Perhe osti lomamatkan ja haki lapselle vapaata koulusta
Lupaa ei tullut, ja marttyyriulina on valtava. Millä oikeudella perheet kuvittelevat pystyvänsä rikkomaan lakia miten lystäävät? Oppivelvollisuus koskee kaikkia.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkän työuran tehnyt ope. Nykyään lapset lomailevat kouluaikana paljon enemmän kuin ennen. Se on kouluissa jo ihan ongelma. Jatkuvasti joku on menossa johonkin ja toinen tuossa jostain.
Johonkin ja jostain. Ennen lapset tiesivät lomamatkan jälkeen, missä he olivat käyneet. Moni piti matkasta päiväkirjaa ja osa jopa esitteli muulle luokalle matkakohdettaan reissun jälkeen.
Nykyään yhä useammalla lapsella ei ole hajuakaan siitä, missä hän on lomalla ollut. Lomasta tiedetään, että sinne mentiin lentokoneella, oltiin hotellissa ja hotellissa oli uima-allas. Siinäpä se.
No etkö opettajana vaadi kaikilta samaa? Osa pitänyt esitelmiä ja osa pitänyt päiväkirjaa ja osan ei oo tarvinnut tehdä tai tietää mitään? Erikoinen opettaja kyllä...
Kyllä mun perhe on joka vuosi pitänyt kouluaikana lomaa viikon verran. Ei se ole rikos, vaikka kuinka nillittäisitte
Vierailija kirjoitti:
Lapsen asioista päättää lapsen vanhemmat. Jos koulu (eli joku nuori naisopettaja) ei ole yhteistyöhaluinen, niin so what? Älkää suostuko viranomaisten pompotteluun. Ne on teidän lapsianne ja lakikin suojaa teitä viranomaisten tai opettajien mielivaltaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät pahemmin lapsesta ja koulusta perusta, jos pitää kouluaikana lapsi ulkomaille viedä. Antaisivat lastensa käydä rauhassa kouluaan ja veisivät ne ulkomaille koulujen loma-aikoina.
Ei se lapsen opiskelu häiriinny, jos kerran vuodessa lomailee kesken koulun
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta. Me oltiin kreikassa 2 viikkoa lasten kanssa. Lapset opiskeli lomalla 4 tuntia päivässä ja minä vahdin sitä. Loma meni hyvin muuten.
peruskoulu ja 4 t päivässä opiskelua?????????????????
Ketä häiritsee lasten lomailut näin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki alkais touhuta lomia normi lomien ulkopuolella, mitä siitä tulisi?
Joku järjestyshän tässäkin pitää olla.Niinhän sitä on tähänkin asti tehty. Ja hyvin ollaan pärjätty. Aina on saanut olla tuollaisia satunnaisia viikkoja kerran vuodessa. Eikä siinä ole kukaan mitään ongelmaa nähnyt.
Mutta ongelma on siinä, että nämä eri aikaan loman pyytäjät vaan lisääntyy,
ongelma muodostuu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällistyttävää kuinka joku teneriffan loma on joillekin elämän ja kuoleman asia...
Nyt on vanhemmilla pikkusen elämän prioriteetit hukassa. hauaako lapset edes lomalle vai onko vain äidin pakko päästä ottamaan somekuvia...
Öö.. Lomalla käynti on ihan normaalia elämää. Niin tavanomaista kuin olla ja voi. Tottakai ihmiset haluaa tehdä tämänlaisia juttuja, yhdessä perheen kanssa.
En tiedä millaisessa kuplassa elät, mutta perheen vuosittaiset etelänlomat ei ole normaalia elämää läheskään kaikille.
Eivät olekaan siksi kateelliset mammat täällä vaahtoavat kuin heikkopäiset.-eri
Ei vaan jos ei ole varaa lomail
Katkeruus ja kateus paistaa sun kommentista 🤣
Mitä muiden lomailu on teiltä pois?
