Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen aloittaa salasuhteen terapian myötä?

Vierailija
02.11.2023 |

Kysymys otsikossa. Voiko terapia johtaa tuohon joillain ihmisillä? Kokemuksia muilla?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omien tarpeiden tunnistavanko ei tarvitse huomioida muiden tarpeita ja tunteita? Tai käyttäytyä inhimillisesti muita kohtaan?

Että pettäminenkö on ihan ok, jos tunnistaa omat tarpeensa?

Näiden ihmisten mukaan kai miesten pettämiset on hyväksyttävää kunhan menevät eka terapeutin luokse 🙄 

Vierailija
42/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt terapiassa masennuksen ja huonon itsetunnon takia. Koskaan se ei ajanut mua pettämään mutta erosin kyllä miehestä. 

Ei se että ajattelee itseään oikeuta toisen satuttamista. Ihan omituisia nämä jotkut vastaukset. Miten kukaan edes kehtaa väittää että omien tarpeiden mukaisesti voi toista satuttaa julmilla tavoilla kuten pettämällä?

Hyi hemmetti. En haluaisi tuollaisten kanssa ikinä seurustella koska tollasella ajattelutavalla pettää aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Olen käynyt terapiassa masennuksen ja huonon itsetunnon takia. Koskaan se ei ajanut mua pettämään mutta erosin kyllä miehestä. 

Ei se että ajattelee itseään oikeuta toisen satuttamista. Ihan omituisia nämä jotkut vastaukset. Miten kukaan edes kehtaa väittää että omien tarpeiden mukaisesti voi toista satuttaa julmilla tavoilla kuten pettämällä?

Hyi hemmetti. En haluaisi tuollaisten kanssa ikinä seurustella koska tollasella ajattelutavalla pettää aina. 

Ehkäpä seillainen väittää noin johon loppu viimein mikään terapia ei auta vaan pahentaa.

Vierailija
44/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei tiedetä yhtään, millaisesta tapauksesta on kysymys. Pettäminen on väärin, mutta on omassakin elämässä tullut vastaan tapaus, jossa kaikki asettuivat pettäjän puolelle. Hän oli henkisesti väkivaltaisen, erittäin kontrolloivan ihmisen kanssa.

Itselle herää kysymys, että jos joku ihminen ei ymmärrä sitä, miten tai miksi joku voi laittaa omat tarpeet syrjään, onko tämä ihminen itse kolmivuotiaan tasolla henkisesti ja terapian tarpeessa. Kolmivuotias ymmärtää omien tarpeidensa tyydytyksen, muttei kykene ymmärtämään muita eikä näiden tarpeita.

Vierailija
45/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Olen 49 v enkä ole koskaan pettänyt. Ne vastaukset kohdistuvat lähinnä ap:n asenteeseen, ei niinkään pettämiseen. Ilmeisesti ei kovin paatunut tapaus ole, kun heti jäi kiinni tai tunnusti? Ihminen on myös epätasapainossa terapian aikana.

Vierailija
46/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Terapia ei näköjään aina onnistu lisäämään ihmisen onnellisuutta pidemmän päälle. Vaan muuttaa ihmisen hirviöksi muille.

Minulla on kokemusta tuosta. Ystävästäni kuoriutui terapiassa hirviö.

Niitä jotka alkavat heittämään roskiin muita ihmisiä?

Terapeutti voi tosiaan avata silmät tarpeelle "heittää roskiin " ongelmaa tuottavat ihmiset ja olla tukena siinä. Tilanne ei ole mennyt hallitusti, jos se on johtanut sellaisen ihmisen pettämään, joka ei sitä muuten tekisi. Pettäjä taas pettää ennen ja jälkeen terapian, jos siltä tuntuu. Toki terapia voi saada pettäjän kasvettua ulos tarpeesta pettää.

Vierailija
47/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Terapia ei näköjään aina onnistu lisäämään ihmisen onnellisuutta pidemmän päälle. Vaan muuttaa ihmisen hirviöksi muille.

Minulla on kokemusta tuosta. Ystävästäni kuoriutui terapiassa hirviö.

Niitä jotka alkavat heittämään roskiin muita ihmisiä?

