Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI te ihmisette tulette sairaana töihin?

Vierailija
03.11.2023 |

En voi tajuta, miksi yskivänä ja köhäisenä pitää tulla töihin? Kun flunssa selvästi tullut ja sitten vielä yskitään ja pärskitään edes yrittämättä suojautua. Taudit leviää näiden itsekkäiden sankareiden kautta. Kyllä todella suututtaa, kun näiden vatipäiden vuoksi nyt itse sairastuin, nyt kuumeessa ja tärkeitä juttuja jää väliin. Sanoin vielä, että menkää kotiin sairastamaan, mutta "kyllä he jaksavat". Seuraavaksi kun tulee flunssa, niin tulen yskimään näiden vastuuttomien päälle. Kjäh kjäh ja voi v***u sentään. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 100% etätyötä. Juuri nyt olen karmean flunssan kourissa. Olen sairaslomalla, en tee töitä.

Ei aivot pelaa. Kohta käyn nukkumaan.

Vierailija
62/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta aloittaja jää sinä sinne kotiin kun se kerran niin helppoa on. 

Tää on elämää, elämään kuuluu virukset ynnämuut asiat, ei niitä voi juosta karkuun, sen takia meille on kehittynyt immuniteetti moneen virukseen koska me ei olla ennen pelätty vaan me ollaan annettu niiden tulla ja mennä. 

Jos me aletaan tälle linjalle että me juostaan karkuun jokaista flunssaa, niin se on nimenomaan se mikä tulee tuhoamaan meidän immuniteetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirosin samaa juuri keskiviikkona. Meillä oli suunnittelupäivä, johon oli ihan johdon lupa osallistua oman valinnan mukaan myös etänä. Eiköhän siellä ollut kuitenkin pari ihmistä livenä pärskimässä, niiskuttamassa ja yskimässä. Taidan olla jatkossa itse 100% etänä, kun siihen on mahdollisuus. Astmaatikkona nuo flunssat ei ikinä ole mikään pikkujuttu, niin nyppii kyllä muiden vastuuton ja huoleton käytös. Ihan kuin mitään ei olisi koronassa opittu. 

Vierailija
64/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut mistään pitkään jatkuvasta oireesta vaan akuutista sairastumisvaiheesta. Ja kyse siis terveydenhuollon työpaikasta, jossa ohjeena olla pois, kun sairastuu. 

Ap

Mistä sinä voit tietää kuinka kauan kukin on ollut flunssassa. Eli onko kyse akuutista sairastumisvaiheesta vai ei. Ja jos työskentelet niin läheisesti jonkun kanssa että osaat varmasti sanoa niin sitten olet saanut jo tartunnan ennen kuin toinen on alkanut edes pärskimään. 

Vierailija
65/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ennen koronaa harrastin tätä, mutta puolustautuisin sillä, että se oli "maan tapa". Alallani etätyö oli ennen todella harvinaista (vaikka koronan myötä vähintään hybridi tuli aika helposti mahdolliseksi). Ei ollut mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään päivää puolikuntoisena.

En ole vielä ottanut osaa tähän post-korona-työelämään, joten en tiedä, miten toimisin jatkossa - tuskin enää menen työpaikalle jos oikeasti tunnen, kuinka kuume nousee ja räkä lentää.

MUTTA. Kerro hyvä ap tai joku muu, mitä minun pitäisi tehdä, kun kunnon pitkän kaavan lenssu iskee. Minulla oireiden kimara voi jatkua 2-3 viikkoa. Ei voi olla pois koko aikaa. Pahimmat kuumepäivät osuvat toki alkupuolelle.

Se kaikkein räkäisimmältä kuulostava limayskä on minulla usein se pitkäaikainen jälkioire. Vaikka olen muuten terve.

Nää on aina yksilöllisiä juttuja. Itse sairastelen paljon, ja sanoisin että sitten kun lämpösi on normaali, alat olemaan paranemaan päin etkä enää tartuta muita niin helposti. Vaikka ne jälkioireet voivat kestää. Yleensä kuume/lämpö kestää sellaiset kolme päivää. 

Vierailija
66/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta aloittaja jää sinä sinne kotiin kun se kerran niin helppoa on. 

Tää on elämää, elämään kuuluu virukset ynnämuut asiat, ei niitä voi juosta karkuun, sen takia meille on kehittynyt immuniteetti moneen virukseen koska me ei olla ennen pelätty vaan me ollaan annettu niiden tulla ja mennä. 

Jos me aletaan tälle linjalle että me juostaan karkuun jokaista flunssaa, niin se on nimenomaan se mikä tulee tuhoamaan meidän immuniteetin.

Mitä sä höpötät? Flunssia vastaan ei voi saada immuniteettia. Mitä enemmän sairastelet, sitä rankempaa sun keholle, ja sitä todennäköisemmin saat esim. bakteeriperäisen keuhkokuumeen joka voi viedä hengen. 

Vierailija
67/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 100% etätyötä. Juuri nyt olen karmean flunssan kourissa. Olen sairaslomalla, en tee töitä.

Yllättävän moni muuten kuvittelee, että etätöissä ei tarvitse pitää sairaslomaa ollenkaan. Meillä töissä on tällaisia myös. Yksikin oikein kehui viime viikolla, että oli tehnyt kaksi päivää töitä oksennusämpäri kainalossa, kun oli vatsatauti. Ja meillä saa olla omalla ilmoituksella 5pv pois. En tosiaan ymmärrä mitä työn sankareita nämä kuvittelee olevansa. 

Vierailija
68/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen töissä yksin, eläimet on pakko hoitaa, eikä tuuraajaa helposti saa aamuviideltä. Pakko mennä muutamaksi tunniksi.

Vierailija
69/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat näitä, jotka kuvittelevat olevansa hyvinkin tärkeitä työyhteisölle.

Vierailija
70/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan joku työterveyshuolto julisti, että kuume ei ole mikään syy jäädä sairauslomalle.

Ei olekkaan. Kuume on oire eikä sairaus. Selittämätön kuume ilman muita oireit on syy lähteä pikaisesti päivystykseen.

Sinne pitää soittaa ensin.

Käskevät ottaa kuumelääkettä ja levätä, palataan asiaan, jos kuume ei laske kolmessa päivässä.

Siis Buranaa naamaan ja töihin.

Ei, kyllä ne ottavat sinut kun sanot että mitään muuta oiretta ei ole. Ovat vain kyllääntyneet kirjoittelemaan motivaatiosaikkua ja määräävät noin viittintippoja ryhtymiskitkaan. Kysyvät sinulta onko haavoja tai mitä olet syönyt. äkillinen korkea kuume ilman flunssan tai mitään muuta oiretta voi olla verenmyrkytyksen ensioire, silloin on jo kiire.

Vierailija
71/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhden pärskijän takia vaikutus voi kertaantua ja pian kaikki ovat kipeitä. Jos on flunssainen olo, niin tärkeintä olisi pysyä kotona ensimmäiset kuume- ja räkäpäivät, koska silloin taudit ovat tartuttavimmillaan.

Vierailija
72/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni muuten kuvittelee, että etätöissä ei tarvitse pitää sairaslomaa ollenkaan. Meillä töissä on tällaisia myös. Yksikin oikein kehui viime viikolla, että oli tehnyt kaksi päivää töitä oksennusämpäri kainalossa, kun oli vatsatauti. Ja meillä saa olla omalla ilmoituksella 5pv pois. En tosiaan ymmärrä mitä työn sankareita nämä kuvittelee olevansa. 

No sehän on tietty heidän ihan oma tappio ja kärsimys jos haluavat yrjötaudissa tehdä töitä. Ei se teamsin välityksellä tartu. Itsekin kyllä joskus kipeänä osallistun johonkin palaveriin tai vastaan puhelimeen, se helpottaa ihan itseäni jos ei kaikki asiat kasaannu odottamaan paranemista. 

Vierailija
73/78 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas viikko takana ihan järkyttävää yskää, nuhaa,tukkosuutta. Ei silti kuumetta. Pakko se on töihin mennä. Ei kukaan pysty oleen flunssan takia 3 viikkoa poissa töistä, mutta onhan tää kurjaa ja "noloo". Toivottavasti pian jo helpottaisi.

Vierailija
74/78 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä tilaisuudessa, jonne ei ollut pakko osallistua (sen sai korvata seuraavassa vastaavassa). No eikö sinne tullut joku silmät ja nenä täynnä räkää suojatta aivastelemaan ja kaikki meistä jotka istuivat hänen lähellään sairastuivat. Vaihdoin itse paikkaa heti kun huomasin, mutta eipä auttanut enää. Tahallinen toisten tartuttaminen kun ei ole edes mikään työpakko, pitäisi jollain lailla olla kyllä kiellettyä ja sanktioitua. Mulle tulee pahimmillaan isot tulon menetykset tai riskiryhmille vakavia terveydellisiä haittoja tuollaisesta. Luulisi että jos ei ole ihan tynnyrissä viime vuosia elänyt, että tietäisi jo miten pitäisi toimia.

Vierailija
75/78 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on niin tiukka rahallinen tilanne, ettei voida viikkotolkulla olla palkattomana pois, sairauslomaa heruu yleensä se kolme päivää flunssassa. Siinä flunssassa ei ole mitään pelättävää, vaikka tarttuisikin. Ihme hysteriaa. 

Sinähän et tiedä muiden ihmisten perussirauksista, joten on aika outoa väittää, että flunssan tarttumisessa ei ole mitään pelättävää. Esimerkiksi MS-tautiselle flunssa suurentaa pahenemisvaiheen todennäköisyyttä. Ja MS-tauti ei usein näy päälle päin.

Vierailija
76/78 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

a) työtäni ei voi tehdä etänä, ja tätä työtä on jonkun tehtävä jokainen työpäivääni kuuluva minuutti

b) joudun kirjoittamaan tarkat työohjeet sijaiselle (joka saattaa vaihtua monta kertaa päivän mittaan) sekä keräämään tarvikkeet valmiiksi esille; tämä vie matkoineen kahdesta neljään tuntia ja tapahtuu palkatta

c) palattuani joudun joka tapauksessa parsimaan sijaisen jälkiä

...joten saikulle jäämiseen on todella iso kynnys. Voi kun vain voisi suorilta jäädä sairastamaan silloin kun on kipeä!

Vierailija
77/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) työskentelen yksin, tai pystyn pitämään turvaväliä/kontaktit lyhyenä

B) osaan aivastaa hihaan ja pesen kädet saippualla aina ku oon niistäny

C) tuntuu tyhmältä jäädä vain kurkkukivun vuoksi kotiin, meillä ohje että yleiskunnon mukaan töihin meno. Etätyö ei ole mahdollista mutta kun on saikun tarve niin ei tarvii ku ilmoittaa vaan, ei tarvitse etsiä sijaisia tai ohjeistaa heitä. Kunnon flunssassa ei oo järkevää mennä 

Vierailija
78/78 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi