Haittaako kipinän puuttuminen tapailuvaiheessa?
Olen tapaillut etäsuhteessa miestä kohta vuoden. Yhteen muuttaminen olisi mahdollista töiden yms puolesta mahdollista jossain vaiheessa.
Olemme puhuneet paljon ja jotenkin meistä molemmista on tuntunut, ettei suhde ehkä etene aivan toivotulla tavalla. Tulemme todella hyvin juttuun, elämänarvot ja tulevaisuuden suunnitelmat täsmää. Toisen seurassa on hyvä olla, eikä toisen seura kyllästytä. Varmaan jo rakastumisesta aletaan puhumaan. Meiltä kuitenkin puuttuu jutustamme lähes täysin kipinä. Aiemmissa suhteissa molemmilla on ollut kipinöiden säihkintää, mutta tässä sitä ei ole. Seksi ja läheisyys kuitenkin sujuu, mutta ei sellaisella kipinöivällä tavalla, mitä kenties alussa kuuluisi olla. Miestä kipinän puuttuminen haittaa enemmän kuin minua ja pohtii nyt paljon asiaa.
Oletteko saaneet kunnon kipinän puuttuessa suhteen kuitenkin pitkässä juoksussa toimimaan, vai onko tuhoontuomittua? Itse ainakin koen, ettei se kipinä ole kaiken a ja o, ja kyllähän se pitkässä suhteessa muutenkin lähes väistämättä väljähtyisi. Olemme ikäänkuin ohittaneet kutkuttavan ensivuoden vaiheen ja siirtyneet suoraan siihen, mitä elämä olisi esim parin vuoden päässä.
Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä. Surettaa, jos hyvä juttu menee pilalle tämän vuoksi...
Kommentit (40)
En ikipäivänä seurustelisi miehen kanssa, jonka kanssa meillä ei ole voimakasta ja molemminpuolista seksuaalista kipinää. Hyvä ja intohimoinen seksielämä on aivan ehdottomasti tärkein parisuhteen osa-alue minulle.
Kuvailemasi kaltainen mies olisi varmasti hieno ja arvokas ystävä, mutta ei rakastaja.
Haittaisi ainakin minua. Se seksuaalinen kipinä on juuri se syy, mikä minut ajaa seurustelemaan ja hakemaan kumppania. Jos ei sitä ole, niin koko hommasta katoaa pohja. Olen mieluummin yksin, kuin sellaisen miehen kanssa jota kohtaan en tunne eläimellistä himoa.
En ole ikinä aloittanut suhdetta ilman kipinää. Nyt olen ollut yhdessä 23 vuotta ja suhtessa on edelleen runsaasti tunteenpaloa. Onneksi.
Itselläni ei ole kenenkään kanssa ollut ikinä kipinää, en ole rumuuteni takia koskaan saanut niitä miehiä joihin olen ihastunut, vaan on tarvinnut ottaa kenet saa. Ei ole kipinän puute haitannut mitään. 12 vuotta jo naimisissa ja oikein syvä ja kaikin puolin hyvä suhde, vaikka ei ole kipinöintiä ollut.
Ap:n tapauksessa toki jos se asia miestä enemmän kiusaa, niin on sitten pääosin siitä kiinni, kokeeko mies kipinän lopulta liian tärkeäksi että suhdetta voisi jatkaa, vai ei.
Kaikki kuulostaa sujuvan ja toisen seurassa on hyvä olla, mutta ei ole kipinää. Mitä se kipinä sitten on, jos ei noita aloituksessa mainittuja asioita?
No sehän riippuu ihan siitä mitä olette etsimässä? Jos kummallekin on ok suhde joka on jo ensimetreiltä väljähtänyt, go for it. Kerta olette vuoden tuota kuviota jatkaneet niin eipä taida suuremmin haitata.
Ei, ero sitä kuitenkin tulisi, nytvoisi tulla pitkä liitto, kun kipinä ei katoa, kun ei ole ollutkaan.
Naisilla on kipinää vain pahis miesten kanssa. Kannattaa erota vaan koska ei sitä kipinää tule jatkossa noin tylsän miehen kanssa.
Jos te olette niin tylsiä ihmisiä ettei kipinöi? Ainahan sitä on jotenkin oltu suhteessa ja on toisesta niitä huonojakin puolia ilmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin haittaa, en tapailisi montaa viikkoa ilman kipinää. Ehken edes menisi toisille treffeille asti.
Nainen
Minä en menis ensimmäisillekään.
Mies
Mies olen; ehkä kannattaisi kokeilla muutaman kerran, jos se ei syty, niin ei sitten. Toisaalta, voihan se liekki leimahtaa myöhemminkin. Jaksatko vaan odottaa?
Mulla exien kaa vaan se liekki roihahti kyllä heti! .... Ehkäpä siksi, osittain, ne suhteet eivät kestäneet :(
Ja sitten se - mies miettii, et tuon kaa voisi .... Se päätös on tehty jo ajat sitten, tekijänä nainen :)))
(sori "savolainen" vastaus)
Kukin tyylillää.Jos on yhteistä kemiaa eli kipinää heti lähden tapaamisiin.Muuten en tuhlaa omaa enkä toisen aikaa.Mutta vain minun mielipide.
Saattaa haitata jos lähtee yhdessä esim. eräretkelle ja tuluksista ei lähde kipinää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuulostaa sujuvan ja toisen seurassa on hyvä olla, mutta ei ole kipinää. Mitä se kipinä sitten on, jos ei noita aloituksessa mainittuja asioita?
Etkö tiedä mitä voimakas seksuaalinen kipinä on?
Kaveriliitto, kaverisuhde, kaveruus. Enpä miettisi enempää. Vaikka teillä menisi kuinka hyvin muuten, niin tuollainen vähän mitätön kaverisuhde kaatuu äkkiä siihen, että toisen eteen tulee ihminen, jonka kanssa on sitä kipinää. Se on menoa silloin ja kaveri unohtuu samantien.
Jos teillä ei keskenään ole kipinää, ennen pitkää teistä jompi kumpi tapaa uuden, jonka kanssa sitä kipinää on. Silloin suhde päättyy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jos te olette niin tylsiä ihmisiä ettei kipinöi? Ainahan sitä on jotenkin oltu suhteessa ja on toisesta niitä huonojakin puolia ilmennyt.
Kyseessä on joko järkiliitto joka perustuu taloudelliseen turvaan tai https://kimberlycenter.com/mental-health/trauma-bonding/
Tietenkin haittaa, en tapailisi montaa viikkoa ilman kipinää. Ehken edes menisi toisille treffeille asti.
Nainen