MIKSI te ihmisette tulette sairaana töihin?
En voi tajuta, miksi yskivänä ja köhäisenä pitää tulla töihin? Kun flunssa selvästi tullut ja sitten vielä yskitään ja pärskitään edes yrittämättä suojautua. Taudit leviää näiden itsekkäiden sankareiden kautta. Kyllä todella suututtaa, kun näiden vatipäiden vuoksi nyt itse sairastuin, nyt kuumeessa ja tärkeitä juttuja jää väliin. Sanoin vielä, että menkää kotiin sairastamaan, mutta "kyllä he jaksavat". Seuraavaksi kun tulee flunssa, niin tulen yskimään näiden vastuuttomien päälle. Kjäh kjäh ja voi v***u sentään.
Kommentit (78)
Siksi koska työt ei tule tehtyä ilman minua. Firma joutuisi pulaan. Olen varastotyöntekijä.
Terveisin m50
Työnantajan direktio-oikeus eli työnjohto-oikeus takaa sen, että työnantajalla on oikeus valvoa ja johtaa työtä. Työnantaja päättää miten, missä, milloin ja millä välinein työtä tehdään. Työntekijällä on velvollisuus noudattaa työnantajan antamia ohjeita ja määräyksiä eli minä en voi vapaasti valita milloin tulen töihin ja milloin en.
Juurihan joku työterveyshuolto julisti, että kuume ei ole mikään syy jäädä sairauslomalle.
Siksi, että kesken olevien hommien selittäminen muille kestäisi kuitenkin 2 h (+ ne olisi kirjoitettava ylös). Ja siitä huolimatta asiaa olisi niin paljon, ettei se menisi kerralla jakeluun.
Tämä työ on sellaista, että poissaolo ei vaikuta kokonaisuuteen, homma toimii, julkinen soteala. Ohjeena olla sairaana pois.
Ap
Ärsyttää kyllä, kun sairaat ihmiset tulee työpaikalle. Omassa työpaikassa voi tehdä etänä lähes kaikki työt, jos on pakko kipeänä tehdä töitä. Lisäksi omalla ilmoituksella voi olla pois monta päivää.
Meille on pomot sanoneet että flunssa, kipu tai kuume eivät ole mitään syitä jäädä pois töistä. Tulehduskipulääkettä vaan naamaan ja menoksi. Ei ne työt itsestään valmistu.
Joo, kannattaa jäädä kotiin jo pari viikkoa ennen kuin sairastuu ihan vaan varoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan direktio-oikeus eli työnjohto-oikeus takaa sen, että työnantajalla on oikeus valvoa ja johtaa työtä. Työnantaja päättää miten, missä, milloin ja millä välinein työtä tehdään. Työntekijällä on velvollisuus noudattaa työnantajan antamia ohjeita ja määräyksiä eli minä en voi vapaasti valita milloin tulen töihin ja milloin en.
Sinulla on kuitenkin lainmukainen oikeus olla sairaslomalla tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Meille on pomot sanoneet että flunssa, kipu tai kuume eivät ole mitään syitä jäädä pois töistä. Tulehduskipulääkettä vaan naamaan ja menoksi. Ei ne työt itsestään valmistu.
Erittäin vastuuttomia pomoja.
Meillä muuttuu et eka päivä palkaton niin jatkossa tulee varmasti porukka vähän kipeinä töihin. kun palkka on muutenkin pieni niin ei oo varaa menettää yhtäkään..
Vierailija kirjoitti:
Tämä työ on sellaista, että poissaolo ei vaikuta kokonaisuuteen, homma toimii, julkinen soteala. Ohjeena olla sairaana pois.
Ap
Ja kuka määrittelee sen sairauden joka oikeuttaa poissaoloon? Sinä?
ps elintavoilla voi vaikuttaa omaan vastustuskykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kuitenkin lainmukainen oikeus olla sairaslomalla tarvittaessa.
Eikös lääkäri sen päätä?
Yskä ja nuha on harvassa työpaikassa syy olla pois töistä. Ne kun voi jatkua jopa viikkoja, vaikka pahimman vaiheen olisikin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö tämä ketään muuta?
Ei, flunssat yms on osa arkea. Niitä tulee ja menee. Ei niistä kannata hikeä ottaa.
On se ny ttu kumma että jää kotiin tai ei niin joku nurisee aina.
Haistakaa kaikki vi ttu te ootte ihan kamalia.
Ärsyttääkö tämä ketään muuta?