Mitä pitää vastata jos kysytään *miksi meidän pitäisi valita juuri sinut*
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää pomoltanne, miksi.
Kai teidän pitäisi itse tietää, miksi teidän pitäisi palkata ihmisiä teille töihin.
Luulin, että te olette täällä töissä ettekä tuhlaamassa ihmisten aikaa.
Annatte kyllä aika epäammattimaisen luvan itsestänne ja koko firmastanne, jos teillä ei ole edes käsitystä siitä, miksi teidän pitäisi palkata väkeä.
Kyllä he tietävät miksi he ovat palkkaamassa ihmisiä. He eivät tiedä miksi heidän pitäisi palkata juuri sinut niiden kaikkien hakijoiden joukosta, ja oletettavasti huoneessa olijoista sinä olet se joka siihen osaa parhaiten vastata.
En ole tuo kenelle vastaat, mutta miten hemmetissä hakija itse osaisi siihen parhaiten vastata? Tuohon vastaa parhaiten sellainen joka osaa puhua läpiä päähänsä, eikä välttämättä s
Koska hakija on oletettavasti se jonka hakijan parhaiten tuosta porukasta tuntee. Ja onhan se nyt ihan hyvä tapa testata miten hakija käyttäytyy paineen alla epämukavuusalueellaan.
Vierailija kirjoitti:
"Olen hyvä nuolemaan pomojen perseitä"
Ap. En ole enkä suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teidän pitäisi itse tietää, miksi teidän pitäisi palkata ihmisiä teille töihin.
Annatte kyllä aika epäammattimaisen luvan itsestänne ja koko firmastanne, jos teillä ei ole edes käsitystä siitä, miksi teidän pitäisi palkata väkeä.
Kyllä he tietävät miksi he ovat palkkaamassa ihmisiä. He eivät tiedä miksi heidän pitäisi palkata juuri sinut niiden kaikkien hakijoiden joukosta, ja oletettavasti huoneessa olijoista sinä olet se joka siihen osaa parhaiten vastata.
Jos he eivät sitä tiedä edes haastettelun perustella, he oat väärissä hommissa. Se haastattelu järjestetään sitä varten, että nähdään, miksi ko. henkilö pitäisi palkata. Ei sit
No haastattelussahan se kysymys esitetään 🤦
Vierailija kirjoitti:
Heitä pallo takaisin. "Eikö haastattelu ollut juuri sitä varten, että vastaus selviäisi teille?"
Se kysymys on osa sitä haastattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei kai noin matalan tason duuneihin tuollaisia kysytä?
Miksei kysyttäisi? Hakijoita tuollaiseen hommaan on varmaan satoja, tuollahan saa hyvin karsittua ainakin puolet pois.
Miksi kysyttäisiin? Itsestäänselvä vastaus kun on se, että ko. paikka tarvitsee työntekijän.
Koska sillä saa esim. sinut karsittua alle minuutissa ehdokkaiden joukosta.
Ennemmin tuollaisella amatöörikysymyksellä saa karsittua päteviä työntekijöitä. Heillä on parempaakin tekemistä kuin pelleillä tuolla t
Se onkin äärimmäisen todennäköistä, että joku av.mamma hakee töihin Googlelle :D:D::D:D
Koska muussa tapauksessa teette itsestänne naurunalaisia. Typerään kysymykseen typerä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata kertoa mitä lisäarvoa tuon firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei kai noin matalan tason duuneihin tuollaisia kysytä?
CM lähetetään hakemus, sitten tulee tehdä itsestä videotallenne ja sitten on varsinainen haastattelu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohauttaisin olkapäitäni ja sanoisin "niin oliko teillä sitä työvoimapulaa vai ei"?
Ei ole, eiköhän tämä ollut tässä. Kiitos kun kävit meillä haastattelussa.
Aivan sama. Ei kiinnosta mennä töihin sellaiseen paikkaan, joka näkee tarjoamansa työn armopalana, jota hakijoiden pitää kerjätä.
Joo no, meillä on vähimmäisvaatimuksena peruskoulun suorittaminen, joten karsiutuisit ikävä kyllä jo siinä.
Lopetahan jo Veeti-pieni. Menee naurettavuuden puolelle tuo projisointisi.
😂😂😂
Tunteisiin
No niin, se on nyt tullut selväksi että et ole tehnyt elämässäsi päivääkään töitä. Eiköhän tämä ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kenelle vastaat, mutta miten hemmetissä hakija itse osaisi siihen parhaiten vastata? Tuohon vastaa parhaiten sellainen joka osaa
Eihän hakija ole tuossa epämukavuusalueellaan. Kyllä sitä jokainen osaa puutaheinää puhua, mutta se on sitten toinen tarina, mitä rekry siitä saa. Todennäköisesti ei ainakaan parasta työntekijää, koska paras paskanjauhaja harvoin on paras työntekijä. Ainakaan jossain kassatyössä tai hyllyttäjänä.
No minä en toki ole mamma, mutta olen työskennellyt sekä Googlella että AWS:llä.
Aika röyhkeä kysymys jos kassaneitiä vaan haetaan.
Jokainen jolla on vähänkään itsekunnioitusta jäljellä esittäisi vastakysymyksen: miksi minun pitäisi tulla tänne kassatyöntekijäksi? Onko se joku hieno työ muka? Menepä kyselijä itse istumaan kassalle änkkäävien mummojen, juoppojen ja juoksukaljanottajien passaajaksi, ties vaikka ryöstettäväksi pahimmassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät sitä tiedä edes haastettelun perustella, he oat väärissä hommissa. Se haastattelu järjestetään sitä varten, että nä
Ei kai? :D Minä kun luulin, että se esitetään haastattelun sijaan palkintojenjaossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata kertoa mitä lisäarvoa tuon firmalle.
Juuri näin. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Se kysymys on osa sitä haastattelua.
Älä helkkarissa? Tuota ei varmasti kukaan tiennytkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät sitä tiedä edes haastettelun perustella, he oat väärissä hommissa. Se
No miksi sitten kirjoitit että heidän pitäisi tietää se haastattelun perusteella kun tuo kysymys on nimenomaan osa sitä haastattelua?
Kuuntele mitä ne tyypit haastattelussa sanoo, mitä ominaisuuksia hakevat ja mitä kertovat työtehtävien sisällöstä. Sano, että olet hyvä juuri niissä asioissa ja olet aina halunnut työskennellä Cittarissa, koska arvostat sitä ja uskot että sovit hyvin siihen yritykseen ja tiimiin.
Ap. Käsittääkseni ei voi vastata esim tyyliin *olen tunnollinen ja tarkka työntekijä. Osaan työskennellä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti*
Vierailija kirjoitti:
Heitä pallo takaisin. "Eikö haastattelu ollut juuri sitä varten, että vastaus selviäisi teille?"
No minä aloitan aina haastattelun tuolla tai vastaavalla kysymyksellä, joten se olisi aika outo heitto.
En voi suositella sinulle ainakaan hakemaan AWS:lle, Googlelle tai muulle vastaavalle teknojätille. Et joudu ainoastaan vastaamaan tuohon kysymykseen noin tusinan kertaa, mutta joudut myös perustelemaan jokaisen vastauksesi konkreettisilla esimerkeillä jotka tuovat ilmi miten juuri sinun toiminta kyseisessä tilanteessa johti haluttuun ratkaisuun, mutta joudut myös vastaamaan samalla tavalla miksi juuri sinä olisit hyvä edustamaan yrityksen arvoja ja sen työskentelykulttuuria.
Mutta ehkä sinä tiedät paremmin kuin nämä jätit miten sitä osaavaa työvoimaa löydetään, mene ja tiedä.