Mitä pitää vastata jos kysytään *miksi meidän pitäisi valita juuri sinut*
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kertoo että hakija osaa todennäköisesti suorittaa kyseistä työtä. Se ei kerro yhtään siitä, miksi juuri tuo hakija pitäisi valita niiden 50 muun vastaavan pätevyyden omaavan hakijan joukosta.
Ihan varmasti Cittarin 10h/viikko paikkoihin hakeekin aina 50 kokenutta ja kaikki järjestelmät osaavaa hakijaa? :D::D:D:D
Ihan 100 % varmuudella siihen hakee vähintään se 50 pätevyyden osalta tasavertaista hakijaa. Niiden kolmensadan vähemmän pätevän, mutta mahdollisesti kuitenkin hyvin tehtävästä suoriutuvan hakijan lisäksi.
En olisi myöskään vakuuttunut, että 10 vuoden kokemuksen kaupan ERP- ja kassajärjestelmistä omaava hakisi 10 h/viikko positioita. Todennäköisesti hän ei siinä pitkään viihtyisikään, joten tuskin pyytäisin edes haastatteluun.
Koeta nyt päättää mitä oikein haluat. Ei kelpaa, että osaa hommat, mutta ei myöskään kelpaa, ettei osaa hommia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae miljoonapalkalla Googlen tai Facebookin henkilöstöpäälliköksi kun selvästi tiedät rekrytoinnista paljon enemmän kuin he?
Ei tuossa mitään Googlesta tai Facebookista puhuttu. Noin muutenkin eivät liity ketjuun mitenkään, koska aiheena on Citymarketin osa-aikaisen myyjän rekry. Vai onko sinne mielestäsi samanlaiset vaatimukset kuin Googlelle tai Facebookille (joka tosin on Meta, mutta ei nyt pilata tätä faktoilla).
No minä puhuin, jo pidemmän aikaa. Olisi helpompaa keskustella jos kumpikin osapuoli seuraisi vähän tarkemmin keskustelun kulkua.
No älä sitten jauha ohista, vaan lue ketjun otsikko ja aloitusteksti ja keskustele niiden mukaan. Ei ole mitään järkeä sotkea Googlen monimutkaisia rekryprosesessaja ketjjun,
Sinä vastasit ensin minun viestiini. Turhaan siis kiukuttelet, kun itse sotket ohiksena.
Minä jauhan juuri sitä mitä haluan jauhaa. Jos koet, että viestini ei liity aiheeseen ei sinun ole mikään pakko niihin vastata.
Minäminäminä. Tiesitkö, että myöskään sinun ei ole mikään pakko vastata viesteihin, jos et kestä, että sinulle kerrotaan, mistä muut puhuvat? Sinähän vastasit itse viestiin, jossa puhuttiin työhakemuksista sillä oletuksella, että ketjun otsikko sentään oli luettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae miljoonapalkalla Googlen tai Facebookin henkilöstöpäälliköksi kun selvästi tiedät rekrytoinnista paljon enemmän kuin he?
Ei tuossa mitään Googlesta tai Facebookista puhuttu. Noin muutenkin eivät liity ketjuun mitenkään, koska aiheena on Citymarketin osa-aikaisen myyjän rekry. Vai onko sinne mielestäsi samanlaiset vaatimukset kuin Googlelle tai Facebookille (joka tosin on Meta, mutta ei nyt pilata tätä faktoilla).
No minä puhuin, jo pidemmän aikaa. Olisi helpompaa keskustella jos kumpikin osapuoli seuraisi vähän tarkemmin keskustelun kulkua.
No älä sitten jauha ohista, vaan lue ketjun otsikko ja aloitusteksti ja keskustele niiden mukaan. Ei ole mitään järkeä sotk
En tarvitse sinun lupaa vastatakseni viesteihisi. Edelleen, jos et halua aiheesta keskustella niin älä keskustele.
Vierailija kirjoitti:
Minä jauhan juuri sitä mitä haluan jauhaa. Jos koet, että viestini ei liity aiheeseen ei sinun ole mikään pakko niihin vastata.
Minäminäminä. Tiesitkö, että myöskään sinun ei ole mikään pakko vastata viesteihin, jos et kestä, että sinulle kerrotaan, mistä muut puhuvat? Sinähän vastasit itse viestiin, jossa puhuttiin työhakemuksista sillä oletuksella, että ketjun otsikko sentään oli luettuna.
Minä vastaan edelleen juuri niihin viesteihin mitä haluan. Jos ei vastaukset kiinnosta sinua, niin voit vapaasti ohittaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitsekaan toistaa jos se on jo selvästi tuotu ilmi. Mutta miksi luulet että useimmilla käymilläsi kursseilla asiaa on korostettu, jos se ei olisi tärkeää?
Ehkä siksi, että rekryt tajuaisivat, ettei tuota tarvitse kysyä, kun vastaus on siellä työhakemuksessa. Eihän haastattelussa ole mitään ideaa, jos siellä vain toistetaan kaikki se, mikä lukee hakemuksessa. Itse en edes kutsuisi haastatteluun, jos ei noin perustason asia löydy hakemustekstistä. Kertoo ihan riittävän paljon hakijan motivaation puutteesta, jos ei sen vertaa vaivaa näe hakemuksen eteen.
Aika harvassa ovat ne positiot jossa voi möllöttää tuppisuuna etänä vain slackin tai sähköpostin välityksellä, joten on ihan hyvä että osaa myös suusanallisesti myydä itseään ja osaamistaan, etenkin jos toimii asiakasrajapinnassa.
Kaupan kassa on yksi niistä positioista, joissa ei kyllä kovin paljon muuta tarvitse tehdä kuin möllöttää tuppisuuna. Ei toki etänä voi olla, mutta mitään ylimallisen suuri sosiaalisia taitojakaan ei vaadita. Riittää, että osaa mutista ostosten loppusumman ja bonuksena ehkä silloin tällöin jopa tervehtiä asiakasta. Näin ainakin 90% tämän kunnan kassatädeistä toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kertoo että hakija osaa todennäköisesti suorittaa kyseistä työtä. Se ei kerro yhtään siitä, miksi juuri tuo hakija pitäisi valita niiden 50 muun vastaavan pätevyyden omaavan hakijan joukosta.
Ihan varmasti Cittarin 10h/viikko paikkoihin hakeekin aina 50 kokenutta ja kaikki järjestelmät osaavaa hakijaa? :D::D:D:D
Ihan 100 % varmuudella siihen hakee vähintään se 50 pätevyyden osalta tasavertaista hakijaa. Niiden kolmensadan vähemmän pätevän, mutta mahdollisesti kuitenkin hyvin tehtävästä suoriutuvan hakijan lisäksi.
En olisi myöskään vakuuttunut, että 10 vuoden kokemuksen kaupan ERP- ja kassajärjestelmistä omaava hakisi 10 h/viikko positioita. Todennäköisesti hän ei siinä pitkään viihtyisikään, joten tuskin pyytäisin edes haastatteluun.
Haluan sopivimman hakijan, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sitten jauha ohista, vaan lue ketjun otsikko ja aloitusteksti ja kes
Enkä minä tarvitse lupaa vastatakseni sinulle ja kertoakseni, mikä on ketjun aihe. Turhaan kukuttelet, kun itse olet syypää siihen, että sinulle piti se erikseen kertoa.
Viestissä 200/203 krjoitettiin:
No jos vilpittömästi vastaisit noin, niin täsmentäisin että emme odota sinun tietävän muiden hakijoiden taustoista, vaan haluamme kuulla minkälaisia vahvuuksia voisit vahvalla teknisellä taustallasi ja edellisten paikkojesi vastuutehtävien avulla tuoda meidän yritykselle esim. presalesin ja vaatimusmäärittelyn osalta?
Presalesista en tiedä mitään, mutta sen verran eteväksi debuggaajaksi olen oppinut, että nämä lainaukset pistäisin kuntoon.
Ja joo, vaatimusmäärittelykin on vähän edeltävän vaiheen hommaa jo. Mutta jos teillä on joku ketterä prosessi, niin varmaan sen osana keräätte nyt asiakaspalautetta ja olette huomanneet, että nämä ei toimi, etenkin jos lainattava teksti on pitkä. Ihan vaikka siellä vaatimusmäärittelyssä lainaustoiminnallisuudesta jotain olisi mainittu niin ei toimi, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitsekaan toistaa jos se on jo selvästi tuotu ilmi. Mutta miksi luulet että useimmilla käymilläsi kursseilla asiaa on korostettu, jos se ei olisi tärkeää?
Ehkä siksi, että rekryt tajuaisivat, ettei tuota tarvitse kysyä, kun vastaus on siellä työhakemuksessa. Eihän haastattelussa ole mitään ideaa, jos siellä vain toistetaan kaikki se, mikä lukee hakemuksessa. Itse en edes kutsuisi haastatteluun, jos ei noin perustason asia löydy hakemustekstistä. Kertoo ihan riittävän paljon hakijan motivaation puutteesta, jos ei sen vertaa vaivaa näe hakemuksen eteen.
Aika harvassa ovat ne positiot jossa voi möllöttää tuppisuuna etänä vain slackin tai sähköpostin välityksellä, joten on ihan hyvä että osaa myös suusanallisesti myydä itseään ja osaamistaan, etenkin jos toimii asiakasrajapinnassa. 
En ole kauppias, mutta itse ainakin ajattelisin että jos valittavana olisi se tuppisuu tai sosiaalisesti avoin ja sympaattinen hakija niin todennäköisesti päätyisin jälkimmäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan edelleen juuri niihin viesteihin mitä haluan. Jos ei vastaukset kiinnosta sinua, niin voit vapaasti ohittaa ne.
Minäminäminä. Tajuatko edes sitä, että ihan jokainen täällä vastaa juuri niihin viestehin, joihin itse haluaa? Ei sitä erikseen tarvitse jankuttaa. Eikä myöskään tarvitse kiukutella siitä, että sinulle vastataan tavalla, joka eroaa sinun toiveestasi. Myös sinä voit vain ohittaa kommentit lapsellisen "mutkun mä HALUUUN" ulinan sijaan.
Eli riittää, kun vastaan "Olen sopivin hakija"
Mitä teet sitten, jos 50 hakijaa vastaa täsmälleen samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sitten jauha ohi
No minä helpotan nyt tehtävääsi sen verran, että ei kiinnosta. Tulen jatkossakin kirjoittamaan mitä minä haluan, en mitä sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä. Tajuatko edes sitä, että ihan jokainen täällä vastaa juuri niihin viestehin, joihin itse haluaa? Ei sitä erikseen tarvitse jankuttaa. Eikä myöskään tarvitse kiukutella siitä, että sinulle vastataan tavalla, joka eroaa sinun toive
Voin myös olla ohittamatta. Kuten toki sinäkin. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Laitan ne hakemukset silppuriin.
Vierailija kirjoitti:
Viestissä 200/203 krjoitettiin:
No jos vilpittömästi vastaisit noin, niin täsmentäisin että emme odota sinun tietävän muiden hakijoiden taustoista, vaan haluamme kuulla minkälaisia vahvuuksia voisit vahvalla teknisellä taustallasi ja edellisten paikkojesi vastuutehtävien avulla tuoda meidän yritykselle esim. presalesin ja vaatimusmäärittelyn osalta?
Presalesista en tiedä mitään, mutta sen verran eteväksi debuggaajaksi olen oppinut, että nämä lainaukset pistäisin kuntoon.
Ja joo, vaatimusmäärittelykin on vähän edeltävän vaiheen hommaa jo. Mutta jos teillä on joku ketterä prosessi, niin varmaan sen osana keräätte nyt asiakaspalautetta ja olette huomanneet, että nämä ei toimi, etenkin jos lainattava teksti on pitkä. Ihan vaikka siellä vaatimusmäärittelyssä lainaustoiminnallisuudesta jotain olisi mainittu niin ei toimi, ei.
Jos rekryäsin Sanomalle niin palkkaisin sinut tältä istumalta 😂
En ole kauppias, mutta itse ainakin ajattelisin että jos valittavana olisi se tuppisuu tai sosiaalisesti avoin ja sympaattinen hakija niin todennäköisesti päätyisin jälkimmäiseen.
Mistä kristallipallosta näet, onko hakija työvuorojen aikana sosiaalisesti avoin? Jokainenhan osaa esittää reipasta ilopilleriä yhden haastattelun ajan. Minäkin olen tehnyt niin vaikka kuinka monta kertaa, vaikka oikeasti en ole yhtään sosiaalinen. Olen töissä kassalla, en viihdekeskusksessa tai ystäväpalvelussa.
No minä helpotan nyt tehtävääsi sen verran, että ei kiinnosta. Tulen jatkossakin kirjoittamaan mitä minä haluan, en mitä sinä haluat.
Niin minäkin. Toivottavasti osaat jatkossa suhtautua siihen kuin aikuinen etkä rupea kiukuttelemaan, jos kirjoitan jotain mitä et halua nähdä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan ne hakemukset silppuriin.
Ei kun nyt ollaan siellä haastattelutilanteessa ja sinä kysyt siellä, miksi minut pitäisi palkata. Siitähän me puhumme emmekä työhakemuksista.