Turhaa nillitystä. Eihän koulu mikään vankila ole. Lapsen asioista päättävät vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virhe on anellen pyytää. Pääsee paljon helpommalla kuin vain ilmoittaa lapsen olevan poissa silloin ja silloin. Ei minua ainakaan kiinnosta mitä joku virkaintoinen nillittäjä asiasta on. Osaan ihan itse kantaa vastuun ja tehdä oikeita päätöksiä. Paljon tärkeämmistäkin asioita kuin siitä onko jani-petteri nyt yhden matematiikan tunnin verran pois koulusta.
Eli sun systeemilläsi kuka tahansa voi olla milloin tahansa pois koulusta, jos vanhemmat niin päättävät? Ajattele, jos kaikki vanhemmat tekisivät näin, ottaisivat omaa lomaa silloin kun se heille sopii, viis koulun loma-ajoista? Pystytkö mitenkään kuvittelemaan, millainen hulabaloo luokassa on pitkin vuotta, kun janipetterit putoavat kelkasta jäätyään uuden asian opettamisesta pois? Sinäkö juokset koululle hakemaan opetusaineistot kotiopetukseen vai mitä? Vai meneekö se niin, että janipetterien oppimisella ei ole niin väliä, kun lomille pitää päästä etelän riemuihin?
Koulu ei mahda mitään sille Riivi-Rankalle, joka lintsaa ja rötöstelee päivät pitkät. Hänestä eivät armaat vanhemmatkaan välitä tuon taivaallista.
En pidä tunnollisen ja hyvän oppilaan viikon lomaa yhtään pahana!! Rehtori tukehtukoon omaan virkaintoonsa.
Entä jos lähtee viikoksi Tampereelle?
Onko kulttuurillista hyötyä?
Käydään sara hilden museossa , nokia areenalla, kirppiksillä?
Lapsi tekee illalla airnbssä läksyt,.
vanhemmat juo pullon viinaa ja mustaa makkaraa puokkiin ja kattoo kummelia?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ns terve lapsi, olin aina koulussa...
Kotona mt-äiti ja isä t.appoi itsensä.
Kotona söin marjoja pakastimesta nälkääni, asuttiin keskellä korpea.
No kävin lukion ja menestyin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun petri nikolakseni lomalilu ei ole hänen oppimistaan haitannut.
Maksamme köyhälle lukiolaiselle, että preppaa kokeisiin lomien jälkeen..
ja tekee ne tehtävät.
Nikolaksesta tulee koodari..ei se tarvi maantietoa, uskontoa, biologiaa yhtään mihinkään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lastensuojeluilmoituksen tästä perheestä. Lapset on varmasti parasta ottaa huostaan. Jospa vanhemmat sitten ymmärtäisivät että lasten työtä on koulunkäynti. Vttupäävanhempia on tässä maassa aivan tarpeeksi.
Lastensuojelu todennäköisesti vain ajattelee, että kiva kun lapset on päässeet lomamatkalle etelään. Miksi se olisi lastensuojelun mielestä ongelma? Ne ongelmat mihin oikeasti joutuvat puuttumaan on kuule vähän toisenlaista kaliiberiä!
Minä olin terve lapsi ja älykäs.
Sain äidiltä säännöllisesti turpiini
Ketään ei kiinnostanut oli ysärin alku
Toivon äidilleni kohtusyöpää ja kivuliasta herpestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lastensuojeluilmoituksen tästä perheestä. Lapset on varmasti parasta ottaa huostaan. Jospa vanhemmat sitten ymmärtäisivät että lasten työtä on koulunkäynti. Vttupäävanhempia on tässä maassa aivan tarpeeksi.
Lastensuojelu todennäköisesti vain ajattelee, että kiva kun lapset on päässeet lomamatkalle etelään. Miksi se olisi lastensuojelun mielestä ongelma? Ne ongelmat mihin oikeasti joutuvat puuttumaan on kuule vähän toisenlaista kaliiberiä!
Minä olin terve lapsi ja älykäs.
Sain äidiltä säännöllisesti turpiini
Ketään ei kiinnostanut oli ysärin alku
Toivon äidilleni kohtusyöpää ja kivuliasta herpestä
Katkeruus ja kateus paistaa sun kommentista 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kateus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy lomailuun miten?
Tämähän on kuin Sanna Marin keskustelut aikoinaan, kaikki lähti, mikä ei puoluetoimistoa tai fanilaumaa miellyttänyt.