Mitä pitää vastata jos kysytään *miksi meidän pitäisi valita juuri sinut*
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
No, jos ette halua, että talonne palaa yöllä.
Jos ette halua löytää hevosenpäätä sängystänne.
Koska minä olen se valittu jonka profeetta ennusti tähän tehtävään/toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kysykää pomoltanne, miksi.
Kai teidän pitäisi itse tietää, miksi teidän pitäisi palkata ihmisiä teille töihin.
Luulin, että te olette täällä töissä ettekä tuhlaamassa ihmisten aikaa.
Annatte kyllä aika epäammattimaisen luvan itsestänne ja koko firmastanne, jos teillä ei ole edes käsitystä siitä, miksi teidän pitäisi palkata väkeä.
Kyllä he tietävät miksi he ovat palkkaamassa ihmisiä. He eivät tiedä miksi heidän pitäisi palkata juuri sinut niiden kaikkien hakijoiden joukosta, ja oletettavasti huoneessa olijoista sinä olet se joka siihen osaa parhaiten vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohauttaisin olkapäitäni ja sanoisin "niin oliko teillä sitä työvoimapulaa vai ei"?
Ei ole, eiköhän tämä ollut tässä. Kiitos kun kävit meillä haastattelussa.
Aivan sama. Ei kiinnosta mennä töihin sellaiseen paikkaan, joka näkee tarjoamansa työn armopalana, jota hakijoiden pitää kerjätä.
Joo no, meillä on vähimmäisvaatimuksena peruskoulun suorittaminen, joten karsiutuisit ikävä kyllä jo siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei kai noin matalan tason duuneihin tuollaisia kysytä?
Miksei kysyttäisi? Hakijoita tuollaiseen hommaan on varmaan satoja, tuollahan saa hyvin karsittua ainakin puolet pois.
Miksi kysyttäisiin? Itsestäänselvä vastaus kun on se, että ko. paikka tarvitsee työntekijän.
Koska sillä saa esim. sinut karsittua alle minuutissa ehdokkaiden joukosta.
Ennemmin tuollaisella amatöörikysymyksellä saa karsittua päteviä työntekijöitä. Heillä on parempaakin tekemistä kuin pelleillä tuolla tavalla.
Ei voi olla kovinkaan pätevä työntekijä jos ei edes ymmärrä
Ei voi olla kovinkaan pätevä rekry, jos pitää erikseen kysyä, miksi hakija pitäisi palkata. Ei sellaista tehdä missään firmassa, jossa rekry on tehtäviensä tasalla. Tuollainen on vain turhanpäiväistä kikkailua, jolla yritetään leikkiä fiksumpa kuin onkaan ymmärtämättä, että alleviivaa samalla vain omaa ammattitaitonsa puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli teillä ei ole todellista tarvetta työvoimalle. No siinä tapauksessa jatkan matkaa seuraavaan työhaastatteluun. Siellä varmasti ymmärtävät itse, miksi ovat hakemassa työvoimaa"
Luulen että haaskaat aikaasi siellä seuraavassakin haastattelussa. Mutta hyvä että edes yrität.
Luule vaan. Ei se minulta ole pois. Päivääkään en ole työttömänä kuitenkaan ollut. Että näin :)
😂😂😂
Juuh okei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohauttaisin olkapäitäni ja sanoisin "niin oliko teillä sitä työvoimapulaa vai ei"?
Aivan sama. Ei kiinnosta mennä töihin sellaiseen paikkaan, joka näkee tarjoamansa työn armopalana, jota hakijoiden pitää kerjätä.
Joo no, meillä on vähimmäisvaatimuksena peruskoulun suorittaminen, joten karsiutuisit ikävä kyllä jo siinä.
Lopetahan jo Veeti-pieni. Menee naurettavuuden puolelle tuo projisointisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei kai noin matalan tason duuneihin tuollaisia kysytä?
Miksei kysyttäisi? Hakijoita tuollaiseen hommaan on varmaan satoja, tuollahan saa hyvin karsittua ainakin puolet pois.
Miksi kysyttäisiin? Itsestäänselvä vastaus kun on se, että ko. paikka tarvitsee työntekijän.
Koska sillä saa esim. sinut karsittua alle minuutissa ehdokkaiden joukosta.
Ennemmin tuollaisella amatöörikysymyksellä saa karsittua päteviä työntekijöitä. Heillä on parempaakin tekemistä kuin pelleillä tuolla tavalla.
Ei voi olla k
No jos ette ole sukua tai muuten vaan omaa pitkää yhteistä historiaa, niin mistä hitosta se rekrytoija voisi tietää mitkä ovat sinun parhaat vahvuutesi kyseiseen tehtävään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yliopistotutkinto. Jonka - hassua kyllä - tuon aloituksen kaltaiset työpaikat näkevät rasitteena. Työhaastatteluihin olen päässyt vain, kun olen teeskennellyt, etten ole ikinä tehnyt mitään lukion jälkeen. Ja jättänyt myös ikäni mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähimmäisvaatimuksena peruskoulu, mutta kutienkin otitte haastatteluun henkilön, jolla ei ole peruskoulu käytynä. Kännissäkö teillä niitä hakemuksia luetaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Tunteisiin
Menikö? Voi sinua pientä <3 Ehkä äitisi keittää sinulle kaakkaota lohdutukseksi. Ja kehuu samalla noita hienoaja kuvia, joita osasit piirtää oikein kolme kappaletta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teidän pitäisi itse tietää, miksi teidän pitäisi palkata ihmisiä teille töihin.
Annatte kyllä aika epäammattimaisen luvan itsestänne ja koko firmastanne, jos teillä ei ole edes käsitystä siitä, miksi teidän pitäisi palkata väkeä.
Kyllä he tietävät miksi he ovat palkkaamassa ihmisiä. He eivät tiedä miksi heidän pitäisi palkata juuri sinut niiden kaikkien hakijoiden joukosta, ja oletettavasti huoneessa olijoista sinä olet se joka siihen osaa parhaiten vastata.
En ole tuo kenelle vastaat, mutta miten hemmetissä hakija itse osaisi siihen parhaiten vastata? Tuohon vastaa parhaiten sellainen joka osaa puhua läpiä päähänsä, eikä välttämättä se työhön parhaiten sopiva. Sen arvioinnissahan rekrytoijien pitäisi olla ammattilaisia.
"Haluatko puhua Jeesuksesta" on aina hyvä vastaus tuollaisiin höpöhöpö-kysymyksiin.
"Teen muuten teistä syyttteen syrjinnästä koska olen homppeli."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät sitä tiedä edes haastettelun perustella, he oat väärissä hommissa. Se haastattelu järjestetään sitä varten, että nähdään, miksi ko. henkilö pitäisi palkata. Ei sitä varten, että henkilön pitäisi keksiä ne perustelut rekryn puolesta.
Jos et halua paikkaa, niin voit sanoa, että "Ei mitään syytä." Tai "Sen takia, että hain tätä."
Heitä pallo takaisin. "Eikö haastattelu ollut juuri sitä varten, että vastaus selviäisi teille?"
Teen rikosilmoituksen seksuaalisesta ahdistelusta ja julkaisen tiedon somessa, jos et palkkaa. Tämä etenkin, jos haastattelija on mies.
Koska huomenna on loska.