Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys koiranomistajille, joiden koirat eivät tee mitään.

Vierailija
03.11.2023 |

Aiempien kokemusteni vuoksi säikähdän helposti vieraita kohti ryntääviä tai äkkiä kohdatessa haukkuvia koiria. Vastaus tuohon on yleensä, että "ei se mitään tee". Mitä tuo "ei mitään tekeminen" sitten tarkoittaa teidän mielestänne? Pureminen on varmaan jo jotain tekemistä eli tuollainen koira ei ehkäpä pure? Onko päälle/vasten hyppääminen jo jotain tekemistä? Entä muuten vain haistelemaan tuleminen? Haluaisin siis tietää mitä tuollaisen koiran kohdatessa voi odottaa tapahtuvan. 

Entä miten minun pitäisi tuossa tilanteessa reagoida? Tavallisesti säikähdyksen jälkeen väistän mahdollisimman kauas, jatkan matkaa ja tasoittelen hetken sykettäni. Jos erehdyn tuohon jotain vastaamaan (ihan ystävällisesti), niin saan kuulla olevani tyhmä kun säikähdän turhasta. Itse koen nuo tilanteet epämukavina, vaikka koira "ei tehnytkään mitään". 

Päälle hyppivien tai jalkoihin tulevien koirien kanssa olen oppinut seisomaan paikallani silmät kiinni ja odottamaan, että tilanne olisi ohi. Yleensä ehdin kuitenkin huuhdahtaa säikähdyksestä ensin. 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se NUOLI naaman, eli osoitti ystävällisyyttä, ei hyökännyt kimppuun."

Sekö on mielestäsi ei mitään tekemistä?

Olet varmaan niitä kermapehvoja, joille elämän pahin tapahtuma on ollut se, että posti on jaettu tiistain sijaan keskiviikkona. Suhteellisuudentajua on hyvä olla. Sitä opetetaan sinulle terapiassa, mikäli se on päässyt katoamaan tai jäänyt kokonaan kehittymättä.

Ei vaan olen niitä, jotka eivät tykkää kun koira nuolee naamaani.

Vierailija
42/42 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi koiraa. Toinen vanhus, musta väriltään, pystykorva. Maailman rauhallisin ja ystävällisin koira. Kukaan ei ole kiinnostunut "moikkaamaan" tai "silittämään" sitä. Olisi täydellinen koira siihen tarkoitukseen.

Sitten mulla on nuori vaalea luppakorvainen yli-innokas pönttö-einari jota lähes kaikki haluaisi lähestyä ja silittää. Eikä se todellakaan ole mahdollista, koska tämä keskenkasvuinen koira ilahtuisi siitä ihan liikaa, alkaisi kiljua innosta ja riehua. Ihan vaan siitä pakahduttavasta onnentunteesta kun joku on hänestä kiinnostunut. Innostuessaan voisi hyvinkin kaataa lapsen tai aikuisenkin. 

Joudun välillä ihan tosissani kieltämään esim lapsia tulemasta tämän villikon lähelle,vaikka se onkin "söpö". 

Otan koirat nippuun aina vierelleni lyhyeen hihnaan kun ohitan toisen ihmisen tai koirakon. Tiedän että tämä nuori koirani järkiintyy iän ja koulutuksen myötä, mutta jotkut ihmiset turhaan lähestyy tuntemattomia koiria, hyvällä tarkoittaen mutta turhaa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla