöpähoidot. 

Voi sitä kauteutta ja kiehuntaa, mikä sairaslomani aiheutti,vaikka kerroin ihan suoraan miksi olen poissa. Saan kuulemma vaan laiskotella pari kuukautta, kun muut tekee kaikki työt. 

Jotenkin aloin kysenalaistaa suomalista työkulttuuria tuon jälkeen. Työ ei enää tunnu itselleni samalla tavalla elämän kantavana voimana, mille pitää uhrata koko elämänsä. Vielä hetken verran yritän jaksaa, sitten osa-aika eläkkeelle, ellei Orpo poista sitä mahdollisuutta. 

Sairasta.. tuo on työpaikkakiusaamista