Terapeutti voi tosiaan avata silmät tarpeelle "heittää roskiin " ongelmaa tuottavat ihmiset ja olla tukena siinä. Tilanne ei ole mennyt hallitusti, jos se on johtanut sellaisen ihmisen pettämään, joka ei sitä muuten tekisi. Pettäjä taas pettää ennen ja jälkeen terapian, jos siltä tuntuu. Toki terap

Tai sitten se terapia on laukaissut jo aiemmin pettämistä harrastaneen tekemään sitä uudelleen.

Vierailija
48/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Tässä ei tiedetä yhtään, millaisesta tapauksesta on kysymys. Pettäminen on väärin, mutta on omassakin elämässä tullut vastaan tapaus, jossa kaikki asettuivat pettäjän puolelle. Hän oli henkisesti väkivaltaisen, erittäin kontrolloivan ihmisen kanssa.

Itselle herää kysymys, että jos joku ihminen ei ymmärrä sitä, miten tai miksi joku voi laittaa omat tarpeet syrjään, onko tämä ihminen itse kolmivuotiaan tasolla henkisesti ja terapian tarpeessa. Kolmivuotias ymmärtää omien tarpeidensa tyydytyksen, muttei kykene ymmärtämään muita eikä näiden tarpeita.

Se että on laittanut omat tarpeet syrjään ei oikeuta millään tavalla henkisen väkivallan tekemiseen muille.

Vierailija
49/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija wrote:

Joo. Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on hikoilua, pitää tajuta olla hikoilematta ja jos sivuvaikutuksena on vaikeutta pysyä paikallaan, pitää niitata itsensä lattiaan? 

Joo, pettäminen ei sinänsä hyvä, mutta ap ei oikein tarjoile yksityiskohtia, jotta voisi paremmin ottaa kantaa.

Jos noin vaikeaa niin oisko laitoshoito parempi vaihtoehto?

Varmaan todella monelle mielenterveysongelmaiselle laitoshoito olisi ihan hyvä vaihtoehto. Kuvitteletko, että sinne vaan marssitaan sisälle?

Vierailija
50/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ihminen on voinut käydä terapiassa vaikka hoidattamassa sosiaalista ahdistustaan. Jos hoito tehoaa hyvin, niin k-päine ja epärehellinen tyyppi on entistä paremmissa asemissa pettämään puolisoon. Eihän terapia kenestäkään pyhimystä tee. Siellä hoidetaan tiettyjä oireita.

Näin. Ja moniin ihmisiin terapia ei tehoa. Esimerkiksi narsistit, sosiopaatit ja psykopaatit muuttuvat terapiassa vain vaarallisemmiksi, kun oppivat uusia tapoja manipuloida muita ja käyttää muka-empaattista tunnepuhetta hyväkseen. 

Vierailija
51/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

kirjoitti:

Se että on laittanut omat tarpeet syrjään ei oikeuta millään tavalla henkisen väkivallan tekemiseen muille.

Ei oikeuta, mutta elämässä tapahtuu asioita. On sille terapiaan menneellekin tehty paljon vääryyttä, joten en tajua, miksi hänestä leivotaan tässä maailman pahin ihminen. Häntä on jo satutettu niin, että joutui hoitoon. Ja kyllä, pettäminen on väärin enkä itse ole pettänyt.

Vierailija
52/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Ei oikeuta, mutta elämässä tapahtuu asioita. On sille terapiaan menneellekin tehty paljon vääryyttä, joten en tajua, miksi hänestä leivotaan täs

Edelleen se että jotkut muut (esim vanhemmat) ovat satuttaneet ei oikeuta muiden satuttamiseen. Muita kohtaan suoritetulle henkiselle väkivallalle ei ole hyväksyttävää syytä. Koskaan.

Vierailija
53/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olin masentunut,  ahdistunut ja täysin hajalla. Olin nuori ja todella väkivaltaisessa suhteessa. En minä terapiassa päättänyt alkaa pettäjäksi. Mut jotain sielun murusia löysin vähitellen ja kun puoliso oli milloin missäkin satuin netissä tutustuun mieheen. Kauan viestiteltiin ihan niitä näitä yhteiseen harrastukseen liittyen. Vähitellen jutut syveni. Josain kohti huomas myös että ihastuttiin. Sitten myös alettiin salaa tapaileen. Vähitellen löysin yhä enempi itseäni ja lopulta myös rohkeuden erota. Olisin varmaan yhä nyrkkeilysäkkinä jos en juuri tolloin olis tavanut juuri tuota ihmistä joka näytti minulle sen että minullakin on ihmisarvo eikä jokainen mies ole hirviö.

Kadunko pettämistä? En.

Vierailija
54/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olin masentunut,  ahdistunut ja täysin hajalla. Olin nuori ja todella väkivaltaisessa suhteessa. En minä terapiassa päättänyt alkaa pettäjäksi. Mut jotain sielun murusia löysin vähitellen ja kun puoliso oli milloin missäkin satuin netissä tutustuun mieheen. Kauan viestiteltiin ihan niitä näitä yhteiseen harrastukseen liittyen. Vähitellen jutut syveni. Josain kohti huomas myös että ihastuttiin. Sitten myös alettiin salaa tapaileen. Vähitellen löysin yhä enempi itseäni ja lopulta myös rohkeuden erota. Olisin varmaan yhä nyrkkeilysäkkinä jos en juuri tolloin olis tavanut juuri tuota ihmistä joka näytti minulle sen että minullakin on ihmisarvo eikä jokainen mies ole hirviö.

Kadunko pettämistä? En.

Miksi et vaan lähtenyt aiemmin?

55/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian myötä moni alkaa elää rohkeammin oman näköistä elämää. Aletaan toteuttaa asioita, joita on aina haluttu tehdä, mutta ei ole uskallettu. Jotain esim. seksuaalisuuteen liittyvää, joka on aiemmin ollut tukahdutettua. Lähipiiri ei aina reagoi muutoksiin hyvin. Jotkut ihmissuhteet tippuvat muutoksen myötä elämästä pois. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
56/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadunko pettämistä? En.

Jaa'a sitä on hankala selittää ihmiselle joka ei ole ollut siinnä tilanteessa. Siinnä on täysin lamaantunut ja itse koin etten muuta edes ansaitse. Kun on täysin alistettu ja peloissaan niin ei vaan toimi kuten normaali ihminen. Nykyään kun on ehjä niin en katselis hetkeäkään edes pientä henkistäväkivaltaa lyönistä puhumattakaan.

Vierailija
57/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Ei oikeuta, mutta elämässä tapahtuu asioita. On sille terapiaan menneellekin tehty paljon vääryyttä, joten

Ei tietenkään oikeuta. Mutta miksi nyt tuomitaan vain tämä yksi ihminen? En jaksa uskoa, että terapiassa kenestäkään muodostuisi pettäjä hyvää ja rakastavaa puolisoa kohtaan. Pettäjä jatkaa pettämistään tai väkivaltaisessa suhteessa ollut tekee jonkun hölmön teon harkitsemattaan. 

Vierailija
58/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadunko pettämistä? En.

Koska hän oli väkivaltaisessa suhteessa. Arvaa vaan, olenko itsekin kysynyt tuota itseltäni. Onneksi psykiatri ja terapeutti ovat auttaneet löytämään vastauksen siihen. 

Olen itse ollut vastaavassa tapauksessa se, jonka kanssa petettiin. Hän pääsi sitten irti suhteesta. Ilman minua (tai minun tilalleni joku toinen) se tuskin olisi onnistunut ikinä.

Vierailija
59/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Ei oikeuta, mutta elämässä tapahtuu asioita. On sille ter

Tuomita voi aina väkivallattomissa suhteissa olleen pettäjän joka oikeuttaa pettämisensä traumoillaan ja terapiallaan.

Vierailija
60/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadunko pettämistä? En.

Jaa'a sitä on hankala selittää ihmiselle joka ei

Minä tulin omalta kohdaltani siihen tulokseen, että jo lapsesta asti omaa kipukynnystä väkivaltaan oli vääristetty niin, ettei se toiminut. Siksi sitä ei lähtenyt, koska se ei tuntunut samalta kuin "normaalista" ihmisestä, joka taistelee tai pakenee. Itse oli turta ja paikoilleen lamaantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi