Mitä pitää vastata jos kysytään *miksi meidän pitäisi valita juuri sinut*
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä kaupungista olet, mutta täällä Turun cittareissa on vartijat tuollaisia tilanteita varten.
En tiedä, mitä kuvittelet vartijoiden työn olevan, mutta voin kertoa, että ei ne siinä kassalla ole seisomassa. Eli ensimmäisenä sen juopon/narkin kohtaa kassahenkilö, joka sitten tarvittaessa kutsuu vartijan paikalle, jos ei itse pärjää. Suurin osa tilanteista hoituu ilman vartijaa, kun osaa olla napakka eikä hätkähdä pienistä tai varsinkaan rupea itkemään tms.
No kyllä ne täällä Turussa ainakin ovat juuri siinä kassoilla seisomassa. En tosiaan tiedä mistä päin sinä kirjoittelee, ehkä siellä päin on vähemmän työntekijöitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on kaksipiippuinen, itse en tuollaista ole tohtinut kysynyä. Ammattitaitoinen yritys tietää millaista resurssia ollaan hakemassa, eikä käytä "ilmaista konsulttia". Uskaltaisin vastata "Heh, tämä on kyllä teidän tehtävänne tietää, aivan kuten minun tulee ratkaista valitsenko teidät. Mutta, katsokaa toimittamiani dokumentteja ja referoikaa mitä olemme keskustelleet. Oliko teidän puoeltanne vielä kysyttävää, vai oliko tämä tässä? "
Kyllä tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan sopivimman hakijan, tietysti.
Eli riittää, kun vastaan "Olen sopivin hakija"
Mitä teet sitten, jos 50 hakijaa vastaa täsmälleen samoin?
Laitan ne hakemukset silppuriin.
Ei kun nyt ollaan siellä haastattelutilanteessa ja sinä kysyt siellä, miksi minut pitäisi palkata. Siitähän me puhumme emmekä työhakemuksista.
Niin? Jos tuo on ainoa vastauksesi, niin haastattelun jälkeen laitan hakemuksesi silppuriin aivan kuten jo sanoin.
Eli et siis haluakan sopivinta hakijaa? Miksi sitten kysyt yleisluontoisesti e
Koska en etsi robottia, vaan henkilöä joka osaa lukea tilanteita ja sopeutua niihin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on kaksipiippuinen, itse en tuollaista ole tohtinut kysynyä. Ammattitaitoinen yritys tietää millaista resurssia ollaan hakemassa, eikä käytä "ilmaista konsulttia". Uskaltaisin vastata "Heh, tämä on kyllä teidän tehtävänne tietää, aivan kuten minun tulee ratkaista valitsenko teidät. Mutta, katsokaa toimittamiani dokumentteja ja referoikaa mitä olemme keskustelleet. Oliko teidän puoeltanne vielä kysyttävää, vai oliko tämä tässä? "
Miten voin referoida sitä mitä olemme keskustelleet kun tämä on keskustelumme avaus?
Tein yhtä sijaisuutta 3kk ja sen jälkeen paikka tuli vakituisena julkiseen hakuun. Haastattelussa kysyivät että "miksi meidän pitäisi valita juuri sinut" niin sanoin että kyllä te vähän hölmöjä olisitte jos NYT valitsisitte tähän jonkun aivan uuden tyypin, kun mä JUST olen oppinut talon tavat ja systeemit ja atk-järjestelmät, tutustunut yhteistyökumppaneihin ja asiakkaisiin ja alkanut kehittää uusia juttuja. Jopa kivikasvo-haastattelija naurahti, että tuo on kyllä oikeastaan totta... Sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen väitellyt uskisten kanssa yli kolmekymmentä vuotta. Olkiukkojen pieksäminen ja reductio ad absurdumien kumoaminen ei nyt jaksa oikein enää innostaa.
Ihan olisi riitänyt, että olisit kommentoinut jotain asiaan liittyvää. Olkiukkoja kun esiintyy vain sinun viesteissäsi. Kukaan muu ei niistä ole mitään puhunut.
Jostain merkillisestä syystä koit kuitenkin tarpeelliseksi vastata niihin. Onko sinulla joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä kaupungista olet, mutta täällä Turun cittareissa on vartijat tuollaisia tilanteita varten.
En tiedä, mitä kuvittelet vartijoiden työn olevan, mutta voin kertoa, että ei ne siinä kassalla ole seisomassa. Eli ensimmäisenä sen juopon/narkin kohtaa kassahenkilö, joka sitten tarvittaessa kutsuu vartijan paikalle, jos ei itse pärjää. Suurin osa tilanteista hoituu ilman vartijaa, kun osaa olla napakka eikä hätkähdä pienistä tai varsinkaan rupea itkemään tms.
No kyllä ne täällä Turussa ainakin ovat juuri siinä kassoilla seisomassa. En tosiaan tiedä mistä päin sinä kirjoittelee, ehkä siellä päin on vähemmän työntekijöitä sitten.
Siltä se voi asiakkaan vinkkelistä näyttää, kun asiakas näkee vain muutaman minuutin. Ei ne koko päivää missään kaupassa seiso samassa kohtaa. Eikä varsinkaan kassalla, kun siinä on asiakkaille tilat pakkaamista ja jonottamista varten. Vähintään siinä muutama metri on väliä ja se ensimmäinen kommentti/reaktio tulee aina kassatyöntekijälle. Riippumatta siitä, montako vartijaa on työvuorossa. Yleensähän Cittareissa on samassa raknnuksessa muitakin liikkeitä ja jo ihan siksi ei voi jäkittää koko vuoroa pelkästään Cittarin kassoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tein yhtä sijaisuutta 3kk ja sen jälkeen paikka tuli vakituisena julkiseen hakuun. Haastattelussa kysyivät että "miksi meidän pitäisi valita juuri sinut" niin sanoin että kyllä te vähän hölmöjä olisitte jos NYT valitsisitte tähän jonkun aivan uuden tyypin, kun mä JUST olen oppinut talon tavat ja systeemit ja atk-järjestelmät, tutustunut yhteistyökumppaneihin ja asiakkaisiin ja alkanut kehittää uusia juttuja. Jopa kivikasvo-haastattelija naurahti, että tuo on kyllä oikeastaan totta... Sain paikan.
Tuossa kohtaa se oli ehkä vähän hölmö kysymyskin, mutta hyvä vastaus yhtä kaikki 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin referoida sitä mitä olemme keskustelleet kun tämä on keskustelumme avaus?
Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, sinun paikkasi ei ole rekryhommissa. Annan kuitenkin vinkin: jos avaat keskustelun kysymällä, miksi hakija pitäisi palkata, pätevä hakija sanoo siinä vaiheessa kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se voi asiakkaan vinkkelistä näyttää, kun asiakas näkee vain muutaman minuutin. Ei ne koko päivää miss
No se on sitten varmaan ihan puhdasta sattumaa että viimeisen 20 vuoden ajan olen osunut päivittäin tuonne cittariin juuri silloin kun ne vartijat siinä kassoilla jäkittävät. Onhan sitä kummallisempaakin maailmassa tapahtunut. Olet varmaan taas kerran oikeassa, pahoittelen virhettäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen väitellyt uskisten kanssa yli kolmekymmentä vuotta. Olkiukkojen pieksäminen ja reductio ad absurdumien kumoaminen ei nyt jaksa oikein enää innostaa.
Ihan olisi riitänyt, että olisit kommentoinut jotain asiaan liittyvää. Olkiukkoja kun esiintyy vain sinun viesteissäsi. Kukaan muu ei niistä ole mitään puhunut.
Jostain merkillisestä syystä koit kuitenkin tarpeelliseksi vastata niihin. Onko sinulla joku ongelma?
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Keskustelupalstalla käytäntöihin kuuuluu toisten kirjoittajien viesteihin vastaaminen. Sen voi sitten itse valita tekeekö sen asiallisesti ketjun aiheeseen liityen vai toimiiko kuten sinä ja rupeaa sekoilemaan olkiukoista. Kumpikaan tapa ei kuitenkaan ole este sille, että joku voisi kommentoida juuri sinun viestiäsi. Se kannattaa muistaa niin pärjää täällä aikuisten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, sinun paikkasi ei ole rekryhommissa. Annan kuitenkin vinkin: jos avaat keskustelun kysymällä, miksi hakija pitäisi palkata, pätevä hakija sanoo siinä vaiheessa kiitos ja näkemiin.
No ei kyllä ole sanonut, kun meillä on toistasataa oikein pätevää työntekijää ja käsittääkseni tuota HR:n rekryohjetta on jokaisen heidän palkkauksen yhteydessä noudatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Keskustelupalstalla käytäntöihin kuuuluu toisten kirjoittajien viesteihin vastaaminen. Sen voi sitten itse valita tekeekö sen asiallisesti ketjun aiheeseen liityen vai toimiiko kuten sinä ja rupeaa sekoilemaan olkiukoista. Kumpikaan tapa ei kuitenkaan ole este sille, että joku voisi kommentoida juuri sinun
Ja silti sinä olet ainoa joka on nillittänyt saamistasi vastauksista. Eikö olekin hassua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se voi asiakkaan vinkkelistä näyttää, kun asiakas näk
No ei sitä nyt henkilökohtaisesti kannata ottaa, että sinulle kerrotaan, miten asiat ovat. Kyse oli nyt kuitenkin vain vartijoista, ei sinusta henkilönä. Rauhaa!
Koska ette voi valita oksa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Keskustelupalstalla käytäntöihin kuuuluu toisten kirjoittajien viesteihin vastaaminen. Sen voi sitten itse valita tekeekö sen asiallisesti ketjun aiheeseen liityen vai toimiiko kuten sinä ja rupeaa sekoilemaan olkiukoista. Kumpikaan tapa ei kuitenkaan ole
Varmasti on hyvinkin hassua, jos näkee nillityksenä kaiken, missä ei mainita olkiukkoja. Terkkuja niille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se voi
Se on kyllä kiva että kerrot minulle miten asiat ovat jotta ei tarvitse turhaan enää omiin aisteihin luottaa. Kiitokset siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, sinun paikkasi ei ole rekryhommissa. Annan kuitenkin vinkin: jos avaat keskustelun kysymällä, miksi hakija pitäisi palkata, pätevä hakija sanoo siinä vaiheessa
Ok. Mikäs siinä, jos teillä riittää haastatteluksi se, että vastaa yhteen kysymykseen. En ole vastaavaan itse törmännyt, vaan haastattelu on ollut yleensä noin tunnin mittainen keskustelu, josta kyllä helposti saa referoitua asioita, jos on yhtään tehtäviensä tasalla.