Oletko narsistin uhri?
Minä olen. Toipumassa nyt mutta todella vaikeaa päästä yli. Pelottavaa on se jos ei pääse tästä koskaan yli. Kuinka kauan se toipuminen kestää? Omasta erosta jo 2 vuotta ja olen vieläkin ihan rikki. Apuja olen saanut mutta tuntuu kuin mikään ei auta. Elämästä ovat värit kadonneet. Kohtalotovereita? Miten selviytyä?
Kommentit (52)
Tuntuu että moni näistä "narsistin uhreista" on itse narsisteja. Jutut on minä minä tasoa ja vika epäonnistuneelle ihmissuhteelle voi olla vain sen toisen ihmisen persoonnalisuus häiriössä. Itse ovat aina täysin syyttömiä uhreja jota vaativat huomiota muilta kun ovat joutuneet kokemaan niin kauheita.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tuhoaa uhrinsa hitaasti ja varmasti. Haukkuu, arvostelee, syyllistää, eläminen on munankuorilla kävelyä, tila hengittää loppuu, sitä yrittää olla askeleen edellä ja miellyttää. Mikään ei kuitenkaan koskaan riitä. Sanoo yhtä, tekee toista. Sanat ja teot ei kohtaa. Musertaa ihmisen itsearvostuksen. Vain hänen totuus on se oikea. Kaikki oma loppuu, viedään, tai itse luopuu omista jutuista välttääkseen riitoja. Aina sanoi mene ihmeessä, ja jos menin oli seurauksena usean vkon mustasukkasuus helv%@<#tti.
Jne.
Minua ei lyöty. Lapsiamme kohtaan käytti myös fyysistä väkivaltaa. Henkinen väkivalta on kenties vielä tuhoavampaa.
Narsitit on sadisteja. Pyrkii hallitsemaan kohteitaan rikkomalla nämä henkisesti. Saaden siitä toisen mielipahasta tyydytystä. Ne skitsot elää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että moni näistä "narsistin uhreista" on itse narsisteja. Jutut on minä minä tasoa ja vika epäonnistuneelle ihmissuhteelle voi olla vain sen toisen ihmisen persoonnalisuus häiriössä. Itse ovat aina täysin syyttömiä uhreja jota vaativat huomiota muilta kun ovat joutuneet kokemaan niin kauheita.
Noinhan ne naristit sanoo. Projisoi kaiken syyn toisiin. Vastuuta ei koskaan mistään ota.
Lässyn lässyn. Et tunne yhtään oikeata narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan ne naristit sanoo. Projisoi kaiken syyn toisiin. Vastuuta ei koskaan mistään ota.
Niin aivan kuten ap. Mitään vastuuta ei ota vaan projisoi kainen syyn toiseen ja tekee jopa itse lääketieteellisen diagnoosin. Vastuuta ei koskaan oteta mistään vaan syytetään muita ja ollaan syyttömiä uhreja.
Taisin olla siis oikeilla jäljillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt esimerkkejä, mikä tekee narsistin käytöksessä kamalaa?
Manipulointi ja muiden ihmisten elämän tuhoaminen.
Miten tuo eroaa keskivertonaisesta?
Lähdin, ennen kuin minusta kerkesi tulla uhri. Tilanne oli ahdistava. Kerroin hänen kuultensa toiselle ihmiselle iloisesti, miten olen aloittanut uudestaan ampumisen, jota harrastin teininä. Sanoin paljon muutakin jonka olisi voinut käsittää uhkaamiseksi. Oli pakko yrittää suojata perhettä ja itseä. Kyseessä ei ollut parisuhde, tai entinen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on näköjään vaikea ymmärtää, että narsismi ja sosiopatia on ihan yleistä.
Niin. Inttävät aina vastaan jos vähänkin joku edes mainitsee. Uskovat enemmän joulupukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveerasin yhden naisen kanssa muutaman vuoden johon tutustuin koulussa. Vaikutti oikein mukavalta. Sanoi sitten joskus että seurustelee mutta pian alkoi sanomaan kuinka häntä hakataan ym. Kohta hän jätti narsistimiehen. Yhtäkkiä en enää kuullut naisesta mitään. Muija istui vankilassa pahoinpitelystä, petoksista, huumeista ym. Kuulin myös että mies oli ok tyyppi ja nainen oli hyväksikäyttänyt sitä ja nyt oli korviaan myöten veloissa. Nainen osasi helvetin hyvin esittää kilttiä ja viatonta ulkopuolisille.
Olen narsistin uhri ja tätä diagnoosia en ole täysin itse tehnyt vaan myös psykiatri ja traumaterapeuttini ovat tähän tulokseen päätyneet lisäkseni. Olen toipumisen tiellä nyt mutta kyllä ne narsistiset piirteet on helppo tunnistaa jos vaan pitää silmänsä auki eikä ohita varoitusmerkkejä.
YHYY YHYY YYYHYYYYYYY😫
MIEHENI/ÄITINI/POMONI/TYÖKAVERINI/NAAPURINI OLIVAT NARSISTEJA😫
Olette uhriutujia, ette kenenkään uhreja.
Jos Stubb valitaan presidentiksi koko Suomi on narsistin uhri.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt esimerkkejä, mikä tekee narsistin käytöksessä kamalaa?
Ei koskaan te kuten minä haluan.
Minä en enää niin hirveen paljon tätä vauvapalstan narsisti asiantuntijoista välitä. Täällä sinut leimataan narsistiksi yhden lauseen perusteella. Itseni leimattiin vain ja ainostaan tämän lauseen perusteella (en ollut mitään muuta kirjoittanut): "Miehesi kuulostaa paljon enemmän sairaalloisen mustasukkailta, kuin pelkältä narsistilta?"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koska narsisti voi olla myös esim. vanhempi tai esimies/työkaveri
Narsisti on jokainen ihminen joka on näiden narsistihullujen akkojen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Olin valitettavasti narsistin uhri mutta en ole enää. Erosta 1.5 vuotta aikaa. En oo vieläkään toipunut.
Sama. Toipuminen on hidasta mutta kokoajan mennään parempaan suuntaan.
Jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä mutta diagnosoitu vakava narsistinen persoonallisuus häiriö on taas sitten se oikea tapaus. Tosiaan meissä jokaisessa on narsistisia piirteitä toisilla vähemmän ja toisilla enemmän mutta se ei tee ihmisestä narsistia.
Miksi jäätte suhteeseen jossa on väkivaltaa??? En vaan voi käsittää mikä ihme saa jäämään sellaiseen. Varsinkin jos se on toistuva kaava. Vaikka miten pyytelisi anteeksi, niin kyllä minulla menisi kunnioitus ja luottamus sellaista ihmistä kohtaan, joka kohtelisi minua huonosti edes yhden kerran. Enkä pystyisi jatkamaan suhdetta ilman luottamusta ja toisen kunnioittamista.
Eikä sitä palauta lahjat ja kauniit puheet. En ole ostettavissa.
Ottamatta nyt kantaa mihinkään muuhun kantaa, mutta fyysistä väkivaltaa ei voi olla ilman henkistä väkivaltaa.