Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI te ihmisette tulette sairaana töihin?

Vierailija
03.11.2023 |

En voi tajuta, miksi yskivänä ja köhäisenä pitää tulla töihin? Kun flunssa selvästi tullut ja sitten vielä yskitään ja pärskitään edes yrittämättä suojautua. Taudit leviää näiden itsekkäiden sankareiden kautta. Kyllä todella suututtaa, kun näiden vatipäiden vuoksi nyt itse sairastuin, nyt kuumeessa ja tärkeitä juttuja jää väliin. Sanoin vielä, että menkää kotiin sairastamaan, mutta "kyllä he jaksavat". Seuraavaksi kun tulee flunssa, niin tulen yskimään näiden vastuuttomien päälle. Kjäh kjäh ja voi v***u sentään. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsekkäitä vatipäitä", niinkö? Lähinnä ainoastaan julksiella sektorilla on nykyään pysyviä virkatyöpaikkoja, joissa on luksus nimeltä palkallinen sairausloma. Yksityisellä sektorilla alkaa olemaan tasainen kuukausipalkkaus aika harvinaista herkkua: työtä tehdään VAIN JA AINOASTAAN silloin, kuin työlle on tilaus maksavalta asiakkaalta, toisin sanoen työsuhteet ovat määräaikasia, osa-aikaisa ja vuokratyöpaikkoja. Näistä ainoastaan määräaikaisella on periaatteessa mahdollisuus pitää palkaton sairauspäivä, mutta tasan tarkkaan ei tule seuraavalla kerralla valituksi uuteen määräaikaiseen suhteeseen, vaan tilalle vaitaan joku, joka ei "saikuttele". Osa-aikaväelle tulee kalliiksi sairastaa, palkkaa ei sairauspäiviltä tipu, ja piste. Siksi.

Vierailija
42/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmalle tulee enemmän tappiota kun se yksi sankari tulee kipeänä töihin ja tartuttaa kaikki, kuin jos se sankari jäisi vaikka viikoksi kotiin lepäämään. 

Sairauksia ei voi saada kuin työpaikkalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viimeksi yskä kuukauden. En olisi saanut sairauslomaa niin pitkäksi aikaa, eikä työnantajakaan olisi ilahtunut. 

Vierailija
44/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa jäädä kotiin jo pari viikkoa ennen kuin sairastuu ihan vaan varoiksi. 

Flunssan tartuttavuus alkaa yleensä ENNEN oireiden ilmenemistä.

Vierailija
45/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska työt ei tule tehtyä ilman minua. Firma joutuisi pulaan. Olen varastotyöntekijä.

Terveisin m50

korvaamattomia miehiä on hautausmaat täynnä

Vierailija
46/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ennen koronaa harrastin tätä, mutta puolustautuisin sillä, että se oli "maan tapa". Alallani etätyö oli ennen todella harvinaista (vaikka koronan myötä vähintään hybridi tuli aika helposti mahdolliseksi). Ei ollut mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään päivää puolikuntoisena.

En ole vielä ottanut osaa tähän post-korona-työelämään, joten en tiedä, miten toimisin jatkossa - tuskin enää menen työpaikalle jos oikeasti tunnen, kuinka kuume nousee ja räkä lentää.

MUTTA. Kerro hyvä ap tai joku muu, mitä minun pitäisi tehdä, kun kunnon pitkän kaavan lenssu iskee. Minulla oireiden kimara voi jatkua 2-3 viikkoa. Ei voi olla pois koko aikaa. Pahimmat kuumepäivät osuvat toki alkupuolelle.

Se kaikkein räkäisimmältä kuulostava limayskä on minulla usein se pitkäaikainen jälkioire. Vaikka olen muuten terve.

Vierailija
47/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni aloitti päiväkodissa alkusyksyllä ja tervettä viikkoa ei ole näkynyt. Valitettavasti olen myös itse sairastelukierteessä, kun lapsi tuo taudit kotiin. Sairaana olen kotona ja puolikuntoisena etätöissä, mutta kyllä mulla joku kestoyskä on koko syksyn ollut ja joudumme käydä toimistolla 2 kertaa viikossa.

Vierailija
48/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on TES:ssä eka saikkupäivä palkaton, niin valitettavasti tällä alle kahden tonnin bruttopalkalla pitää miettiä, onko oikeasti sairas vai ei. Usein on kotona vielä ihan hyvä olo, mutta liikkeelle lähtiessä tai päivän mittaan pahenee. 

Vierailija
49/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut mistään pitkään jatkuvasta oireesta vaan akuutista sairastumisvaiheesta. Ja kyse siis terveydenhuollon työpaikasta, jossa ohjeena olla pois, kun sairastuu. 

Ap

Vierailija
50/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viimeksi yskä kuukauden. En olisi saanut sairauslomaa niin pitkäksi aikaa, eikä työnantajakaan olisi ilahtunut. 

Minä: Minulla on yskää. 

Lääkäri: Koska alkoi?

Minä: Eilen.

Lääkäri: ? 

Vierailija
51/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on niin tiukka rahallinen tilanne, ettei voida viikkotolkulla olla palkattomana pois, sairauslomaa heruu yleensä se kolme päivää flunssassa. Siinä flunssassa ei ole mitään pelättävää, vaikka tarttuisikin. Ihme hysteriaa. 

Vierailija
52/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut mistään pitkään jatkuvasta oireesta vaan akuutista sairastumisvaiheesta. Ja kyse siis terveydenhuollon työpaikasta, jossa ohjeena olla pois, kun sairastuu. 

Ap

Akuutti vaihe alkaa jo ennen oireita. 

Vierailija
53/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entä jos lääkäri ei kirjoita saikkua nuhan takia? Ei töistä yleensä voi olla noin vaan pois. Syytä työnantajaa, älä työntekijää. 

Vierailija
54/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edelleenkään se ei ole yksin minun päätettävissä koska voin jäädä pois töistä. 

Vierailija
55/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muuttuu et eka päivä palkaton niin jatkossa tulee varmasti porukka vähän kipeinä töihin. kun palkka on muutenkin pieni niin ei oo varaa menettää yhtäkään..

Tuo on ihan älytöntä. Muutenkin on ongelma, että porukka tulee kipeinä töihin ja tuo vain pahentaa sitä. 

Vierailija
56/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muuttuu et eka päivä palkaton niin jatkossa tulee varmasti porukka vähän kipeinä töihin. kun palkka on muutenkin pieni niin ei oo varaa menettää yhtäkään..

Tuo on ihan älytöntä. Muutenkin on ongelma, että porukka tulee kipeinä töihin ja tuo vain pahentaa sitä. 

Kuinka iso ongelma se oikeasti on? Itse olen kohtuu suuressa yksikössä töissä enkä koe tätä mitenkään ongelmana. 

Vierailija
57/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pakko. Meillä ei saa saikkua pikku köhien takia.

Vierailija
58/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekkin olen ollut nuhassa ja flunssassa töissä. Ja tulen olemaan jatkossakin. Siinä pitäisi sitten viikko maata kotona tekemättä mitään. Ei yksinkertaisesti ole aikaa siihen

Vierailija
59/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan direktio-oikeus eli työnjohto-oikeus takaa sen, että työnantajalla on oikeus valvoa ja johtaa työtä. Työnantaja päättää miten, missä, milloin ja millä välinein työtä tehdään. Työntekijällä on velvollisuus noudattaa työnantajan antamia ohjeita ja määräyksiä eli minä en voi vapaasti valita milloin tulen töihin ja milloin en. 

Sinulla on kuitenkin lainmukainen oikeus olla sairaslomalla tarvittaessa. 

Eikös lääkäri sen päätä?

Ei lääkärikään voi vaan päättää.

Lääkäri tai sairaanhoitaja ottaa kantaa siihen, kykeneekö henkilö sairautensa vuoksi tavalliseen työhönsä. Henkilöä ei siis määrätä sairauslomalle, vaan sairauspoissaolon ja poissaoloajalta maksettavan palkan myöntäminen on työntekijän ja työnantajan välinen asia.

Vierailija
60/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on palkattu töihin kevytyrittäjänä, joten jokainen sairauspoissaolo tarkoittaa työvuoron perumista ilman mitään korvausta. Sori nyt vaan, mutta vaikka tapaan töissäni kasvotusten paljon ihmisiä joka päivä, mulla ei ole varaa jäädä kotiin kipeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi